Missa inte Amazon Prime Deal Days!

GTA : San Andreas tråd, använd gärna denna

Permalänk
Medlem

ljudet hackar hela tiden, nån som vet vad det kan vara för fel...?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Underbart lir !!! Kommit till andra staden nu och det blir bara bättre å bättre
Sen musiken är underbar den med

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raditz
Tycker det är ganska jobbigt att följa kartan går det inte att markaera så man hittar save pointarna lättare ?

Öppna kartan som finns i huvudmenyn. På den kan du sätta ut en plupp med höger eller vänsterklick, kommer inte ihåg vilket.

Permalänk

Fan vilket bra spel. Köpte det (till PC) så fort dem fick in det på Game och har spelat nästan oavbrutet (har bara tagit paus då jag ätit ). Har kommit till uppdraget då dem korrupta poliserna vill att jag ska kasta in molotovs i ett hus.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem

Nån som kan förklara var man hitta stället där man kan satsa pengar, vet att den är vid den stora knuten ( autobahn knuten:) ) men var, eller är den stängd i början tills man kommit längre med uppdragen (i så fall när?).

All hjälp uppskattas

Permalänk
Medlem

Det enda jag irriterar mig på e att ljudet försvinner då o då. Sist försvann ljudet helt o jag fick starta om spelet. Musiken funkar men inte det övriga ljudet. Hade även ljudproblem i Vice City..

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk

ok jag har ett gäng frågor och funderingar kring spelet! skulle uppskatta ifall det kom något svar till dom.

1. ljudet försvinner helt plötsligt utan anledning? varför? jag har ingen överklockad datoer eller något sådant (se signaturen).

2. kameran i spelet?? är det verkligen så att den skall vara så jävla rörig och omöjlig att spela med? stör ganska mycket att den flytar sig upp och ned så fort man rör musen. som sagt tidigare oxå att den lägger sig för lågt när man kör bil.

3. siktet med vapnena? måste man trycka in siktesknappen för att kunna sikta? mins i vc när man kunde springa runt och skjuta utan att hålla i någon löjlig knapp.

4. vilka moddar finns till spelet som är bra?

5. har börjat spela precis och jag vet inte hur jag får nya uppdrag. har åkt till alla blipar på kartan men inget där bara mat/barberare/spara/tävlingsarena men inga uppdrag? hur får man dom?

6. sedan läste jag något om att man kan svara och prata med folk på gatan och att det skulle vara knapp y och n men hur funkar det, för mig händer inget.

7. när man simmar? för att simma under vattnet så trycker man på LMB men han flyter ju upp direkt. hur stannar man kvar under ytan och simmar runt?

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
ok jag har ett gäng frågor och funderingar kring spelet! skulle uppskatta ifall det kom något svar till dom.

1. ljudet försvinner helt plötsligt utan anledning? varför? jag har ingen överklockad datoer eller något sådant (se signaturen).

2. kameran i spelet?? är det verkligen så att den skall vara så jävla rörig och omöjlig att spela med? stör ganska mycket att den flytar sig upp och ned så fort man rör musen. som sagt tidigare oxå att den lägger sig för lågt när man kör bil.

3. siktet med vapnena? måste man trycka in siktesknappen för att kunna sikta? mins i vc när man kunde springa runt och skjuta utan att hålla i någon löjlig knapp.

4. vilka moddar finns till spelet som är bra?

5. har börjat spela precis och jag vet inte hur jag får nya uppdrag. har åkt till alla blipar på kartan men inget där bara mat/barberare/spara/tävlingsarena men inga uppdrag? hur får man dom?

6. sedan läste jag något om att man kan svara och prata med folk på gatan och att det skulle vara knapp y och n men hur funkar det, för mig händer inget.

7. när man simmar? för att simma under vattnet så trycker man på LMB men han flyter ju upp direkt. hur stannar man kvar under ytan och simmar runt?

1. En bugg som många har, du får helt enkelt vänta på en patch.

2. Enligt mig är den nya kameran jätte bra när man vänjer sig.

3. Fungerar väldigt bra om du frågar mig.

5. Ska finnas olika bokstäver på kartan du kan åka till, den första är ett "S" tror jag.

6. Har inte provat det där själv. Men jag tror man måste bli tilltalad för att kunna svara.

7. Du simmar med space under vattnet om jag inte minns fel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [DC]Maverick
1. En bugg som många har, du får helt enkelt vänta på en patch.

