Permalänk

synpunkter på denna

http://www.alienware.com/product_detail_pages/Area-51m_7700/a...

en alienware ska införskaffas men jag uindrar om ni har nån synpunkt,
ska användas till spel, filmer, bilder och musik på resor och även hemma

Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall

Permalänk
Medlem

Ja du......antar att du redan visste att batterit räcker högst en timma att den väger ca 7kg och är väldigt dyr.

Permalänk
Medlem

Jag hade en släpbar datorn en gång i mitt liv och aldrig mer.

Tänk noga över hur du ska använda datorn.

Jag köper hellre en LÄTT dator med bra batteriprestanda och en stationär med prestanda att spela på hemma än att släpa med mig en koloss till skolan, på resan etc.

Min förra datorn lämnades ofta hemma pga vikten och då vägde den 3,5 kg.
Det är en riktig skillnad på min nuvarande som endast väger 2,4kg.

Så mitt tips, ta reda på om du vill ha en portabel dator eller en ersättare till din stationära som du inte kommer att flytta runt ofta.

Permalänk

Sen går den väl bara att få med engelskt tangentbord?

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk

ok tackar för info. jo det går bara med engelskt tgb, men då jag kommer använda den på resan så kommer den ersätta min stationära och jag ska redan skaffa ett eller 2 batterin extra så det kommer nog inte vara nåt större problem.
tackar för synpunkterna.

norr pengarna är ingen fara då jag kommer jobba ihop mer än vad som behövs under sommarn och kollade på forex och datorn kostar cirka 16000 kr utan frakt och det e ändå mindre än en acer ferrari.
tack allesammans

Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall

Permalänk

Skulle även gissa att de blåser på bra med fläkten/fläktarna i den där...men du gör ju som du vill..men finns ju engelska dataforum o läsa om den rescensioner m.m.

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barracuda_87
norr pengarna är ingen fara då jag kommer jobba ihop mer än vad som behövs under sommarn och kollade på forex och datorn kostar cirka 16000 kr utan frakt och det e ändå mindre än en acer ferrari.
tack allesammans

Ska du åka till USA och köpa den där?
Beställer du den härifrån blir ju priset 20000 kr inkl moms (som du måste betala) + tull.

Permalänk
Medlem

Är det inte lite tidigt att välja modell om du ska köpa datorn efter sommaren?

Permalänk
Medlem

Skulle säga att detta är ett dåligt köp. En bärbar som inte är bärbar.

Visa signatur

MacBook 2.0 C2D, Samsung 226bw and I love it.

Permalänk
Medlem

Skulle tro att den låter som ett mindre reaplan

Visa signatur
Permalänk

hehe ne jag har redan tänkt på köpet ganska länge och priset stör inte då jag kommer tjäna runt 25000 under sommaren. transport kommer med fed-ex och det går på cirka 2000 kr inklusive moms tull kommer inte ta så mycket känner en som jobbar på ups så det e lungt. men beställer en från london inte usa så det blir lite dyrare kommer hamna på runt 23000 men som sagt har redan bestämmt .
jag kommer använda den mycket på resor och jag behöver en starkare maskin (läs stationär) som jag kan ta med på resor det e därför denna kommer köpas.

Men jag tackar för alla svar . mvh Barracuda

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har du tänkt att använda den på resor ska du absolut inte ha en P4 batteritiden blir ju löjligt låg. Jag rekomederar istället att du köper den kommande dell 9300 med en fin 17" widescreen skärm, pentium M samt 6800GO

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt varför du ber om kommentarer när du uppenbarligen redan har bestämt dig...

Visa signatur

Acer Aspire 1362WLC : Mobile AMD Sempron 2800+ 1,6 Ghz : 512MB : 40GB : 15.4" WS

Permalänk
Medlem

Skulle starkt rekomendera dig att inte köpa denna. Kolla på en lättare bra.
tex dell eller Znote 4200

Visa signatur

Permalänk

na inte kommentarer utan synpunkter för det lutar mer åt en a51m 5500 som har en batteritid på 2.2 timmar så det var därför jag kollade lite före

Visa signatur

Permalänk

Kommande Dell 9300?
Finns väl en Dell 9200 idag med 17 skärm o centrino..men var har du hört att de ska komma en Dell 9300? blir de med den uppgraderade centrinon?

Sen är de många som har olika åsikter om va som är bärbart : ) för mig är de att den kan flyttas framförallt mellan TV soffan (så ja kan se på tv o surfa samtidigt) eller i olika rum hemma...o skulle ja nu ta me den så nog orkar ja bära 5-7 kg utan vidare.

Visa signatur

Permalänk

kanske glömt skriva in det? aja vikten e inget problem då jag bär varor (50 kg st) på jobbet, och en bärbar väger knappast lika mycket som en kagge så vikten e inget problem. och jag kommer använda den i hemmet men mycket när jag reser och semestrar för film spel musik filmer liknande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kanske kan vara skönt att slippa kännas som du är på jobbet då du är på semester.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stefannorr
Kommande Dell 9300?
Finns väl en Dell 9200 idag med 17 skärm o centrino..men var har du hört att de ska komma en Dell 9300? blir de med den uppgraderade centrinon?

Jepp kommade dell som bygger på sonoma teknologin (centrion 2) jag rekomenderar ett besök på dessa foum för mer info!

www.i9200forums.com samt www.notebookforums.com

Jag har själv beställt en 9300 via hem-pc.

Permalänk

jag vet inte om jag vill ha en centrino2 eftersom jag vet inte hur bra dom prollarna är. Och så vill jag även kunna byta ut delar i datorn och det kan man göra om man bara kontaktar alienware innan man gör det vilket e en fördel.

ps. hehe gelan jag bär inte varor hela tiden jag e kock men muskler har jag så det räcker så att bära laptopen kommer inte kännas som jobbet.

Visa signatur