Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

En kompis har köpt två versioner av Conan, en EU och en US.

Jag tänkte testa hans US-version då han spelar EU, kan jag få tag i US-klienten över nätet? Såg att det fanns någon digital download-grej på officiella hemsidan men det verkar bara vara för nya kunder.

Tips? Orkar inte hämta skivorna

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
En kompis har köpt två versioner av Conan, en EU och en US.

Jag tänkte testa hans US-version då han spelar EU, kan jag få tag i US-klienten över nätet? Såg att det fanns någon digital download-grej på officiella hemsidan men det verkar bara vara för nya kunder.

Tips? Orkar inte hämta skivorna

Det enda jag kan komma att tänkta på är torrents. Eller så kanske det går fåtag på nån som kan länka downloadsen om det nu går.

http://www.youtube.com/watch?v=J13r7_dGjvI
http://www.youtube.com/watch?v=1LPaTVbZxrY
Low, Medium, High, Super High. En för inomhus och en för utomhus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
VILKEN SERVER SPELAR FOLKET PÅ?

Är du ute efter PvE kan jag rekommendera servern Dagon. Där kör jag och mina kompisar och har även sett att flera guilds med svenskar/nordbor finns där. (Är själv guildlös för tillfället dock men det är ett medvetet val just nu).

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasterOfDisaster
Detta med datorn i sig?

Lirar själv med en polare som kör en quad core och det värkar som han får mer fps tack vare det, jag får mindre som har dual core.

Så Conan värkar va anpassat för quad cores(eller drar nytt av det)

subruz: Många av de buggar du drar upp är redan fixade eller håller på att fixas, spelet blir bättre och bättre hela tiden

Jag lirade lite wow innan det här spelet men tröttnade ganska fort eftersom jag tyckte det va tråkigt....för lite action. Därimot gillar jag detta spel(smaken är som baken)

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lastviking
Lirar själv med en polare som kör en quad core och det värkar som han får mer fps tack vare det, jag får mindre som har dual core.

Så Conan värkar va anpassat för quad cores(eller drar nytt av det)

Men är all övrig hårdvara i datorerna identiskt då samt operativsystem etc? Om inte, kan skillnad i fps bero även på andra saker.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nizor
Finns jättemånga från norden på Ymir. Är du över 18 så finns det en liten nästan helsvenskt guild som letar efter medlemmar också.

För övrigt är Age of Conan inte buttonmashing, den som påstår det vet inte hur man spelar spelet

Vad passande att det var den serven jag valde slumpmässigt då
Det är i prinsip första gången jag spelar den här typen av spel
så det är väldigt krångligt nu i början. Men jag känner att det börjar flyta bättre och såklart bli roligare
Dock är jag trött på att köra low @ 1280x7xx

får införskaffa ett nytt ati kort snart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Jag har spelat några timmar nästan dagligen sen det släpptes och min högsta karaktär är lvl 40 bara. Visserligen kan jag då villigt erkänna att jag nog är en lugnare typ av spelare för jag avskyr hetsa runt och på löpande band "beta av quests". Jag tar det lugnt och vill lära känna miljöerna och områdena ordentligt också, och jag stormtrivs i AoC och dess miljöer!

Att sträva efter snabbt levlande gör man (enligt min åsikt) i spel som t.ex. Dungeon Siege, ett spel som AoC är däremot för mig en värld som utvecklas efterhand man är en "invånare" i den.

Jag hetsade inte heller, men jag undviker gärna att gå dit där det inte finns några quests. Även om jag inte vill stressa så pallar jag inte bara gå runt o iddla..

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
Vad passande att det var den serven jag valde slumpmässigt då
Det är i prinsip första gången jag spelar den här typen av spel
så det är väldigt krångligt nu i början. Men jag känner att det börjar flyta bättre och såklart bli roligare
Dock är jag trött på att köra low @ 1280x7xx

får införskaffa ett nytt ati kort snart

Jag kan köra på max med min dator (=E6600 @ 3.1, 2GB RAM, GTX280), kan till och med dra på AA, AF och bloom (och övrigt på max) i 1680x1050. Flyter på ganska bra, bytte från 8800GT precis och det blev en ganska stor skillnad.
Är du 18 eller över så kan du om du vill bli medlem i Yggdrasil, http://yggdrasil.jam.nu/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nizor
Jag kan köra på max med min dator (=E6600 @ 3.1, 2GB RAM, GTX280), kan till och med dra på AA, AF och bloom (och övrigt på max) i 1680x1050. Flyter på ganska bra, bytte från 8800GT precis och det blev en ganska stor skillnad.
Är du 18 eller över så kan du om du vill bli medlem i Yggdrasil, http://yggdrasil.jam.nu/

