60 Fps LÅst I Nya Medal Of Honor ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Filmer har 25 FPS. Tycker du att de "hackar"? Vill du uppgradera din DVD spelare så att den kan få upp till 100 FPS? Nej, det vill man inte, för man kan ändå inte uppfatta så mycket.

Filmer och spel är inte samma sak.
Filmer har tex motion blur som förhindrar att du märker dom hackiga rörelserna.
Inte för att man behöver fler än 60 fps, men man kan inte jämföra film och spel på samma sätt fps mässigt.

Permalänk

Fattar inte varför folk vill stänga av vertical sync... jag tycker det verkligen blir mycket bättre med det eftersom man slipper "skärmlagg".

Har på en inställning så att det alltid är vertical sync på, för mer än 60 fps...
det behöver man inte eftersom man inte kan se skillnad på 60 eller 120 fps, dessutom klarar väl inte skärmarna idag mer än 85 fps?

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

Här är en gammal nyhet så kan du läsa lite mer om v-sync http://www.teamradeon.com/articles/guides/vsync/vsync_guide.a...

Permalänk

Vad är det för påhitt att man inte skulle märka skillnad på 60 - 100 FPS?

Permalänk

Det är inget påhitt iaf de är skillnad när man spelar CS. Ni kan säga vad ni vill men det är skillnad för mig så är det nästan ospelbart med 60fps i cs... där imot så kan jag spela andra spel i 60fps utan problem.

Alla som inte spelar cs säg inte att man inte behöver 100fps i cs om ni inte själv spelar spelet.

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
Det är inget påhitt iaf de är skillnad när man spelar CS. Ni kan säga vad ni vill men det är skillnad för mig så är det nästan ospelbart med 60fps i cs... där imot så kan jag spela andra spel i 60fps utan problem.

Alla som inte spelar cs säg inte att man inte behöver 100fps i cs om ni inte själv spelar spelet.

Nu har det iofs redan avverkats i tråden.
Trodde vi kommit fram till att CS inte är så bra optimerat vilket gör att det krävs.

Huvudämnet är varför nya medal of honor är låst till 60fps.
Antar det är samma anledning som att Doom3 är det.

Sen att trådskaparen i sin tur bara har mellan 20-30 fps gör det hela ganska roligt eftersom han då inte kan ha märkt problemet med 60fps spärren

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Det går väl att stänga av VSync i options? Har för mig att min polare kunde göra det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cane-force
Fattar inte varför folk vill stänga av vertical sync... jag tycker det verkligen blir mycket bättre med det eftersom man slipper "skärmlagg".

Har på en inställning så att det alltid är vertical sync på, för mer än 60 fps...
det behöver man inte eftersom man inte kan se skillnad på 60 eller 120 fps, dessutom klarar väl inte skärmarna idag mer än 85 fps?

det där är ju ytterst personliga åsikter/upplevelser.
du kan inte säga att det är så.

vsync i tyngre spel blir ju bara galet om FPS ska stiga om en karusell upp å ner.

FPS handlar inte bara om hur man ser utna också om kännsla så att snacka om att man inte upplever viss FPS stämmer inte.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Säger som Stormraider.
Många har inte fattat det här med FPS. För det första så är det viktiga inte att den är hög utan att den är stabil. Det är bättre att köra CS i 40fps än i en som hoppar mellan 60 - 100.

Ögat uppfattar ca 25fps.. men har "motion blur" . Det har inte spel ännu och därför måste detta kompenseras med en hög FPS för att det inte ska hacka.

FATTA!

Dessutom tycker jag att man inte bara ska smutskasta trådskaparen. Tyckte de flesta kom med ganska omogna inlägg i början. Bara för att man bryr sig om FPSen så är man väl inte CS nörd =/

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rhebb
Säger som Stormraider.
Många har inte fattat det här med FPS. För det första så är det viktiga inte att den är hög utan att den är stabil. Det är bättre att köra CS i 40fps än i en som hoppar mellan 60 - 100.

Ögat uppfattar ca 25fps.. men har "motion blur" . Det har inte spel ännu och därför måste detta kompenseras med en hög FPS för att det inte ska hacka.

FATTA!

Dessutom tycker jag att man inte bara ska smutskasta trådskaparen. Tyckte de flesta kom med ganska omogna inlägg i början. Bara för att man bryr sig om FPSen så är man väl inte CS nörd =/

Läs:

http://amo.net/nt/02-21-01fps.html

Permalänk
Medlem

Zion: Tack slapp jag posta det

En annan bra länk http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm

Så givf 31231212 fps

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Läs:

http://amo.net/nt/02-21-01fps.html

Var mitt inlägg fel? Sitter i skolan och hinner inte läsa den där långa artikeln...
Är det inte som jag sa lite förenklat?

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem

Tja, klanar ganska hårt i spelet Enemy Territory och jag måste säga att där är det en stor skillnad mellan t.ex 76 och 125 fps. Går man tillbaka från 125 till 76 så upplever man hur saker och ting blir klart ryckigare. Sen nästa lite komiska grej är att vid att just låsa sin fps vid t.ex 76 och 125 gör att spelet buggar och att man då kan hoppa längre och ta sig över hinder som folk med 30-40fps har stora problem med. Dock kan jag inte svara för andra spel. Spelet bygger ju för övrigt på q3 motorn.

