Permalänk
Medlem

Vilket chassi skulle ni valt?

Det står mellan Antec Super LANboy

och Lian Li PC65B

Vilket skulle ni valt, och varför?

Visa signatur

under construction

Permalänk

lian li

RENARE = FINARE

Visa signatur

sweclockers.com
Citera för svar. Maila här. Please come again!
Homer: Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is, never try.

Permalänk
Medlem

Jag håller med Nemo. Lian Li utan några som helst tvivel. Men å andra sidan är jag en sån där människa som inte gillar att det ser ut som ett disco i rummet när man ska lägga sig. Vill du verkligen lysa mest på ett lan så kanske den övre är att föredra...

Permalänk
Medlem

Jag hade köpte ett större. men det är bara för att jag blivit van vid mitt Chieftec Bx-02 och inte skulle kunna tänka mig att ha ett mindre nu.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Lian li gör skapliga chassin, inte de bästa men om man tittar mot ståndat du visar är det rätt självklart att jag skulle köpt Lian li då det andra är riktgit fult, obs. icke sett några i verkligheten, vad jag vet.

Dock var färgen väldigt ful på bilden så du får nog spraya om den

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem

Skulle tagit Antec chassit pga

Billigare
Skönare hdd racks(smak sak för jag vill ha så jag kan ta ut snabbt)
120mms fläktplatser, dvs tystare

tycker lian li chassin är lite väll överskattade. mest pga priset men dom har däremot fina tillbehör för den som inte orkar/vill modda och hålla på själv så mycket.

Dom extra pengarna kan man sen ta för att göra om lite

Lian Li om du tycker der är värt dom extra cashen, om du inte ska pilla själv så mycket med chassit, lian li chassina är rena chassin som man köper om man inte vill göra nått själv(oftast)

Antec om du tycker om att små modda lite, meckar någerlunda mycket med dator osv.

Har inte sätt dom antec chassina irl men på bilden ser det där blåa inte så värst snyggt. Skulle köpte ett sånt och målat om samt gjort nytt alt tagit väck fönstert.

Visa signatur

rc@eu

Permalänk
Medlem

Super lanboy är nog ett rätt bra chassi men sina 120 fläktplatser och det smarta hddracket. Men det är inge vidare fint tycker jag. Hade jag varit tvungen att välja mellan dem hade jag tagit Lian-Li chassit.

Visa signatur

//Odin

Permalänk

super lanboy ser rätt mycket snyggare ut i verkligheten än på bild. inte för att jag ogillar utseendet på lianli... men att köpa låda utan 120mm fläkt känns inte rätt.

Permalänk
Medlem

Med tanke på dagens varma processorer och grafikkort skulle jag lätt valt ett chassi med 120mm fläktar. Tycker att Lian-Li är lite väl överskattade chassin och jag skulle absolut inte valt ett svart.

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Medlem

super lanboy:et tveklöst

Permalänk
Medlem

för min del är ett lan boy helt ok

http://storage.fortresshost.com/v1/upload_files/Lanboy1600x.j...

1600x^^

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Lanboy, Helt klart.

Visa signatur

Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.

Permalänk
Medlem

varför har ziim0n vattenkylning och fläktar på samma gång? `Rätta mig om jag har fel, men de 0oragna slangra är väl vattenkylning va?

Permalänk
Medlem

Lian li!!! lanboy ser ju ut som en treåring designat den Lian li har ju iallafall STIL!

Permalänk

Lian-Li Lätt... det är 100 gånger mer stilrenare !!!

Permalänk
Medlem

LAN boy är billigare!

Därför.

Visa signatur

Min är störst för jag kör BMW!

Permalänk
Medlem

Av de två så skulle jag valt lian li pc65b. Har haft ett super lan boy i något år men som nu står tomt i garderoben, nu har man ett ett lian li pc6070 istället . Två saker som vart bra med Lanboy chassit var väl kylningen med 120mm hål och att den inte vägde så värst mycket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grunther
varför har ziim0n vattenkylning och fläktar på samma gång? `Rätta mig om jag har fel, men de 0oragna slangra är väl vattenkylning va?

hört talas om rundade ide-kablar?

