Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk

ok indentifierade den nu och den blev 264% ed och tar 131-385, hoppas bannimej att den är värd nu....

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisksnor
Jag och en vän funderar på att dra igång en liten duelltävling, med fina priser (äran)

Det kommer vara på europeservern, 8 deltagare kvart semi och final, hardcore ladder lvl 9 karaktärer

Vi kommer inte ha någon elitequip på karaktärerna, utan vi kommer spela tillsammans i ett 8-player game och levla upp oss, och sedan gå ut och slåss i blood moor 2 i taget... någon som e intresserad

Hm, en ironman-tävling? Låter intressant, jag är med om det skulle bli något lite mer organiserat, och om jag har tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Hm, en ironman-tävling? Låter intressant, jag är med om det skulle bli något lite mer organiserat, och om jag har tid.

Något direkt organiserat blir det nog inte förrän vi ser något intresse, men förhoppningsvis finns det, och då får vi väl se vad som händer.... så här i början kanske bara nån mirc-kanal, men förhoppningsvis visar sej detta vara något som folk tycker e skojj, o då vet man aldrig vad som händer=)

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisksnor
Något direkt organiserat blir det nog inte förrän vi ser något intresse, men förhoppningsvis finns det, och då får vi väl se vad som händer.... så här i början kanske bara nån mirc-kanal, men förhoppningsvis visar sej detta vara något som folk tycker e skojj, o då vet man aldrig vad som händer=)

Jag tänkte mer att ni samlade ihop 8 pers och bestämmde ett datum, mer förväntade jag mig inte. Mer än så behöver det inte direkt vara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Jag tänkte mer att ni samlade ihop 8 pers och bestämmde ett datum, mer förväntade jag mig inte. Mer än så behöver det inte direkt vara.

datum är ju inget problem, men att få ihop folk kan bli lite svårt... jag vill inte bara dra in min gamla Friends-lista om du förstår va jag menar.... vi spela med ( mot) nytt folk... men jag ska försöka

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

hejsan. Jag har skapat en Frenzy barbar o är lvl 68 act 1 hell, men det är omöjligt. Var det fel att satsa på frenzy, jag gör ju typ knappt nån skada på monsterna?

ps: har även satsat på sekundära skills som boostar frenzy

Visa signatur

Your remark is hip and cool... and it makes me mad

Permalänk

ja barbarer är vel som maktlösa i hell nuförtiden, iaf vad jag märkt.

Edit. haha jag tänkte mula själv så när jag slängt ut grejorna och tänker dra in med den andra gubben så slängs jag ut från battle.net :D, bye bye med dom grejorna.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
ja barbarer är vel som maktlösa i hell nuförtiden, iaf vad jag märkt.

Edit. haha jag tänkte mula själv så när jag slängt ut grejorna och tänker dra in med den andra gubben så slängs jag ut från battle.net :D, bye bye med dom grejorna.

Barbarer är ganska bra om man har rätt utrustning (BotD, Enigma, SS) men utan sköld så är de rätt maktlösa.

DaaGnall: Har själv testat med en frenzy barbar men det är svårt i hell utan sköld.

Permalänk
Medlem

Självklart är jag med på Ironman! Jag förslog det i denna tråden för några månader sedan :D. Acc: Chewbacca- och Chewbacca-2

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GratZ
Barbarer är ganska bra om man har rätt utrustning (BotD, Enigma, SS) men utan sköld så är de rätt maktlösa.

DaaGnall: Har själv testat med en frenzy barbar men det är svårt i hell utan sköld.

Jo visst OM man har dom sakerna så...

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

kort fråga som rör både diablo 2 + exp
är det 2 olika stängda battlenet för dom olika? om det nu är 2olika går det då att köra på stängda battlne net med en char (vanliga d2) å sen föra över den till
exp? för att jag har bara key till d2, så det vore surt å börja på en char där å sen måste lira om när jag skaffat exp åxå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marsu
kort fråga som rör både diablo 2 + exp
är det 2 olika stängda battlenet för dom olika? om det nu är 2olika går det då att köra på stängda battlne net med en char (vanliga d2) å sen föra över den till
exp? för att jag har bara key till d2, så det vore surt å börja på en char där å sen måste lira om när jag skaffat exp åxå.

ja, det är 2 olika, och du kan göra din d2 classic char till en expansion

Permalänk

men du kan inte göra en expansions gubbe till classic så tänk dig för.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

nä det hade jag inte tänkt göra, tänkte göra en necro då det är den char. jag finner roligast att spela med. så det ska nog gå bra. Lite trist bara att man inte kan ha 2 uppsättningar vapen i vanliga d2, jaja, får ge mig ut å köpa det lite snabbt.

Permalänk
Medlem

Hm, Var ett tag sedan man spelade nu, ganske är daggs och lägga ner,, Om det blir så så ska jag vell skänka bort lite prylar, får se,,, Btw, hur är det igentligen med Zod och Jah rune, Får man bättre betalt för en Jah eller en Zod? Zod är ju iofs, högre men Jah behövs ju till enigma?

Permalänk
Medlem

Vad ska man satsa på då? Concentration eller Whirlwind?
Jag undrar också om Bonespear Necromancer är nått att satsa på?