Det var mina rader det.

Visa signatur

Sys:Intel Q9450@3,2 Ghz, Nividia GTX260 (192), 4Gb Ram DDR2, 750Gb SATA2 Samsung F1 HDD, X-Fi Fatality Ljudkort, Corsair 750w HX.

Permalänk

Re: Re: Re: Re: 60 Fps LÅst I Nya Medal Of Honor ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av geeken
Ursäkta MIG jag ska inte vara spydig tillbaks! Sådär tycker inte jag är ett lämpligt sätt att tala på detta forum.
Slår vad om att du är ~12-13 år och spelaDE "kavnter-strajk" och slutade med det för att du sög och för att du var en jobbig skitunge!

DESSUTOM, Hur ska folk kunna veta att du har 20-30 FPS (vet väll inte du ens vad det betyder) När du inte ens skriver det. du skriver att "Den är låst till 60 FPS" så tror man ju att du har 60 FPS, ska man behöva kolla med alla om deras inlägg verkligen stämmer??

SÅ LÄGG AV MED DEN DÄR STILEN ELLER GÅ IN HÄR! DÄR DU VERKAR PASSA IN!

Be honom om ursäkt. Han försöker hjälpa och du blir "Förbannad" så STICK eller lägg ner.

Hur många håller med?

oj..oj..oj skulle vara många jag skulle vilja citera, men jag tar denna efterblivna idiot likså 80%
av dom andra här...iaf jag sa att FPS'en är låst till 60 ! dvs jag har 30 fps MEDEL
oftast under...
iaf när jag KOLLAR ner i marken så åker FPS'sen upp till 60 o är LÅST.
När jag spelade Call of duty så är vsync på¨o då är det ju låst till 60
o medel fps'n låg 40-50
MEN mnär jag stängde av VSYNC SÅ ÅKTE FPS'EN UPP TILL 70-80 MEDEL i cod.

iaf du verkar kunna mkt "kvanter-strike" det var nått nytt du verkar hålla koll på det menar jag.." och slutade med det för att du sög och för att du var en jobbig skitunge! "
antar att det är du själv du pratar om ? eftersom du vet hur det är.
" GÅ IN HÄR! DÄR DU VERKAR PASSA IN![/size] -
är tyvär inte medlem där ? men tydligen är du det ? eftersom dy vet vilka personer som hänger där.
så tack för mig

Visa signatur

Amd Athlon 2800+, 512 DDR 333mhz, 200 Gig Maxtor ata133, Instabilt För Tillfället Kanske inte ? Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 GL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Gör mig till moderator då blir det hårda bud säger jag bara!

Hahaha, ganska roligt när det kommer från en med 8 anmärkningar och som har blivit avstängd flera gånger

TheFinnishFlash1: Förvisso är det sant att din medel sänks när dom sänker max-gränsen. Men det betyder inte att spelet går sämre.
Tänk dig in i situationen där du kör ett spel som varannan sekund står helt stilla i en hel sekund och varannan sekund fräser ut 500 fps. Helt ospelbart men ändå 250 medelfps.
Det är samma sak här fast inte lika extremt.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk

Yepp sant hehe...men men skitsamma
nyttt kort på fredag

Visa signatur

Amd Athlon 2800+, 512 DDR 333mhz, 200 Gig Maxtor ata133, Instabilt För Tillfället Kanske inte ? Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 GL

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på v-sync egentligen? I endal psel är det ett måste för att slippa all "tearing" i bilden. Och påvärkar inget annat än att fps;en inte kommer högre än hz på skärmen.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Re: Re: 60 Fps LÅst I Nya Medal Of Honor ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheFinnishFlash1
iaf du verkar kunna mkt "kvanter-strike" det var nått nytt du verkar hålla koll på det menar jag.." och slutade med det för att du sög och för att du var en jobbig skitunge! "
antar att det är du själv du pratar om ? eftersom du vet hur det är.

kan någon översätta?

Visa signatur

"Hörru, som chef tycker jag det ser illa ut."

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 60 Fps LÅst I Nya Medal Of Honor ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taklampa
kan någon översätta?

läs lite högre upp så förstår du nog ? om inte så har du en väldigt svår synskada..eller så är du grymt efterbliven...då kan jag tyvär inte hjälpa dig..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Vad är det för fel på v-sync egentligen? I endal psel är det ett måste för att slippa all "tearing" i bilden. Och påvärkar inget annat än att fps;en inte kommer högre än hz på skärmen.

FPS-countern visar ett lägrre nummer, det är det folk bitchar på

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Avstängd
Citat:

läs lite högre upp så förstår du nog ? om inte så har du en väldigt svår synskada..eller så är du grymt efterbliven...då kan jag tyvärr inte hjälpa dig..

