Permalänk
Medlem

En timme har gått! Uppdatera oss!

Permalänk

VA fan ska jag ta mig till.. dom har inte kommit idag heller.. :(:(:(:(

Dom skickades med expressbrev i fredags dom skulle varit här senast idag..!

Dom kan vara hos tex schenker eller fedex eller nåt annat fraktbolag.. men men men..

bara att beklaga men jag kan inte göra nåt speciellt mycket mer än å bara vänta jag heller.. tråkigt när det blir så här..

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jim_the_one

bara att beklaga men jag kan inte göra nåt speciellt mycket mer än å bara vänta jag heller.. tråkigt när det blir så här..

mm, speciellt när du inte kan producera ett kollinr eller så.. skulle minnena dessutom inte vara framme hos dig under förra veckan? det låter ju rätt otroligt om dom skickades i fredags?

aja inte för att ajg bryr mig, jag har inte skickat någr pengar, men jag har följt tråden och om jag hade skickat pengar tycker jag nog att man kunde förvänta sig lite bättre organisationsförmåga och planering.. och dessutom att de uttalanden som görs av den som beställer borde stämma lite bättre överens med verkligheten..
Jag säger inte att minnena inte kommer, vad jag säger är att jag inte skulle beställa även om det faktiskt visar sig att dom kommer.. det är helt enkelt inte värt problemen och tiden det verkar ta..

Visa signatur

Sekvencia: "Va e papst? "
XFX 7900XTX

Permalänk
Medlem
Citat:

VA fan ska jag ta mig till.. dom har inte kommit idag heller.. :(:(:(:(

Dom skickades med expressbrev i fredags dom skulle varit här senast idag..!

Dom kan vara hos tex schenker eller fedex eller nåt annat fraktbolag.. men men men..

Men någon form av kolli-id måste du ju kunna få fram?

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=DoBBeR=-
mm, speciellt när du inte kan producera ett kollinr eller så.. skulle minnena dessutom inte vara framme hos dig under förra veckan? det låter ju rätt otroligt om dom skickades i fredags?

aja inte för att ajg bryr mig, jag har inte skickat någr pengar, men jag har följt tråden och om jag hade skickat pengar tycker jag nog att man kunde förvänta sig lite bättre organisationsförmåga och planering.. och dessutom att de uttalanden som görs av den som beställer borde stämma lite bättre överens med verkligheten..
Jag säger inte att minnena inte kommer, vad jag säger är att jag inte skulle beställa även om det faktiskt visar sig att dom kommer.. det är helt enkelt inte värt problemen och tiden det verkar ta..

Jag håller med till viss del, men vi ska inte vara för hårda mot Jim. Hans dator har kraschat, det är inte konstigt att det blir lite kaos då. Och angående beställningen som skulle komma redan förra veckan, men skickades inte förrän i fredags. Det är som jag sa, kinserna tar det lugnt, de tar gärna några dagar extra på sig. Vill man sedan kontakta dem så är det inte helt lätt iom att tiderna är omvända, dag här är natt där, och tvärtom. Så man får iväg svar via mail ca 1 gång varje dygn.

Angående framtida beställningar från Jim och Giz shop, att dömma de beställningarna efter denna är inte riktigt rättvist. Det här är en första beställning, de har inga minnen i lager, så det är helt naturligt att det tar lite tid och blir det strul. I framtiden kommer de troligen kunna ha minnen i lager vilket gör att leveranstiderna förkortas avsevärt samt att strul blir väldigt ovanligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dek
Men någon form av kolli-id måste du ju kunna få fram?

Jim hade visst mailat och frågat om det igen igårkväll, läs hans sista inlägg på förra sidan.

Permalänk
Medlem

trackinnummret från leverantören ska komma med mailet till jim ikväll....jim ska även ta och ringa till honom....jim hade nummret i sin mailbox och som ni alla vet så formatera han om disken efter allt strul, och som tur är hade jag en kopia från ett annat mail från leverantören...sen vet Jim att paketet har lämnat leverantören, för Jim hann att kolla att det hade gått iväg ilördags....men sen är det hur lång tid det tar här i sverige innan dom skickar vidare det inom sverige....så det ska finnas någonstans i vårt avlånga land....men bättre besked kommer att lämnas här i tråden senare i kväll efter Jim har talat med han och fått tarcking nummret igen....Ha det så bra som det går..Giz

OT: att vänta tycker inte jag är så farligt....alla visste redan från början att det skulle ta mellan en vecka till fjorton dagar innan allt skulle vara klart...så det tycker inte jag är så länge..med tanke på att det är hyffsade pengar att spara...

