Gratis Anarchy Online Ett År

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaqZ
Någon som är sugen på att ta några screens och slänga upp?

Sure hold on...

Min adventurer poserar vid en vägg i Omni-1 Entertainment. (chatfönstrena flyttade för att bilden ska bli renare för screenie)

Min soldier i Inferno, attackposition. (Kameran vänd så att fienden ej syns) (chatfönstrena flyttade för att bilden ska bli renare för screenie)

Min keeper sitter och tar det lugnt ute på en avsats i Adonis. (chatfönstrena flyttade för att bilden ska bli renare för screenie)

Min adventurer i kattform slåss mot en Alien General med gilleskamrater.

Min adventurer slåss mot en Nanofreak-boss... han är rätt stor O.o

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CCWarlock
Alla saker i spelet har en QL (quality level) Vissa har en speciell QL och andra finns i områden från 1-200 t.ex.

Maussern finns i QL från 1 till 200. Desto högre QL desto mer skada gör den och högre skills kräver den.

Gällande vapenskills är det SMG och burst du bör satsa på -> det är Fixer's huvudvapen.

Du klickar på en mission terminal så kommer ett interface upp. Där kan du trycka "Request Mission" så rollar den fram 5 missions, varav du kan välja ett. Kolla igenom vad det är för mission och bestäm dig för ett - accept mission. Om du inte är nöjd kan du rolla 5 nya, om och om igen tills du hittar ett som är bra nog.

Aha, nu förstår jag hur det fungerar ang. vapnen.

Mission terminalen jag var i var helt tom? Måste man ha ett party?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Aha, nu förstår jag hur det fungerar ang. vapnen.

Mission terminalen jag var i var helt tom? Måste man ha ett party?

Om det är en team mission terminal måste du ha ett team, ja. De brukar finnas en solo och en team terminal bredvid varandra.

edit:

Nu är det jul

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

aha, nu fungerar mission grejan. Sprang i 10 minuter genom öknen tillsammans med ett gäng andra i partyt. Sedan blev vi färre och färre pga folk som försvann när man bytte zon och nån laggade ur när vi sprang i naturen och en annan laggade till och var död. Sen när jag väl kommer fram till grottan där jag ska lämna nån pryl så blir jag ihjälslagen av ett monster när jag laggade till!

Humor! Men jag tror nog att det var lite oflyt

Fina bilder förresten.

Visa signatur

Permalänk

Okej gott folk, vad finns det för klasser/raser egentligen? Och vad rekommenderar ni för en total newbie?

Visa signatur

Ping-pong is pingis.

Permalänk
Medlem

Nu gjorde jag två missions för mig själv, gick faktiskt utan problem alls denna gång. Fiffig som jag var så åtog jag mig två uppdrag som var hyffsat nära varandra, vilket var bra då jag slapp springa hela vägen från Borealis till Old Athen en extra gång

Ett par frågor dock:

Vart kan man PvP'a? Det kom upp nån text som sa att min "Grace nånting" var borta. Antar att jag var fri att döda då?

"Straffas" man på något sätt om man dödar någon? Jag själv är 'neutral' och var inne på 'Clan' område (tror jag iaf ) men ingen direkt attackerade mig. Förutom kanske vissa npc'er i nån grotta.

Och lite allmänt om hur PvP går till? Vart slåss folk? Finns det fort eller liknande att slåss om som i typ DAoC?'

Sen lite tips om missions skulle vara fint också. Några typer av missions man ska passa sig för? Eller är alla 'bra' ?

Aja, hoppar in och spelar lite mer

The Gaffa: Kolla runt lite på deras hemsida och kolla även upp på lite fan-sidor... har ingen direkt länk, men det är inte så himla svårt att hitta. Dock så skulle det ju inte sitta helt fel med någon sida som är bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

forums.anarchyonline.com

kolla in där, finns separata avdelningar i forumet m bla. varje profession m.m. Där kan man lära sig det mesta!

Visa signatur

Det som gäller är DS + G6 lite :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Gaffa
Okej gott folk, vad finns det för klasser/raser egentligen? Och vad rekommenderar ni för en total newbie?

