The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk

Ni som klagar på att man överdrivit HDR effekter, det är inte så att man antagligen kan sänka/höja/stänga av denna ifall det inte passar er....

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeRonk
Såna där historier om AIn fanns när HL2 med var under utveckling... och AIn i HL2 visade sig inte vara något speciellt alls. Så man ska alltid ta såna där saker med en nypa salt. Att fienden "kom på" att han hade bättre överlevnadschans är bara att få det att låta som om dom kan tänka helt fritt, vilket dom givetvis inte kan.

Helt sant det du säger, jag är bara faschinerad av AI överlags så jag tycker det är roligt att höra sånna historier AI'n i HL2 är dock lite speciell när det kommer till positionering och sökande av målet. T.ex. om man gömmer sig i ett hus så skjuter de in genom fönstren, springer sedan mot dörren, om den är blockerad försöker de hitta en annan väg in. Men självklart har den sina brister som med allt annat.

Man kan tänka sig att Oblivion kommer ha mycket brister i AI'n eftersom världen är så pass stor och det blir därmed svårt att kontrollera NPC's ageranden på alla områden.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

ser inga bilder...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
[B]Det framgår också tydligt vad HDR ställer till med vid missbruk, förlorar massor av skärpa.

Tror du menar att dom överdriver med "bloom" eller "blur"-effekter. HDR är en annan femma.

Permalänk
Medlem

Domdär sista bilderna är från Xbox 360 versionen. Det kan vara så att de tagit till lite extra på en del effekter för att få en liten annan look från PC versionen. Men jag håller med att lite av skärpar är borta. Men det är nog bara på screenshotsen som det ser mindre bra ut. När man spelar det sen kommer det nog se bättre ut.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Tror du menar att dom överdriver med "bloom" eller "blur"-effekter. HDR är en annan femma.

Ahh, my mistake.. Jag trodde det var samma sak, men jag var nog inte tillräckligt påläst. Det är alltså i huvudsak "bloom"/"blur" -effekterna som jag vänder mig emot. Dock tycker jag, även då jag vet mer specifikt vad HDR är för något, att även denna effekt utnyttjas för mycket, eller på fel sätt iaf. Mycket ser som sagt lite överexponerat ut.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Ja, så fort man spelar ett nytt spel blir man våldtagen av bloom. Jag hatar det.. Måttliga mängder kan bli skitfint, men alla tar i för mycket... och missar.

Permalänk
Medlem

Håller med, jag gillar inte alls bloom.
Men det kommer säkert gå att ställa med något konsollkommando.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Back_Door_Man
Ni som klagar på att man överdrivit HDR effekter, det är inte så att man antagligen kan sänka/höja/stänga av denna ifall det inte passar er....

Förmodligen, korkat vore det annars.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nocturne
http://www.waiting4oblivion.com/images/box_art/3d_obliv_boxes...
Box !

Underbart snygg

Permalänk
Medlem

Hoppas bara dom kommer med nån fet Collectors box för den måste jag ha isåfall.

Permalänk
Medlem

Hehe man lär ju aldrig kunna titta på ett fodral till xbox360-spel och tycka det är vackert när dom har sån stor fet banner på toppen som visar vilken konsoll det är till.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Citat:

Hehe man lär ju aldrig kunna titta på ett fodral till xbox360-spel och tycka det är vackert när dom har sån stor fet banner på toppen som visar vilken konsoll det är till.

...och den där illgröna ramen. *burr*

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chaos
Hoppas bara dom kommer med nån fet Collectors box för den måste jag ha isåfall.

Jag med

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon
Farcry är faktiskt inte så långt efter vad gäller tätheten på skogen så jag tror inte hoppet i datorkraft på den punkten är så stor i jämförelse med dagens spel.

Men i Far cry så är inte skogarna särskilt levande och sen så visas varje löv i oblivion. det kommer bli ett underbart spel.. och det kommer runt den 18 november. Har försökt läsa all information som har kommit sedan dom först annonserade att det skulle komma.

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem

När jag får min nya dator ska jag spela skiten ur Oblivion... Och sedan Morrowind. Och sen Oblivion igen.

