Age of Conan-tråden

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Jag tror nog du kommer bli förvånad när du får reda på att du måste betala ~120 kr varje månad för att ens kunna logga in i spelet .... >.<
Säker på att du skrivit i rätt tråd?

ja jag har skrivit i rätt tråd, ja det var ju tråkigt.. vart betalar jag in det?

Edit2: nvm, ganksa uppenbart när jag skapade account.

Edit: kommer inte ens in i spelet, händer ingenting när jag trycker på ikonen. fungerar kanske dåligt i vista 64bit? :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
ja jag har skrivit i rätt tråd, ja det var ju tråkigt.. vart betalar jag in det?

Edit: kommer inte ens in i spelet, händer ingenting när jag trycker på ikonen. fungerar kanske dåligt i vista 64bit? :/

Fungerar utmärkt i Vista 64bit!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Fungerar utmärkt i Vista 64bit!

jo jag märkte det, efter att nogrant ha läst bruksanvisningen upptäkte jag att man var tvungen att uppdatera spelet först. nu funkar det

EDIT:

VILKEN SERVER SPELAR FOLKET PÅ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TiNo
Ni lägger på tok förmycket fokus på mitt "om jag vill så skall jag få ganka hur mycket jag vill" självklart spenderar inte jag dagar in och dagar ut för att döda folk 20 level under mig.

Poängen med mitt utalande var att om jag vill göra detta så skall fan inte en jävla GM stoppa mig. utan de andra spelarna på serven.

Innan det finns klara regler och ett vettigt spelsystem som straffar dem som gör det tycker inte jag det är rätt att göra det. Visst du ska få göra så hur mkt du vill senare men då ska jag som är 20 lvls under dig veta att du blir straffad för det på ngt sätt oxå. Vilket i dagsläget det inte är så. Jag tycker bara det kommer ned till hyffs bara, jag gör inte det jag inte skulle vilja att nån gör mot mig. Typ exploits, corpscamping, ninjaloot och allt vad det heter.

CampLord: Tror du glömmer hur buggigt WOW var när det var ju tänkt allt som fanns i första och delvis den andra kommande expansionen var ju i stortsett tänkt att släppas i releasen av spelet. Så WOW är ingen mönsterelev när det gäller MMO's. Samt att AOC utvecklarana har ju betydligt mer att tänka på i spelet när det gäller deras grafikmotor samt att de tog bort en tredjedel av klasserna (eller ngt sådant) ett tag innan release. Sånt har konsekvenser.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

jo jag märkte det, efter att nogrant ha läst bruksanvisningen upptäkte jag att man var tvungen att uppdatera spelet först. nu funkar det

EDIT:

Kom till Twilight, du får gratis items, jag lovar

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det att lvla på AOC tar det lika lång tid som i wow ? Är det samma dryga grind som i wow ?

/ lAlAz0r

Permalänk
Medlem

hoppas verkligen dom patchar in pvp systemet snart / mer engame content, har knappt rört conan i en vecka nu pga brist på saker att göra synd för ett spel som har potential att dom måste skynda på saker i sista stund bara för att nå marknaden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Hur lång tid tar det att lvla på AOC tar det lika lång tid som i wow ? Är det samma dryga grind som i wow ?

/ lAlAz0r

Det går snabbare att levla angående grind vet jag inte men det känns som det är mindre iaf.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

efter att ha spelat några timmar idag börjar jag inse att min dator har sina brister. vilket är tråkigt.

Permalänk
Medlem

Jahapp, då var man inlurad i detta spel då Ska bli intressant & se hur de rullar på burken (efter patch tankning............)

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

Varit level 80 ett par veckor nu, drog upp en 2:a gubbe till 80 med. Spelar precis lika mycket nu som första veckan det släpptes. Det finns saker att göra vid lvl 80.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Hmm, vet inte om det kan va nåt konstigt men jag tycker då inte att det är ett speciellt snyggt spel & andra sidan går det inte tungt heller (allt maxat utom AA i 1680x1050)

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte spelat AOC ännu då jag väntar på att det ska bli färdigt, men en sak jag reagerar på är just det här med Open-PVP.

I Wow finns det ju knappt någon riktig PVP och man kan heller inte döda vem man vill när man vill, det är rätt barnvänligt anpassat. Visst man blir sur när man blir gankad (ibland jävligt sur) men det går att lösa på flera sätt.

Min åsikt är att Wow är ett rätt "gulligt" spel vad gäller PVP.

När jag läst om AOC och hört om PVP har min tro varit att det ska vara så långt ifrån Wow på denna punkt man kan komma. Dvs att det ska vara rått, brutalt och helt fritt.

Men som jag förstår det får man alltså inte göra vad man vill? Även på PVP-servrar?

Vad har då AOC att locka med? Har lite svårt att hänga med här.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Du kan plöja folk när som hellst på en PVP server förutom i dom större städerna, i mindre utposter går de bra tex. Dock kan man få vakter på sig om man gör det.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Avstängd

Dagens tips, Rhino charge, galet med dmg:)
Onesohttade en lvl80 bearshaman som PoM ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Tror du glömmer hur buggigt WOW var när det var ju tänkt allt som fanns i första och delvis den andra kommande expansionen var ju i stortsett tänkt att släppas i releasen av spelet. Så WOW är ingen mönsterelev när det gäller MMO's. Samt att AOC utvecklarana har ju betydligt mer att tänka på i spelet när det gäller deras grafikmotor samt att de tog bort en tredjedel av klasserna (eller ngt sådant) ett tag innan release. Sånt har konsekvenser. [/B]

WoW fungerade jättebra, klart att det förekom lagg och queues, en och annan exploit fanns det självfallet också. Sedan får man också tänka på vilken enorm mängd spelare det hade vid launch. Jämfört med EQ1, DAoC etc så var stabiliten okej och rent spelmässigt så var WoW väldigt polerat redan vid release.

Tänkte skaffa Conan, men testade betan och blev inte sugen. Grafiken är för steril och texturerna flyter inte samman, många animationerna känns inte bra och hur kul är instanced värld egentligen? Trycka 123 istället för autoattack, mweh det är en buttonmash jag kan klara mig utan.

Men har hört en hel del konstiga saker om spelet, kan någon bekräfta (mycket möjligt att en del har blivit fixat också)? High level instancer är inte itemized, female chars gör mindre skada hos många klasser, om ett guild håller ett PvP keep så kan de inte ta ett annat (8 keeps totalt), diskar en grupp i en instance så resettas allt direkt, total obalans i både PvE och PvP bland klasserna, massa exploits, GM som bannar guildleaders för att de har för mycket guld, GM's som hotar att banna folk som gankar.... Sen att spelet inte flyter särskilt bra på många system är väl allmänt känt.

Om ens hälften av de ovan är sant så är spelet löjligt dåligt och borde aldrig ha släppts, enda anledningen till att de har sålt ex känns som att folk tycks ha haft ett enormt behov av ett nytt mmo efter WoW.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subruz
WoW fungerade jättebra, klart att det förekom lagg och queues, en och annan exploit fanns det självfallet också. Sedan får man också tänka på vilken enorm mängd spelare det hade vid launch. Jämfört med EQ1, DAoC etc så var stabiliten okej och rent spelmässigt så var WoW väldigt polerat redan vid release.

Tänkte skaffa Conan, men testade betan och blev inte sugen. Grafiken är för steril och texturerna flyter inte samman, många animationerna känns inte bra och hur kul är instanced värld egentligen? Trycka 123 istället för autoattack, mweh det är en buttonmash jag kan klara mig utan.

Men har hört en hel del konstiga saker om spelet, kan någon bekräfta (mycket möjligt att en del har blivit fixat också)? High level instancer är inte itemized, female chars gör mindre skada hos många klasser, om ett guild håller ett PvP keep så kan de inte ta ett annat (8 keeps totalt), diskar en grupp i en instance så resettas allt direkt, total obalans i både PvE och PvP bland klasserna, massa exploits, GM som bannar guildleaders för att de har för mycket guld, GM's som hotar att banna folk som gankar.... Sen att spelet inte flyter särskilt bra på många system är väl allmänt känt.

