Resident Evil 4 recensioner

Permalänk
Medlem

Kajji : Som du säger så är det personlig smak som styr i slutändan, men jag tycker fortfarande att RE 4 är ett mediokert actionspel, inte något skräckspel. Spelet upplevs sällan som stressande och det är få gånger man sitter och svettas och undrar hur fan man skall klara av denna situation. Som jag tidigare nämnde så är musiken till en stor klagan då man vet när kusten är klar och kan springa runt och slå sönder tunnor utan att behöva leka barnvakt åt Ashley. Detta medför att i princip hela poängen att konstant titta överallt försvinner. Nu vet jag inte ifall det ändras när man börjar spela på Hard, för jag orkar inte spela igenom allting igen. Jag tycker att RE 4 är det bästa spelet i serien, mycket tack vare att det är lättsmält action som man kan sätta sig ner med medans det är reklam på TV men så pompöst och graciöst som alla säger att det är tycker jag verkligen inte.

Visst hade ED en hel del missar. Grafiken var usel i många fall, man såg många spår ifrån N64, det alternativa slutet var ingenting att hurra över och slutbossen var skrattretande enkel men spelet glänser verkligen trots detta. Varför det inte släpptes på N64 berode på att systemet helt enkelt inte klarade av spelet. Att det är upprepande strider är något som båda spelen lider utav. ED har den twist du du är tvungen att enchanta dina vapnen i den motsatta gudens färger, medans RE4 har den twist att det ploppar upp 3 olika parasiter när du skjuter skallen utav någon, knappast speciellt för något. Man skall även beakta att det skiljer sig ett par år mellan spelen. Som sagt, jag tycker att RE 4 är ett mediokert actionspel som fungerar i korta spelstunder. Nu går jag givetvis emot strömmen, då jag dels postar i en tråd där alla hyllar spelet till skyarna samt att spelet säljer som smör, men det är min åsikt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Håller nog med Bi99uy i det mesta, visst att det var ett kul actionspel men det var knappast skrämmande mer än att man blev lite stressad när det var många fienderna på samma gång.
Nu tycker jag inte att spel brukar vara läskiga och det ända jag brukar bli skämd av är typ framhoppande hundar och sådant som har brukat vara med, men RE4 saknade dessa chockelement helt.

Permalänk

Det håller jag med om. Jag förstår mig inte riktigt på Gamereactor som gav det 10/10 och skrev att det enda felet var att "dem inte vågar sova utan tänd lampa" (alltså att dem antagligen tyckte det var lite läskigt även om dem överdrev). Jag tycker att det är ganska bra, men jag har inte blivit rädd en enda gång av det till skillnad från andra RE-spel. =/

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem

ja, RE4 är inte läskigt en enda gång, betygen du läser är alla grymt överdrivna, spelet har VÄÄÄDLIGT många brider och inte alls värt 10/10 snarare 7 eller 8 av 10. Kan gå mer in på djupet varför men orkar inte ta upp det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Resident Evil 4 är det sämsta spelet i seriem. Spelet borde heta Zombie Hunt. Ingen story. Man bara skjuter zombies hela tiden, KONSTANT. Första gången man hör ordet Umbrella är på Disc 2. Leon har förvandlats till värsta B-actionskådisen. Spelet innebär stress heöla tiden då man inte har många skott men zombiesen ploppar upp från ingenstans. Det kommer minst 30 zombies per attack. Spelet är jättedåligt som ett Resident Evil spel, dock finns det små tillfällen där det gamla RE ploppar fram. Då man hellre går fram är springer with all guns blazing.

Grafiken är det bästa jag sett till ett konsolspel. Det ser ut som om det är CG animerat ibland. Så det verkar som om CAPCOM har satsat på grafiken mer än på story och gameplay.

4/10

Det är en helt vanlig jävla repetative shooter där man bara skjuter zombies med sina uber vapen om och om igen.

I början så var det bra. Skönt och spännande, men sen när man når slottet så blir spelet jättedåligt. Så fort man tar upp ett viktigt objekt som en nyckel eller vad som helst så STORMAR det zombies med zombies på som man måste döda med sina uppgraderade vapen.

CAPCOM tror att spelaren ska försöka överleva osv. med massor med zombies som kommer springandes hela tiden, men nej. Det gjorde mig endast arg, förbannad och stressad. Som min vän sa, EN BRAINLESS SHOOTER.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
bla bla bla

håller med till viss del.

det är bra för vad det är men som resident evil får det :down::down::down:

Permalänk

Jag kan hålla med till viss del. Fast en sak har du inte fått klart för dig, det är inte zombier man skjuter utan bybor med någon sorts läskig insekt i kroppen. Hur som helst så tycker jag inte att det är det minsta kul längre. Sen jag köpte RE 1 Remake har jag inte spelat det en enda gång.

Fast jag hade nog gett det 6/10 eller 7/10 (i början av spelet var det däremot lätt värt 9/10.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem

heh, början av spelet var ju det som var det totalt sämsta, många areor men oändligt antal personer som attakerar dig. Desutom spawnar dessa OÄNDLIGT antal personer precis framför dig, ibland kan du se dem bara poppa upp precis framför nästan, väädligt iriterande.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag tycker att Resident Evil 4 är det sämsta spelet i seriem. Spelet borde heta Zombie Hunt. Ingen story. Man bara skjuter zombies hela tiden, KONSTANT. Första gången man hör ordet Umbrella är på Disc 2. Leon har förvandlats till värsta B-actionskådisen. Spelet innebär stress heöla tiden då man inte har många skott men zombiesen ploppar upp från ingenstans. Det kommer minst 30 zombies per attack. Spelet är jättedåligt som ett Resident Evil spel, dock finns det små tillfällen där det gamla RE ploppar fram. Då man hellre går fram är springer with all guns blazing.

Grafiken är det bästa jag sett till ett konsolspel. Det ser ut som om det är CG animerat ibland. Så det verkar som om CAPCOM har satsat på grafiken mer än på story och gameplay.

4/10

Det är en helt vanlig jävla repetative shooter där man bara skjuter zombies med sina uber vapen om och om igen.

I början så var det bra. Skönt och spännande, men sen när man når slottet så blir spelet jättedåligt. Så fort man tar upp ett viktigt objekt som en nyckel eller vad som helst så STORMAR det zombies med zombies på som man måste döda med sina uppgraderade vapen.

CAPCOM tror att spelaren ska försöka överleva osv. med massor med zombies som kommer springandes hela tiden, men nej. Det gjorde mig endast arg, förbannad och stressad. Som min vän sa, EN BRAINLESS SHOOTER.

Skulle bara säga: det är inga zombies

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smiley_boy
Skulle bara säga: det är inga zombies

Jag är medveten om att det inte är zombies, men det är lättare att kalla de det än typ människor som har blivit kontrollerade av parasiter.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |