Hjälp, burken död efter processorfläktbyte.

Permalänk
Medlem

Hehe har han lyckats få i en P4 åt fel håll har han problem!!!
Det fattas ju en pinne i ena hörnet på både processorn och sockel vilket i så fall skulle betyda att en av pinnarna på hans processor mår mycket dåligt...

Permalänk
Medlem

Jag har ryckt med cpu upp ett par gånger men den har fungerat ändå. Det är inte så svårt gjort med den boxade kylningen. Dock hade jag en kompis som gjorde samma sak med en celeron och moderkortet pajade.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Vet inte va de va du renjorde med men kanske de kan ha skadat nått. Annars ha ja ingen aning. Hoppas de löser sig

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

Tack alla, jag hoppas också att det ordnar sig. Men annars är det inte så mkt att göra; köpa nytt cpu (men då givitvis en snabbare, så man känner att man tjäner ngt)

ps: jorå, jag satte nog P4an rätt. den gled i sockeln som handen i handsken.

[EDIT]

Ja, då har jag testat det mesta. Ingen respons på datorn. Fan. Nu ska jag ta med processorn till en datorbutik i stockholm så skall dom kolla den. De tar 100 spänn för det. Inte så farligt tycker jag.

[EDIT] 2004-10-06

Jag lämnade in processorn på Twandata och de testade den. Den funkade! Väl hemma så gjorde jag en tokreset av bios, drog ur batteriet. Sen funkade allt. Hurra!
Tack för alla tips

Visa signatur

jone
Antec sonata | abit is7-e | p4 2.6ghz 800MHz | radeon 9000pro | 120Gb SATA | 512Mb PC3200/DDR400 400MHz