Om ens hälften av de ovan är sant så är spelet löjligt dåligt och borde aldrig ha släppts, enda anledningen till att de har sålt ex känns som att folk tycks ha haft ett enormt behov av ett nytt mmo efter WoW.

Om du tror på vad alla säger så kommer du få det svårt i framtiden.

Det här med att trycka 123 istället får auto attack. Vita slag lönar sig inte i AoC. Det är combos man är ute efter, så du mashar ju inte bara på 2:an en hel fight igenom.

Visst, spelet har sina brister osv. Men det är faktiskt inte så illa som alla får det att framstå. Sen vill jag inte minnas att WoW var polerat och stabilt vid release. 3000pers i kö, disconnects var 15:e minut, sen in i 2 timmars kö igen.

På min gamla dator, 3200+, 1GB RAM, 6800GT 256MB så spelade jag min karaktär till level 50. Inga problem, alla zoner var helt klart spelbara. Enda stället jag krashade på i hela spelet var i Noble District. "Sen att spelet inte flyter särskilt bra på många system är väl allmänt känt." Inbillar man sig att ett spel som kom ut 5 år efter att du köpt en dator ska flyta som smör i en varm panna så får man faktiskt ta och vakna.

Det är ett bra spel. Ge det lite tid.

Sen att spelare klagar på att det är obalanserade klasser. Det finns inte ett enda MMORPG ute idag där alla klasser är balanserade mot varandra. Det kommer alltid finnas FoTM, och vågen kommer att tippa över förr eller senare till olika klassers fördel.

Kassa animationer? AoC är det spelet som har bäst animationer idag. Man ska inte dra paralleller med WoW, men där är ju animationerna riktigt bristfälliga.

Sen att klaga på instanced world? Visst, man snackar om World PvP etc. Men det är just de, snack, inget annat. Hur mkt World PvP får man i WoW när alla som vill PvPa nöter battlegrounds eller arena. Sen de som är ute i världen hoppar upp på sin flying mount och drar när de anar oråd.

När du spelar Age of Conan och är i en instance så möter du mer folk där än om du går ut i en zone i World of Warcraft.

Nu känner jag att min post har övergått till en AoC crusade. Men jag blir så irriterad på folk som klagar på uppenbara fel som kommer att fixas, samt att de knappt spelat spelet själva. Köp spelet, levla en karaktär till någorlunda hög level, för innan dess saknar alla era argument bas. Varför ska man klaga på lite buggar, imbalance klasser osv, du ska vara level 80 innan det spelar roll.

Vill du spela PvE, spela WoW.
Vill du spela PvP, spela AoC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Om du tror på vad alla säger så kommer du få det svårt i framtiden.

Vilket var varför jag ifrågasatte... kanske ^^

Citat:

Det här med att trycka 123 istället får auto attack. Vita slag lönar sig inte i AoC. Det är combos man är ute efter, så du mashar ju inte bara på 2:an en hel fight igenom.

Spelar ingen roll om det är en kombo, blir samma rutin iaf, dvs mash. Stämmer det för övrigt att du kan mata in en kombo på avstånd, gå in och göra finishern?

Citat:

Visst, spelet har sina brister osv. Men det är faktiskt inte så illa som alla får det att framstå. Sen vill jag inte minnas att WoW var polerat och stabilt vid release. 3000pers i kö, disconnects var 15:e minut, sen in i 2 timmars kö igen.

På min gamla dator, 3200+, 1GB RAM, 6800GT 256MB så spelade jag min karaktär till level 50. Inga problem, alla zoner var helt klart spelbara. Enda stället jag krashade på i hela spelet var i Noble District. "Sen att spelet inte flyter särskilt bra på många system är väl allmänt känt." Inbillar man sig att ett spel som kom ut 5 år efter att du köpt en dator ska flyta som smör i en varm panna så får man faktiskt ta och vakna.

