Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
Det räcker med att du vet namnet på den dator som är Host.

Tex Arne (om nåns dator nu heter så)

om man inte vet det då

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan866
om man inte vet det då

Tja.. då får det väl vara dör nått program finns det då inte.
Inte officielt då. kanske finns nått hemmagjort program.

Men officielt.. nej

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan866
om man inte vet det då

Det är väl bara att fråga killen/tjejen som sitter jämte dej, om det inte är nåt extremt stort LAN förståss

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Någon undrade för ett tag sedan var bästa stället att hitta runor är...

Bästa runan man kan få av Countess:

Normal: Ral
Nightmare: Ko
Hell: Lo

Bästa runan man kan få på Hellforge:

Normal: Amn
Nightmare: Um
Hell: Gul

Mephisto har rätt hög drop-rate men jag vet inte vad högsta runan är, The Pit i Tamoe Highlands i Act 1 är också ett bra ställe att hitta runor och prylar eftersom precis allt kan droppas där.

Permalänk

bästa är att göra countess då hon alltid droppar minnst 1 runa

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk

Här är lite statistik över ett antal runs. De är gjorda av en Countess-Bot, dock inte av mig (spelar inte på battle.net). Det ger ett litet hum om hur stor chans man har att någon bra runa dyker upp.

Success Rate = 97.61% Total runs = 7302 Total kills = 7128 Total aborts = 84 Total chickens = 86 Total deaths = 5 Total crashes = 0 Total run time = 427994918ms Best run time = 39109ms Last run time = 62391ms Average Time = 60043ms Total exp. gained = 888277499 Exp. gained on last run = 163015 El=2999,0 Eld=1941,0 Tir=1611,0 Nef=1107,0 Eth=1155,0 Ith=738,0 Tal=945,0 Ral=696,0 Ort=647,0 Thul=405,0 Amn=431,0 Sol=273,0 Shael=219,5 Dol=149,8 Hel=117,12 Io=79,12 Lum=58,58 Ko=48,48 Fal=28,28 Lem=23,23 Pul=17,17 Um=9,9 Mal=10,10 Ist=4,4 Gul=1,1 Vex=0,0 Ohm=0,0 Lo=0,0 Sur=0,0 Ber=0,0 Jah=0,0 Cham=1,1 Zod=0,0

Cham:en har nog droppats av något unikt monster i källaren, de kan droppa cham.

Permalänk
Medlem

pinhead nya regler? eftersom jag hittat um rune oss countess i 1.10 och vex i hellforge. båda dom två kan droppa allt i hell av det jag vet men chansen är ju inte direkt stor att det blir nåt bra.

Visa signatur

Corsair TX 850 ,Asus p6TD Deluxe, I7 920 , Corsair XMS3 DDR3 12GB , Asus Radeon HD7970, Intel 320 160gb ,Asus xonar essence stx

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillzon
pinhead nya regler? eftersom jag hittat um rune oss countess i 1.10 och vex i hellforge. båda dom två kan droppa allt i hell av det jag vet men chansen är ju inte direkt stor att det blir nåt bra.

De kan inte droppa allt i hell. De gränserna som gäller är de som Pinhead skrev.

Permalänk

någon som har Death's web och skulle vilja trada den?

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Noob fråger,, vad är dessa saker värda ( om dom är värda nått )

-hellrack
-Flamebellow
-Blood Raven's Charge
-Demon Limb
-Carin Shard
-Gravenspine (värt mycket förut?)
-Swordguard
-Chromatic Ire
-Soul Drainer
-Andariel's Visage

orka skriva mer..
tack på förhand.

Permalänk

blir man avstängd från bnet om man använder bots?

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matt
blir man avstängd från bnet om man använder bots?

om du använder bots och/eller map hack blir din cd-key bannad

Permalänk

vad gör den lustiga lilla kristallen i chatten, den som säjer: Gem activated när man trycker på den?

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
vad gör den lustiga lilla kristallen i chatten, den som säjer: Gem activated när man trycker på den?

Saxat från diabloii.nu:

"Vad gör ädelstenen mitt i b.net-chatten?

Det enda Blizzard har sagt om den är att den funkar som den ska, och inget mer. Antagligen gör den ingenting mer än att visa text ("Gem activated", "Gem deactivated", "Perfect gem activated") i chatten. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
om du använder bots och/eller map hack blir din cd-key bannad

Det beror på vad för bots och maphack man använder, det finns dom som har anti-detect kod i sig så inte b.net ska upptäcka dom. Mängder med folk kör fortfarande maphack och bots, om dom skulle upptäckas så skulle ju säkert hälften av alla accounts och cd keys vara bannade nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimBow
Det beror på vad för bots och maphack man använder, det finns dom som har anti-detect kod i sig så inte b.net ska upptäcka dom. Mängder med folk kör fortfarande maphack och bots, om dom skulle upptäckas så skulle ju säkert hälften av alla accounts och cd keys vara bannade nu.

jo, jag vet.... men ja tyckte att det var onödigt att informera om detta

Permalänk

Ja har 30 perfect gems, nån som vet va ja kan få för dem. Hört att man får ca Um, stämmer det? Skulle verkligen behöva en Tal armour...

Permalänk
Medlem

Tror man får Um för 40 perfect gems så du får samla ihop 10 st till, men jag är inte helt säker.

