The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir roligare än Morrowind. Hade högre förväntningar på det, och Oblivion har jag trots allt väntat på sedan Daggerfall släpptes (Då GT och Wormgod från Bethesda sade att de planerade två TES-spel till).

Daggerfall är fortfarande det bästa RPG som gjorts... måste nästan skaffa en gammal dator bara för att kunna köra det igen.

Edit: Filmen ser imponerande ut, men jag håller förväntningarna nere.

Det var inte nyttigt att i flera år sitta med ett gäng andra nördar på en fansite där utvecklarna också var och dagdrömma om hur spelet skulle vara... det var som upplagt för att överhypas av oss själva.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skrivkramp
Nä demot var på ~20 minuter och skulle visas (spelas) bakom stängda dörrar på E3. Om en film av demot skulle släppas officiellt verkar osäkert... trailern ovan är den som Pete skrev om.

Hines pratade om dels ett demo, dels en trailer.

Har sett low-res-trailern, men väntar på en hi-res-version innan jag bestämmer om det ser lovande ut eller ej.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
Hines pratade om dels ett demo, dels en trailer.

Jao, och jag tror vi allihopa har missförstått varandra.

Både trailern och demot är ju en del av E3-presentationen. Själv hoppas jag att vi kan få tag på rörliga bilder av demot på något vänster, men då det ska visas i en sal med ~15 platser enligt uppgift så är nog inte smygfilmning ett alternativ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jao, och jag tror vi allihopa har missförstått varandra.

Både trailern och demot är ju en del av E3-presentationen. Själv hoppas jag att vi kan få tag på rörliga bilder av demot på något vänster, men då det ska visas i en sal med ~15 platser enligt uppgift så är nog inte smygfilmning ett alternativ.

Ah nu är jag med. Jo rörliga bilder av demot vore trevligt värre.

Permalänk
Medlem

Ångrar att jag kollade på trailern, det var ju så dålig kvalité på den, skulle ha väntat tills den släpptes officiellt på elderscrolls.com

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Nä demot var på ~20 minuter och skulle visas (spelas) bakom stängda dörrar på E3. Om en film av demot skulle släppas officiellt verkar osäkert... trailern ovan är den som Pete skrev om.

Snacka om att pissa fansen rakt i ansiktet om dom vägrar visa demot. Det är ju själva spelmekaniken man vill se, inte en halvtaskig trailer där 1/4 består av svart bakgrund med texter I stil med "A hero will rise".
Dålig stil. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Snacka om att pissa fansen rakt i ansiktet om dom vägrar visa demot. Det är ju själva spelmekaniken man vill se, inte en halvtaskig trailer där 1/4 består av svart bakgrund med texter I stil med "A hero will rise".
Dålig stil. =/

Jupp

Personligen skulle jag föredra 15 sekunders gameplay i ett svep före 2 minuter korta klipp där man inte kan urskilja den minsta lilla gnutta gameplay, och där dessutom cutscenes och ingame blandas för fulla muggar.

Men folk verkar ju gilla sånt här. Kommer ihåg när Doom 3 trailern kom. Jag tyckte det var skit, bara korta klipp och man såg ingenting, men alla andra älskade den.
Å andra sidan tyckte jag spelet var skit också men de flesta gillar det
Förstår inte att dom gör en sån trailer (Doom 3 stil alltså) på ett så djupt spel som Morrowind :S

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk

Ja det vore tråkigt om de inte släppte något officiellt gällande demot, men det vore å andra sidan precis som de gjorde med morrowind när det visades på E3 innan det släpptes; bakom stängda dörrar inför inbjudna journalister. Den gången lyckades någon å andra sidan att spela in det och dela med sig.

Tanken är väl att de journalister som sitter där ska känna sig motiverade att skriva om vad de sett iom deras läsare inte kan ladda ner det själva. Pete Hines ligger säkert bakom det i vilket fall.

Permalänk
VR-fantast
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kerberos
Daggerfall är fortfarande det bästa RPG som gjorts... måste nästan skaffa en gammal dator bara för att kunna köra det igen.

Vilken Daggerfall menar du? Lite bilder på det skulle inte skada

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem

Den här e lite fräck:D :

---

Vad ska man tro dessa då? Den första är ju inte "in-game", men den andra då? Hur mkt är den retouchad/rendered?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84
Vilken Daggerfall menar du? Lite bilder på det skulle inte skada

Vilken Daggerfall? Finns bara en Daggerfall

TES: Arena
TES2: Daggerfall
TESA: Battlespire
TESA: Redguard
TES3: Morrowind

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
VR-fantast

Pender: Kolla på lite in-game screens o jämför sedan med de där bilderna så kan du själv dra slutsatser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
Den här e lite fräck:D :

http://image.com.com/gamespot/images/2005/132/reviews/924363_...