2. Enligt mig är den nya kameran jätte bra när man vänjer sig.

3. Fungerar väldigt bra om du frågar mig.

5. Ska finnas olika bokstäver på kartan du kan åka till, den första är ett "S" tror jag.

6. Har inte provat det där själv. Men jag tror man måste bli tilltalad för att kunna svara.

7. Du simmar med space under vattnet om jag inte minns fel.

men vid det stora S:et så är det bara spara funktionenen, man får inget uppdrag där.....

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
men vid det stora S:et så är det bara spara funktionenen, man får inget uppdrag där.....

Jo då, du har nog bara gått in i fel hus. Brevid huset där man sparar ska det finnas ett annat hus med en sån där röd ring man kan gå in i och ta ett uppdrag.

Permalänk
Medlem

Jag har precis kommit till stället där man träffar en helgalen-mexicansk brud och åker och rånar lite affärer. Än så länge är jag übernöjd med detta spelet, riktigt jäkla underhållande!.

Permalänk
Hedersmedlem

Hur många har köpt LE?
Jag är mycket nöjd med det, har dock inte provat att spela än.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Tjena

När jag startar mitt GTA: SA så får jag 60hz på vilken upplösning som helst, min skärm ska klara 100 hz på 1200x1000.
På skrivbordet har jag 1600x1200 med 85hz, hur får jag 100 hz på 1200x1000 i GTA:SA?
Jag kan inte ändra Hz i spelet...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baned
Tjena

När jag startar mitt GTA: SA så får jag 60hz på vilken upplösning som helst, min skärm ska klara 100 hz på 1200x1000.
På skrivbordet har jag 1600x1200 med 85hz, hur får jag 100 hz på 1200x1000 i GTA:SA?

Testa stäng av frame limiter

Visa signatur

"Hörru, som chef tycker jag det ser illa ut."

Permalänk
Medlem

Hur stänger jag av den?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Hur stänger jag av den?

i dispaly options --> Advanced

Visa signatur

"Hörru, som chef tycker jag det ser illa ut."

Permalänk
Medlem

San Andreas är grymt roligt. Men halva spelkänslan försvinner när man inte hör fordonen man kör. Normalt låter de väldigt högt när man gasar på men för mig låter det så lite att man knappt hör ett mycket lågt ljud när man är där det är helt tomt och höjer volymen!.

Har någon här någon aning varför jag inte hör bilarna jag kör, motorcyklarna jag kör osv..??

Väldigt Tacksam för svar!

/

Visa signatur

p4 3.0 ghz, 1024 mb minne, dvdbrännare NEC, 160 gig hdd, 9800pro 128 mb, Audigy 2 sound blaster och en finfin 19 PLATT SKÄRM :D

Permalänk
Hedersmedlem

Finns två hus precis bredvid där första sparstället är ("the johnson house"). Dels det som är till öster (Sweet's) och väster (Ryder's). Men om man inte ser dem på minimappen så är de väl klarade/inte tillgängliga ännu.
www.gtasanandreas.net hade någon walkthrough för PS2 versionen. Kolla in där så finns det nog tips.
Att simma undervattnet så får man upprepade gånger knacka på sprint-knappen. Precis som man gör när man cyklar och vill ställa sig upp för att cykla snabbare.
Tror också man måste bli tilltalad, t.ex. på gymmet så kan man få svara på om man vill lära sig nya "moves".
Btw jag vill att CJ ska se ut som killen till höger
http://www.gtasanandreas.net/eating/
Måste man hitta någon speciell affär där man kan ta av sig tröjan eller går det att slänga plaggen på något sätt? Kanske ska leta reda på tatueringsställe. Har bara Binco som klädesshop, ser ut som en rånare ungefär nu Har fullt på muscle så jag anar ett muskelberg under tröjan.
Edit 2: Kollade in på övervåningen i Johnsons house en extra gång och kunde ta av mig tröjan i garderoben. Jag var in där i början av spelet innan man fick komma in på Binco men lyckades inte klä av överdelen så jag trodde det inte funkade.

