Permalänk

musik mix program??

jag vill ha ett bra musik mix progamm.. ??? helst ett betlfrit

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk

Bra för vad?
Två Winamp, ett Live/Audigy-kort, kx-drivers och eventuellt en mixer ger goda mix-möjligheter.
Audacity kan också duga beroende på vad du vill göra.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk

jag vill typ mixa låtar som redan finns. typ ett dance ejay program. fast bättre. det ska helst finnas olika sounds med i programmet.. mvh

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Permalänk
Hedersmedlem

Valfri tracker.

EDIT: Reason är rätt kraftfullt, men relativt dyrt.
Därför tipsar jag om en tracker samt att det bara är att leta upp samples.

Fruityloops är också rätt skönt, inte så dyrt heller.

En tråd som Teetow har gjort: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=22197...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

fruityloops rekommenderar jag starkt
www.fruityloops.com tror jag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
fruityloops rekommenderar jag starkt
www.fruityloops.com tror jag

hur lägger man egna mp3 låtar på det programmet då??=)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

cubex 6.0.. där har du ett program som riktiga dj andvänder, tycker de e bra som satan ¨å då har jag inte lärt mejj en tiondel av va man kan göra

Visa signatur

q][0n^

Permalänk
Hedersmedlem

qion: Finns inget program som ALLA dj's använder, kompisen använder en tracker (haft en låt med på en skiva, kanske ska få släppa en egen platta), en annan kompis använder Fruityloops (kanske ska få vara med på en skiva).

Sen finns det en hel del andra kända artister som använder trackers eller fruityloops.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Jag använder reason 2..
3an har kommit nu, men Reason kostar ju en slant.
Dessutom är det väl lite knövligt att lägga in hela låtar (måste vara wav/aif dessutom), men det GÅR. Annars finns det en del färdiga Rex-loopar att lägga in.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Hedersmedlem

When will Reason 3.0 be released?
Reason 3.0 is currently being beta tested

Sedan så förstår jag inte riktigt vad du vill göra. Slänga på loopar på låtar som redan finns osv? Isåfall är det Ableton Live du vill ha.
Vill du bara producera så kan du köra massor av program, t ex Fruityloops/Cubase/Reason.
Vill du mixa låtar som finns (wannabe-DJa) så rekommenderar jag Traktor DJ Studio.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
qion: Finns inget program som ALLA dj's använder, kompisen använder en tracker (haft en låt med på en skiva, kanske ska få släppa en egen platta), en annan kompis använder Fruityloops (kanske ska få vara med på en skiva).

Sen finns det en hel del andra kända artister som använder trackers eller fruityloops.

ja de va inte så jag menade...jag menade bara att de r de bästa progrmaet enligt mejj sen finns de ju dom som andvänder andra program som e riktigt bra, kolla på airbase han andvänder reason om han skulle andvänt cubase istället TROR jag att de skulle låta bätre
ps. när jag sejjer riktiga dj så menar jag dj tiesto, ferry corsten mm.. inte nån som har haft en låt me på en platta

Visa signatur

q][0n^

Permalänk
Avstängd

Reason 2.5

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk

Jag kör med Cubase SX 2.2 rewire till Reason Dyrt satan men då har du nästan allt man behöver.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om man bara ska remixa låtar är väl Acid / Acid Pro hyfsat alternativ itne så farligt dyrt heller tror jag, men vet inte vilka som tog över rättigheterna för det, sök typ...

Visa signatur

jag reserverar mig icke för felaktigheter i ovanstående inlägg citera för svar tack
Jag har en dator...