Det är ett bra spel. Ge det lite tid.

AoC tycks kunna flyta okej på många low-end system också men det är väldigt slumpartat hur pass bra det funkar. Sen 2h kö, isf valde du fel server. Varken US eller EU release var så illa för mig, däremot senare så började köerna bli mycket långa.

Citat:

Sen att spelare klagar på att det är obalanserade klasser. Det finns inte ett enda MMORPG ute idag där alla klasser är balanserade mot varandra. Det kommer alltid finnas FoTM, och vågen kommer att tippa över förr eller senare till olika klassers fördel.

Kassa animationer? AoC är det spelet som har bäst animationer idag. Man ska inte dra paralleller med WoW, men där är ju animationerna riktigt bristfälliga.

EVE online har inte klasser per se men det är väldigt balanserat, WoW är MER balanserat från vad jag har hört men även WoW skulle kunna behöva balans för PvP. En av dess största brister imo.

Ang. animationer så känns WoW's betydligt mycket jämnare och naturliga än AoC's. Females som hoppar ser fantastiskt efterblivna ut. Men smaken är som baken.

Citat:

Sen att klaga på instanced world? Visst, man snackar om World PvP etc. Men det är just de, snack, inget annat. Hur mkt World PvP får man i WoW när alla som vill PvPa nöter battlegrounds eller arena. Sen de som är ute i världen hoppar upp på sin flying mount och drar när de anar oråd.

World PvP i WoW var pointless för det fanns inget system som belönade det, samma för Conan. Men WoW har aldrig varit ett riktigt PvP spel, inte ens med Arena. Conan ger faktiskt skenet av att vara det.. för ett next gen MMO tycker jag att det är pinsamt dåligt.

För mig iaf så är en öppen värld en viktig sak, det ger väldigt mycket mer känsla åt ett MMO. När WoW släpptes varjag besviken att inte instances var öppna dom med, men det hade självfallet inte fungerat så som Blizz hade tänkt sig dom.

Citat:

Nu känner jag att min post har övergått till en AoC crusade. Men jag blir så irriterad på folk som klagar på uppenbara fel som kommer att fixas, samt att de knappt spelat spelet själva. Köp spelet, levla en karaktär till någorlunda hög level, för innan dess saknar alla era argument bas. Varför ska man klaga på lite buggar, imbalance klasser osv, du ska vara level 80 innan det spelar roll.

Tänker inte köpa spelet eftersom det finns ingenting som lockar mig till det, jag VILL verkligen att det ska vara bra. Men kan inte se varför det skulle vara spelbart.

Citat:

Vill du spela PvE, spela WoW.
Vill du spela PvP, spela AoC.

Vad är så PvP med AoC? Inga PvP konsekvenser, GM's som säger att man inte får systematiskt ganka varandra, guilds som max får hålla ett keep (om det stämmer så gör det siege pvp null and void) och avsaknad av klassbalans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad är så PvP med AoC? Inga PvP konsekvenser, GM's som säger att man inte får systematiskt ganka varandra, guilds som max får hålla ett keep (om det stämmer så gör det siege pvp null and void) och avsaknad av klassbalans.

Hmm detta låter intressant, stämmer det att en guild får bara ha max ett keep?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TiNo
Hmm detta låter intressant, stämmer det att en guild får bara ha max ett keep?

njae, så vitt jag vet så ska man kunna ha så många man vill.
Fast iofs har jag läst att har man ett keep så kan man ej välja att attackera utan bara defenda, vilket isf innebär bara ett keep

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Vill absolut inte framstå som ett troll på något vis då jag också haft enorma förhoppningar på AOC (fast blivit besviken av vad jag sett).

Men en sak jag tycker du har helt fel om Överkill, är Wow.

När jag spelade Wow för första gången under betorna 2004 var spelet "färdigt". Ja det fanns brister men dom var extremt små om du jämför med något annat spel man testat i alpha/betastadie.