Visa signatur
Permalänk

Fortfarande ingen som kan upplysa mig om vilka minnen det gäller?

Visa signatur

//GeRONIMO

Permalänk
Medlem

En anledning till den förlängda leveranstiden kan vara att det fastnat hos tullen. Har det gjort det så är det troligen deras fel att paketet inte kommit än, de brukar behålla paketen 1-2 dagar.

Till geronimo56: Det har besvarats ganska nyligt, kolla igenom de två senaste sidorna (17-18).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nameless
En anledning till den förlängda leveranstiden kan vara att det fastnat hos tullen. Har det gjort det så är det troligen deras fel att paketet inte kommit än, de brukar behålla paketen 1-2 dagar.

Till geronimo56: Det har besvarats ganska nyligt, kolla igenom de två senaste sidorna (17-18).

Och det får vi inte hoppas på...USCH å FY....jag tror närmast på att paket ligger hos Schenker eller hos TNT...det är dom vanligaste fraktbolagen från Asien och misstänker att dom inte kör ut dagligen till Falköping (hehehe)...men som sagt vi får veta mera ikväll av Jim .

Tack Nameless dom orden värmde....jag tror inte någon vet vilket jobb det ligger bakom att göra en sambeställning....men det är i alla fall ingen av oss som har beställt som gnäller att det är dålig organisationsförmåga och dålig planering...utan som vanligt en dysterkvist som kan allt...några av er var ju med på förra beställningen av pelts, så ni vet ju att så dåliga är vi ju inte....sen det med att ha i lager ...hmmmmm....möjligtvis 2-3 minnen, det är mycket pengar att ligga ute med, men kanske i en framtid så kan vi ha detta....Ses Giz

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker det är mycket gnäll.. Minnena kommer när dom kommer och jag kan nästan lova att Jim kommer att skriva i tråden när dom gör det så ni behöver inte fråga hela tiden. Jag blev väldigt förvånad när Jim sa att det skulle ta så kort tid att få minnena för jag har beställt från Kina/japan flera gånger och det går aldrig speciellt snabbt.
Visst man är ute med mycket pengar men man får helt enkelt hoppas att detta är seriöst och än så länge har jag ingen orsak att tro annat.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk
Medlem

Tycker att Jim och Giz gör ett för jävla bra jobb och är rätt så organiserade för o vara första sambeställningen .

Gutt Mos Grappar!

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Medlem

DOM HAR KOMMIT.....Prata med Jim i telefon alldeles nyss, för han var på Schenker i Skara och hämtade dom.....så nu är dom här....Jippyjaa....så alla kommer att få sina minnen i morgon, om bara posten sköter sitt.....:D

OT: Minnena var skickade från utlandet den 6/11 och kom till Skara i natt....så 5 dagar tycker jag är suveränt kort tid...bara så att alla vet om detta till nästa sändning....// Giz

Visa signatur
Permalänk
Medlem

YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja nu ska det beställas dator delar!!

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]

Permalänk

härligt.. Ser fram imot denna lilla pre-julklapp =P

Permalänk
Medlem

WOHOO!!!

5 dagar är ju rätt bra. Iofs flygfrakt, eller vad det kallades, men ändå.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk

pust stånk å stön.. bara 7st minnen kvar å packa..

sen är det nån stackare som jag itne har adressen till.. Mikael B du kan väl mejla mig din adress så skickar jag minnena..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Weeeeeee! Fast hinner inte få det till helgen

Jim! Bor du nära skara kommer jag o hämtar dom, bor i Vargön.

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Medlem

Har skickat den nu. Så den borde väll vara hos dig snart!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flobo
Weeeeeee! Fast hinner inte få det till helgen

Jim! Bor du nära skara kommer jag o hämtar dom, bor i Vargön.

Han bor i Falköping.......Men har du beställt då...Jim hittar ingen adress i Vargön i sin lista

Visa signatur
Permalänk

Med min vanliga otur så kommer jag få dem på måndag ..

Permalänk
Medlem

Jippie!

Hoppas dom kommer imorrn så man slipper vänta hela helgen!!!

Permalänk

alla paket klara.. nu bär det iväg till brevlådan..

