GTA : San Andreas tråd, använd gärna denna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daniel_linkinpar
Vart är det då???

På någon avlägsen gräsplätt, t.ex.

Visa signatur
Permalänk

Nån som kan skicka mig en savad fil av San andreas?

Gärna om man har kommot långt!!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+, 2.6 GHz Winchester, 510W Chill Innovation, Asus A8N-SLI Deluxe, Kingston HyperX (2x512 matchad par), Seagate 200GB, XFX GeForce 6600 GT Dual-DVI, Thermaltake shark, PlextorPX-712A DVD brännare, 19" TFT Acer 12ms, Zalman S7700, Zalman Grafikkortsfläkt 3Dmark: 01: 21000 03: 10116

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daniel_linkinpar
Vart är det då???

Leta lite själv hörru.

2000+ kolla drivrutinsinställningarna. De ska vara på application preference inget annat.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

Har letat finns bara några men dom har inte kommit långt och några fungerar inte!!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+, 2.6 GHz Winchester, 510W Chill Innovation, Asus A8N-SLI Deluxe, Kingston HyperX (2x512 matchad par), Seagate 200GB, XFX GeForce 6600 GT Dual-DVI, Thermaltake shark, PlextorPX-712A DVD brännare, 19" TFT Acer 12ms, Zalman S7700, Zalman Grafikkortsfläkt 3Dmark: 01: 21000 03: 10116

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daniel_linkinpar
Nån som kan skicka mig en savad fil av San andreas?

Gärna om man har kommot långt!!

Pick one: http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=194568

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Japp, har provat det utan resultat

Du kanske har avaktiverat det helt från ditt grafikkort?

Visa signatur

"Ät inte gul snö."

Permalänk

Domdär "värmevågorna" som blir lite då och då som ser ut som det rinner på skärmen är EXTREMT irreterande och borde kunna stängas av!!
Det kan omöjligt vara enbart jag som tycker så...
Var det så på PS2 versionen också?
Är det så på XBOX versionen?
I övrigt är det ett toppenlir som jag kommer spendera mycket tid med

Visa signatur

|:- AMD XP 2400+ @ 2.5 GHz -:|:- 512MB CL2 DDR -:|:- ASUS A7V600-X -:|:- Gainward GeForce 6600GT Golden Sample -:|:- CPU/NB = Vattenkylt -:|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnetikk
Domdär "värmevågorna" som blir lite då och då som ser ut som det rinner på skärmen är EXTREMT irreterande och borde kunna stängas av!!
Det kan omöjligt vara enbart jag som tycker så...
Var det så på PS2 versionen också?
Är det så på XBOX versionen?
I övrigt är det ett toppenlir som jag kommer spendera mycket tid med

hm menar du det där som kommer när man kör jävligt fort eller? Dom finns på PS2 iallafall. Vet itne om det går att stänga av, dom brukar iallafall inte störa mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elaajten.
hm menar du det där som kommer när man kör jävligt fort eller? Dom finns på PS2 iallafall. Vet itne om det går att stänga av, dom brukar iallafall inte störa mig.

Nej, det fenomen jag pratar om uppkommer när man bara är ute på gatan och springer runt eller vad som helst... är det en bugg kanske? Nån mer som upplever det? Läste i en tidigare post nån som hade samma problem..

Men det du pratar om stör mig inte så väldigt... Det är mer som "tunnelseende"

Visa signatur

|:- AMD XP 2400+ @ 2.5 GHz -:|:- 512MB CL2 DDR -:|:- ASUS A7V600-X -:|:- Gainward GeForce 6600GT Golden Sample -:|:- CPU/NB = Vattenkylt -:|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnetikk
Nej, det fenomen jag pratar om uppkommer när man bara är ute på gatan och springer runt eller vad som helst... är det en bugg kanske? Nån mer som upplever det? Läste i en tidigare post nån som hade samma problem..

Tror inte att det är en bug. De har nog gjort det mer som en kul grej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daniel_linkinpar
Vart är det då???

vart som helst där det inte är folk. Åk dit och stanna bilen bara så får du se

btw.. det är inte en flickvän du plockar upp

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnetikk
Nej, det fenomen jag pratar om uppkommer när man bara är ute på gatan och springer runt eller vad som helst... är det en bugg kanske? Nån mer som upplever det? Läste i en tidigare post nån som hade samma problem..

