The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Inte behöver det vara smre kvalitet för det inte. Enligt tex IGN så var det bättre bildkvalitet på CoD2 på xbox360 än på PC. OCh med högre fps dessutom. Jag tror inte heller att de testade spelet på en skräp-dator

Kollar man screenshotsen på www.elderscrolls.com är det uppenbart att det är fulare på Xbox360.

Permalänk

Fan vad trevlig den nya filmen var det enda jag saknade var lite vatten

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Kollar man screenshotsen på www.elderscrolls.com är det uppenbart att det är fulare på Xbox360.

Har du en vanlig 480i tv så blir det fulare. Har du dock en HD-TV så blir det bättre grafik på Xbox 360

Permalänk
Medlem

Vatteneffekterna behöver du inte oroa dig över De var otroliga i Morrowind, för sin tid då, och kommer att vara fantastiska i Oblivion. Jag skulle faktsikt inte bry mig om de bara inte var sämre än i Morrowind. För de ända spel som jag direkt kan komma på som har bättre vatteneffekter är Far Cry och nåt spel med krigsfartyg som jag inte kommer ihåg namnet på

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Vatteneffekterna behöver du inte oroa dig över De var otroliga i Morrowind, för sin tid då, och kommer att vara fantastiska i Oblivion. Jag skulle faktsikt inte bry mig om de bara inte var sämre än i Morrowind. För de ända spel som jag direkt kan komma på som har bättre vatteneffekter är Far Cry och nåt spel med krigsfartyg som jag inte kommer ihåg namnet på

Jo tack jag vet att dom är skit snygga i Morrowind och det är dom i Oblivion också jag har sett en bild men hade hoppats på att se shadersarna i Real-Time:D

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem

Mums vilket trevlig klipp. Ser ju helt underbart ut, som jag förväntat mig att det skulle se ut ju. Då gäller det bara att skaffa lite mer minnen till releasen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som har hört hur editorn blir? Kommer den som med morrowind direkt med spelet eller måste man vänta lite efter release för att de ska bli klara? Ett spel som morrowind lever ju än idag just på att folk gör moddar. Hoppas det blir lika enkelt och lika många till oblivion bara. Tycker TES till morrowind var lite jobbig så man får hoppas den nya blir bättre.

Så har ni någon länk med fakta från utvecklarna får ni gärna länka vidare, vill läsa om det här då det har en stor roll för spelets framtid tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Öhh? Far Cry hade inte bättre vatteffekter. Dom var snygga, men knappast naturliga/verkliga på något sätt.
Tom WoW har mycket bättre vatteneffekter än Far Cry (om man ser till hur verkliga dom ser ut)

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Har du en vanlig 480i tv så blir det fulare. Har du dock en HD-TV så blir det bättre grafik på Xbox 360

Du tror inte dom tog bilderna som visas på elderscrolls.com med en HDTV då? hur ofta visar officiella screenshots inte det bästa spelet klarar av.

En konsoll kommer alltid vara sämre än PC, förrutom vid release.

Det som för mig gör att det ändå är snyggare på PC är att man kan ställa in mycket som man vill ha det, och få lite olika karaktär på färger osv, något man inte kan göra på speldosorna.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Fint klipp detta, undrar om mitt 6800GT ens pallar med spelet :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Det va nog bland det snyggaste jag sett i år.
Hoppas de hinner tweaka lite mer i stridssystemet, tycker det ser aningens stelt ut fortfarande.

Tänk om de kunde ta fighting systemet från Dark messiah: Might and magick, "dag drömmer" such...

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Fint klipp detta, undrar om mitt 6800GT ens pallar med spelet :/

En av utvecklarna sa inoficiellt att man kan spela det på okej grafik med okej fps med ett 6600gt Så, ja det kan du nog fint göra:)

Och med okej tror jag att de menar typ 1024x768 med medel detalj med 30+ fps...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Eftersom utvecklarna har sagt att Xbox 360 versionen och PC versionen på allra högsta är exakt lika så är det väll inget att tjafsa om?
Det ända som kan skilja är antagligen lite små optimeringar (obs, inget som sänker kvaliteten) på 360 för att kunna få saker att gå bättre på den speciella Gpu:n.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

Suck, nu blev jag osäker på om jag ska köpa oblivion för xbox360 och köra 1080i på nya 42" plasma tv:n och lida med handkontrollen... eller till datorn med mindre skärm och kanske lite sämre grafik (X850XT) men med tangentbord/mus.... dagens i-landsproblem.. hmmmm...... Vad tror ni, skulle man kunna njuta av oblivion i tv-soffan? Spelade lite morrowind till xbox:en men det var inte alls samma sak som på PC:n med alla moddar (dock så verkar inte oblivion behöva moddas speciellt mycket, snyggt är det redan).

Permalänk
Medlem

Hehehe kommer bli som med morrowind när det släpptes, jag drog alltid upp grafiken snuskigt högt och bara stod och tittade på naturen. Jag hade precis fått mitt PS2.0 kort och vattnet var ju helt underbart, tyvärr låg man då på 5fps men så länge man inte rörde sig så var det fint ändå

Jag skulle definitivtv köpa det till PC. Jämför bara morrowind mellan Xbox och PC idag. Finns så mycket bra moddar till PC, medans det verkar vara helt tomt på Xbox sidan. De bra moddarna är ju oftast inte grafiska imo, utan ändrar/lägger till gameplay

Permalänk
Relik 📜

Ledsen ni två som laddade av mig nu, men jag behöver min bandbredd igen.
Om någon annan som laddat kunde mirrora skulle det kanske uppskattas.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Permalänk
VR-fantast

Blev inte så himla imponerad, det var allmänt fulare än screenshotsen. Absolut inte fult, men jag trodde b.la skogarna skulle se bättre ut.
Sen var ju inte frameraten alltför imponerande, och då ska dom ändå ha demonstrerat på en riktig monsterburk.

