The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skrivkramp
De har slängt upp trailern på elderscrolls.com nu (i högre upplösning också).

DivX-versionen på 80 meg

Denna länken fungerade för mig iaf. Ha lite tålamod bara, säkert ganska många som laddar ner den.

Permalänk
Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Back_Door_Man
Ingen vänlig själ som kan lägga upp den högupplösta så man kan få ner den ngngång:(...?

Edit: Tagit ner min server, tror att officiella fungerar bra nog nu.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Wow vilken lam trailer. Snacka om "meh".

Permalänk

omg jävligt läckert, hoppas bara inte allting ska glänsa så där huvudvärksframkallande som i trailern, de var lite överdrivet, nästintill så saker blev suddiga av det

Permalänk
Medlem

Varför hackar det för mig när jag spelar upp den? Vissa delar fryser upp sedan kommer en lite sekvens sen fryser den upp igen, osv

Beror det på min dator?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84
Varför hackar det för mig när jag spelar upp den? Vissa delar fryser upp sedan kommer en lite sekvens sen fryser den upp igen, osv

Beror det på min dator?

Troligtvis, ja. Väldigt hög upplösning.
Du kan annars kolla det i aktivitetshanteraren under processer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Troligtvis, ja. Väldigt hög upplösning.
Du kan annars kolla det i aktivitetshanteraren under processer.

Minnesanvändning: 23mb CPU 98% (vid 78% kommer små sekvenser)

Trots att jag inte kunde se det flytande, så vart jag imponerad av vad jag såg

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem

Trailern frös vid två tillfällen för mig också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
Trailern frös vid två tillfällen för mig också.

För mig var det fler än 10 ggr

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://media.pc.ign.com/media/702/702491/vids_1.html
Länken ovan går till en liten film med klipp både från trailern men också från demot - alltså med ingame-footage. ÄNTLIGEN.

Kan säga att det ser jävligt najs ut.

Permalänk
Medlem

Det blir ÜBER NICE +500 timmar gameplay säkert? hehe

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
http://media.pc.ign.com/media/702/702491/vids_1.html
Länken ovan går till en liten film med klipp både från trailern men också från demot - alltså med ingame-footage. ÄNTLIGEN.

Kan säga att det ser jävligt najs ut.

Åh, härligt. Så jäkla nice. Är ju sånt här man vill se...här kan man ju se lite gameplay och se hur otroligt jäkla snyggt det blir.

Fy fan var härligt

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
VR-fantast

Fick ta bort senaste inlägget för att lägga in de nya bilderna... så det kommer med lite gamla också.

Permalänk
Medlem

hmmm undrar över en sak... fastnar pilarna när man skjuter eller försvinner de?

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk

shittyditty va snyggt

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffING
hmmm undrar över en sak... fastnar pilarna när man skjuter eller försvinner de?

Dom fastnar i kroppar och annat mjukt och studsar av sten och hårda ytor, du även plocka upp avlossade pilar.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

nån som vet vad dett spelet kommer att kräva av datorn???

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk
Medlem

Dra åt h*lvete! Fy f*n vad snyggt! Hoppas gameplayet är lika bra som det är snyggt också.

Permalänk
Medlem

Gameplayet kommer att vara bättre Men är de 2 översta officiella bilder? Jag har inte sett dem förr...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

wow, det är ju skrämmande likt verkligheten

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laperok
wow, det är ju skrämmande likt verkligheten

Nja, jag digger Elderscrolls-serien stenhårt och kan knappt bärja mig tills att Obivion kommer ut, men så hemskt imponerad rent grafikmässigt är jag inte.. Visst, det är snyggt, men knappast revolutionerande... För det första gillar jag inte överanvändandet HDR effekter, och sen tycker jag inte om färgvalet/texturerna... Alderles för gälla färger om du frågar mig, lite Farcry varning om ni förstår vad jag menar... Om man jämför med screens från Gothic 3 så ser man detta tydligt. Också en helt annan detaljrikedom på byggnader i Gothic verkar det som. Det framgår också tydligt vad HDR ställer till med vid missbruk, förlorar massor av skärpa.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
VR-fantast

Fast det är ju ett medvetet designval. Att det ska se mer fantasifullt ut, snarare än realistiskt.

Permalänk

Det kan hända, jag tycker endå inte att det är fel väg att gå.. Fotot i Sagan om Ringen filmerna är väldigt realistiskt, men det gör inte filmen mindre "fantastisk" eller fantasifull. Själv uppskattar jag så realistisk grafik som möjligt undantaget spel som följer ett visst koncept vilket inte gör detta möjligt (tag WoW tex). Men som sagt, smaken är som baken...

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Jag tycker det passar väldigt fint med det design valet, fast jag nog förstå att det inte faller folk i smaken. Jag ser däremot fram att se hur de mer smutsiga områderna ser ut!

Permalänk

Kommer detta spel betalas per månad? Om inte är detta ett självklart köp :).

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBG-SKURT
Kommer detta spel betalas per månad? Om inte är detta ett självklart köp :).

Det är endast ett singleplayer (vad jag vet), så det blir en lådda du betalar en gång för

Vet inte om någon postat det tidigare men i en intervju av gamespot med en av personerna bakom Oblivion
så frågade gs om de upptäckt något märkligt på senaste tiden nu när spelet börjar klarställas.
Svaret blev att det kommer nya märkliga saker varje dag, han berättar att här om dagen så började
han slåss mot någon fiende och helt plötsligt springer den iväg för att hämta ett tillhygge att daska med,
för den insåg att den hade bättre överlevnadschanser då. Det kallar jag grym programmering av AI

Finns det något release-datum ute förresten?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Det kan hända, jag tycker endå inte att det är fel väg att gå.. Fotot i Sagan om Ringen filmerna är väldigt realistiskt, men det gör inte filmen mindre "fantastisk" eller fantasifull. Själv uppskattar jag så realistisk grafik som möjligt undantaget spel som följer ett visst koncept vilket inte gör detta möjligt (tag WoW tex). Men som sagt, smaken är som baken...

ja håller med, spelet ser helt ok ut så ja bryr mig inte att dom inte gör det mer verkligt eftersom ja oxo gillar mer verklighet, men missbruket av HDR är nästan lite väl brutalt, synd om skärpan där alltså, ja gillar skarp grafik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Det är endast ett singleplayer (vad jag vet), så det blir en lådda du betalar en gång för

Vet inte om någon postat det tidigare men i en intervju av gamespot med en av personerna bakom Oblivion
så frågade gs om de upptäckt något märkligt på senaste tiden nu när spelet börjar klarställas.
Svaret blev att det kommer nya märkliga saker varje dag, han berättar att här om dagen så började
han slåss mot någon fiende och helt plötsligt springer den iväg för att hämta ett tillhygge att daska med,
för den insåg att den hade bättre överlevnadschanser då. Det kallar jag grym programmering av AI

Finns det något release-datum ute förresten?

Såna där historier om AIn fanns när HL2 med var under utveckling... och AIn i HL2 visade sig inte vara något speciellt alls. Så man ska alltid ta såna där saker med en nypa salt. Att fienden "kom på" att han hade bättre överlevnadschans är bara att få det att låta som om dom kan tänka helt fritt, vilket dom givetvis inte kan.

Visa signatur

infowars - prisonplanet