Permalänk
Medlem

Vet någon om man kan ringa upp modempols-nummer med 3Fri Kväll & Helg. Vore ju rätt tufft om man kunde surfa i runt 16 timmar för bara 50 kr/mån.

EDIT: Läste just på ett annat forum, att 3 skulle göra det omöjligt att komma in på portalen, och använda "mobilt modem", om man bara har 2,5 G (GPRS) täckning. Är det någon som vet om detta stämmer?

Permalänk
Medlem

Hejsan, kan någon tala om för mig EXAKT vad för kostnader som är aktuella om man vill ha ett Fri60 samt en e616.

Så långt har jag förstått:

Inkopplingsavgift: 250kr
Månadskostnad: 99kr
+ Samtal & Internetavgifter: Xkr

Hur mycket tillkommer till de där 99kr/mån av att man får telefonen på köpet?

Jag tycker deras site är en smula luddig, jag vill veta EXAKT vad jag skall betala per månad förutsett att jag inte ringer alls.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem

Jaja, typo från min sida, men kan du istället besvara frågan?

Citat:

NEC e616

Mobilen ingår utan extra kostnad med abonnemangen 3Fri 60, 3Fri 150 eller 3Fri 300 och bindningstid 12 månader. Klicka på länken nedan för att få en översikt över vilket alternativ som passar dig.

Det där är ju rent skitsnack från deras sida, den ingår inte utan extra kostnad, det är ju 150kr i förhöjd månadsavgift. Och de skall klaga på Comviq med sin Anti-Billkampanj?

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem

ehh? sen när är det förhöjd månadsavgift? prova att ta reda på fakta nästa gång...
http://www.tre.se/templates/SubscriptionPlan.aspx?id=657

om du inte ringer något får du betala lika mycket som om du skulle ringt 60 minuter, dvs 199kr

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk

Re: Tre-FAQ

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Vilka andra operatörer erbjuder 3G i Sverige?
Telia har nu kört igång sitt 3G-nät som ska ha bättre täckning än Tres, men priserna är ganska mycket högre. Telia säljer telefonerna SE Z1010 och Nokia 7600. Även Vodafone har ett 3G-nät som är igång, men det används endast för mobilt internet.
[/B]

comviq har du och 3G.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Jao, men det var ett tag sedan FAQ:en uppdaterades.

Permalänk
Medlem

Jag måste bara ställa några frågor.

1. Har hört av folk att man får 100 kr att spendera i tre's portal automatiskt när man startar ett nytt abbonemang, stämmer detta? Jag har läst igenom hela avtalet, alla instruktionsböcker, etc och har inte läst någonting om det.

2. Jag kommer varken åt fakturainformationen eller plånboken på "mitt tre".
Det står att tjänsten fakturainformation tillfälligt är nere, och beräknas vara uppe i juli.
Men när jag ska gå in på plånboken står det "Eett fel har uppstått, vänligen kontakta kundservice". Beror detta på att vi tecknade abbonemanget igår, och allting inge fungerar som det ska ännu eller?

Permalänk
Medlem

Har varit borta och har inte kunnat uppdatera, ska göra det nu
Kunde kanske vara bra med en LG U8110-del, om nån skulle kunna skriva vanliga frågor och svar för den som jag kan klistra in i FAQ:en så skulle det uppskattas

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekke
Jag kommer varken åt fakturainformationen eller plånboken på "mitt tre".
Det står att tjänsten fakturainformation tillfälligt är nere, och beräknas vara uppe i juli.

Det är samma för mig .. Och alla andra också hoppas jag =p

Visa signatur

Okay... okay...

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet när "3s innehållspaket" ska lanseras? Det har ju funnits länkar på Tre's portal i några dagar nu, men de fungerar fortfarande inte.

Permalänk
Hedersmedlem

funkar hos mig iallafall

Permalänk
Medlem

funkar för mig också, och dom e skitbra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekke
Jag måste bara ställa några frågor.