Men det du pratar om stör mig inte så väldigt... Det är mer som "tunnelseende"

Det kanske är varmluft?

Passar på att fråga, äre nån som har gjort driver school för bil? fattar inte vad man ska göra på första testet, ska man burna runt i en 360? hur då?

Permalänk
Medlem

jupp det är varmlust.. ska visa att det e stekhett ute.
tror inte xboxen eller ps2an klarar av att visa sånna effekter.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombardier
Mitt san andreas funkade i nån dag. Fasst nu händer det inget längre när man dubbelklickar. Sett ett flertal med det felet..
Nån som vet hur man kan fixa det?
Har försökt rensa registret o installera om spelet flera gången. Men inget hjälper!

Testa ta bort: C:\Documents and Settings\user\Mina dokument\GTA San Andreas User Files\gta_sa.set

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk

Thx. De funka!

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem

kanske låter som en newbie question
men att spela egna låtar är det nått speciellt format dom måste vara i?.
har testat lägga dom i user tracks några mp3 samt länkat några osv..
men inne i spelet får jag bara fram radion har scannat efter låtar och allt, men ingenting funkar.

Är jag för trög för att få detta att fungera eller har jag bara gjort någonting knasigt ?

Mvh//Mant

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majesty
Det kanske är varmluft?

Passar på att fråga, äre nån som har gjort driver school för bil? fattar inte vad man ska göra på första testet, ska man burna runt i en 360? hur då?

Vart hittar du Driver School? Lust att visa på en karta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RandomName
Vart hittar du Driver School? Lust att visa på en karta?

Jag har ringat in Driver school

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/sa-map.jpg

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Jag har ett jätteproblem, när jag kör san andreas får jag upp en blå ruta med felmeddelande "driver_irql_not_less_or_equal" bara när jag kör san andreas. jag installalerade om windows, och nu bootar datorn bara om mitt när jag spelar utan att jag får upp en blå skärm. NU startar den omoch säger att datorn återställts efter ett allvarlig fel.
Jag har provat att plocka utt ett av minnena men det händer ändå. Vad F-n e det som händer?? någon som vet vad jag kan göra

Visa signatur

Zuko

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majesty
Det kanske är varmluft?

Passar på att fråga, äre nån som har gjort driver school för bil? fattar inte vad man ska göra på första testet, ska man burna runt i en 360? hur då?

Följ instruktionerna Gasa och bromsa samtidigt... Sväng för att få bilen snurra runt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnetikk
Nej, det fenomen jag pratar om uppkommer när man bara är ute på gatan och springer runt eller vad som helst... är det en bugg kanske? Nån mer som upplever det? Läste i en tidigare post nån som hade samma problem..

Men det du pratar om stör mig inte så väldigt... Det är mer som "tunnelseende"

bugg?nej,det är ju vanliga värmevågor som man också ser i verkligheten när det är riktigt varmt.
inget fel med det.

btw,är det nån som kan dela med sej av en save fil med spelet avklarat?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
2000+ kolla drivrutinsinställningarna. De ska vara på application preference inget annat.

Allt står på "Tillämpnings inställningar" dvs Application Preferences och det går fortfarande inte, den är helt låst.

Är San Andreas motorn (vet inte vad den heter) Direct3D eller OpenGL?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
ja jag skulle då gissa på att blombuketten sitter under samma kategori som knogjärnet.. hämta det då

knogjärn eller blomma.. ditt val

Då har du dessvärre fel. Knogjärnet och blombuketten är under två olika siffror. Och som jag sa förut, jag vill varken ha blombukett ELLER knogjärn.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Co Rolla
Då har du dessvärre fel. Knogjärnet och blombuketten är under två olika siffror. Och som jag sa förut, jag vill varken ha blombukett ELLER knogjärn.

