Age of Conan-tråden

Permalänk

Jahapp så dingade man 40 och har knappt 40 silver....

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Avstängd

Kan vi inte göra någon lista på var all spelar? Själv lirar jag på wildsoul pvp!

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zugar
Kan vi inte göra någon lista på var all spelar? Själv lirar jag på wildsoul pvp!

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Permalänk
Medlem

Fick just alla mina delar till datorn, 6400+, AMD2+ moderkort, 4gb DDR2 minne och ett 4850. Och herrejävlar vilken skillnad!

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Avstängd

Oooh, störigt, vi hade vistrix nere på 10%, buggar han ur och slaktar alla healers, aja, blir nog en kill imorrn, server first då med

Nog den roligaste bossen på länge iallafall, kan nog råda dom flesta guild att börja med han, gör klart mindre dmg och Kylliki, behövs bara lite mer taktik och kontroll på folket.

Droppar fina vapen med.
Vår tank hade 3-4 T1 delar, resten random blåa och lite crafted.
Har man inga tier ett, så ett crafted set med en del Fireress och han ska nog inte vara några problem.

Tänker inte skriva vilken taktik då gnäller nog abra folk om spoilers ^^

Permalänk

Kom äntligen upp till 1 guld efter en grym grind bara för att märka att den billigaste hästen nu kostar 2 guld och kräver basic riding training (1 guld).

Grinda 2 guld till =

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Samla olika resurser istället, t.ex. Iron. De säljer ganska bra. Läder säljer kanonbra också. Annars kan man bara questa som vanligt, folk i min guild säger att man tjänar rätt bra med pengar från quest-rewards 55+

Tycker du resandet överallt är trist så kan du ta självmord och välja resurrection points.

Jag ska nog lägga av med AoC fr.o.m. idag. The magic is gone. Ska bli intressant att se hur spelet är om 3-6 månader.

Visa signatur

.

Permalänk

Mer eller mindre så jag gjort hittills. Känns bara dumt att man "kan" börja rida vid level 40 men inte har en chans att ha råd med häst för ~55...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni kommer få mer guld vid 50+ .. är lvl 63 och har lite över 6 guld..

Permalänk
Medlem

Hur får man extra bars där nere utan att de täcker över namn,livet,mana,stamina ?

Är det en modd man måste ladda hem eller ?

Permalänk
Medlem

Jag håller på att bli galen på färgerna i chat och combat rutorna, är det någon som vet hur jag kan byta färg på de olika sakerna? T.ex så vill jag att all skada jag tar emot ska stå i rött och att t.ex all min melee skada ska vara orange osv.

Har sett att vissa ui mods har olika färgscheman men det ser mest bara konstigt ut och har någon annan lyckats med det så borde jag också kunna ändra

Permalänk
Avstängd

Serverfirst på Vistrix precis, awsomness, droppade 3vapen, en headarmor, riktigt rolig fight.

Permalänk
Medlem

Fick just se en bild på en konversation mellan några spelare och en GM.
Och det är nu fjärde gången jag ser något liknande, detta får mig iaf inte att ångra att jag inte börja lira AOC.

Asså är det normalt att GM Säger till spelare att man inte får PVPa på PVP servrar?

Permalänk
Medlem

vad jag har hört så finns det en backstory med de bilderna, dvs det har varit på tok för mycket griefing och någon utav klanerna har kontaktat en GM för att kunna få slut på det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
vad jag har hört så finns det en backstory med de bilderna, dvs det har varit på tok för mycket griefing och någon utav klanerna har kontaktat en GM för att kunna få slut på det

Men det är väll fortfarande en PVP server? Vill man vara en care bear så kan man ju gå och levla sin gubbe på en RP PVE server? Så länge man håller sig innom TOS så skall ju allt vara lungt?

Nu vet jag ju inte exakta storyn backom bilden, men på ett annat SS som jag så då en GM sa till en person att sluta att ganka en person efter att den personen har dödat en annan 4 gånger i rad?

Om jag vill så skall jag få ganka en snubbe hur mycket jag vill.