Fysiken är det som tilltalar mest, tror jag. Animationerna är fortfarande stela och striderna inte så intensiva som jag trodde. Dock bättre än Morrowind. Tredjepersonsvyn verkar fortfarande vara mindre bra.

Men tja, alltsomallt. Det gäller att ha lägre förväntningar och se fram emot ett spel som är bättre än Morrowind på alla punkter.

Permalänk
Medlem

Jag gillade hur de verkar ha förbättrat pilbågsskjutandet... trevlig fysik tex när han satte pilar i en hängade hink.

Sen är väl som sagt framerate:n ett av de större frågetecknen - särskilt hur det kommer se ut på dagens midend-burkar.

Halldin - kom igen faktiskt gameplay-foto är alltid allmänt fulare än screenshots. (GTA:SA är ett bra ex på det) Fast jag håller med om att animationerna kunde vara bättre... kantiga rörelser mm.

Permalänk
Relik 📜

Som jag fattade det så var det på en Xbox360, inte en PC som videon gjordes?
Kan dock ha missat hela poängen

Jag håller helt med om frameraten.. Dessutom blev jag mycket besviken på facklan soldaten håller i första scenen. Den ger inte alls samma ljuseffekter som den fasta facklan på väggen.

Alla rör sig lite ryckigt som ni säger, allt känns lite klumpigt.
Men skogen kan jag inte hålla med om! Det är väldigt, väldigt snyggt.

Det här komme rnog bli ett jävligt bra spel, om inte annat vackert att titta på

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Som jag fattade det så var det på en Xbox360, inte en PC som videon gjordes?
Kan dock ha missat hela poängen

Jag håller helt med om frameraten.. Dessutom blev jag mycket besviken på facklan soldaten håller i första scenen. Den ger inte alls samma ljuseffekter som den fasta facklan på väggen.

Alla rör sig lite ryckigt som ni säger, allt känns lite klumpigt.
Men skogen kan jag inte hålla med om! Det är väldigt, väldigt snyggt.

Det här komme rnog bli ett jävligt bra spel, om inte annat vackert att titta på

Det vore bara onödigt och jobbigt att göra det på en XBox 360 därför då hade de inte kunnat hoppa så där.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
VR-fantast

Trodde också det var Xbox360 eftersom någon tjötade om att han använde en handkontroll, men det har jag inte sett till?
För övrigt var det en utvecklare på Elder Scrolls forumet som sa att det var en riktig monsterburk spelet demonstrerades på, något i hästväg. Vad vet jag inte, men antagligen inget som man har råd med. Och då var ju ändå inte frameraten alltför imponerande, trots det.

Angående skogarna, så jämför videon med den här bilden:

Inte samma sak, imho.

Nåväl, det blir nog bra till slut.

Permalänk
Medlem

Det här var väl E3-demot? Isf är det nästan ett halvår gammalt. Dom har nog finslipat prestanda och grafik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nåväl, det blir nog bra till slut.

Precis, videon är ju från E3 i Maj 2005. Det är ju snart ett halvår sedan och allt kan hända fram tills release.

Permalänk
Medlem
Citat:

Trodde också det var Xbox360 eftersom någon tjötade om att han använde en handkontroll, men det har jag inte sett till?

Man behöver inte SE den för att förstå att han spelar med dosa. Kolla på hur pekaren rör sig, sen prova att lyssna när han berättar om fightingen med analoga spakarna.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Medlem

Jag slängde min kopia av filmen, kan inte ngn screenshotta skogen i hög kvalite och lägga in här

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeRonk
Man behöver inte SE den för att förstå att han spelar med dosa. Kolla på hur pekaren rör sig, sen prova att lyssna när han berättar om fightingen med analoga spakarna.

Eftersom utvecklarna själva har sagt att spelet demonstrerades på en monsterburk så rörde det sig om en PC, inte en Xbox360. Sen vet jag inte om han använde en handkontroll ansluten till PCn, men det verkar väl onödigt.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Eftersom utvecklarna själva har sagt att spelet demonstrerades på en monsterburk så rörde det sig om en PC, inte en Xbox360. Sen vet jag inte om han använde en handkontroll ansluten till PCn, men det verkar väl onödigt.

Sen är det bara så att demonstrationen på E3 skedde på en xbox360. det står i alla reportage som kommer där ifrån. (Sen xbox 360 är väl en monsterburk om något).

Permalänk
Medlem

Men för guds skull titta bara hur musen/siktet/gubben rör sig så är det ganska solklart att det är en kontroll med analoga spakar. Inga snabba rörelser, musen går från långsam till lite snabbare och sedan långsamt igen. Med en mus tar man alltid den kortaste vägen, vilket inte är fallet när han använder sig av pekaren.

Han pratar dessutom om den analoga spaken när han är inne i huset hos den galna kvinnan och hennes hund.

Permalänk
Medlem
Citat:

Blev inte så himla imponerad, det var allmänt fulare än screenshotsen. Absolut inte fult, men jag trodde b.la skogarna skulle se bättre ut.

Och jag som trodde jag hade höga krav.
Du måste skämta, eller också är du helt galen
Detta spel kommer ju krossa allt annat totalt, precis som Far Cry gjorde när det kom.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006