Permalänk
Medlem

Funkar Comviqs 3G-kort i 2G-telefoner?

Funderar skarpt på att gå och låsa upp min A925:a och använda Comviq Net eller Comviq Knock-out för 3G...

Men jag skulle helst av allt vilja kunna använda kortet i min 2G-telefon också. Det går inte att stoppa in mitt Tre-kort i min 2G-telefon i alla fall.

Är det någon som har testat om Comviqs 3G-kort funkar i 2G-telefoner?

Permalänk
Medlem

Nej, jag har inte testat men jag kan göra det nu om du vill (prövar det i min t310).

Skriver snart här om det funkade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Nej, jag har inte testat men jag kan göra det nu om du vill (prövar det i min t310).

Skriver snart här om det funkade.

Du är en ängel (eller jultomten måtro?)...

Hoppas hoppas...

Permalänk
Medlem

Prövade det nu i min T310. Mobilen startar och ber om pin kod, sedan går det igång fast det står bara "Söker" på displayen istället för tex S IQ och den hittar inget nät, så tyvär.

Permalänk
Medlem

Jag har testat mitt i flera telefoner och jag får meddelandet "Sätt i rätt simkort"

Går alltså inte starta mobilen med det simkortet.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för hjälpen...

Synd det inte funkade...

Permalänk
Medlem

Är det ett tre abonnemang?

Jag brukar ha mitt TRE-abonnemang i en 2g telefon.
Telefonerna som jag fått det att fungera i är en Nokia 6110 och en Nokia 6210, men man måste välja nät manuellt. Har inte fått det att fungera i någon SonyEricsson.

Men det fungerar inte 100 %-igt, på 6110:an så går det inte att slå på tangentlåset.
Och på 6210 så får man vara snabb att slå på tangentlåset, för annars så står det bara att den försöker uppdatera sim-kort.

Edit: Kom på också att mitt Vodafone 3g-kort fungerade klockrent i de SonyEricsson telefoner jag testade.

Visa signatur