Permalänk
Medlem

det må vara en pvp server, men det finns regler ändå.
Vet inte exakt hur dom är dock.
Men kontaktar dom en GM och förväntar sig ett svar från dom så tror jag dom får det efter ett tag

Permalänk

När man campar spawnpoints och byter instanser för att "förfölja" en stackars grå liten noob så går det för långt IMO. Helt motiverat att GM kommer och säger till lite.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Fick just alla mina delar till datorn, 6400+, AMD2+ moderkort, 4gb DDR2 minne och ett 4850. Och herrejävlar vilken skillnad!

Funderar på ett liknande system, vilka inställningar kör du på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TiNo
Men det är väll fortfarande en PVP server? Vill man vara en care bear så kan man ju gå och levla sin gubbe på en RP PVE server? Så länge man håller sig innom TOS så skall ju allt vara lungt?

Nu vet jag ju inte exakta storyn backom bilden, men på ett annat SS som jag så då en GM sa till en person att sluta att ganka en person efter att den personen har dödat en annan 4 gånger i rad?

Om jag vill så skall jag få ganka en snubbe hur mycket jag vill.

Om jag var guildleader och du hade den inställningen till spelet och spelsättet hade jag kickat dig på en gång. Även som GM skulle jag ha nolltolerans för detta. I mitt sätt att se saker ska inte ganking få finnas överhuvudtaget.

Förstör bara, men att hitta en balans mellan regler och spelstil kan jag tänka mig vara svårt.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Om jag var guildleader och du hade den inställningen till spelet och spelsättet hade jag kickat dig på en gång. Även som GM skulle jag ha nolltolerans för detta. I mitt sätt att se saker ska inte ganking få finnas överhuvudtaget.

Förstör bara, men att hitta en balans mellan regler och spelstil kan jag tänka mig vara svårt.

Det är väldigt svårt att begränsa. Om man har en öppen PVP-server så måste man få kunna döda vem man vill, hur mycket man vill för annars blir det inte en PVP server. En GM ska heller aldrig kunna säga till spelaren att "sluta döda den här spelaren", då detta är en öppen PVP-server. Det hör till spelet.

MEN, detta kommer i sin tur att leda till negativa konsekvenser för spelaren. En någorlunda mogen person, som _vill_ vara i en guild håller inte på så, såvida inte guildledaren också håller på så. Är spelaren som blir gankad med i en guild, så har sedan den guilden en anledning att ganka den personen.

Varför inte bara börja ganka precis alla i den guilden, för ni har faktiskt en anledning. Om den ni nyss dödade frågar "Varför dödade du mig din noob, jag är 30 levlar lägre?", så är det bara säga "Din kära guildkompis gankade en ur min guild, så nu är ni KOS för oss".

Det är detta som är det roliga på en PVP-server. Inga gränser på vad som får och inte får göras. Du vet, känslan då det pirrar i magen då man springer runt på världskartan och ser en guild man faktiskt har anledning att döda.

Rent korkat att börja införa regler, som bara kommer att försämra PVPn i spelet.

EDIT:
Angående det personen ovan skrev, att jaga en stackars grå noob genom flera zoner, så är det ingenting farligt. Visst, den lägre levlade spelaren känner sig nog ganska ensam, men det finns oftast personer som vill hjälpa till om han inte har en guild, och är han medlem i en guild så är det problemet löst.

Visst, det är kul att döda personer i PVP, men det är ännu roligare när man faktiskt har en anledning.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem
Citat:

Då AOC var "utannonserat" för att vara ett bra PVP spel så hade jag dock inte äns joinat din care bear pve guild utan joinat en riktig pvp guild, och dödat care bears som dig

Dock så antar jag att du kör på en PVE server så varför skulle jag vara i din guild? och om du kör på en PVP server så kan man ju fråga sig varför?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TiNo
Då AOC var "utannonserat" för att vara ett bra PVP spel så hade jag dock inte äns joinat din care bear pve guild utan joinat en riktig pvp guild, och dödat care bears som dig

Dock så antar jag att du kör på en PVE server så varför skulle jag vara i din guild? och om du kör på en PVP server så kan man ju fråga sig varför?

Hmm jag kör PVP har dock aldrig gankat nån under mina 10 år som MMO spelare, har mer respekt än så. Ger mig inget att gå på folk som är massor av levlar under mig eller sitta och vänta vid deras lik. Ville att detta spelet skulle innehålla lite mer mognad än tex. WOW men jag misstog mig grovt. Konsekvenser för sånt fegspel som ganking kan inte komma fort nog tycker jag. Lineage 2 är bra ett spel där ganking knappt existerar. BTW "care bears" är vi 14 år gamla?

