Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk

spåra en ip-adress?

Hejsan.
Jag undrar om det finns något sätt man kan spåra en ip-adress på, som är gratis?
Eller om någon kan göra det åt mig. Orsaken är den att någon tagit sig in på ställen där den ej hör hemma och jag har fått tillgång till IP't.
Så, om någon här kan göra det åt mig, eller om jag blir hänvisad någonstans vore toppen
Vet inte om det är så populärt att posta IP't här men, säg till om det är ok så gör det jag det så fort jag kan.
tack på förhand!

Visa signatur

P4 3.0 ghz > 2 * 512 DDR 400mhz > Maxtor 250 gb > Radeon 9800 pro > Soundblaster Audigy 2 Platinum!

Sedan ett par renoveringsobjekt som ligger och skräpar ;)

Permalänk
Medlem

Du kan i regel inte få fram någon nämnvärd information om det inte är ett företag med eget IP som gjort nåt.

Permalänk
Medlem

www.ripe.net för europa

men det ger bara den som äger ip-addressen, offtast en ISP

Permalänk

Det går ju att göra en Abuse anmälan med infon om vilken tid som vilket IP tagit sig in, samt om man får fram infon om vilken ISP som har den IP adressen så blir ju en abuse anmälan fruktansvärt mycket enklare.

Visa signatur

När andra slår med nävarna, slår jag med häpnad!!!

Permalänk

tack så mycket för svaren
ska ta kontakt med telia imorgon.
hej så länge.

Visa signatur

P4 3.0 ghz > 2 * 512 DDR 400mhz > Maxtor 250 gb > Radeon 9800 pro > Soundblaster Audigy 2 Platinum!

Sedan ett par renoveringsobjekt som ligger och skräpar ;)

Permalänk
Medlem

hmm, det här later kanske konstigt men varför inte bara slänga upp en brandvägg och blocka alla sana här intrangsförsök. Är nog mycket mindre jobb än att försöka spara ett ip som inte ens behöver tillhöra skitungen som bryter sig in i din dator och när din abuse anmälan skickas direkt ner i soptunnan hos företaget du anmäler det hos.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddelino
tack så mycket för svaren
ska ta kontakt med telia imorgon.
hej så länge.

Tänk nu på en sak, efter du gjort din anmälan så lär du själv bli nerstängd av säkerhetsskäl. Du får ett mail av din ISP och det kan ta några dagar innan du blir uppkopplad igen. (jag vet ej om detta gäller anmälan via telefon, men med via mail hände det en god vän till mig) och jag vet ej om alla ISP har denna policy.

Visa signatur

"Ge daj inte"