Edit: Blev många inlägg i mellan, men början av detta inlägg är svar på 5:an i det hjarterkung skrev.

Fint med att mp3-spelaren i spelet klarar underkataloger också, även fast det är genvägar. Misstänkte att man skulle få använda hardlinks i NTFS för att fixa det.
Bara .m3u-filer med absoluta sökvägar som fattas, kanske någon som vet om det redan finns? Även internetradio skulle vara fint.
Eller så får man hålla sig till musikspelare ute i windows samtidigt.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

någon som löst problemet med att datorn startar om? jag testade ominstallera datorn men utan någon framgång.

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Tjena

Jag vet inte hur det är med catalystdrivrutinerna men i forceware (nvidia) och man ställa in att tvinga uppdateringsfrekvensen i upplösningarna, standard är 60 hz.
Någon som har ati och kan förklara mer?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Ok håller på att få nippran då det gäller o spela sin egen musik i spelet.

I Vice City kunde man snabbt få sin egen musik genom o trycka F5 eller om det var F9 men dt går ju inte här!! argh!

Finns ju inställningen autotune så man har sin egen musik i bilen.

Problemet är ju att den RESETTAS varje jävla gång man tar ett mission , sparar eller går in/ut genom ett hus AAAAAAAAAAAAARGH jag hatar att byta kanaler på radion hela tiden!

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Ingen annan som har problem med att ljudet buggar ur en bit in när man spelat?? Regnar det hör jag bara musik och regn. Bil, Pistol osv försvinner. Efter ett tag så låter pistolen som det vore ljuddämpare på och Uzi:n som någon knackar på en träskiva =/

Jo, jag har det problemet! Har dock inte hittat någon lösning.

Permalänk
Avstängd

fan va trista missions.... någon som har ett kul save?

Visa signatur

Workstation:: DFIut NF4 SLI-D - Radeon x850 - AMD 64 venice 3800 - 2048mb ram - NEC 3520A - Maxtor extern 160gb - Seagate baracuda 200gb - Windows pro x64
Server/lek:: Intel p4 2000+ - Geforce 3 Ti 200 - 512mb ram

Permalänk
Medlem

Jag hittade precis monstertrucken..
Lite smårolig bil

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet inte om det har sagts, men dem som inte gillar nya funktionen när man kör att man måste jobba med musen, rör den inte! När ni har tryckt F för att komma in i bilen rör inte musen nåt mer och kameran kommer att följa efter bilen.

Undrar fortfarande om man kan spela på hästar redan i början (och i så fall var är den, jag har kollat vid den stora motorvägs knuten) eller måste man klara några uppdrag först?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Staffe79
Vet inte om det har sagts, men dem som inte gillar nya funktionen när man kör att man måste jobba med musen, rör den inte! När ni har tryckt F för att komma in i bilen rör inte musen nåt mer och kameran kommer att följa efter bilen.

Problemet är ju att kameran lägger sig för lågt bakom bilen så att man inte ser vägen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Staffe79

Undrar fortfarande om man kan spela på hästar redan i början (och i så fall var är den, jag har kollat vid den stora motorvägs knuten) eller måste man klara några uppdrag först?

Det finns ett ställe i downtown Los Santos tror jag det var där man kan spela på hästar. Stär betting stort på utsidan.

Ingen som vet var man hittar inbrottsskåpbilen?
Edit: Något tips på bil man kan ha low rider-racet? Jag snodde en banshee och köpte hydralics till den, men det gick inte för sig. Provade nån öppen bil som var helt omöjlig att styra. Skitsvårt uppdrag.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte får spelet att fungera med dom nya catalyst 5.6 ?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Det finns ett ställe i downtown Los Santos tror jag det var där man kan spela på hästar. Stär betting stort på utsidan.

Ingen som vet var man hittar inbrottsskåpbilen?
Edit: Något tips på bil man kan ha low rider-racet? Jag snodde en banshee och köpte hydralics till den, men det gick inte för sig. Provade nån öppen bil som var helt omöjlig att styra. Skitsvårt uppdrag.

En Lowrider förslagsvis, en banshee är ingen lowrider.

Permalänk

Hur lägger man in sina egna mp3 låtar så att man kan spela dem som man gjorde i Vice city på spelets egna track kanal?????

Visa signatur

Chaos draws near ;)