Funcom har ju sagt att de ska vara hårda när det gäller sånt här och jag hoppas de blir hårdare.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmm jag kör PVP har dock aldrig gankat nån under mina 10 år som MMO spelare, har mer respekt än så. Ger mig inget att gå på folk som är massor av levlar under mig eller sitta och vänta vid deras lik. Ville att detta spelet skulle innehålla lite mer mognad än tex. WOW men jag misstog mig grovt. Konsekvenser för sånt fegspel som ganking kan inte komma fort nog tycker jag. Lineage 2 är bra ett spel där ganking knappt existerar. BTW "care bears" är vi 14 år gamla?

Funcom har ju sagt att de ska vara hårda när det gäller sånt här och jag hoppas de blir hårdare.

Helt på din sida här.
Aldrig gankat under min tid, och jag hoppas de tar tag i det..när de väll implementar pvpsystemet till 100% med gains and losses så kankse all denna skit slutar.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Inte för jag ser vad som är omoget med WoW, men att äns jämföra wow med ett så dåligt spel som AoC är ju sjukt. Är så trött på alla mini företag som är så extremt pressade ekonomiskt, inte konstigt att det aldrig kommer att komma ut nya spel som är bättre än Blizzards lir. Att släppa ett spel som är ja jag vet inte kanske 10% klart? är ju bara riktigt dåligt. Alla borde bara bojkotta alla dessa spel som kommer ut så att företag och framför allt utgivarna som är dom som vill att spelet ska släppas så snabbt som möjligt även om det knappt är klart ska fatta att det är ju typ som ett slag i ansiktet. Liksom lägga ut 500 kr och sen 100 kr varje månad i typ 1 år innan ett spel egentligen är helt klart är sjukt. Folk klagar på wow men seriöst om andra speltillverkare och utgivare inte släpper det här med att släppa spel snabbt för att få in nårra miljoner och sen släppa nått nytt halv färdigt skit spel så kommer ju WoW fortfarande om kanske 5 år vara det bästa MMO spelet på marknaden, eller ja det nya MMO spelet från Blizzard kanske har kommit om 5 år så då är det väl det som blir bättre då=)

Och detta är ingen alla spel e skit sluta klaga på wow post, mer bara tycker själv att det börjar bli riktigt tråkigt att läsa om massa nya coola MMO som sen blir crap och oftast för att dom har blivit släppte typ 1 år för tidigt. =(

Permalänk
Medlem

Ni lägger på tok förmycket fokus på mitt "om jag vill så skall jag få ganka hur mycket jag vill" självklart spenderar inte jag dagar in och dagar ut för att döda folk 20 level under mig.

Poängen med mitt utalande var att om jag vill göra detta så skall fan inte en jävla GM stoppa mig. utan de andra spelarna på serven.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Helt på din sida här.
Aldrig gankat under min tid, och jag hoppas de tar tag i det..när de väll implementar pvpsystemet till 100% med gains and losses så kankse all denna skit slutar.

Nej fan!

Fugitive låter ju hur roligt som helst. Kommer lätt satsa på att få fet fugitive status när jag är lvl 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Nej fan!

Fugitive låter ju hur roligt som helst. Kommer lätt satsa på att få fet fugitive status när jag är lvl 80

Gör det du.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Avstängd

Då har man köpt det omtalade spelet

håller på att installera nu, tror ni c2d 3,07ghz 2gb ram x1950pro klarar det?

hur är det med multiplay? orkar inte läsa igenom den hära herrejösseslånga tråden.

Vad händer om en kompis till mig också köper det? kan vi då spela tillsammans över internet?

vet knapt vad det är för spel bara att det skall vara roligt.. aja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa

hur är det med multiplay? orkar inte läsa igenom den hära herrejösseslånga tråden.

Vad händer om en kompis till mig också köper det? kan vi då spela tillsammans över internet?

Du kan inte vara seriös här haha

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa

Jag tror nog du kommer bli förvånad när du får reda på att du måste betala ~120 kr varje månad för att ens kunna logga in i spelet .... >.<
Säker på att du skrivit i rätt tråd?

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2