Jag ska väl köpa ett nytt grafikort.. Men då blire ett ati då jag inte tycker gtx280 är spec prisvärd

Permalänk
Medlem
Citat:

Men är all övrig hårdvara i datorerna identiskt då samt operativsystem etc? Om inte, kan skillnad i fps bero även på andra saker.

Givitviss annars skulle jag aldrig skriva så där, visst jag har amd och han intel men samma gfx kort m.m.

Visst kan skilnad i fps bero på andra saker men det värkar som det blir bättre med Quad.

Visa signatur

Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

när kommer buddy keys bli tillgängliga?

Permalänk
Medlem

Nån annan som har problem med texturer? Känns nästan som jag kommer ge upp snart.

Får ofta ingame-medelande att det är nåt fel på min client och raport har skickats. Högupplösta texturer laddas jättelångsamt eller inte alls. Spelet hackar till rätt ofta när den ska läsa in nya områden eller när man vänder om sig mm... Har tom problem med att se var resurser finns på kartan!

Ändrar man videoinställningar ingame så blir det helt tokigt ibland. Tex om man har "vyn" till 2000m och ändrar till 1500 så får man lägre fps!

Det jag har gjort för att försöka fixa dessa problem är att verifiera/reparera databasen samt testat olika grafikinställningar ingame. Kommer det verkligen hjälpa att installera om hela spelet? Tar ju skitlång tid sedan ska allt patchas också...så vill inte göra det om man inte måste.

Det roliga är att spelet funkade perfekt i början de de första veckorna...sedan jo fler patchar destå mer buggigt har det blivit för mig iaf. Känns som de bara sabbar mer och mer iom nyare patchar.

Innan hade jag 8800GTS med 640MB minne...nu har jag 9800GX2 och samma problem. Visst flyter det lite bättre men det hackar för mycket samt trött på dessa lågupplösta texturer. Senaste grafikdrivsar.

Har också testat burken för instabillitet och den klarar Orthos 10h utan problem samt får inga fel i memtest. Alla andra spel flyter bra...

Några tips på hur man kan fixa detta?

Permalänk
Medlem

Märkligt att man själv inte har några problem med min gamla rigg. Testa iaf drivrutinerna 169.25

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dblood
Märkligt att man själv inte har några problem med min gamla rigg. Testa iaf drivrutinerna 169.25

Testade andra drivsar...samma sak. Installerar om spelet nu...kul med 1.55GB patch ;D

Hoppas det hjälper iaf...

Permalänk
Medlem

ArtMan har du defragmenterat HD'n på sistonde, spelet använder otroligt mycker HD access, oxo det som orsakkar de mesta frame drops aka den försöker förgäves ladda in det som behövs.

Så skulle starkt rekomendera dig att deframentera om HD'n ( och jag rekomenderar inte windows default degrager utan skaffa en riktig en )

I vilket fall som hellst, just de med lagg & texture problem låter som din HD inte pallar med.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
ArtMan har du defragmenterat HD'n på sistonde, spelet använder otroligt mycker HD access, oxo det som orsakkar de mesta frame drops aka den försöker förgäves ladda in det som behövs.

Så skulle starkt rekomendera dig att deframentera om HD'n ( och jag rekomenderar inte windows default degrager utan skaffa en riktig en )

I vilket fall som hellst, just de med lagg & texture problem låter som din HD inte pallar med.

Tack för tipset men det var inte det. Lade nämligen den nya installationen på ny disk utan att problemet löste sig. Så måste vara nåt annat. Misstänker minne eller moderkortet fast får inga fel i memtest så konstigt..

Permalänk
Medlem

Att få ett ingame meddelande om att clienterror uppstod och rapport har skickats får jag efter några minuter varje gång jag loggat in. Men sedan går allt alltid fint igen. Frågan är vad det är för fel egentligen och hur kan ett fel uppstå varje gång men ändå alltid bara en gång per session?

