The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

Ok, var ju en rätt gammal intervju jag läste (2 månader?) så dom kanske har ändrat sig. Tror det var en intervju från nån irc-kanal lr nått...

Ni kan mycket väl ha rätt, är inte så insatt i själva spelet.

Hoppas jag kan spela spelet på min dator, så det inte blir likadant som Morrowind, vilket jag inte kunde spela på min gamla Pentium 3:a...
Är spelet next-gen och har några systemkrav blivit satta?

Man kanske kan spela på LOW eller något med min 3200+,9800pro och 1gig ram.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
Ok, var ju en rätt gammal intervju jag läste (2 månader?) så dom kanske har ändrat sig. Tror det var en intervju från nån irc-kanal lr nått...

Ni kan mycket väl ha rätt, är inte så insatt i själva spelet.

Hoppas jag kan spela spelet på min dator, så det inte blir likadant som Morrowind, vilket jag inte kunde spela på min gamla Pentium 3:a...
Är spelet next-gen och har några systemkrav blivit satta?

Man kanske kan spela på LOW eller något med min 3200+,9800pro och 1gig ram.

Inga systemkrav finns inte för tillfället. Men jag tror du kommer nog kunna spela spelet och det ser bra ut, dock så tror jag inte du kommer kunna spela med allt max, jag har samma specs som dig förutom ett 6800 Ultra och jag tror inte jag kommer kunna spela på max

Permalänk
Medlem

Självklart kan han inte spela allt på max med 9800pro, det kan man inte med det kortet i nuvarande spel om man inte nöjer sig 5fps...

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Skyndar man sig får man skylla sig själv. Har däremot sett en film där nån varvar Morrowind på 7 minuter. Fruktansvärt meningslöst men intressant att det går.

Tror du på det själv eller det finns ingen möjlighet att spela igenom hela main questen på sju min eller vad menar du??? att han simmar ett varv runt vaardenfell???

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem

http://speeddemosarchive.com/Morrowind.html

7 minuter, 30 sekunder. Klarar main-questen.

Givetvis tar han genvägar

Permalänk
Medlem

Har du provat? Jag såg en film men sen kan jag ju inte veta om allt gått helt rätt till.

Hittade lite info:
http://tes.ag.ru/mw/speedrun/details_eng.shtml

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk

laddade ner en av filmerna och det finns ingen möjlighet att han klarade det. för bara när han slår sönder hjärtat så är det så att man ska slå x antal ggr med sunder efter man har slagit med keening. men nu ska vi inte komma of topic. så jag kan erkänna att han/hon var ganska grym.

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dagoth-ur
laddade ner en av filmerna och det finns ingen möjlighet att han klarade det. för bara när han slår sönder hjärtat så är det så att man ska slå x antal ggr med sunder efter man har slagit med keening. men nu ska vi inte komma of topic. så jag kan erkänna att han/hon var ganska grym.

En sådan sak kan man inte fuska till om man så ville. Jag orkar inte ladda ner filmen nu, men den är äkta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
En sådan sak kan man inte fuska till om man så ville. Jag orkar inte ladda ner filmen nu, men den är äkta.

nej det vet jag. men det är jäkligt konstigt men han klarar inte spelet på den tiden för det är en massa klipp jag har spelat det så mkt också så jag vet.(vill inte vara besserwisser).

Visa signatur

System:

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dagoth-ur
nej det vet jag. men det är jäkligt konstigt men han klarar inte spelet på den tiden för det är en massa klipp jag har spelat det så mkt också så jag vet.(vill inte vara besserwisser).

Jag orkar som sagt inte tanka den nu, men kan det inte vara så att eftersom han har löjligt mycket i Speed så ser man inte slaganimationen? D.v.s, han slår många gånger men det syns inte eftersom han är så snabb?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Jag orkar som sagt inte tanka den nu, men kan det inte vara så att eftersom han har löjligt mycket i Speed så ser man inte slaganimationen? D.v.s, han slår många gånger men det syns inte eftersom han är så snabb?

nej det är inte så för man ser dom andra slagen. först så slår han ett slag med "sunder" och sen ett med "keening" sen tar han upp sin stav och flyger ut och har klarat det. jag fattar inte hur men sammtidigt så kan det vara så att när han gör det så fort så buggar det sig.. man ska ju igentligen dra i en crank för att komma ut men tror inte han behöver det.