Permalänk
VR-fantast

Xbox 360

Permalänk
Medlem

Med Patrick Stewart som voiceactor kan det här spelet faktiskt bli lyckat!

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

När de här kommer ska jag sjukskriva mig från IRL...

*längtar*

Permalänk
Medlem

Det där är FAN mkt snyggare är IRL. Jag gillar inte "riktiga" träd, asså typ ute i skogen, bumpmappingen ser misslyckad ut. Gud suger på 3Dstudio.

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Med Patrick Stewart som voiceactor kan det här spelet faktiskt bli lyckat!

Han dör ju precis i början.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xstar
Det där är FAN mkt snyggare är IRL. Jag gillar inte "riktiga" träd, asså typ ute i skogen, bumpmappingen ser misslyckad ut. Gud suger på 3Dstudio.

haha you sick bastard

Permalänk
Medlem

Den första bilden är ju inte vacker, ser lågupplöst ut, blurriga texturer m.m. Antar att man får svälja att grafiken till xbox360 inte blir direkt vass, eller att utvecklarna inte orkar göra snyggare? Verkar ju konstigt... var det inte quake 4 som var fulare till 360, hej och hå. Sen är det där boxens 2AA? Inte kul att se när man är kåt i AA direkt.
Hoppet står till PS3.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Medlem
Citat:

Hoppet står till PS3.

Elder scrolls ska spelas på PC, inget annat!

Permalänk
Medlem

Jag vet, jag var lite off topic när jag skrev det där och syftade på grafiken i allmänhet. Ursäkta moi.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av szhred
Det blir ÜBER NICE +500 timmar gameplay säkert? hehe

Knappast 500 timmar. Då skulle du kunna spela spelet 20 dygn i sträck vilket skulle medföra en gigantisk story och spelet skulle inte vara ute på ett bra tag. De har ju själv också sagt att spelvärlden inte kommer vara lika stor som Elder Scrolls: Morrowind, dock kommer världen vara mer detaljerad.

Gothic 3 kommer dock krossa detta spelet som ett äggskal.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
Knappast 500 timmar. Då skulle du kunna spela spelet 20 dygn i sträck vilket skulle medföra en gigantisk story och spelet skulle inte vara ute på ett bra tag. De har ju själv också sagt att spelvärlden inte kommer vara lika stor som Elder Scrolls: Morrowind, dock kommer världen vara mer detaljerad.

Gothic 3 kommer dock krossa detta spelet som ett äggskal.

Säker på att Oblivion är mindre än Morrowind? Ganska säker på att dom intervjuer jag läst så har dom sagt att landmassan i Oblivion är större än den i Morrowind. Sen så är 500 timmar inte så orealistisk, kanske lite extremt, men jag personligen har säkert mer än 200 timmar i Morrowind och jag tror jag kommer ha mer i Oblivion då det finns så mycket mer att göra.

Men om du bara pratar om huvudstoryn så har väl utvecklarna sagt att runt 15 timmar om man bara rushar igenom och inte gör några guild quests eller side quests, så ungefär samma som i Morrowind.

Men springer man igenom ett Elder Scrolls spel och bara kör huvudstoryn så missar man 90% av spelet.

Sen så tror jag också att Gothic 3 kommer bli ruggigt bra. Men jag tycker det är två helt olika speltyper. Visst båda är RPG men medans Gothic 3 säkert kommer följa 1:an och 2:an recept med en levande värld och en linjär story så bygger Oblivion mer på frihet och massiv värld. Det här är dock min personliga uppfattning efter att ha läst tonvis med intervjuer och ingen av oss vet hur det blir förens vi har båda spelen i våran händer.

Ser ut att bli en fin RPG höst i form av Oblivion och en mysig vinter/vår med Gothic 3.

Permalänk
Medlem

Har läst nånstans att Oblivion är ungefär 50% större än MW. Landmassan alltså

Permalänk
Medlem

Skyndar man sig får man skylla sig själv. Har däremot sett en film där nån varvar Morrowind på 7 minuter. Fruktansvärt meningslöst men intressant att det går.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W