Visa signatur

// Valiant

Permalänk
Medlem
Citat:

Att få ett ingame meddelande om att clienterror uppstod och rapport har skickats får jag efter några minuter varje gång jag loggat in. Men sedan går allt alltid fint igen. Frågan är vad det är för fel egentligen och hur kan ett fel uppstå varje gång men ändå alltid bara en gång per session?

Det är en bugg som kom med i en av de sista patcharna.

Jag börjar verkligen få nog av skitet iaf. Det är nästan ospelbart i högre inställningar med 9800GX2 iom all hackande. Nej det är inte lagg och nej det är inget fel på min dator. Testat allt möjligt i 2 dagar nu samt alla andra spel funkar bra. Det gick mer stabilt med 8800GTS 640MB trotts lägre fps. Spelet flöt bättre. Dock samma texturbuggar... Så nog grafikkort med mer minne eller bättre minneshantering är att föredra.

Fattar inte hur de kan pajja spelet så här...vad håller de på med? Inte konstigt att deras aktie sjunker som sten nu när allt fler flyr spelet...förmodligen på grund av det halfärdiga skicket den är i samt frånvaro av innehåll. Gillar inte helelr att de har gjort många dungeons till grupp så man kan inte köra solo längre...

AoC hade stor potential men så som det ser ut nu så är det bara massa bull om att de fixar många grejer när de istället pajjar ännu fler saker...

Permalänk
Medlem

Jag kommer från lotro och är helnöjd med AoC. Bortsett från meddelandet om clientcrash så går allt kanonfint på mitt 8800gt och spelet har i princip aldrig kraschat för mig.

Visa signatur

// Valiant

Permalänk
Medlem

ArtMan: Det är ett MMO man ska köra i grupp?

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
[B]Gillar inte helelr att de har gjort många dungeons till grupp så man kan inte köra solo längre...

Hahaha! Okay! Byebye!

Permalänk
Medlem
Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
Hahaha! Okay! Byebye!

Noobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Då kan jag säga att så är inte alls min uppfattning av ett mmorpg. Enligt mig är det en virtuell spelvärld där flera spelare vistas online samtidigt. Vad man sen väljer att göra med sin tid där tycker jag ska vara upp till var och en, precis som i verkliga livet. Alla bor vi i reallife också i ett samhälle med folk i rörelse runt omkring oss men för den skullen behöver inte alls allt jag gör ske i en grupp. I spelet anser jag, liksom i verkliga livet, att olika tillfällen, olika tidpunkter avgör vad man vill göra, ibland trivs man bäst själv medan andra gånger umgås man med hellre andra.

Visa signatur

// Valiant

Permalänk
Medlem

Tja jag måste då säga. Maken till sämre fungerande spel har jag då sällan skådat.

Har splitt ny dator, intel quad core geforce 9800GX2 etc.
Spelet flyter jättebra på högsta grafiken, runt 80 fps när man springer runt i världen, droppar till runt 55 när det är lite folk och runt 40 i old tarantia. I dungeons har jag över 100. Mina problem är dock:

Efter man spelat en stund, då framförallt om man zonar mycket fram och tillbaka. Tillslut försvinner kartan, sen försvinner bakgrunden i laddfasen, sen försvinner ramar på fönster etc. Tillslut börjar det hacka så in i helsikes. Startar man om spelet funkar det igen.

Då och då får jag "Age of Conan has ecounterd an error and needs to be closed". Hjälper ej att "reparera".

Ibland börjar man falla igenom broar och lösa golv, t.ex. trägolv eller sånt som inte är fast mark. Man kan även springa igenom väggar på hus men blir kastad bakåt igen efter en bit in.

Osynliga väggar. Lite överallt i världen speciellt i städer så stöter man på osynliga väggar, som man antingen får gå runt om eller hoppa över.

Grafikbuggar i form av att datorn ibland vägrar ladda vissa texturer. Detta händer oftast också efter man spelat en stund och zonat mycket. Tillslut blir det så illa att den inte laddat några texturer alls i princip och allting blir helt rutigt.