Det finns ingen som helst anledning till att påpeka att jag möjligen har en synskada. För jag kan läsa, om det står på svenska, engelska, spanska eller polska. Men "fjortiska" kan jag inte läsa, tyvärr. Ditt svar ovan gav mig ingen som helst klarhet över vad du menar. Du förstår, det är ingen här som kommer att våldta dig om du skriver på ett begripligt sätt.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Det finns ingen som helst anledning till att påpeka att jag möjligen har en synskada. För jag kan läsa, om det står på svenska, engelska, spanska eller polska. Men "fjortiska" kan jag inte läsa, tyvärr. Ditt svar ovan gav mig ingen som helst klarhet över vad du menar. Du förstår, det är ingen här som kommer att våldta dig om du skriver på ett begripligt sätt.

nä då är du GRYMT efterblien då, eftersom alla andra förstår ?`
eller så kör du väll det klasiska "spela dum"

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Vem är "alla andra" för jag ser varken någon annan som sagt att dom förstår, eller någon annan som sagt att dom inte förstår. Sen måste du tro mig när jag säger att jag inte är "grymt efterbliven" eller kör det ”klassiska” (?) ”spela dum” och dessutom så visar du bara på din egen intelligens genom att gå till något som kan liknas vid personangrepp, att påstå att jag är grymt efterbliven har nämligen varken med min fråga eller något annat på forumet att göra.
Men men, vad ska man göra? Nästa gång du har en fråga så kan du ju ställa den HÄR så kanske du sliper ”efterblivna” personer…

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Känns som att du ser ner på folk som är efterblivna. Skulle vilja veta varför?

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Herregud, ut med folk som taklampa som bara drygar sig på hur andra personer skriver. Mycket till liv kan man inte ha om det är ens största intresse.

Permalänk
Medlem

Jag blir ledsen när jag ser folk som "TheFinnishFlash1" skriva på Sweclockers forum.

Varför smutsa ner så förskräckligt med din taskiga grammatik och stavning? För att inte tala om ditt språk? Den här personen borde inte få använda Sweclockers forum, så som han förolämpar personer. I och för sig var personer spydiga mot honom från början, men man behöver inte fortsätta på samma spår. Vad är det för fel med ett vanligt "ok, my bad" ?

Det är nästan så att man tycker att Sweclockers borde införa ett grammatik-och-uppförande-test vid registrering.

Tack för mig

Permalänk
Medlem

Suck ännu en tråd som beskriver degrationen på Swec de senaste året-halvåret iaf... fjortisar (eller ännu yngre) som beter sig som små snorungar och stavar som krattor.

Fan snart bud på o skaffa språkmoderatorer hit också tror jag...

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LotiX
Herregud, ut med folk som taklampa som bara drygar sig på hur andra personer skriver. Mycket till liv kan man inte ha om det är ens största intresse.

Du kanske vill ta och berätta mer om mina intressen? Du verkar ju hålla koll på vad som intresserar mig. Nej, sanningen är att jag helt enkelt störde mig på hans sätt att skriva. Du kanske stör dig på mig? och visst, det respekterar jag, men slänga ut mig för det? Nej tack, det håller väl ändå inte?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kanske vill ta och berätta mer om mina intressen? Du verkar ju hålla koll på vad som intresserar mig. Nej, sanningen är att jag helt enkelt störde mig på hans sätt att skriva. Du kanske stör dig på mig? och visst, det respekterar jag, men slänga ut mig för det? Nej tack, det håller väl ändå inte?

Det enda som är mer tragiskt än den typ av människor på det här forumet du representerar med dina inlägg är de som faktiskt rättar mindre grammatiskt korrekta inlägg åt de som bad åt det.

Vet nästan inte om man ska skratta eller gråta. Och vad är överraskande med TheFinnishFlash1s inlägg om det första han möts av då han skapar en egen tråd är no-lifers som direkt kallar honom för en cs-spelande fjortis som e dum i huvet om han tror han måste ha 100fps överallt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LotiX
Det enda som är mer tragiskt än den typ av människor på det här forumet du representerar med dina inlägg är de som faktiskt rättar mindre grammatiskt korrekta inlägg åt de som bad åt det.

Vet nästan inte om man ska skratta eller gråta. Och vad är överraskande med TheFinnishFlash1s inlägg om det första han möts av då han skapar en egen tråd är no-lifers som direkt kallar honom för en cs-spelande fjortis som e dum i huvet om han tror han måste ha 100fps överallt.

Men nu är det ju såhär att inlägget jag citerade med ”kan någon översätta” förstod jag faktiskt inte. Så jag kanske ÄR efterbliven då? Sen kan ju du knappast påstå att herr TheFinnishFlash1 har varit en direkt höjdare på att ta kommentarer som faktiskt är att förvänta sig så fort man skriver något på detta forum. Sen kan jag fortsätta med att jag inte representerar en av dom som kallar honom för ”en cs-spelande fjortis som e dum i huvet om han tror han måste ha 100fps överallt”. Vilken grupp av människorna på forumet representerar du själv? Är ”De som stör sig på när andra stör sig på stavning och oförstådda meningar, och känner därför att de måste sprida lite intelligens över det hela” gruppen?

Edit: Det börjar kännas lite tångt på forumet, vi kanske borde ta det över pm?

Visa signatur