Missa inte Amazon Prime Deal Days!

GTA : San Andreas tråd, använd gärna denna

Permalänk
Medlem

Hej! ett underbart spel indeed.

Jag har lagt in ca 8 mp3or i "C:\Documents and Settings\fejT\Mina dokument\GTA San Andreas User Files\User Tracks"
Fast sen när jag går in i spelet så är allt jag hör reklam. min vackra musik finns inte, bara massa reklam

any ideas?

Visa signatur

[ -AMD Athlon64 3200+ (Winchester), NF4 Ultra-D, 2x TWINMOS 512MB PC3500 BH-5! 2-2-2-7 , Gainward 7800GTX GS- ]

Permalänk

Jag har ett extremt störande problem. Alla människor i spelet är helt enfärgade, dvs. de har inga riktiga texturer.
Någon annan som har samma problem och vet hur man fixar det?

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Medlem

I Mina Dokument finns en GTA SA mapp o där i ytterligare en mapp som heter typ user files lr liknande.

I den mappen så lägger du GENVÄGAR till dina mp3or. Sen inne i spelet så går du in på audio options o sen egna låtar typ o scannar efter dom. Då börjar spelet söka lite o sen ere klarrt.

Bara att använda den egna kanalen sen så funkar dom.

När man lär sig nya moves, är det bara 1 ggr som man lär sig det?

Jag verkar inte kunna lära mig mer utan 1 sak.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk

Jag har SA till pc och efter jag har spelat i kanske 5minuter sargar sig grafiken totalt, d blir bara en enda stor röra av allt o cj försvinner allt mer och jag måste stänga av spelet, är det nån som vet vad problemet är??!!

Intel p4 3.0ghz
512mb ram
geforce fx5600

Permalänk
Medlem

många verkar ha problem och jag är en a dom. Aldrig haft problem med andra spel men efter 5-10min startar datorn om. Nån som har liknanade problem eller hitat en lösning?

AMD 3000+ Oklockad
Radeon 9800xt
768 ram

Permalänk
Medlem

ingen som har ljud som hackar hela tiden???

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

vart kan jag finna en drive-by, flickvännen vill ha mat, men jag hittar ingen drive-by. och isåfall hur köper man då mat av en drive-by?

Permalänk
Medlem

Spelet verkar vara otroligt buggigt.

* Vissa har extrema ljudproblem (något som nämndes i GameSpot recensionen)
* Vissa har extreme grafikproblem.
* Vissa har problem med omstart av datorn.
* Vissa har problem med texturer.
* Vissa har alla ovanstående.

Jag har tydligen haft en otrolig tur, spelet funkar perfekt på min dator, det enda jag kan klaga på är att det ibland ser ut som att det rinner vatten på skärmen. Lite svårt att förklara men alla grafik på skärmen börjar "rinna neråt". Detta händer dock ytterst sällan och när det händer är det inte så himla farligt.

Mitt tips till er som har problem med spelet (förutsatt att ni inte har laddat ner det för då får ni ju skylla er själva) är att ni kontaktar supporten, ofta finns det läsvärda saker på forumen. Om inte det hjälper så är det nog bara en patch som kan fixa detta, men en förutsättning för det är ju att man anmäler de felen som uppstår så Rockstar vet vad som ska åtgärda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols
Spelet verkar vara otroligt buggigt.

* Vissa har extrema ljudproblem (något som nämndes i GameSpot recensionen)
* Vissa har extreme grafikproblem.
* Vissa har problem med omstart av datorn.
* Vissa har problem med texturer.
* Vissa har alla ovanstående.

Jag har tydligen haft en otrolig tur, spelet funkar perfekt på min dator, det enda jag kan klaga på är att det ibland ser ut som att det rinner vatten på skärmen. Lite svårt att förklara men alla grafik på skärmen börjar "rinna neråt". Detta händer dock ytterst sällan och när det händer är det inte så himla farligt.

Mitt tips till er som har problem med spelet (förutsatt att ni inte har laddat ner det för då får ni ju skylla er själva) är att ni kontaktar supporten, ofta finns det läsvärda saker på forumen. Om inte det hjälper så är det nog bara en patch som kan fixa detta, men en förutsättning för det är ju att man anmäler de felen som uppstår så Rockstar vet vad som ska åtgärda.

Detdär "rinnandet" tror jag ska föreställa att det är värme, precis som när du tittar över öppenlåga, eller på väg när du kör bil då det är riktigt varmt ute

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattjon
vart kan jag finna en drive-by, flickvännen vill ha mat, men jag hittar ingen drive-by. och isåfall hur köper man då mat av en drive-by?

Det är inte riktigt vad du tror det är.

Permalänk

Någon frågade tidigare vad man avände Y till, vilket jag nu kommit på. Ex när du ställer dig och små tutar på en hora för att få upp "sex appeal" kommer en "dialog" upp där det typ står "Do you want something honey?" eller något liknande trycker man på Y och hon stiger genast in i bilen, sedan kör du till ett säkert ställe, och sedan stiger hon ur bilen!
kommer inte ihåg vem som skrev frågan, men det e väl sak samma!