BTW.. Ni som tänkt å överklocka lite.. dra inte på för hög Volt till minnerna.. jag hadde nog sönder den ena här när jag testa lite igår kväll.. 2,7V tyckte den inte om iaf.. annars funkar dom jätte bra..

nu kommer lilla Gizze missen bli lite(eller mycket) sur på mig men det är smällar man får ta..

åså får man ju nu se hur det funkar med RMA å sånt..

ingen rast ingen ro, slita jobba gno..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

säg till om de blir någon mer beställning av minnen...såg ut att vara fina minnen...

Permalänk
Medlem

Bra att dom är skickade, nu är det verkligen på gång
Ja just det. Är det samma minnen som Giz får som vi får? Eller blev det olika?

Så stackars Giz får klara sig med en sticka nu eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

alla paket klara.. nu bär det iväg till brevlådan..

BTW.. Ni som tänkt å överklocka lite.. dra inte på för hög Volt till minnerna.. jag hadde nog sönder den ena här när jag testa lite igår kväll.. 2,7V tyckte den inte om iaf.. annars funkar dom jätte bra..

nu kommer lilla Gizze missen bli lite(eller mycket) sur på mig men det är smällar man får ta..

åså får man ju nu se hur det funkar med RMA å sånt..

ingen rast ingen ro, slita jobba gno..

ÄH va fan...det sa du inget om i tele.."chicken".....nu är det jag som drar till Falköping innan jag blir helt utan minne....sa ju att du inte skulle leka med mina grejor....Jim blir utan minne för det ska vara 2st med hem till Åsa...Hehehe.

OT: Var nere å hämtade min låda med Neopren idag....nån som kan gissa hur stor låda för 12 kilo Neopren...."Tips"...Jag behöver nog bygglov om jag ställer den på tomten

OT:2 det blir en eller två beställningar till om Jim ska hålla på så här ...men det är bara till att maila Jim så lägger han in er som vill vara med i en lista för förhandsbokning..// Giz

Jim kommer att skicka tillbaka det minne som gick sönder....så ni som vill passa på att köpa minne...maila Jim med en gång isåfall, för då kan vi lika gärna köra en liten beställning samtidigt på 4-5 minnen eller vad det nu blir....så slipper ni vänta så länge...så passa på nu...för nu går det undan för jag ska ha mitt minne innan DH...Giz

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nån som vet när morgonposten kommer i stockholm? Hur tidigt? Om den nu kommer med morgonposten så ska jag sitta och vänta

Permalänk
Medlem

Va, gick det sönder? Är det vanligt när man klockar? Det skulle skickas tillbaka - går sånt på garantin?

Permalänk
Avstängd

Pratade just med mor om detta och jag tror att hon godkände det. hon var lite skeptiskt med det här men jags a att det var många som visste hans namn och adress:D
men jag ärr uppskrivet på ett Jim!!
ska PM lr maila dej nu... får la läsa lite längre bak efter din mailadress.. men Per Agge-Hansson 1st minne om priset fortfarande ligger på ~1200 SEK.

mailar nu.

Visa signatur

Om dåliga kommentarer vore vatten skulle jag behövt en flytväst...
www.Agge.tk
-Ja har visst vart ute idag. -Vart då? -Jag öppnade fönstret förut...

Permalänk
Medlem

En god nyhet för alla otåliga, mina minnen har anlänt till umeå tyvärr väntar jag på att resten av datorn så jag kan inte prova dom.
Är det någon som har MSI Neo2 s939 så får ni gärna skvallra om hur dom fungerar i hop.

Det är inte kingston minnen, märket är Ramses, jag har letat efter information om minnena men inte hittat något av intresse.

Tack igen Jim_the_one för allt jobb du lagt ner hoppas nu bara att dom funkar med amd64

/p-a

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perros
En god nyhet för alla otåliga, mina minnen har anlänt till umeå tyvärr väntar jag på att resten av datorn så jag kan inte prova dom.
Är det någon som har MSI Neo2 s939 så får ni gärna skvallra om hur dom fungerar i hop.

Det är inte kingston minnen, märket är Ramses, jag har letat efter information om minnena men inte hittat något av intresse.

Tack igen Jim_the_one för allt jobb du lagt ner hoppas nu bara att dom funkar med amd64

/p-a

Ja jädrar då kanske mina minnen rent av ligger hemma nu också.. är ju ume bo också. Funderar faktiskt samma sak för jag beställer resten av grejerna ikväll och då ska det va med dey morderkortet.

Visa signatur