Blockland Legomultiplayer - låt oss bygga något!

Permalänk
Medlem

crap de fungerar inte för mig
Windows XP + sp2
Senaste nvidia drivarna
A64 3200+ 1gig ram och ett gf4

tvärhänger sig.. ser bara torque game engline ovanpå ett svart fönster..

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke2k
Här kommer mitt bidrag från samma server

en bild på banan:

[url.]http://elev.ru.orebro.se/ru1181/annat/banan.jpg[/url]

Blev precis klar med loggan, måste verkligen sova nu .)
[url.]http://elev.ru.orebro.se/ru1181/annat/sweclockers.jpg[/url]

Skitkul spel, tack för server zyberzone.

Haha, var riktigt kul
Gillar swec logo'n.
Jaja, servern står iallafall på nu också, dock kan det vara lite segt, då en del av min upload används till lite annat...
Men borde vara uppe som normalt i kväll.

Edit: Ni hadde byggt så mycket att servern inte orkade.. Låg på 100% load utan några spelare
Var tuvngen att ta en restart

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Inaktiv

efter lite spelande lyckades jag bygga den där.. notera att swec loggan är gjord av 1x1 klossar helt igenom för att det ska gå att måla sådär, det var jobbigt..

Permalänk
Medlem

*grina*
ja vill osså spela.
de e inget speciellt man ska göra innan kan dunkar igång det?
står bara i snor 100% cpu hela tiden.. lät de stå på i 10 min men inget hände

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Någon som har en server uppe?

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem

Nu är det igång, vart är servern?

Edit: Jaha man var tvungen att trycka på "Query master"!

Edit: Hittar inte servern. är den ens uppe?

Permalänk

Min server KAN vara uppe. Vet inte, då jag inte har tillgång till remote desktop på min dator ifrån jobbet nu :/
Lite jobbigt.
Servern heter iallafall Sweclockers - ZyberZone, med password sweclockers. Om den nu är uppe. Annars kommer den upp vid 20.30 tiden i dag skulle jag tro, när jag kommer hem ifrån jobbet

Visa signatur

- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Hur skriver man?

Edit: Och hur bygger man?

Permalänk

Såg att den där servern laggade sjukt mycket nu.. Jag kan prova lägga upp en server så får vi se hur bra det funkar.. kör på 10 slots.
Lägger upp den klockan fyra.

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Avstängd

Behöver man öppna portar och sådant för att få igång en server?
Kan lägga upp en server på min filserver, använder varken datorn eller linan till något vettigt idag. Har iofs bara 2/0,5Mbit/s...

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

nån som vill lira nu?

Permalänk
Medlem

ingen som kan tipsa om nåt jag kan göra åt mitt prob?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -:Particle:-
Såg att den där servern laggade sjukt mycket nu.. Jag kan prova lägga upp en server så får vi se hur bra det funkar.. kör på 10 slots.
Lägger upp den klockan fyra.

Hehe, kan tro det. 400 mhz räcker inte länge, och när dessutom uploaden ligger nästan är maxad, så funkar det nog inte nått bra. Skulle ha tagit en restart, hadde det inte varit för min Thomson 510i är på dåligt humör idag.

Måste öppna 28000 till 280030 tror jag.
Står på sidan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

F11 är en rolig knapp

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Verkar skoj, får prova senare. Det verkar dock som om fysikens lagar inte tycks gälla i rummet eller? Tänkte på att det hänger broar utan vare sig upphängning eller ben ;).

Visa signatur

For me to pop on!

Permalänk
Medlem

Finns Blockland till Linux eller? skulle va skoooj (=

Permalänk

Kan någon sätta upp en server nu??

Permalänk
Avstängd

Sådär, nu tror jag att Sweclockers - Thallid ligger uppe. Pass: sweclockers

Servern ligger på 2000MHz Barton, 1GB minne och 2/0,5Mbit/s. Tror det skall räcka ett tag iaf.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Thallid hur många är inne där?

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
Finns Blockland till Linux eller? skulle va skoooj (=

Tyckte mig läsa på deras sida att den inte var portad till Linux. Ännu..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag o en polare har just haft en 2 timmars session i Blockland. Bygde en skybar långt upp i luften med 3 våningar, pool, grill & utemöbler inklusive bord, stolar, solsäng o parasoll. Kan kasta upp lite screens så fort jag får dem av min polare. Även en liten film blir de nog om de vill sig rätt bra.

Nån som vet om de går att save'a i spelet? Nån mod eller liknande?

EDIT:

Hann/orka inte med att bygga möbler i "rummen" utan de fick poolområdet på taket ist

Filmsnutt finns HÄR

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem

jag joinar:)

Permalänk

Jag byggde ett badhus, Untitled byggde lobbyn, blev nice som fan..
Såg roligt ut när det var ett par som simmade i bassängen dessutom.

Permalänk
Medlem

Här har ni några bilder till. Sweetfish bassäng var i en klass för sig

Entrén

Pingisbord och trappa upp till solterassen i lobbyn. I bakgrunden syns även ett par porr-röda soffor

Översikt på hela bygget. Man ser även ett par (tragiska försök till) parasoller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fyfan vilket grymt spel! Vi kanske ska öppna en IRC kanal så vi kan chatta och sätta upp servrar och liknande

Permalänk

Sorry för den "lilla incidenten" på min server grabbar. Men det kom in ett gäng dryga så jag bestämde mig för att lägga ner servern. Hoppas det går bättre nästa gång.

Edit: Om någon är intresserad av IRC kanal UTAN ATT SABOTERA, så finns det en #blockland @ quakenet nu. In så vi får L i den.

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem

Jag hittar typ bara 5-6 servrar när jag kör en query, de gäller både om jag kör "orginal" eller den add-on'en. Nån annan som har liknande problem? Skapar jag en server så syns den dock för annat folk.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem

hur många är max players på servrarna?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -:Particle:-
Sorry för den "lilla incidenten" på min server grabbar. Men det kom in ett gäng dryga så jag bestämde mig för att lägga ner servern. Hoppas det går bättre nästa gång.

Edit: Om någon är intresserad av IRC kanal UTAN ATT SABOTERA, så finns det en #blockland @ quakenet nu. In så vi får L i den.

Använd CTRL + A, och skriv inn admin password, så kan du kicka/banna folk.

Visa signatur