---

Vad ska man tro dessa då? Den första är ju inte "in-game", men den andra då? Hur mkt är den retouchad/rendered?

http://image.com.com/gamespot/images/2005/129/924363_20050510...

http://image.com.com/gamespot/images/2005/129/924363_20050510...

Det är ju den första som är in-game, och dom andra som är "fixade". Man kan ju se lite på texturerna, stora skillnader.

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av szhred
Det är ju den första som är in-game, och dom andra som är "fixade". Man kan ju se lite på texturerna, stora skillnader.

Han menade nog den första av de två andra bilderna

Löjligt att ens tro att dom bilderna har någonting med ingame att göra.
Kan vi inte skippa reklam-bilder och artwork här inne och hålla oss till riktiga screens...eller iallafall vad vi ärligt kan tro är ingame.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Om någon ger mig en ftp som jag kan ladda upp saker på så kan jag fixa oblivian trailern i större format (har medlemskap hos gamespot) tyvärr har jag ingen plats på mitt webbkonto.

Permalänk
Medlem

Dom skulle ju släppa trailern första dagen sa ju Pete? Var är den?
Om dom tror vi ska nöja oss med att dom länkade till trailers på andra sidor där ljud och bild är skit så tror dom fel.

Visa signatur

[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

wicked wicked, Jungle is massive, Bojaka Bojaka!

Permalänk
Medlem

Den där jäkla trailern var ju så dålig den kan vara. Man ser ju ingenting alls av hur spelet ser ut eller spelas, hur NPC's beter sig, hur fysiken är, känslan att gå i lummiga skogarna, eller ännu bättre, rida på hästen genom skogen.

Jag ser mer fram emot artiklar från recensenter som fått se den riktiga 25-minuters demon. Där kan man iallafall få lite gameplay-information och det är mer matnyttigt för mig än att se korta klipp som blixtrar förbi.

Fånigt värre att marknadsföring av spel ska gå till på detta vis

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Hade visst plats för den ändå

Permalänk

De har slängt upp trailern på elderscrolls.com nu (i högre upplösning också).

DivX-versionen på 80 meg

Permalänk
VR-fantast

Grissegt, inte en chans att ens upprätta en anslutning. Får bli imorgon.

Edit: Här har ni lite screen capts. att underhålla er med så länge: http://www.flickr.com/photos/50077846@N00/sets/351967/

Permalänk
Medlem

Om någon får ner trailern, lägg upp en tracker!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

De har slängt upp trailern på elderscrolls.com nu (i högre upplösning också).

DivX-versionen på 80 meg

Om länken ändå fungerade, hittar inga mirrors på den heller :/

Permalänk

Jag lyckades få ner den precis när de gjorde den tillgänglig, men det börjar bli dags att sussa nu (ingen tracker). Ni får hålla er tills imorn.

Den är grymt högupplöst iaf (1280 x 720).

Permalänk
Medlem

Mycket bra kvalitè på den måste jag säga, det var helt annorlunda att se den nu och nu blev man bra sugen på spelet

Jag har ADSL 512 så jag tänker inte lägga upp nån torrent, jag använder inte ens Bitorrent.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kunde inte undgå att se detta

http://img278.echo.cx/img278/9472/picture0023xu.jpg

Fallout 3 !? visade dom upp det på E3? trodde inte dom skulle börja förän slutet av oblivion.. om inte.. kanske börjar närma sig release.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Undrar just hur läckra glassvärden kommer se ut med nya grafiken

För dom måste väl ha kvar glas-prylarna....annars blir jag ordentligt besviken.
Kanske mörkar dom godbitarna så vi har nåt att fundera på fram till release

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
Kunde inte undgå att se detta

http://img278.echo.cx/img278/9472/picture0023xu.jpg

Fallout 3 !? visade dom upp det på E3? trodde inte dom skulle börja förän slutet av oblivion.. om inte.. kanske börjar närma sig release.

Det är bara en Teaser Poster, det finns inget att visa ännu, det är bara som bekräftelse för att det är under utveckling.

edit:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrSmileyFaceDude @ NMA-Fallout.com
It's a teaser poster. We aren't showing anything publicly; just confirming that it's in production.

Visa signatur

Permalänk

Ingen vänlig själ som kan lägga upp den högupplösta så man kan få ner den ngngång:(...?

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200