Raser har du 4 st, nanobreed, solitus, opifex och atrox. Ska man dra likheter till andra spel så blir nanobreed = "magi" snubbar, solitus = standard gubbe, opifex = snabb,flexibel men lite vekare, atrox = stor, stark men långsam.

Ska du prova på spelet så tycker jag personligen att det är mycket lätt att få igång alla raser/klasser men ska man sedan avancera högt i lvls så blir de flesta snabbt krävande. De jag anser att man klarar sig lätt ganska långt med är Solitus eller Opifex som Martial Artist.
Själv har jag endel Atrox Enforcers vilka är ganska lätta i början men kräver lite planering senare. Keepers som jag anser ligger ganska nära enforcers är också ett alternativ, antagligen lättare om man kör solo får lite mer healing abilities med dom.

Doctor är en relativt enkel klass men samtidigt komplicerad. Alla vill ha en doc så man lvlar i regel jättefort men för att hänga med i högre team så vill dom ha en bra doc och det kostar i regel massa pengar eller massa tid därav den komplicerade biten. Man står där med hög lvl men ingen vill spela med dig för du har inte den bästa utrustningen/nanos.

Vet inte om jag kommer ihåg alla klasser men:
Doctor
Enforcer
Fixer
Soldier
Engineer
Meta Physisist
Nano Technician
Trader
Adventurer
Martial Artist
Agent
Keeper
Shade

Btw så hittar ni mig på Atlantean, Rubi-Ka 1 som Omni
Har diverse gubbar men spelar mest med Demnogonis

Såg att endel har hög lvl gubbar om någon tycker det är lätt att fixa gelid blades från inner sanctum så tar jag gärna emot ett par

Visa signatur

"/me votes for anarchy"
and WoW for all

Permalänk
Medlem

Om nån är intresserad av att hjälpa andra att få tillgång till AO snabbare så kan ni komma in på min DChub som är till för att dela ut Anarchy endast.
www.softlan.mine.nu är adressen till hubben

Visa signatur

>Amilo PA3553<

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAzy1

Såg att endel har hög lvl gubbar om någon tycker det är lätt att fixa gelid blades från inner sanctum så tar jag gärna emot ett par

Kan vi nog ordna. Jag kan soloa Gelid.. (ska jag kunna iaf) torsdag kväll? Skicka ett /tell

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

umm sitter själv på rk2, så det blir svårt annars visst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För er som är nya i spelet nu, tänk på att:

* fråga alldrig personer som du inte känner efter creds.. väldigt irriterande med alla nya som springer runt och säger "Give me creds plz"..

* om någon kommer upp till dig och säger "attack me", eller "target me and press Q (eller någon annan knapp som gör att man attackerer) gör det INTE... du har inte en chans att döda honom.. han har mycket bättre utrustning än dig och är upp-hottad, på steroider.. han är bara ute efter att döda newbies för att få en högre PvP-titel

* spelet är innehåller så ENORMT mycket, så om ni inte lär er allt på första dagen så är det normalt... du kan spela mer än ett år och ändå lära dig nya saker hela tiden..

Lycka till där ute!

/mvh Tarleo (L 215/AL 16), opifex Martial Artist, Omni, Squad Commander of Valhall Guardians - RK2

Permalänk

finns nya mirrors på sidan om ingen redan har sagt det redan, funderar på att vara opifex, antingen adventurer eller martial artist? vilket tror ni är intressantast?

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beerbaron
finns nya mirrors på sidan om ingen redan har sagt det redan, funderar på att vara opifex, antingen adventurer eller martial artist? vilket tror ni är intressantast?

Av de två, adventurer.
Dock är MAs inte dåliga på nåt sätt

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan vi nog ordna. Jag kan soloa Gelid.. (ska jag kunna iaf) torsdag kväll? Skicka ett /tell

Godis!

Du har PM...

