Permalänk
Medlem

Vad kan ni köra för timings på minnena utan problem?

Går minnena att köra i dual-channel? Kan jag sätta dem i första gröna och andra i lila? Har letat igenom tråden men folk säger så olika. Vore ju kul att köpa 4 och köra 4 gig ram

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flobo
Alla är nöjda o glada med sina minnen lr?
Ingen som det krånglar för?

Kör nån med Nf7s 2.0 och dual med dom minnena härinne?

NF7-S V2.0 men inte dual här.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

Jag åker till Thailand den 9dec, kan man köpa ram/datordelar billigt där.. nån som vet?
Och i så fall var..??

Permalänk
Medlem

Är 1350 ink. frakt ?

Permalänk
Medlem

Jag vet att det finns stora varuhus i Thailand där man hittar riktiga datordelar och inte piratkopior.
Försök att hitta en datorbutik i något shoppingcenter så ska det nog gå bra.

Visa signatur

-------

Världens bästa kommande MMORPG: www.trialsofascension.com

Permalänk
Medlem

=( mitt minne har pajjat (en av två)
Den raderar biosen så jag ser den som pajj..... vad ska jag göra??

Permalänk
Medlem

Jag kan gärna beställa minnen, ska sätta ihop en dator med nforce 4 sli och en a64 3500+ och undrar om dessa passar med minnerna och om minnerna är överklockningsvänliga. Om de är det tar jag med glädje hand om 2 stycken

Visa signatur

AMD 3500+ Winchester @ 2.7 Ghz || DFI Lanparty SLI-D || 2x512 PC3200 OCZ Rev 2 || POV Geforce 6800 GT @ Ultra+ || VF700CU || 74 GB Raptor SATA || 2x 200 GB Seagate Barracuda SATA || Maxtor OneTouch 250 GB || DangerDen TDX || DDC 12V || Dual Heatercore || Chill 510W || Chieftec DA Bigtower || 2x ADDA 120mm || 3x ADDA 80mm || 2x Revoltec 80mm || NEC 3520 IDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finarfin
Jag vet att det finns stora varuhus i Thailand där man hittar riktiga datordelar och inte piratkopior.
Försök att hitta en datorbutik i något shoppingcenter så ska det nog gå bra.

Det finns även varuhus som säljer Gucci och Armani för 1/10 av priset här i sverige.

...

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

Hejsan!

Jag beställer gärna lite minne (eller mycket tom kanske)

funderar lite på hur det där med livstids garanti funkar bara.
om det inte funkar eller pajjar. vad gör jag med dem då? åker hem till dig och trycker upp dig på väggen?

kan nog bli så att om garantin kan garanteras (vilken mening) så beställer jag nog ett gäng pc3200 av dig. ska bygga en ny dator, en ny server och uppgradera lillbrossans dator.. så det blir ett par gig minne.

pm, maila mig gärna.

Permalänk

det börjar dra ihop sig till å beställa..

jag har som sagt haft lite problem med min dator,, satans sp2....

alla som vill vara med kan väl mejla mig igen, då alla mina mejl försvann i krashen

jim@gizmodd.com

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

Hej alla fellow buyers
Jag körde memtest 86+ v1.40 i natt och fick 4st error och 22 st pass, jag kan ingenting om såna här tester och undrar naturligtvis om det är fel på mitt minne, eller om det kan vara någonting annat?
Är det någon som kört samma test med dom här minnena, och i så fall hur gick det?

Jag fick 1 error på test 2, och 3 error på test 7, någon som vet får gärna förklara vad det innebär och om jag kan göra någonting åt det.
Jag körde testet 10 timmar och ska köra lite mer i helgen för att se om det går bättre.

/p-a

Permalänk

Vilken är ETA för nästa laddning minnen?

Permalänk

det blir kke en omgång till i januari om det finns tillräcklig efterfrågan.

//jim

Visa signatur

Permalänk

Jag tänkte snarare på mitt utbytesminne...

Permalänk
Medlem

Ja nu har jag fått mina ny grejer så jag ska testa minnet nu.. får hoppas på det fungerar
ja tänkte bara om ni ville veta

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk

fick ett litet tråkigt mejl idag..

Hello Jim,

I was just informed by the wholesaler that they ran out of PC3200 memory and that it will arrive next Wednesday, which is the 29th of Dec. I will ship to you as soon as it comes in, and by express mail, it will be pretty fast, like only 3 to 4 days from here to Sweden.

Sorry about that.

Best regards,

Robert

jag hadde hoppats på att han skulle skickat dom redan.. suck..
men men dom kommer iaf..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blir en fin sen julklapp för er
Ja minna minnen sitter nu i och fungerar vad jag har märtkt helt fel fritt! Så glad som jag är nu är det inte många som är
SKa testa dom med memtest senare men det ska nog gå bra

GOD JUL!

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]

Permalänk
Medlem

Hej! Var ett tag sedan man skrev i denna tråd, har mitt minne sen länge tillbaks nu..
Aja, undrar bara vad det minnet som vi köpte i första leveransen är värdai dagsläget (i Sverige alltså). Funderar nämligen på att köpa mer minne av er om jag vinner tillräckligt mycket på det.

