Permalänk
Medlem

Ramses? what the...är det för ett märke?

Googlade lite: http://www.hardcorecooling.us/browseproducts/1GB-PC2100-DDR-S...

De gör tydligen so-dimm också, hittar dock inget nämnvärt om vanliga ddr-sdram

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eilert
Ramses? what the...är det för ett märke?

Googlade lite: http://www.hardcorecooling.us/browseproducts/1GB-PC2100-DDR-S...

De gör tydligen so-dimm också, hittar dock inget nämnvärt om vanliga ddr-sdram

Ja det var ett hemligt märke. chipset (eller vad man säger) är av märket a-top, tyvärr är det lika hemligt, den enda sidan jag hittade var den här http://www.oc.com.tw/article/0402/readparticle.asp?id=2361 men den säger ju inte så mycket.

Men det är ju fortfarande cl 2,5 och fungerar minnena bra med amd64 så är jag mer än nöjd.

Permalänk
Avstängd

nån som vet om detblir nån mer beställning...
jag har ju mailat jim och sagt att ja sak ha ett minne.. hoppas bara det blir nån mer bestälning så jag fårmitt minne:D

tack
MVG Agge

Visa signatur

Om dåliga kommentarer vore vatten skulle jag behövt en flytväst...
www.Agge.tk
-Ja har visst vart ute idag. -Vart då? -Jag öppnade fönstret förut...

Permalänk
Permalänk

ska stoppa i mina nu å testa

Permalänk
Medlem

Så är det PC4000 minnen?

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk
Medlem

Minnet kom redan idag, bra jobbat posten! Och Jim, tack för ett väl genomfört gruppköp! Allt är i sin ordning, minnet fungerar utmärkt. Det är ett PC3200 400Mhz CL2.5-minne. Jag har inte testat att klocka minnet allt för mycket, men jag testade CL2 och det fungerade tyvärr inte, åtminstonde inte i 400(200)Mhz. Men man kan inte få allt.

Hur som helst, tack för ett väl genomfört gruppköp!

Permalänk
Avstängd

är minnena snabba och i samma klass som exempelvis kingston om man inte clockar dem?
är det nån mening med att clocka dem?
det är väll de bästa minnena(Mhz, CL & PC3200 tänker jag på) som man kan ha?
MVH Agge

Visa signatur

www.Agge.tk

Permalänk

OK.. testat lite..

Det är PC3200 cas 2.5 .. 2.6 volt orginal

går i 200 (2.5-4-4-9)

går i 166 (2-4-4-8)

Dem verkar lite ovilliga att komma över dessa värden med dem time'ingserna på minnerna.. knapt nån Mhz

Kör nu i

(200/133) * (166 (2-4-4-8)) = 249 Mhz

249 * 10 = 2490 Mhz (CPU'n klara mer! måste bara finslipa inställningarna senare)

HTT = x4

Ska testa lite mera senare .. ville bara ge lite info

Permalänk
Medlem

Vad tror ni är bäst av:

200 Mhz (2.5-4-4-9)
och
166 Mhz (2-4-4-8)

Permalänk
Medlem

Bra mera sån info. Testa era så sätter jag in mina när ni kommit på det optimala.
Måste ju vara bättre ätt köra 200mhz synkat med prollen än 166 o bättre timings?

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Medlem

Skräp fick inte mitt idag
Ja ni får väll helt enkelt exprimentera åt mig lägg upp massa info nu!

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk
Medlem

Minnet kom idag! Tackar Jim (och Giz) för att allt har gått så bra.

Ploppade in minnet så fort jag kom hem och nu kör jag de i 200 mhz och
FSB är 210 mhz. Borde jag ända något för att vinna prestanda? Tycker inte att jag känner någon extra prestanda, har också testat i 166 mhz.

Permalänk
Medlem

Fick mitt idag också. Härligt härligt. Nu ska det byggas ihop.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

Fick mitt idag jag med, tack och bock Jim!

Hade tidigare tänkt bygga ny dator nu men det här 1GB-minnet verkar vilja fungera ihop med min tidgare 512a.

