Permalänk
Medlem

Bostream!?

Jag har funderat på deras scream tjänst .
Jag fick hem modemet och kollade på Thomsons Speedtouch hemsida.
http://www.speedtouch.com/prod510.htm
Jag fick ett Speedtouch 510 och där står, Up to 8Mbps downstream, 832kps upstream.

Hur fan kan bostream lura kunder på detta sätt?
Det finns inget modem som klarar 26mbit.
Oo va jag är trött på detta.

// Emil

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk

alltså, du kan nog vara rätt säker på att en 26/26-tjänst leveras med snabbare modem än 8mbit Det är kanske annan firmware?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Re: Bostream!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nVIDIA
Jag har funderat på deras scream tjänst .
Jag fick hem modemet och kollade på Thomsons Speedtouch hemsida.
http://www.speedtouch.com/prod510.htm
Jag fick ett Speedtouch 510 och där står, Up to 8Mbps downstream, 832kps upstream.

Hur fan kan bostream lura kunder på detta sätt?
Det finns inget modem som klarar 26mbit.
Oo va jag är trött på detta.

// Emil

Problemt ligger ju att sådana modem inte existerar.
Någon som kör scream här inne och kan förklara vilka modem ni har.
Kan man komma upp i snabbare hastighet med detta modem som jag har !?

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem

Det är vdsl 26Mbit ett helt annat modem alltså!

Permalänk

Du citerade fel person
Jag har scream, dock blir det inte inkopplat föräns imorgon.
Det känns dock som nåt är fel... någonstans. För de skulle inte leverara en 26/26mbit tjänst tex med ett modem som fixar 8/0,8mbit. Det säger ju sig självt.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |

Permalänk
Medlem

Någon här inne som har bostream ?
Vilket modem har ni?, hur snabbt ni laddar ner.

Visa signatur

Permalänk

Jag har Xstream, tankar i drygt 300kb/s.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Jag har Xstream, tankar i drygt 300kb/s.

Jag har haf Xstream i 4 år nu.
Jag vet hur snabbt det går, det är derför jag uppgradar mig..

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jag har haf Xstream i 4 år nu.
Jag vet hur snabbt det går, det är derför jag uppgradar mig..

Jo samma här.
Ska bli intressant och se hur det blir nu, nu när Bostream inte finns längre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

VDSL kunderna fick Alcatel 610V modemet.

http://www.intonet.co.uk/alcatelprods/datasheet610.pdf

Ref: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=24540...

Tänk vad man kan hitta om man söker!

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Finns väl två modem som klarar VDSL, 510V (Obs V) och 610. Tror 510V är en uppgraderad variant av ADSLmodemet 510. Har för mig att det är så (bla efter att ha läst den långa bostreamtråden då jag tänkte skaffa VDSL), har dock inte Bostreams VDSL själv så någon som har det kanske kan verifiera det jag säger! Annars kan du ju söka på forumet eller helt enkelt vänta o se vilken hastighet du får (lär ju märkas om det är ett VDSLmodem!).

Permalänk
Medlem
Citat:

Någon här inne som har bostream ?
Vilket modem har ni?, hur snabbt ni laddar ner.

De som har 26mbits tjänsten har ju som sagt ett VDSL modem, och de laddar ner i 1500kbyte/sec--> 3000kbyte/sec typ...
Har det inte själv men det är erfarenheten jag har av vänner och bekanta...

Permalänk

När du beställer Scream så är inte det någon förutsättning av du får 26/26, du kan lika gärna få 8/1, detta är helt beroende på avstånd till telestationen och om det finns plats där för VDSL. Så ring Bostream och hör vad du fick för tjänst är väl mitt tips.

Permalänk

Jag har Bostreams Scream tjänst och ligger runt 2mb/s i download ifall jag har tur,
runt 800-1000kb/s i upload. Det är ganska ok tycker jag.

Och jo det finns modem som klarar mkt mer än 26mbit, har en kompis som
har bott i japan och hade där en form utav dsl tjänst, hans modem klarade över
50mb/s upp och ner, så det är bara leverantörerna i sverige som inte kan
få tummen ur, tekniken finns och fungerar alldeles utmärkt.