Har inte spelat på ett tag men man kom igång ganska snabbt iallafall Får inte på mig mina nya fina symbiants bara

Visa signatur

"/me votes for anarchy"
and WoW for all

Permalänk

Jag kör som en Opifex (det är de där alvliknande nissarna va?) agent, men vad är agenten egentligen bra på? Vad är agentens syfte?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Jag kör som en Opifex (det är de där alvliknande nissarna va?) agent, men vad är agenten egentligen bra på? Vad är agentens syfte?

Agents smyger runt, gör mycket skada med sina sniper rifles, har förmågan att anta formen av andra yrken t.ex. Doctor vilket gör att de kan hela

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

vilket skulle ni säga till en totalt newbie som aldrig spelat? gillar o skjuta mkt skulle vilja spela roll i det gänget man lirar med fast jag vill inte vara doctor...

Permalänk
Medlem

har spelat i ca 10h nu och är på lv7. jävligt roligt spel som är Väldigt beroende framkallande.
känner mig ganska säker på kontrollerna nu, enda jag är riktigt osäker på är hur nano grejerna funkar (typ magi).

Vart kan man köpa adaption factory när man lämnat n00bIsland?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChAOX
vilket skulle ni säga till en totalt newbie som aldrig spelat? gillar o skjuta mkt skulle vilja spela roll i det gänget man lirar med fast jag vill inte vara doctor...

Alla klasser bidrar med någonting även fast vissa är mer populära än andra.

Soldier är ju ett tips för den skjutglade

Angående adaptation factory så hitta jag detta:
The item you need to improve any of the ICC Shuttleport solar weapons is the Antonio's Adaptation Factory which can be bought from the weapons dealer guy. It needs 20 Computer Literacy to combine.

Vilken weapon dealer guy vet jag inte men jag gissar att det är någon i närheten av start området eller så finns det hos alla.

Visa signatur

"/me votes for anarchy"
and WoW for all

Permalänk
Citat:

Agents smyger runt, gör mycket skada med sina sniper rifles, har förmågan att anta formen av andra yrken t.ex. Doctor vilket gör att de kan hela

men hur antar man formen av andra yrken?

Permalänk
Medlem

väljer när du skapar din karaktär

Visa signatur

Angelheaded hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
men hur antar man formen av andra yrken?

Med hjälp av nano program som du köper/hittar. Den lägsta formen kallas False Profession och kan nog köpas i basic shops. Inte säker dock.

Visa signatur

"/me votes for anarchy"
and WoW for all

Permalänk
Medlem

AAh tarleo, guildie :9 igge här, visste inte att du hängde här.
Till alla newbies, lyssna på tarleo han äger!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Wohey, ska sälja en Concrete Cushion för 200k nu. Trevligt då jag fick den från ett enkelt mission

Är lvl 14 förövrigt.

edit: wee, 200k rikare

Visa signatur

Permalänk
Medlem

du menar väl inte 200 000 !!??

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

jo det menar jag

läsvärd post!: http://forums.anarchy-online.com/showthread.php?t=90804&page=...

mer läsvärt:

Detta gäller först och främst Engineers, men den här delen kan alla ha nytta av:

http://forums.anarchy-online.com/showthread.php?t=142167

Läs igenom Punkt 4.2 och kanske lite mer som verkar intressant.

Click saver är ett trevligt verktyg

Vad heter ni förresten och vilken server?

Spelar på (Rimor) Rubi-Ka 2
Gubben heter Fixedsys.

Fråga!
Vad är en Smuggler Shipment (OP-XX) ?
http://aodb.info/showitem.aspx?AOID=155339

Hur fungerar den? Eller rättare sagt, vad händer när jag använder den nanon?

Dags att sova

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag kör på rubiki1, atlantean, aminda heter jag.

Mycket läsvärd post!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl

Fråga!
Vad är en Smuggler Shipment (OP-XX) ?
http://aodb.info/showitem.aspx?AOID=155339

Hur fungerar den? Eller rättare sagt, vad händer när jag använder den nanon?

Dags att sova

Den skapar en armordel i ditt inventory.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Ett QL 20 armor för priset av 3 creds ?

Syftar på:

OnUse: Hit Wearer Cash -3 - -3

SpawnItemACG Wearer FRSI @ QL 20 for unlimited timespan

Visa signatur