Hmm.
Nu har jag inte kommit så långt i spelet så jag vet inte om det finns. Någon som kan bekräfta eller säga ifrån?
Iaf tänkte på att i vice city så kan man ju knalla in på golfbanan och flygplatsen och då blir man av med alla vapen, som man kan hämta upp utanför. Då kan man välja vilka man vill ha tillbaka också

Edit:
Jag hitta iaf ingen sådan här "plocka av vapnen"-grej vid Los Santos flygplats

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Hmm.
Nu har jag inte kommit så långt i spelet så jag vet inte om det finns. Någon som kan bekräfta eller säga ifrån?
Iaf tänkte på att i vice city så kan man ju knalla in på golfbanan och flygplatsen och då blir man av med alla vapen, som man kan hämta upp utanför. Då kan man välja vilka man vill ha tillbaka också

Edit:
Jag hitta iaf ingen sådan här "plocka av vapnen"-grej vid Los Santos flygplats

Nä sånt finns inte längre tror jag.. Har spelat igenom hela spelet och aldrig sett en sån där avväpnare :p. Nu går man ju inte ens in i flygplatsen, utan man ställer sig i en sån där gul grej och så kan man köpa biljetter till den staden man vill åka, och då ser man en liten film på ett flygplan som lyfter och åker till den andra staden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
surfade in på http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=194195 och såg detta,

Bug Fixes

Important: By trying these suggested bug fixes, you do so at your own risk. GTANET or it's members are NOT responsible for damage caused by bug fix suggestions.

Pedestrian Glitch (Thanks to Skyline_man)
Description: If you are using an nVidia FX5200 128 Card with DirectX 9.0c, you may experience pedestrian texture glitches.
Fix: Down-grade to DirectX 9.0b (Click here to download).
Status: Unconfirmed

Random Reboots with nVidia AC97 Drivers (Thanks to [DMA]Blunted)
Description: If you are using an nVidia chipset with AC97 on-board sound, you may experience random reboots.
Fix: Use official Realtek drivers (Click here to download) instead of the drivers supplied by nVidia.
Status: Unconfirmed

Cannot Save When Installed On Windows User Account With Period (Thanks to Speedsterworld)
Description: You cannot save your game progress. You are told your save files are corrupt.
Fix: Create a new Windows user without a period (.). Example: "My Name" and not "My.Name" or if you do not wish to create a new Windows user, follow these instructions.
Status: Confirmed

ska testa det nu, har ni andra osm har det med nvidia mammakort?

det funkar till viss del, kunde spela mycket längre nu (20-30 min~) men när jag skulle pucka på två från ett annat gäng vid en tag så startade burken om =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buster
det funkar till viss del, kunde spela mycket längre nu (20-30 min~) men när jag skulle pucka på två från ett annat gäng vid en tag så startade burken om =/

ok, men jag testade ett par andra drivers ifrån nvidia, dom uppdaterade audiodrivers,
Windows XP / 2K - Audio Driver Version: 4.57 , sen så tog jag univied drivers eller va dem heter, avinstallerade ALLA gamla Nvidia drivers. sen packade jag upp moderkorts drivrutinerna (som man gör när man installerar så dom lägger sig i c:\nvidia\, sen tar man det nya drivrutinerna och packar upp dom i AudioDrv mappen, installerar bara, sen funkar det gjorde det för mig iaf (sry att jag inte skrev tidigare, fick det att funka i går kväll, och jg tror ni förstår hur det blev då...:P)

EDIT:
1. Ladda hem Windows XP / 2K - Audio Driver Version: 4.57 och Windows XP - Unified Driver Version: 5.10(det är ej samma ljuddrivrutiner i dom) ifrån nvidia.com
2. Börja installationen av Drivrutiner, men när dom är uppackade trycker du "avbryt" eller "cancel".
3. Packa upp nForce_audio_4.57_winxp2k.zip i mappen "C:\NVIDIA\nForceWin2KXP\5.10\AudioDrv" och se till så att filerna inte lägger sig i en undermapp.
4. Avinstallera gamla moderkortsdrivrutiner.
5. Installera dem nya och starta om datorn efter (vet inte om detta kan ge problem med grafikkortsdrivrutiner, isf installera om dom med)
6. Körigång spelet och ha så skoj ni bara kan

Tack för mig

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

edit: löste det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid
När du först pratar med DJn första gången så svara positivt (standard: "Y") och sedan så fortsätt bara trycka på "Y" så får du dansa. Så gjorde iaf jag. Hade också lite problem först att få dansa med henne...

EDIT: Använde fel tangenter

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!