Det viktigaste : man stördes inte under spelsessioner av saker som hämnade en från att ha kul, förutom när det testades med serverkapacitet och liknande.

Jag har för övrigt sålt iväg Wow och påstår inte alls att det är någon guds gåva till mänskligheten, men "polished" vågar jag säga att det är och har alltid varit under dom fyra år jag spelat.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilket var varför jag ifrågasatte... kanske ^^

Spelar ingen roll om det är en kombo, blir samma rutin iaf, dvs mash. Stämmer det för övrigt att du kan mata in en kombo på avstånd, gå in och göra finishern?

AoC tycks kunna flyta okej på många low-end system också men det är väldigt slumpartat hur pass bra det funkar. Sen 2h kö, isf valde du fel server. Varken US eller EU release var så illa för mig, däremot senare så började köerna bli mycket långa.

EVE online har inte klasser per se men det är väldigt balanserat, WoW är MER balanserat från vad jag har hört men även WoW skulle kunna behöva balans för PvP. En av dess största brister imo.

Ang. animationer så känns WoW's betydligt mycket jämnare och naturliga än AoC's. Females som hoppar ser fantastiskt efterblivna ut. Men smaken är som baken.

World PvP i WoW var pointless för det fanns inget system som belönade det, samma för Conan. Men WoW har aldrig varit ett riktigt PvP spel, inte ens med Arena. Conan ger faktiskt skenet av att vara det.. för ett next gen MMO tycker jag att det är pinsamt dåligt.

För mig iaf så är en öppen värld en viktig sak, det ger väldigt mycket mer känsla åt ett MMO. När WoW släpptes varjag besviken att inte instances var öppna dom med, men det hade självfallet inte fungerat så som Blizz hade tänkt sig dom.

Tänker inte köpa spelet eftersom det finns ingenting som lockar mig till det, jag VILL verkligen att det ska vara bra. Men kan inte se varför det skulle vara spelbart.

Än en gång allt du klagar på är redan på väg att fixas, PVP konsekvensser har de redan förklarat i detalj vad som ska införas.

GM's som säger detta kanske hade en dålig dag? Vi vet inte bakgrunden vi har screenshots på några konversationer. Jag kan ta pp minst 3 forum trådar på officeilla forumet där Gm har get en player friheten att ganka fritt.

Button mashing fungerar inte i Conan, du dör så enkelt är det. Om buttonmashing var en bra taktik hade Ranger varit oslagbara. Snabba reaktioner har inget att göra i Conan. Det handlar mer om taktik. Det enda jag kan tänka mig man kan behöva snabbhet till är sidestepping så attacker missar en.

Ja du kan påbörja en combo utan att de första slagen träffar motståndare sen går du in så det sista träffar, men då får du ju kanske inte ens en tredjedel av skadan.

Och inget MMO har haft klassbalans ~2,5 månader efter release. WOW har det inte ens i dagens läge.

Och japp finns en bugg som gör att female chars slåt långsammare som gör att de har en runt 33% lägre DPS i dagslget. Men läste igår att den vita damagen var fixad. Så de jobbar på det, men just nu är klassbalansen A och O som jag fattat det. Dark templar klassen fick lite större nytta efter förra fixen tror jag.

Och idag sägs det komma en ny patch.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

SUBRUZ : Om du inte visste det så när WOW släpptes i europa så hade det redan varit ute i nästan 3 månader i US. Så ja, när det kom till europa var det någolunda fixat. Däremot mycket serverlagg och servercrasher i början även i europa. Det känns lite i din post att du har negativ inställning direkt till spelet och lyssnar bara på skitsnacket (även om viss del är befogad).

Det finns highlevel instanser och de jag har kört är itemized. Det fanns ju ej några raidinstanser i wow vid release. MC kom relativt snabbt efter US release. GM's har bannat folk i WoW för de har haft suspekt mkt guld samt gankat folk vid graveyards. Exploits, mjo det finns och har alltid funnits i wow också, exempelvis teleportexploiten. Var inte mycket klass balans när wow släpptes heller tyvärr, däremot har de polerat det otroligt länge, och folk whinar fortf på att vissa klasser är overpowered.