Visa signatur

Daniel.G
MSI i875P Neo-FISR<>Intel P4 Prescott 3.2Ghz@3.4Ghz 855MHz<>TwinMOS PC3200 1024MB(512x²)Dual DDR RAM<>
Gainward GeForce 6800GT 256MB GS Core @ 400Mhz Memory @ 1100Mhz<>3DMARK03 Score:12416<>3DMARK05 Score:4352<>APC Back-UPS RS500

Permalänk

Jag har exakt samma hastigheter som Riversswe, med mitt VDSL...

Permalänk

Jag kör scream och jag har ett 510V modem. Har du fått ett vanligt 510 modem så är det inte VDSL du fått..

Permalänk
Medlem

Fan vad sur man kan bli på bostream! Jag beställde samma dag som deras mail gick ut att man kunde få scream i Linköping (1/4-04 kl 01.40) och fick bekräftelse. Ringde även kundtjänst och frågade vilken hastighet jag skulle få. VDSL och runt 13/13 var svaret och det har det varit varje gång jag har frågat när tjänsten ska vara igång i LKPG. Men nu idag när jag fått alla papper med nya abonnemanget och en avi där jag ska hämta ut modemet, så ringer jag för att kolla igen vilken hastighet jag får.
Tror ni inte killen säger adsl 8/1, pga att stationen är full. Hur fan kan stationen vara full när jag lade beställningen 9h (kl 10.40 fick jag bekräftelse från dem) efter mailet kom från bostream.

Man kan ju bli tokig på hur de hanterar sina kunder.

Ngn som har ngt bra förslag hu man ska driva detta vidare. Jag kommer inte att nöja mig med adsl och 8/1 när de hela tiden har sagt 13/13

Kristofer

Visa signatur

signatur raderad av Coltrasten, §6.2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Douhane
Fan vad sur man kan bli på bostream! Jag beställde samma dag som deras mail gick ut att man kunde få scream i Linköping (1/4-04 kl 01.40) och fick bekräftelse. Ringde även kundtjänst och frågade vilken hastighet jag skulle få. VDSL och runt 13/13 var svaret och det har det varit varje gång jag har frågat när tjänsten ska vara igång i LKPG. Men nu idag när jag fått alla papper med nya abonnemanget och en avi där jag ska hämta ut modemet, så ringer jag för att kolla igen vilken hastighet jag får.
Tror ni inte killen säger adsl 8/1, pga att stationen är full. Hur fan kan stationen vara full när jag lade beställningen 9h (kl 10.40 fick jag bekräftelse från dem) efter mailet kom från bostream.

Ngn som har ngt bra förslag hu man ska driva detta vidare. Jag kommer inte att nöja mig med adsl och 8/1 när de hela tiden har sagt 13/13

Kristofer

Det handlar tydligen inte om ifall det är ledigt när beställningen läggs utan om det är ledigt när själva inkopplingen ska göras, iaf om jag fattade Bostreams kundtjänst rätt. Verkar som en grov miss från deras sida, måste ju gå att planera sådant.

Permalänk
Medlem

Det är ju isåfall sjukt! Här har man fått vänta sedan april, men så kommer folk och beställer förra veckan och får vdsl!

Verkar ju helt sjukt!

Hoppas jag verkligen får ngt bra svar från bostream så ska jag genast skicka in den till konsumentombudsmannen eller ngt!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Kristofer

Samma sak hände mig. Stå på dig. Se till att dom LOVAR att fixa det. Fråga hur det kan komma sig att det helt plötsligt är fullt när du beställt för 8 månader sedan o fått bekräftelse. Det är tyvärr endast att ligga på som hjälper. Eller...så e det så att du hamnat i samma sits som Ice Frontier.... Lycka till(jag lider med dig)

Permalänk
Medlem

kermit.. det är inte över ännu för min del!!.. Jag har tjatat sönder dem! Imorgon torsdag blir jag inkopplad och jag har fått användaruppgifterna redan.. tyvär skickade de fel modem så de fick skicka ett till. Kommer idag eller imorrn hoppas jag.