Spelar det någon roll vilken minnesport man kör minnena i? Jag testade att köra 1GB i slot 0 och 512an i slot 1 men då hittade datorn endast min 512a.

När jag endast körde 1GB i slot 0 så startade datorn inte alls, men med 512 i slot 0 och 1GB i slot 1 så fick jag ihop mina 1536MB, dock så körs de endast i PC2700 men det får duga tills vidare.

Tack ännu en gång för ett trevligt samköp Jim!

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

dek, prova sätt i 1gb stickan i slot 2

Permalänk
Medlem

är ni nöjda alla gossar nu då....det är inte jag:( Jim sitter fortfarande på mina minnen...får väl ta min dotters P2:a med 256mb minne till DH så jag kan skicka mail iallafall Buhääää.
men det är det värt så mycket jobb som vi har lagt ner nu....men det kommer bli mycket bättre nästa gång...för nu vet vi hur lång tid allt tar och vilken ordning vi ska jobba i....jag håller på att leta andra minnen från samma leverantör...har fått en viss indikation om att det kommer att kunna få tag på PC3500 minnen till inte allt för högt pris 1gigs då med...hehehe så det får väl bli sådana istället då..// Giz

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hehe fick mina minnen idag men har inget att sätta dem i =(.
Väntar på en amd 64 3200+ winchester samt asus A8V deluxe. Hoppas att dem passar med dessa grejjer!
Grymt nöjd med den korta levernas tiden mellan Jim och mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Callan
Hehe fick mina minnen idag men har inget att sätta dem i =(.
Väntar på en amd 64 3200+ winchester samt asus A8V deluxe. Hoppas att dem passar med dessa grejjer!
Grymt nöjd med den korta levernas tiden mellan Jim och mig

gott att höra....och kortare kommer det att bli framöver...ser fram emot framtida sambeställningar....vi har hittat lite smått & gott som ska kunna passa dom flesta...riktig momma...// Giz

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

jag har mailat Jim och sagt att ja ska ha ett minne men bara om dte är till samma pris. och om jga köper ett nforce3 kort, kommer det att kunna köra 3500 minne såfall? tycker der är bättre att köpa pc3200 minnen som man kan köra till ett litet pris istället frö pc3500 som knappast nån kan köra.
hoppas det blir en ny bestälnning snart.. verakr ju som det blri en del denna gången osså:D

Visa signatur

www.Agge.tk

Permalänk
Medlem

*bölar* Inga minnen idag! Får man ju hoppas dom dyker upp på måndag!

Permalänk

Tack för all positiv kritik.. och negativ oxå för den delen, man kan alltid bättra sig..

Så varför inte ta tag i nästa beställning nu med en gång.. som sagt ingen rast ingen ro, jobba slita gno..

och som Giz sa så har vi fått tag på pc3500 minnen oxå.. kan kolla lite med honom om han har pc3700 och pc4000 oxå.. det vore väl trevligt för alla er härliga swecare som sitter å pillar å mixtrar med edera dator..

priset på dom Pc3200 minnen är nu 1350kr/st
(buffert och en liten förtjänst till oss)

priset på Pc3500 minnerna är 1525kr/st

edit det är fortfarande 1gb minnen det handlar om..
men skulle nån va intresserad av 512mb minnen kan ni väl mejla mig så kan jag kolla om det går att få tag på å till vilket pris..

Minnerna är Low density och passar 99.9% alla moderkort som stödjer 1gb minnesstickor.

prisjämförelse dock inte riktigt samma minne men en jämförelse..

JME Data 2095kr Kingmax 1GB PC3200/DDR400 CL2.5 184p TinyBGA

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

Gah! Kunde det inte sagts lite tidigare

Vad skall jag göra med mina 2 st 1gb 3200 nu då? Köpa nån?

Läste att dom häringa minnena finns o köpa med kopparkylning på också.
Ramses.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flobo
Gah! Kunde det inte sagts lite tidigare

Vad skall jag göra med mina 2 st 1gb 3200 nu då? Köpa nån?

Läste att dom häringa minnena finns o köpa med kopparkylning på också.
Ramses.

