Permalänk

Leveranstid Applestore?

Har nu äntligen gjort mig av med min PC-laptop och beställt en IBook från Applestore

Min fråga är nu hur lång leveranstid det är? Själva annonsen på IBook säger 24-timmars leverans, medan bekräftelsemailet säger 3-7 dagar

Hur länge fick ni vänta på eran IBook från Applestore.se?

edit: levereras paketet hem till dörren?

Permalänk
Medlem

En polare köpte en powerbook för någon månad sedan, han fick vänta 2veckor.
När jag köpte min ipod fick jag vänta en och en halv vecka.
Kommer inte ihåg min egen powerbook väntetid.
Men om du beställde custom så brukar väntatiden stiga endel.
Men allt mellan 7 dagar till 30dagar. De brukar flygas från thailand där de verkar ha lagret. De kommer med TNT till dörren.

Permalänk

Ok. Beställde den i grundutförande. Mer minne tar jag separat senare när jag fått datorn.

BTW: Skulle det inte vara på tiden att forumet får en egen Mac-del? Det har ju blivit en enorm ökning av Mactrådar på sistone, tycker jag.

Permalänk
Medlem

Tog 9dagar inkl helgen imellan för mig

Visa signatur

-._.-

Permalänk

Nu har den kommit. Skriver nu mitt första inlägg med IBook. Beställde i Torsdags och den kom nu för en timme sen Det var över förväntan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LäskigaBosse
Nu har den kommit. Skriver nu mitt första inlägg med IBook. Beställde i Torsdags och den kom nu för en timme sen Det var över förväntan.

Blev det 12-tummaren?
Hur som helst, BILDER!

(A-kassan har hållt in min ersättning sen den andra december, börjar klia i fingrarna nu)

/Joakim

Permalänk

Japp, det blev 12-tummaren. Konstigt nog upplever jag den inte så liten ändå. Jag kanske är blind, hade ju trotts allt 15,4-tummare för 1 vecka sen Bilder kommer, ska bara gå en snabbkurs i OSX först Kommer ikväll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LäskigaBosse
Japp, det blev 12-tummaren. Konstigt nog upplever jag den inte så liten ändå. Jag kanske är blind, hade ju trotts allt 15,4-tummare för 1 vecka sen Bilder kommer, ska bara gå en snabbkurs i OSX först Kommer ikväll.

Vad tycker du om den?

Visa signatur
Permalänk

Jag har aldrig suttit vid OSX förut, men har under kvällen inte haft några större problem med att få allt som jag velat. Det är mycket "dra o släpp" i OSX, det gillar jag, för det är användarvänligt. Tycker det mesta flyter på bra även om jag ännu inte utökat mina 256 i ram.

IBooken i sig känns välbyggd. den knakar inte när man lyfter och känner på den. Hade mindre mardrömmar om skärmen faktiskt. Det snackades rätt fritt med skit om den. Personligen måste jag säga att jag inte har några problem med den. Betraktnigsvinkeln har jag inga problem med eftersom jag alltid sitter mitt framför datorn, tror dom flesta andra också gör det, sen om min vän Bertil som sitter 1m ifrån inte ser vad jag skriver så bryr jag mig inte så mycket.

Måste säga att jag är jävligt nöjd med köpet faktiskt.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en ibook 12" för några veckor sedan. Måste säga att jag är utomordentligt nöjd över den. Bra OS som följer med samt liten och smidig

Permalänk
Medlem

Grattis till köpen! Jag har PM:at med lite "välkommen till macklubben" info.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent

Skicka gärna till mig med
Jag bör få en iBook 12" denna vecka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowe
Skicka gärna till mig med
Jag bör få en iBook 12" denna vecka.

Ich auch, bitte.

Visa signatur

iBook 12" G4 1,2 GHz 60 GB HDD 768 MB RAM Mac OS X 10.3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent

Jag har en 12" på ingång jag med, pm:a mig med sneeeeela ;]

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Alla som har 12" tycker jag ska lägga upp lite fina bilder, mycket roligare att se in-action än bilderna på apple!