1. Har hört av folk att man får 100 kr att spendera i tre's portal automatiskt när man startar ett nytt abbonemang, stämmer detta? Jag har läst igenom hela avtalet, alla instruktionsböcker, etc och har inte läst någonting om det.

Har också hört det...men liksom du har jag inte sett nån säker källa på det...

Permalänk
Medlem

Tror tre har slutat med att man får 100kr första månaden...

Visa signatur

Robban

Permalänk

jag beställde 3Paket i fredes kväll och har inte fått någon bekräftelse på att det har börjat gälla. ska man få det? där står att det ska ta upp till 24 timmar att aktivera det och nu har det gått snart 48 timmar.

Någon annan som har paketet, som kan svara på hur man vet när man kan börja ladda ner?

Permalänk

Är det möjligt att byta från FRI150 till FRI60 ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joakimnestor
Är det möjligt att byta från FRI150 till FRI60 ?

Pratade med deras kundtjänst för några veckor sen och enligt dom kunde man endast byta "uppåt" altså till dyrare abbonemang...

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk

Ok, jo, jag misstänkte det. Tack ändå för svaret

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomeThiNg
jag beställde 3Paket i fredes kväll och har inte fått någon bekräftelse på att det har börjat gälla. ska man få det? där står att det ska ta upp till 24 timmar att aktivera det och nu har det gått snart 48 timmar.

Någon annan som har paketet, som kan svara på hur man vet när man kan börja ladda ner?

Jag fick ingen bekräftelse, men det står 0kr på allt som paketen omfattar.
Kolla på vädret, om där står 0kr har du fått det

Permalänk

Tre och e-mail

Jag fick knappt någon information med till min telefon. PIN/PUK koder och så manualen. Hittar ingenstans vad jag använder för mitt "användarnamn" då jag vill ställa in e-mail. Någon som kan hjälpa mig med det?

Visa signatur

http://www.what.se För dig inom IT-branschen - 3 000 hittar hit varje dag!

Permalänk
Medlem

nån som vet hur man fixar ekot ?
Hör mig själv när jag pratar med nån

Permalänk

Finns det en möjlighet till att ta bort kameraljudet både till "Video" och "Bild" ? På NEC 616V

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nej. Säkerhetsgrej för att inte kunna smygfota..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joakimnestor
Finns det en möjlighet till att ta bort kameraljudet både till "Video" och "Bild" ? På NEC 616V

Förvisso är ju högtalaren så ytlig att håller du ett finger över hålen på framsidan av telefonen hörs knappt ngt ljud. Akta tummar i bilden bara!

Tycker att VGA bilderna hos NEC är bra mkt bättre än de i LG:n. Dessutom tar LG:n runt 7 sekunder (ingen överdrift!) att sluta objektivet. Sanslöst! Motivet hinner flytta på sig tre ggr om!

Visa signatur

http://www.what.se För dig inom IT-branschen - 3 000 hittar hit varje dag!

Permalänk

ny mjukvara till nec e616v ska komma nu i början av augusti, man måste till en tre butik för att få den. Den går alltså inte att tanka ifrån internet!

Permalänk
Citat:

Nej. Säkerhetsgrej för att inte kunna smygfota..

Fan!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vill ansluta min LG U8110 till datorn men det funkar inte.. Vad kan vara fel?

Jag har installerat programvaran och kopplat mobilen till USB-porten, men det står "Det gick inte att ansluta till mobiltelefonen.
Kontrollera COM-porten och anslut i viloläge."

Jag har valt USB i telefonen och viloläge är väl bara att den är i "menyroten" och inte gör nåt med den?

Har letat runt i manualen och telefonens inställningar men inte hittat nåt vettigt där som kan hjäpa mej.

Edit: Jaha, nu går det helt plötsligt att synkronisera.. jaja, vet inte riktigt varför än.

Permalänk

jag har ett tjut i luren låter precis som en fax ungefär störigt och farligt so fan
fixar nya mjukvaran det med?

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk
Medlem

Har inget med telefonen att göra fick jag förklarat för mig. Gå in i en TRE affär och gör en felanmälen där det inträffade så kollar de på nätet.