Hejsan!
Jag har ett litet problem som för mig är stort och har en hög "pain in the ass" - nivå
det finns redan många trådar jag vet, och jag har sökt, men inga passade in i mitt fall.
Jag har försökt att klocka min barton 2500+ jag höjde fsbn och allt det där (följde vissa instruktioner på nätet och tittade på trådar här på forumet). Saken är den att skiten inte går att klocka, den går ner till 1200 mhz och moderkortets otroligt sexiga röst ger sig till talan att
- system fail during to cpu overclocking
Om inte dett händer så händer ingenting. Då är det som att man inte gjort någon ändring. Jag kan också säga att jag kan bara körra i 166 vare sig under eller över.
Jag har frågat mina kompisar och ingen vet varför. Jag har funderat på över en kompis tips om att det kanske var mitt nätagregatet som inte pallar med en överklockning? Jag tycker det låter lite väll avancerat för jag har ett 350watts nätagregat. borde ju räcka, eller?
Nu undrar jag om det finns några av er som har haft samma problem eller vet vad jag ska göra.
lite information om mina prylar:
asus a7n8x - e deluxe
nforce 2 chipset
amd barton 2500+
luftkylning och dylikt
nätagregatet är iofs ett codegen men jag har alldrig haft problem med det tidigare? men är det här problemet ligger?
är det något mera så fråga på
Är det nu någon som hittar en sådan här tråd med mitt problem så snälla klistra in en länk här. Jag är ruskit trött på att hela tiden ha en processor oklockad.
mvh
jare