Visa signatur

Your remark is hip and cool... and it makes me mad

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SES
Hm, Var ett tag sedan man spelade nu, ganske är daggs och lägga ner,, Om det blir så så ska jag vell skänka bort lite prylar, får se,,, Btw, hur är det igentligen med Zod och Jah rune, Får man bättre betalt för en Jah eller en Zod? Zod är ju iofs, högre men Jah behövs ju till enigma?

Och Zod behövs till BOTD. Och med tanke på att du hittar drygt två Jah på en Zod så borde Zod vara dyrare.
Men nu vet inte jag hur det är med ekonomin på battle.net, det kanske finns fler dupe:s av Zod än Jah?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaaGnall
Vad ska man satsa på då? Concentration eller Whirlwind?
Jag undrar också om Bonespear Necromancer är nått att satsa på?

Whirlwind skadar mindre per slag och kostar mycket mer i mana. Personligen tycker jag att Bash är bland de bättre då bash knockar tillbaka monstren.

Bonespear tillsammans med Amplify är bra då bonespear (magic skada) går rakt genom flera monster. Själv använder jag claygolem tillsammans med ovanstående dom gånger jag spelar necromancer.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Skulle behöva Zakarum sköld...

Om någon vänlig själ har den så messa mig...

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Medlem

Kan ju tipsa om mitt nyöppnade forum där många från battle.nets forum hänger: http://protest.ath.cx/~ohrstrom/ (har ingen bra pointer för tillfället)

Där kan ni byta och diskutera.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

nån som vill byta lite grejjer? har tex unid wf, nån eaglehorn, steelrend, hela mavina settet, ik armor, och massa andra grejjer... mina acc är aura och eamontheone

Permalänk
Medlem

Ska göra mig av med mina barbarsaker.
Säg till om ni är intresserade. Har bla IK saker. Nästan fullt sett.
fattas en sak bara.

Permalänk
Medlem

Har också börjat spela igen efter ett par års uppehåll.
Har inte spelat sen 1.09 och jag måste bara fråga...
Vart är alla cowgames?
Skitsvårt att få tag i vettiga cowgames så man kan XPa ju
Men jag tror jag har greppat vilken "valuta" man kör med nu och det är runes

Permalänk
Medlem

Jag har spelat i 2 veckor snart, och vad jag har fattat så levlar man inte i cowlvl längre, utan man kör baal runs.
Man får rätt mycket exp av baals arme.
Är man lvl 77, så är man lvl 78 efter en run... var iaf jag

Var dags att damma av skivorna tyckte jag.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XyRus
Har också börjat spela igen efter ett par års uppehåll.
Har inte spelat sen 1.09 och jag måste bara fråga...
Vart är alla cowgames?
Skitsvårt att få tag i vettiga cowgames så man kan XPa ju
Men jag tror jag har greppat vilken "valuta" man kör med nu och det är runes

cows ger ungefgär 0,00000001 exp nu.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

Nån som har prylar till en barbar?

Hallå,

Har läst Sweclockers forum länge men är tvungen att börja posta pga D2-tråden... högst tragiskt

Hur som helst, jag är rätt ny på D2 och dog för nån vecka sen med min stolhet, en barbar på level 55 ungefär. Hade klart bra prylar, massa uniques jag lyckats hitta
(Flamefinger, attans fire enchanted council-kille. Fullt liv, 75% resists, pang, död. Oj. Skillnad i nightmare.)

Hur som helst. Nu är en ny barbar på gång, men det går så trööögt. Kass utrustning
Undrar om nån har ett bra svärd, gärna exceptional unique, över?

Hmm, hardcore ladder. Såklart

Tjipp, Hobs

Permalänk
Avstängd

Re: Nån som har prylar till en barbar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobs
Hallå,

Har läst Sweclockers forum länge men är tvungen att börja posta pga D2-tråden... högst tragiskt

Hur som helst, jag är rätt ny på D2 och dog för nån vecka sen med min stolhet, en barbar på level 55 ungefär. Hade klart bra prylar, massa uniques jag lyckats hitta
(Flamefinger, attans fire enchanted council-kille. Fullt liv, 75% resists, pang, död. Oj. Skillnad i nightmare.)

Hur som helst. Nu är en ny barbar på gång, men det går så trööögt. Kass utrustning
Undrar om nån har ett bra svärd, gärna exceptional unique, över?

Hmm, hardcore ladder. Såklart

Tjipp, Hobs

Det var inte så att dom kastade iron maiden förbannelse på dig så att du skadade dej själv? Eller var det sån där irriterande corps explosion?

Jag brukar komma över 60 - 65 i alla fall, men då använder jag mej av Assassin

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Re: Re: Nån som har prylar till en barbar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Det var inte så att dom kastade iron maiden förbannelse på dig så att du skadade dej själv? Eller var det sån där irriterande corps explosion?

Jag brukar komma över 60 - 65 i alla fall, men då använder jag mej av Assassin

Inget monster runt Geleb Flamefinger kan kasta iron maiden, men han är alltid FE, så han smäller när han dör. De där explosionerna kan göra löjligt mycket skada.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0bb1t
nån som vill byta lite grejjer? har tex unid wf, nån eaglehorn, steelrend, hela mavina settet, ik armor, och massa andra grejjer... mina acc är aura och eamontheone

Jag behöver Steelrends om dom är bra, kör du ladder?

Permalänk
Medlem

Skönt att nu när man kämpat sig upp i lvl 74 så märker man att frozen orb är totalt värdelös
Ska man satsa på blizzard eller?
Och isf vilken extra fire/lightning skill?