Det blir fest för alla hos mig om det verkligen funkar

Permalänk
Medlem

Ja man blir ju trött!

har kollat upp lite med KO och hon säger att man ska stå på sig och helst av allt skriva ett brev till dem och få ett skriftligt svar. Så man kan se hur de slingrar sig runt avtalet!

Bostream borde skämmas för hur de behandlar sina kunder.

Visa signatur

Permalänk

Fick mitt Scream idag.. sitter i telefonkön nu och ska fråga varför jag fått modem som bara ger 0.8mbit när man är lovad 1mbit. Eftersom upload är nåt jag verkligen vill ha...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sream adsl är väl bara 8/0.83 eller har jag fel?

Visa signatur

Permalänk

Pratade med supporten nu. Killen blev VÄLDIGT fundersam och förvånad över att det står 832kps på hemsidan. Han skulle kolla det sa han.. men det skulle enligt honom inte stämma, eftersom mitt modem "syncade" in på över 930KBits tydligen...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Kristofer

Säger bara en sak.....du är inte ensam, jag skulle få 26mbit upp o ner o jag hängde på deras sida precis när dem lansera de i juni i sthlm, jag beställde det..... "din beställing är mottagen" läser ja klart o tydligt 5 minuter efter jag påbörja min beställning..... efter 3 MÅNADER får ja en bekräftelse..."vi kunde inte leverera 26/26mbit till dig för din station är fullbelastad.....fick gå köpa nytt TGB efter de mailet...... sen flytta ja hem hela datorn o allt vad de innebär til len annan polare som hade fått de 2 veckor efter han hade bestället (samtidigt som jag gjorde det)......

Sen vill jag bara påpeka att dem som har "26mbit" har 25,6mbit för de är vad ett vanligt vdsl modem kör/klarar....
Kan bara sukta er som längtar med att ja får speeden: 2,7mb down och 1,9mb up (källa tptest och sunests FTP)

Ha de bra alla :]~~

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Avstängd

Så vilket modem ska man ha när man får vdsl?

Permalänk
Medlem

Detta var droppen!

Vet inte om ni har läst vad jag har råkat ut för! men här kommer det lite kort!
Beställde scream tjänsten den 1/4 samma dag som deras mail gick ut att det gick att beställa scream till LKPG, ringde upp deras kundtjänst och frågade hur det såg ut och allt var jättebra! Jag skulle få vdsl för jag låg på 600m avstånd. har mailat dem ett antal gånger och alla gånger har jag fått tillbaka att det blir vdsl och att tjänsten snart ska vara klar.

för 1.5vecka sedan fick jag papper hem att det skulle kopplas in ADSL ?? jag ringde direkt upp och frågade vad de höll på med! Stationen var full, fanns inga vdsl platser kvar ?? Hur kan detta vara möjligt när jag beställde samma dag! De skulle kolla upp och återkomma! jag ringde då KO och hörde lite hur reglerna sade. Ringde igen upp kundtjänst och frågade hur det hade gått men det var samma svar och jag började pressa de lite med vad KO hade sagt och de blev lite nervösa och sade att det var bäst att jag pratade med en ansvarig, ingen ringer och efter sammanlagt 10 samtal så får jag fram att LKPG inte ens är utbygg för vdsl pga att BBB har beslutat det. ????

Jag har lagt ner sådan energi på detta och alla i kundtjänst har ljugit en rakt upp i ansiktet. Ingen har ringt tillbaka för att förklara. Sedan när jag säger att jag vill inte ha med dem att göra så säger puckot att jag har 6mån uppsägningstid!!! Fan de har brutit ett avtal och de bryr sig inte ens. Blir så förbannad.

Hoppas att BBB kan styra upp dem och alla som jobbade på Bostream åker all världens väg!

Så alla som bor i LKPG känn er lurade!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ni sett denna? Gammal men ack så typisk:
http://www.alltombredband.se/index.php/211/_newsegna/newstest...

Visa signatur

vayenn