Hehehe: e du som jag...varför köpa det näst bästa, när man kan få bättre:D

shit om dom hinner släppa P4 3.8 innan DH då blir jag tokig // Giz

OT: det finns några som vill ha dina minnen....garanterat

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jim_the_one
Tack för all positiv kritik.. och negativ oxå för den delen, man kan alltid bättra sig..

Så varför inte ta tag i nästa beställning nu med en gång.. som sagt ingen rast ingen ro, jobba slita gno..

och som Giz sa så har vi fått tag på pc3500 minnen oxå.. kan kolla lite med honom om han har pc3700 och pc4000 oxå.. det vore väl trevligt för alla er härliga swecare som sitter å pillar å mixtrar med edera dator..

priset på dom Pc3200 minnen är nu 1350kr/st
(buffert och en liten förtjänst till oss)

priset på Pc3500 minnerna är 1525kr/st

edit det är fortfarande 1gb minnen det handlar om..
men skulle nån va intresserad av 512mb minnen kan ni väl mejla mig så kan jag kolla om det går att få tag på å till vilket pris..

Minnerna är Low density och passar 99.9% alla moderkort som stödjer 1gb minnesstickor.

prisjämförelse dock inte riktigt samma minne men en jämförelse..

JME Data 2095kr Kingmax 1GB PC3200/DDR400 CL2.5 184p TinyBGA

vafan ska ni höja priset nuför då? nu blir det knappt billigare att köpa från dej ju Jim. jag som blev så himla glad när det kostade 1200:- men nu har du höjt rejält. och är dessa nya bättre än de från den första beställningen? för dessa är ju low density och de andra high, vad gör det?
kan jag säga att jag hjälper dej med nått och priset är 1200 SEK istället för 1525 SEK.
fan ja har inte råd med det om jag ska köpa mus också!!!!!
horibelt att höja priset för oss som precis inte hann med första.
det var vad jag ville säga

Visa signatur

www.Agge.tk

Permalänk
Medlem

Men det andra priset gäller ju för PC3500 minnen duuh.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm vänta nu här sakta i backarna tusen hål i nacken, vad skådar mitt norra öga.
Denna tråd är kraftigt lång Jim_the_one hur mången gång har ni köpt och sålt nu då?

Visa signatur

om jag har en dålig dag ska man formatera eller fotografera mitt bios på min sepeu

Permalänk
Medlem

Hmm vänta nu här sakta i backarna tusen hål i nacken, vad skådar mitt norra öga.
Denna tråd är kraftigt lång Jim_the_one hur mången gång har ni köpt och sålt nu då?

Visa signatur

om jag har en dålig dag ska man formatera eller fotografera mitt bios på min sepeu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMan
vafan ska ni höja priset nuför då? nu blir det knappt billigare att köpa från dej ju Jim. jag som blev så himla glad när det kostade 1200:- men nu har du höjt rejält. och är dessa nya bättre än de från den första beställningen? för dessa är ju low density och de andra high, vad gör det?
kan jag säga att jag hjälper dej med nått och priset är 1200 SEK istället för 1525 SEK.
fan ja har inte råd med det om jag ska köpa mus också!!!!!
horibelt att höja priset för oss som precis inte hann med första.
det var vad jag ville säga

Ehh, vi som köpte första svängen betalade 1260:- för våra 1GB PC3200-stickor och nu kommer de kosta 1350:- för att de skall kunna tjäna en liten slant och det kallar du horribelt?

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Giz
Hehehe: e du som jag...varför köpa det näst bästa, när man kan få bättre:D

shit om dom hinner släppa P4 3.8 innan DH då blir jag tokig // Giz

OT: det finns några som vill ha dina minnen....garanterat

Hehe! Mjo. Vettefan vad jag skall ha minnena till egentligen bara Köper dom mest för at det är billigt. Klarar mig bra med dom jag har i men mer e ju aldrig fel.

Har ett par Corsair Twinx 512 3200LL i nu. Bara dom 2x256 kostar 2195:-.
Men mest för att man kan köra så höga fsb samtidigt som grymma timings på dom.
Men har nog tröttnat på och överklocka och vill ha mera minne istället. Kanske skall sälja Corsairerna istället.

Visa signatur