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite.......har en fråga som jag är säker på ha kommit upp säkert tusen ggr redan men jag tar den ändå efter som sökfunktionen numera är kass........hur är batteri tiden på en ibook när man ser en dvd respektive en divx?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr

Jag har en 12" på ingång jag med, pm:a mig med sneeeeela ;]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jckssn
Alla som har 12" tycker jag ska lägga upp lite fina bilder, mycket roligare att se in-action än bilderna på apple!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hashi
lånar tråden lite.......har en fråga som jag är säker på ha kommit upp säkert tusen ggr redan men jag tar den ändå efter som sökfunktionen numera är kass........hur är batteri tiden på en ibook när man ser en dvd respektive en divx?

Okej killar, nu går vi allihopa tydligen väldigt offtopic!

Skapa egna trådar för era problem, allt gällande ibook skall ligga under: "Hårdvara > Hela datorsystem > Bärbara datorsystem"

Visa signatur

(\_/)
(")-(")

Permalänk
Medlem

Välkommen till den ljusa sidan

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jckssn

Alla utom de 2 första bilderna här...
http://sidde.lokalen.org/gallery/2005-01-16/

och några här.
http://sidde.lokalen.org/gallery/2004-12-18/

Permalänk
Medlem

Fina bilder du har där Sidde

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Alla utom de 2 första bilderna här...
http://sidde.lokalen.org/gallery/2005-01-16/

och några här.
http://sidde.lokalen.org/gallery/2004-12-18/

Fint, var och klämde på en ibook 14" idag i Luleå, tyvärr var det bara 256mb minne.
Intrycket var bra på allt utom styrplattan, den kändes jättekonstig och ville inte alls riktigt det jag ville. Bara dåligt exemplar eller är dom lite speciella?
Annars lekte jag med Exposé rätt mycket, skulle nästan kunna köpa en Mac enbart för den funktionen

/Joakim

Permalänk
Medlem

Jckssn: Om du menar pekaraccellerationen så kan man ta bort den med USB Overdrive.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Här är min ibook

Visa signatur

iBook G4 1.33GHz, 1024 MB, 40GB + 160, Mac OS X 10.4

Permalänk
Medlem

Har ibook och powerbook olika färger, ser ut som det för mig iaf. Någon som avråder från att köpa en ibook och köpa en powerbook om den ska vara till rent studerande?

Visa signatur

Ragnarok: PowerBook G4 1,5ghz 12", 1280ram, 60GB, BT

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en powerbook 12" superdrive idag

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ickash
Har ibook och powerbook olika färger, ser ut som det för mig iaf. Någon som avråder från att köpa en ibook och köpa en powerbook om den ska vara till rent studerande?

Ibooken har chassi i hårdplast, powerbooken ska va i aluminium. Det är prestandaskildnader och portskildnader på dom båda burkarna, för att enbart skriva, se film och surfa duger ibook gott och väll. (skriver mitt första forumsinlägg ifån min iBook 12")

Visa signatur

(\_/)
(")-(")

Permalänk
Medlem

Tack sphr, testat spela någonting? Tror jag kommer spela lite wc3 iaf. Är det nå inbyggda högtalare i ibook?. Du som har fått e ny nyss, tycker du dene snygg?

Visa signatur

Ragnarok: PowerBook G4 1,5ghz 12", 1280ram, 60GB, BT

Permalänk
Medlem

Jag älskar dess utseende, jadå självklart är det inbyggda högtalare
Inte prövat spela något än, har inte fått tillfälle att skruva i det extraminne jag köpt. Men jag tror inte spelprestandan är värst stor. Jag har wc3 så jag ska provspela det när jag får tid under morgondagen.

Visa signatur

(\_/)
(")-(")

Permalänk
Medlem

Fick brev från apple, det låter ju lovande
Hoppas jag inte får vänta tills dess. pekar lite ner.

Hur lång tid tar det?
Din order borde skickas den 22.02.2005 eller tidigare
3-7 dagar för leverans efter leveransmeddelandet, som också skickas med ett enskilt brev

Visa signatur