Har 60fps+ överallt förutom i Old Tarantia (huvudstad) då det går ner till 45-50, 1680x1050 High + High textures + bloom + 4xAA .. Dugeons är runt 100fps. Kan vara någon dip på vissa ställen men inget märkbart.

Det enda jag håller med dig om är female attackspeed buggen. De slår slöare i melee, och det håller de på att fixa. Hade något med animationerna att göra.

Det jag däremot har börjat störa mig på är "känslan" efter lvl 80 SEG och raidandet känns sådär, och DÅLIGT AH!! Och hur konstigt det än låter efter den här posten subruz så öppnade jag upp mitt gamla wow konto igår för att slölira med lite gamla polare. Störde mig direkt på att det inte fanns någon sprint förutom 15sec med 5 min cooldown.. Men det får funka.. Saknar dock pre-cu SWG och pre TBC Wow.

Men tycker nog du ska testa AoC, det är bra mycket mer än att trycka 123.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

1-3-2-1

Bara inse att aoc floppat stort, det blir warhammer online. Alla jag känner som spelar aoc nu kommer gå direkt till war när det släpps så är det.

Hellre vänta på ett färdigt spel än att börja lira en Alpha.

Permalänk
Medlem

Det som jag störde mig mest på var att spelet gick så fort, jag har typ 5dagar speltid och jag är lvl 71, dessutom har jag en 52 conq, 38 ranger och 28 hox.. Liksom, lvling i AOC går sjuuukt snabbt.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Jag har spelat några timmar nästan dagligen sen det släpptes och min högsta karaktär är lvl 40 bara. Visserligen kan jag då villigt erkänna att jag nog är en lugnare typ av spelare för jag avskyr hetsa runt och på löpande band "beta av quests". Jag tar det lugnt och vill lära känna miljöerna och områdena ordentligt också, och jag stormtrivs i AoC och dess miljöer!

Att sträva efter snabbt levlande gör man (enligt min åsikt) i spel som t.ex. Dungeon Siege, ett spel som AoC är däremot för mig en värld som utvecklas efterhand man är en "invånare" i den.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
1-3-2-1

Bara inse att aoc floppat stort, det blir warhammer online. Alla jag känner som spelar aoc nu kommer gå direkt till war när det släpps så är det.

Hellre vänta på ett färdigt spel än att börja lira en Alpha.

att kalla det för en alfa är lite väl överdrivet..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Jag kommer också gå över till WAR när det kommer. Men AoC är fortfarande ett spel som kan bli bra om man ger det lite tid.

Anledningen till att jag slutade spela WoW var hur PvPn blev att se ut. Innan TBC var det underbart.

Det enda jag kan klaga på i AoC är att det är så himla många som inte kan ett ord engelska(på min server iaf), samt att efter level ~50 så dör spelet mer eller mindre. Det känns otroligt tomt.

Hittills har jag inte sett en enda person som säger att spelet är "tråkigt", utan bara massa klagomål på buggar och items, och animationer PvPsieges etc.
Gillar man inte att spela ett spel så tycker man det är tråkigt, annars lever man med buggarna och spelar på tills de fixas. På tok för mycket tårar. Sved de 350kr så mycket?

Permalänk
Citat:

EDIT:

Finns jättemånga från norden på Ymir. Är du över 18 så finns det en liten nästan helsvenskt guild som letar efter medlemmar också.

För övrigt är Age of Conan inte buttonmashing, den som påstår det vet inte hur man spelar spelet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fade-swe

Har 60fps+ överallt förutom i Old Tarantia (huvudstad) då det går ner till 45-50, 1680x1050 High + High textures + bloom + 4xAA .. Dugeons är runt 100fps. Kan vara någon dip på vissa ställen men inget märkbart.

Detta med datorn i sig?

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)