Permalänk
Medlem

Tft 19"

Jag har läst de flästa poster om TFT i detta forum inklusive FAQ´n...

Efter som det var ett litet tag sen posterna uppdaterades och recentioner är ca 3 månader gamla så måste det ha kommit ut några nyheter som slår dom i recentionen...

Jag har 6000 kr att spendera på en 19" TFT och undrar nu i fall ni har några förslag på TFT's till mig.

Jag kollar väldigt mycket film på min dator, anime och vanliga filmer samt spelar en hel del på den och jag brukar vara väldigt kräsen när det kommer till kvalite. Jag vet att de flesta redan nu tänker "Skaffa en ny CRT i stället" med det är inte det jag vill ha så det är derför jag frågar er i fall ni har några bra förslag till mig... (helst lite nyheter som finns men ej ett måste).

Jag täkte samtidigt passa på och fråga om DVI, blir bilden bättre med dvi och i så fall hur mycket bättre ?

Visa signatur

-Star

Permalänk

Bilden blir mycket bättre med DVI och du kan titta närmare på de nya DELL-skärmarna, de verkar bra.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk

Samsung 193P Sägs väl ha bra bildkvalitet? Den ser ruskigt snygg ut på bild iaf.

För 6000:- ska skärmen ha DVI annars är det något fel.

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite:

Någon som har något att säga om ViewSonic VX912, såg att den nu har "Zero Full Pixel Warranty" vilket genast gjorde den mer intressant, särskilt som den bara kostar ca 4000:-.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EleyT
Lånar tråden lite:

Någon som har något att säga om ViewSonic VX912, såg att den nu har "Zero Full Pixel Warranty" vilket genast gjorde den mer intressant, särskilt som den bara kostar ca 4000:-.

Jag är mycket nöjd med min VX912, fina färger och bra att spela med. Det kunde dock varit lite mer kraft i svärtan tycker jag.

Visa signatur

"Men bomfullisjutton knallfullirutton skuttom duttom oj fullisjutton!
Ja bomfullikatten ingen får fatt den,skutt den skratten hopp i rabbaten." -Refrägen till Alfons-Visan

Permalänk
Medlem

Har en Benq FP937, och tycker att den är underbar. Går väl på ~3500 numera. Så finns ju FP937+ också, som har 8ms responstid istället för de 12ms min har, den ligger väl på dryga 4000 tror jag...

Annars har ju ViewSonic väldigt bra skärmar, som sagt... i varje fall vad jag läst

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Tjena.

Jag rekommenderar Eizo L768ASK. 1000:1 i kontrast, finfin svärta, DVI, kostar 6000:-, har inbyggda lägen som du kan växla mellan för olika typer av bild t.ex Game, Movie, text o.s.v. Funktionalitet att automatiskt växla mellan lägena när du startar olika program medföljer. 10bits panel

Jag är iallafall grymt nöjd.

Mvh
Henrik

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem

Jag har er Benq FP937+. Min första TFT så jag har inte mkt annat att jämföra med, men jag är grymt nöjd.