Visa signatur

System:

Permalänk
Medlem

Killen som har klarat spelet på 07:14 min har gjort den med 5st klipp, rekordet för 1 klipp är 14 min.

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Killen som har klarat spelet på 07:14 min har gjort den med 5st klipp, rekordet för 1 klipp är 14 min.

Visste inte att det fanns flera... det är den på 14 minuter jag sett.
Tyckte 7 minuter lät som lite väl lite.

Permalänk

Kolla här!!

Finns mer här http://www.pcgames.de/external/browser/?mode=entity&article_i...!

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
dreggel

Fast jag tycker att den där argonian är ful...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den övre bilden ser ju ut att ha typ 64*64 texturer, ritkgt blurigt, fast det kanske beror på hur bilderna är tagna. Annars verkar det mysigt med atmosfären, men som sagt förut, varför dessa kassa texturer på så många av screensen?

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeRonk
Den övre bilden ser ju ut att ha typ 64*64 texturer, ritkgt blurigt, fast det kanske beror på hur bilderna är tagna. Annars verkar det mysigt med atmosfären, men som sagt förut, varför dessa kassa texturer på så många av screensen?

De vill väll att moddarna ska fixa bättre eller så klarar deras datorer inte av bättre.

Visa signatur

Permalänk
VR-fantast

<3

Permalänk
Medlem

Jag tänker inte säga något negativt om grafiken förrens jag har spelat spelet själv, tror inte jag kommer säga något då heller eftersom grafiken inte är livsviktigt, speciellt inte i detta spel.

Permalänk
Medlem

Argorian ser ju hemsk ut. Ansiktet är kantigt.

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk
Medlem

Väldigt snygga screenshots. Men undrar varför det ligger en MW-bild på sista sidan.

Permalänk
Avstängd

hoppas det är kassa bilder och inte spelet som har så där kass färg :/

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
hoppas det är kassa bilder och inte spelet som har så där kass färg :/

Jämför med en officiell bild i bra kvalitet.

Jag tror det blir riktigt fint.

Permalänk
Medlem

Vad kommer dom där bilderna ifrån?
Knappast officiella?

Jag gillar inte boken med skills, allt ser för stort och simpelt ut, som om det var anpassat för handkontroll och inte musen =(

-edit-
Är jag blind eller finns inte dom där bilderna kvar på pcgames.de? Bethesda kanske krävde att dom skulle ta bort dom

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Dom screensen med dålig kvalitet är in scannade från en Fransk tidning som heter joystick magazine alla dessa screens är illegala och ska inte finnas på internet igentligen. Det är bara dom bilderna som finns på elderscrolls hemsida som är tillåtna på internet om inte jag minns helt fel. Men ni ska inte klaga på fula texturer eller liknande på grund av dessa bilder eftersom att dom bara kommer från en tidning och från början är stora som halva vykort ungefär. det fanns även en bild på vatten i tidningen men även denna var i ganska dålig kvalitet men jag tycker att det verkar som att det kommer bli riktigt snyggt

Visa signatur

System:

Permalänk
Medlem

www.gamereactor.se har bilderna också

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Hörde att detta skulle komma i november, ska släppas samtidigt till pc som till xbox 360. Och att det ska funka fint med radeon 9800 pro, är nämligen det kortet som dom använder när dom visar upp trailern till spelet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devilspawn
Och att det ska funka fint med radeon 9800 pro, är nämligen det kortet som dom använder när dom visar upp trailern till spelet

Vad har du fått den info ifrån om det är sant så kommer det vara en av dom bästa grafikmotorerna någonsin med tanke på vad man får ut då kanske det räcker att jag köper ett x850xt pe och inte x900xt pe

Men kolla bara på hur snygga ancestors Ghost har blivit

Visa signatur

System:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devilspawn
Hörde att detta skulle komma i november, ska släppas samtidigt till pc som till xbox 360. Och att det ska funka fint med radeon 9800 pro, är nämligen det kortet som dom använder när dom visar upp trailern till spelet

Definiera "funka fint"?

Dessutom tvivlar jag starkt på att dom använder ett 9800pro.