Permalänk

hitta en etheral death's cleaver (onidentifierad) någon som har den blekaste aning vad den kan va värd? har hittat en ik maul också men har hört att den inte är värd ett jota, sant?

Edit. vilken är värdast: andariels visage - tals amu ?

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

ThePostalDude2 kör du Ladder? Identifiera din death cleaver, jag är lite intresserad av den om det är bra ed%. På din fråga så tror jag att tals amu är värd mer än andariels visage. Mitt acc är *JimBow85

Permalänk
Medlem

death cleaver är väll ladder only?

någon som har en bra build till lvl 9 pvp? Ägde nyss mina kompisar i hc duell lvl 9 :D.... men jag anar att de kommer kämpa hårade tills nästa gång o därför behöver ja lite tips

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimBow
ThePostalDude2 kör du Ladder? Identifiera din death cleaver, jag är lite intresserad av den om det är bra ed%. På din fråga så tror jag att tals amu är värd mer än andariels visage. Mitt acc är *JimBow85

vägrar indentifiera för jag har i vana att få bra saker till kassa saker och det är scl.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

death cleaver är väll ladder only?

någon som har en bra build till lvl 9 pvp? Ägde nyss mina kompisar i hc duell lvl 9 :D.... men jag anar att de kommer kämpa hårade tills nästa gång o därför behöver ja lite tips

Har en ganska fin lvl9 assassin:
-ca 300 liv
-ca 400dmg
-7 claw mastery
-4 burst of speed (för att nå "breakpointen" på blade talons)
-9 tiger strike

Men om du kör hardcore så är det väl omöjligt att kunna få varenda bra quest på alla svårighetsgrader så börja lira sc ;). På lvl 9 har du då alltså 12 mer skillpoints, 60 mer liv, 15 mer statpoints och 30 all resist och (förhoppningsvis) bra mycket bättre build och utrustning än de flesta lvl 9-20 om du får varenda quest.
Mitt rekordet är en lvl 26 barbarian

http://db.gamefaqs.com/computer/doswin/file/diablo_ii_lod_low... -mycket bra guide.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
hitta en etheral death's cleaver (onidentifierad) någon som har den blekaste aning vad den kan va värd? har hittat en ik maul också men har hört att den inte är värd ett jota, sant?

Edit. vilken är värdast: andariels visage - tals amu ?

Kan säga att etheral Death Cleaver är rätt så värd, beror ju också på %. Men är säkert värd en hel del med låg % också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GratZ

Men om du kör hardcore så är det väl omöjligt att kunna få varenda bra quest på alla svårighetsgrader så börja lira sc ;). På lvl 9 har du då alltså 12 mer skillpoints, 60 mer liv, 15 mer statpoints och 30 all resist och (förhoppningsvis) bra mycket bättre build och utrustning än de flesta lvl 9-20 om du får varenda quest.

Hur kul är det om man inte kan dö, det e mycket manligare att lira hardcore...

Citat:

någon som har en bra build till lvl 9 pvp? Ägde nyss mina kompisar i hc duell lvl 9 .... men jag anar att de kommer kämpa hårade tills nästa gång o därför behöver ja lite tips

jasså, det finns fortfarande hc folk som lirar=).. la spelet på hyllan för en tid sen, då jag trodde jag hade sugit färdigt på karamellen så att säga.. men asså, lira hc dueller e lockande, kan jag o en vän va me på ett hörn eller?

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk

hittade nu en templars might med 2 i offensive skill, 199% enchant def, 14 str,11 vit och nått mer men den har 179x i def. Skulle den också kunna va värd nått, i såna fall hur mycket?

Ps. ni får ursäkta att jag frågar så mycket men jag vill inte bli blåst( som vanligt ).

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GratZ
Har en ganska fin lvl9 assassin:
-ca 300 liv
-ca 400dmg
-7 claw mastery
-4 burst of speed (för att nå "breakpointen" på blade talons)
-9 tiger strike

http://db.gamefaqs.com/computer/doswin/file/diablo_ii_lod_low... -mycket bra guide.

Håller faktiskt på med en assa just nu... Tack för länken, även om den inte fuka så hittade jag den på gamefaqs

Permalänk
Medlem

ThePostalDude2 du har nog större chans att käna mer på det om du identifierar den tror jag. Det är nog inte många som vill köpa grisen i säcken, iallafall inte jag. En med låg % är inte värt mycket, jag blev erbjuden 2 st ethereal death cleaver på 240-250%+en bra skill charm för gul rune, om det hade varit bättre % hade en sån varit värd samma som dom sakerna. För en oidentifierad hade jag inte gett mycket, jag vill veta hur bra saken är som jag byter.

Permalänk
Medlem

Jag och en vän funderar på att dra igång en liten duelltävling, med fina priser (äran)

Det kommer vara på europeservern, 8 deltagare kvart semi och final, hardcore ladder lvl 9 karaktärer

Vi kommer inte ha någon elitequip på karaktärerna, utan vi kommer spela tillsammans i ett 8-player game och levla upp oss, och sedan gå ut och slåss i blood moor 2 i taget... någon som e intresserad

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisksnor
jasså, det finns fortfarande hc folk som lirar=).. la spelet på hyllan för en tid sen, då jag trodde jag hade sugit färdigt på karamellen så att säga.. men asså, lira hc dueller e lockande, kan jag o en vän va me på ett hörn eller?

klar att ni får vara med. Mitt acc är Ozzit-Hc spelar också med Ozzit ibland