OnT: lianli är renare/snyggare (då ska na ha utan fönster självklart)
Super-Lanboy har mycket bättre kylning

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Utan tvekan Lian Li. Finns inget som är bättre på ett litet Antec Lanboy-chassi. Dom är både mindre och sämre konstruerade. För att vara aluminiumchassin så gör Lian Li dem väldigt stabila. I min mening är Lanboy-lådorna rangliga. Iaf. dom jag har pillat i.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grunther

Veckans stolpskott??

Amen jag skulle nog tagit lian li eftersom det är rätt så stilrent, men tycker även att super lanboy är rätt så snyggt...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Lian Li utan tvekan.

Permalänk
Medlem

Damn, trodde inte det skulle vara såhär jämt. Men det lutar åt lian li faktiskt.

Visa signatur

under construction

Permalänk

lian li lätt det e stilrent det e ju snyggast som alla vet

Permalänk

Ta lanboyen...tycker det där lian li chassiet ser ut som skit...lanboyen har ju kalaskylning. och ser bra ut enligt mig...om du inte gillar massa ljus så är det ju bara att byta fläkten..för det är väll den som lyser??

Permalänk
Medlem

Hatar Antec Super LanBoy (men tycker därimot att "vanliga" Lanbot är rätt snygg)

OCh därför tycker jag Lian Li och jag gillar Lian Li chassit skarpt mkt cleant & fint

Sjävl har jag ett Sonata och det funkar perfa och det funkar inte bara bra, det är snyggt oxå

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PreacherMan
Utan tvekan Lian Li. Finns inget som är bättre på ett litet Antec Lanboy-chassi. Dom är både mindre och sämre konstruerade. För att vara aluminiumchassin så gör Lian Li dem väldigt stabila. I min mening är Lanboy-lådorna rangliga. Iaf. dom jag har pillat i.

rangliga vet jag ingenting om, det måste till en del innan någon av dom går sönder, "sämre konstruerade" är dom nog inte: 120mm fläktar och ok fungerande HDD-hållare är faktiskt något som lian li inte har på sina billigare chassin (lian li's konstruktion var bra när den kom och är inte dålig nu heller, men överlägsen är den inte)

att fönstret förstör lian li mer än det plastiga lanboy är dock säkert

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Skulle ha tagit Lanboy-lådan. Jag tycker verkligen inte att lian li lådorna är speciellt fina.. Men smaken är som baken.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Monoton, skapa en omrösning istället... lättare då tror jag... dessutom är jag oxå intresserad då jag är väldigt nära på köpa ett lian li chassi själv

och jaa, det finns kanske lite saker till lian-li för den som inte orkar modda sina chassin själv... men lan-boy är ju mer eller mindre redan moddat från början när man köper det ju

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zairon
Monoton, skapa en omrösning istället... lättare då tror jag... dessutom är jag oxå intresserad då jag är väldigt nära på köpa ett lian li chassi själv

och jaa, det finns kanske lite saker till lian-li för den som inte orkar modda sina chassin själv... men lan-boy är ju mer eller mindre redan moddat från början när man köper det ju

Okej, ska fixa en omröstning, men då måste jag göra en ny tråd va? verkar inte gå välja till det i första inlägget i denna tråden nu iaf.

Visa signatur

under construction

Permalänk
Medlem

Skulle lätt köpa ett Thermaltake Tsunami istället.
Varför?
[list="1"]
[*]Det är snyggt
[*]Det har 120mm fläktplatser
[*]Kan ha 5st hårddiskar med bra kylning + ett floppyfack
[/list=1]

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB |
Asus Rog Strix 1080 TI OC 12GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W |