Ha det // Apskaft

Permalänk
Medlem

Bra att någon skriver i tråden. Har väntat ett tag nu på att få skriva nått här!
För det första så vill jag bara säga att jag kört MemTest86+ nu i över 4 timmar och inga error har visat sig. Nån som vet hur länge man ska köra?. Sen till den viktigare frågan. Hur går det för alla med överklockningen? Jag funderar på att klocka min prolle nu lite och jag undrar bara vilka inställningar som fungerar bäst på minnena och vilka som fungerar bäst för er? Själv får jag vill upp FSB i 209 mhz men då har jag inte vågat öka volten nått än. Hur mycket volt har ni testat? Man blir ju lite skraj när man läser vad som hände med Jim.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får upp FSB i 211, men att det tar stopp där beror nog inte på minnena, det är snarare moderkortet som suger.

Permalänk
Medlem

Men eftersom jag sitter på MSI K8N neo2 som ska klocka jädra bra så borde det inte vara det för mig eller? Vad kör du med för vdim eler va volten till minnena hetter?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

att 1GB stickor klockar lite dåligt är väll knappast en nyhet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigM
Men eftersom jag sitter på MSI K8N neo2 som ska klocka jädra bra så borde det inte vara det för mig eller? Vad kör du med för vdim eler va volten till minnena hetter?

Jag kör original vdimm...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jim_the_one
Nu kommer prislistan igen.. har även fått priser på 512mb minnen..
Men jag behöver beställa minst 20st minnen för att dessa priser ska gälla..

1024mb
PC3200 1 350 kr
PC3500 1 525 kr

512mb
OEM 512mb PC3200 625 kr
INFINEON brand, PC3200 650 kr

Va e d för märke på 1024 minnena?
/Seb

Visa signatur

Athlon64 3000+ Venice, DFI LanParty Ultra-D, 512mb TwinMOS BH-5, Leadtek 6600GT Extreme 128mb, 200gb Maxtor S-ATA, Fortron 350w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuke_x
OK.. testat lite..

Det är PC3200 cas 2.5 .. 2.6 volt orginal

går i 200 (2.5-4-4-9)

går i 166 (2-4-4-8)

Dem verkar lite ovilliga att komma över dessa värden med dem time'ingserna på minnerna.. knapt nån Mhz

Kör nu i

(200/133) * (166 (2-4-4-8)) = 249 Mhz

249 * 10 = 2490 Mhz (CPU'n klara mer! måste bara finslipa inställningarna senare)

HTT = x4

Ska testa lite mera senare .. ville bara ge lite info

Nu när jag vill klocka lite med minnena så var det ju perfekt att du skrev ner denna information och jag tackar för det! Men jag har bara en fråga och det är vad "(200/133) * (166 (2-4-4-8)) = 249 Mhz" betyder? Svaret är väll FSBn och 166 är vad du kör minna i. Man vad i hela friden är (200/133)? Varför delar du 200 med 133? Hur ställer jag in detta.

Edit: Har listat ut alla frågetecken nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av Jim_the_one
Nu kommer prislistan igen.. har även fått priser på 512mb minnen..
Men jag behöver beställa minst 20st minnen för att dessa priser ska gälla..

1024mb
PC3200 1 350 kr
PC3500 1 525 kr

512mb
OEM 512mb PC3200 625 kr
INFINEON brand, PC3200 650 kr

Öhh. Infineon 512Mb PC3200 Kostar exakt 650:- hos http://www.mdcdata.com/

Så det verkar ju inte lönt att importera ifrån asien?!

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk
Medlem

Det råkar inte gå att beställa in Corsair Select 512Mb Dual DDR PC3200 400MHz 184pin Unbuffered CL2.5 ?

Permalänk
Medlem

SÅ tillbaka till klockning. Vad kör ni för volt och hur mycket har ni fått upp dom i? Får fan inte mina över 200 mhz änns med 2.5-4-4-9 och 1.65V. Men kör jag med 3-4-4-9 så har jag då fått dom till 220 mhz men inte testat mer. Men vet inte hur pass mycket man förlorar med cl3?? Nån som har fått nå bättre klockning med nån timing?

Edit: Max med cl3 verkar vara 235 mhz för mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

wooho det funkade tok bra det här fan vad najs Jim_the_one, den piggade på min dell X antal pinnar kan jag säga på en gång
Tänkte nästa steg får bli att andvända sig lite av köldpastan du packade ner och på med någon fläkt istället, flänsen på graffekkortet känns mucho grande het.
Sedan ska denna dator tok flascha och överklockas så gott det går över allt.Bara minnena håller :/ mja det är en annan femma.
Ha det bra

Visa signatur

om jag har en dålig dag ska man formatera eller fotografera mitt bios på min sepeu

Permalänk
Medlem

Blir det någon mer beställning från Asien snart eller är man försent ute?

/codde