Visa signatur

Chaos draws near ;)

Permalänk
Medlem

Någon som kan hjälpa mig i början där man ska studsa med bilarna... fattar inte riktigt hur man ska göra... trycker som en vettvilling på 2:an och tab, visst den hoppar men inte riktigt rätt... står bara too slow typ!!.. vad är det man ska göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord_Zoa
Någon som kan hjälpa mig i början där man ska studsa med bilarna... fattar inte riktigt hur man ska göra... trycker som en vettvilling på 2:an och tab, visst den hoppar men inte riktigt rätt... står bara too slow typ!!.. vad är det man ska göra?

Använd "numpad" tangenterna (2,4,6 och 8)

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols

Du kanske ska gå ut mer på varma sommardagar..

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med spelet utom vad gäller några saker..

-Ljudet är lite fuckat. Försvinner ibland men kommer tillbaka snabbt igen. Troligtvis fixar de väl detta med en patch.

-Något som däremot är väldigt väldigt störande är medtrafikanterna. Det verkar som om alla vill mörda en. Kör man motorcykel så byter bilarna fil mitt framför en hela tiden och det är nästan omöjligt att köra några längre sträckor utan att ramla. Samma sak om man råkar köra på vissa bilar - då blir förarna helt vansinniga, jagar en och försöker preja en av vägen. Detta tycker jag är lite småstörigt. Varken i GTA 3 eller Vice var trafiken så otroligt aggressiv och det tar bort en del av spelglädjen när man måste slåss mer med bilister än med poliser och gängmedlemmar.

Annars flyter det väldigt bra. Jag kör 1280*960 på max och 3ggr AA med en P4 2.6, 1024 meg och GF6800NU.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samurai
Är det bara jag som inte får spelet att fungera med dom nya catalyst 5.6 ?

Löste det!

Tog bort: C:\Documents and Settings\dh\Mina dokument\GTA San Andreas User Files\gta_sa.set
sen fungerade det.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buster
många verkar ha problem och jag är en a dom. Aldrig haft problem med andra spel men efter 5-10min startar datorn om. Nån som har liknanade problem eller hitat en lösning?

AMD 3000+ Oklockad
Radeon 9800xt
768 ram

Japp, exakt likadant problem, Amd Athlon 64 och x800xl, vettefan vad det är för problem, blir tokig snart...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-dwarf
Japp, exakt likadant problem, Amd Athlon 64 och x800xl, vettefan vad det är för problem, blir tokig snart...

Samma här..

Amd Athlon 64 3000+ RX9600 512mb ram.. får smärre bryt.. HJÄLP

EDIT: är det någon med en intel processor som haft problem ?

Visa signatur

DeepCool CH260 | CPU: Ryzen 9800X3D | Ram: 64GB DDR5 6000mhz | GPU: RX9070XT 16GB | Nvme1: WD Black SN850X 1TB | Nvme2: Crucial P2 2TB | OS: Arch Linux

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan_s
Jag har ett extremt störande problem. Alla människor i spelet är helt enfärgade, dvs. de har inga riktiga texturer.

Hade samma problem, om du har ett ATI kort så prova DNA's nyaste drivrutiner som finns i filkarkivet här. Det löste mitt problem iaf..

Permalänk
Medlem

Kan meddela att Catalyst 5.6 fungerar bra mycket sämre än 5.5 i GTA:SA. Körde på High och fullt i View Distance förut och fullt med AA och AF och det flöt fint på min 2ghz, 512mb ram och Radeon 9800 Pro. Funkade inte alls med 5.6.

Sen har jag märkt att VPU krashar då och då när man spelar med både 5.5 och 5.6.

Angående att ljudet försvinner ibland kan bero på att ni har ljudet inställt på 5.1 nånstans i Windows men bara kör 2 högtalare. Det var det som strulade för mig.

Permalänk
Medlem

Startar datorn om kan det bero på 2 saker för det mesta.
1. Minnet. Kör minnestest.
2. Klent nätaggregat eller ostabilt (läs Q-Tek)

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Nu har jag letat som en tok och hittar inte knappen till att ställa av trailern från lastbilen. vilken knapp e deT?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon

Tycker det är ganska konstigt att typ 9599003499 personer får samma problem dock, och mitt härke är stabilt, grejjar bf2 etc, så jag vettefan, tror inte det är hårdvarufel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon

inga minnesfel, och alla andra griniga spel (läs wow) funkar.
Nätagget är ett antec som räcker och blir över.

Kär med senaste omega drivarna för grafikkortet också

Permalänk
Avstängd

Flyter på fint på min maskin..Se signatur.
Sett nån enstaka bugg med grafiken bara..Typ gubbar som står i väggar och liknande..Inga större bekymmer.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk

Har inga problem med min dator.
Abit - NF7S, 2500+, 512 mb twinmos ram, 6600gt
Använder 71.89 drivrutiner ifrån nvidia.

Har inte haft några problem alls. Grafik, ljud osv

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan_s

En snubbe i min klass har samma problem, han sa att det blir så med en del ATI kort.

Permalänk
Medlem

Ingen som vet vilken knapp man kopplar loss släpet på lastbilen med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janss0n

Finns det inte "redifine keys" eller något liknande i san andreas?
Där borde du hitta annars det eller manualen?

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janss0n

Antagligen samma knapp man flyger Hydran med :rolleyes::mad:
LordTTK: Har letat i manualen, men det står inte särskilt mycket där...

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.