Permalänk
Medlem

ATI demo funkar inte

[SSGenericAPI_D3D.cpp] (line 1256): Can't compile HLSL pixel shader. The D3D error message is:
(1706): error X5608: Compiled shader code uses too many arithmetic instruction slots (69). Max. allowed by the target (ps_2_0) is 64.

e min dator för kass ??
9800 pro 256
2*corsair LL 256
m.m

Permalänk
Medlem

Demot ser ut att vara gjort för X800-baserade kort och använder sig av PixelShader 2.0b medans ditt 9800 pro edanst stödjer PS 2.0.

Så ja, ditt grafikkort klarar inte av demot.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB