Integrerat grafikminne vs inte integrerat

Permalänk
Medlem

Integrerat grafikminne vs inte integrerat

Såg den mycket fina faqen som någon ställt upp som gav mycket information om olika aspekter vad gäller köp av bärbar.

Tänkte om någon visste mer exakt (kanske t o m länkat till test eller liknande) hur stor skillnad det är mellan de med integrerad (i mitt fall intel extreme upp till 64meg, en dell x300) och valfritt som inte har det. Som jag fattade så går det inte lira nya spel men hur är det med äldre tex gamla äventyrsspel o liknande?

Permalänk
Medlem

Re: Integrerat grafikminne vs inte integrerat

Citat:

Ursprungligen inskrivet av herrlindqvist
Såg den mycket fina faqen som någon ställt upp som gav mycket information om olika aspekter vad gäller köp av bärbar.

Tänkte om någon visste mer exakt (kanske t o m länkat till test eller liknande) hur stor skillnad det är mellan de med integrerad (i mitt fall intel extreme upp till 64meg, en dell x300) och valfritt som inte har det. Som jag fattade så går det inte lira nya spel men hur är det med äldre tex gamla äventyrsspel o liknande?

Jag vet inte hur mycket det säger dig, men med min bärbara kan jag spela Counter Strike Source i 1280x800 med höga detaljinställningar utan problem. Även Warhammer 40k DoW funkar utan problem (inte sådär extremt snyggt dock), och i i min laptop sitter det ett 32Mb GeForce Go 420.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Integrerat grafikminne vs inte integrerat

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Jag vet inte hur mycket det säger dig, men med min bärbara kan jag spela Counter Strike Source i 1280x800 med höga detaljinställningar utan problem. Även Warhammer 40k DoW funkar utan problem (inte sådär extremt snyggt dock), och i i min laptop sitter det ett 32Mb GeForce Go 420.

googlade lite men hittade inte om det hade intregerat eller inte? Men antar att det är något (eller mycket?) vassare än intel extreme som sitter på min? (:

Permalänk
Medlem

inte extreme är inget att hurra för... inget man använder för att spela på...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Integrerat grafikminne vs inte integrerat

Citat:

googlade lite men hittade inte om det hade intregerat eller inte? Men antar att det är något (eller mycket?) vassare än intel extreme som sitter på min? (:

Integerat, och nej det är nog bra mycket sämre skulle jag tro. 4000 poäng i 3d mark 01. Fast det är bara en gissning.

Permalänk
Medlem

Ska du spela spel av någon sort som kräver 3d-rendering så ska du inte ha intel extreme eller någon sorts integrerad grafik.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Nej det är inte datorns primära syfte, hade mest varit en trevlig bonus! Hade dock varit kul om man kunde lira sim city 4, ska testa iaf.. Annars har jag ett gäng gamla godingar som inte kräver fett 3dgraffe. Monkey 3.. Indy 4, the dig, civ1.. mmmmm (:

Permalänk
Medlem

de senare nämnda spelen bör fungera

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Får ta och installera något nyare spel bara för att se hur pass inferior detta chip är. CS source kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Får ta och installera något nyare spel bara för att se hur pass inferior detta chip är. CS source kanske?

Chipet behöver väl inte vara så mycket sämre - men hur blir det med bandbredden på minnet när det skall genom AGP fram och tillbaka?
(Eller funkar det inte så?)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Ok jag provade något bilspel men frajmraten var ungefär som www.ratemypoo.com Vet inte om det var spelet i sig eller mer min data i allmänhet.. Men kan nog iaf konstatera att doom 5 aldrig kommer rulla på burken iaf