Ja ja har säkert glömt något, men är det någon som vet något om hur man kan få detta till synes skitspelet att funka hade jag varit glad, för det som funkar är otroligt imponerande. Världen är otroligt fint gjord och uppbyggd, questsen är spännande och varierande, och fightingen är rolig och intesiv.
Hade spelet bara fungerar lite stabilare hade det varit ett riktigt riktigt bra spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Euin
Tja jag måste då säga. Maken till sämre fungerande spel har jag då sällan skådat.

Spelet flyter jättebra på högsta grafiken, runt 80 fps när man springer runt i världen, droppar till runt 55 när det är lite folk och runt 40 i old tarantia. I dungeons har jag över 100. Mina problem är dock:

Efter man spelat en stund, då framförallt om man zonar mycket fram och tillbaka. Tillslut försvinner kartan, sen försvinner bakgrunden i laddfasen, sen försvinner ramar på fönster etc. Tillslut börjar det hacka så in i helsikes. Startar man om spelet funkar det igen.

Då och då får jag "Age of Conan has ecounterd an error and needs to be closed". Hjälper ej att "reparera".

Ibland börjar man falla igenom broar och lösa golv, t.ex. trägolv eller sånt som inte är fast mark. Man kan även springa igenom väggar på hus men blir kastad bakåt igen efter en bit in.

Osynliga väggar. Lite överallt i världen speciellt i städer så stöter man på osynliga väggar, som man antingen får gå runt om eller hoppa över.

Grafikbuggar i form av att datorn ibland vägrar ladda vissa texturer. Detta händer oftast också efter man spelat en stund och zonat mycket. Tillslut blir det så illa att den inte laddat några texturer alls i princip och allting blir helt rutigt.

Ja ja har säkert glömt något, men är det någon som vet något om hur man kan få detta till synes skitspelet att funka hade jag varit glad, för det som funkar är otroligt imponerande. Världen är otroligt fint gjord och uppbyggd, questsen är spännande och varierande, och fightingen är rolig och intesiv.
Hade spelet bara fungerar lite stabilare hade det varit ett riktigt riktigt bra spel

Har samma problem som du (läs några inlägg tillbaks) fast inte stött på osynliga väggar (än) :). Resten känner man igen. Hade 8800GTS 640MB innan och nu sitter med samma kort som du.

Spelet funkade iaf bättre för mig i början vid lanseringen. Visst fanns det buggar men texturerna laddades som vanligt samt det flöt faktiskt bättre då.

Nu är det bara skräp. Funcom får verkligen skärpa sig.

Idag testade jag ändra grafiken i spelet igen och ställde allt på high samt 2xAA så kunde köra utan texturfel iaf i samma område ett tag. Sedan kom det fler och fler fel...Fick alltså mindre fel genom att ställa på high än med läggre inställningar som SKA ge bättre fps. Så inställningarna är också buggiga... Hela spelet är en stor bugg men visst är det kul. Som du säger hade det varit skitbra spel om det inte var för alla buggar. Det värsta är att iaf som jag upplever det blir det värre och fler buggar istället för att de ska fixa problemen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är en bugg som talar om för dig nu har du spelat för länge idag :), spelar man lagomt mycke varje dag och tar pauser så får man inte det problemet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag får också såna problem med att kartan osv blir grå, det räcker med att spela någon timme bara för min del. Dock är spelet lite ooptimerat som jag jämt klagar på, min dator borde banne mig klara spelet på high utan problem. Hoppas bara att dom optimerat som gudar när dx10 patchen kommer.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lastviking
Det är en bugg som talar om för dig nu har du spelat för länge idag :), spelar man lagomt mycke varje dag och tar pauser så får man inte det problemet

Kan man ju tycka, bara det att det räcker oftast att spela i 10 minuter innan det händer.
Igår spelade jag en timme ca, startade om eller upp spelet igen ca 5 gånger.

Först hängde det sig på loadingscreen när jag skulle zona in i old tarantia.
Sen fick jag error och skiten stängde av sig.
Sen ramla jag rakt igenom en bro i old tarantia och dog, dvs började ramla igenom marken etc.
Sen stängde jag av spelet en stund, körde repair, SKULLE kolla forumet men kunde inte hitta något forum någonstans på deras hemsida. Det enda som fanns var ett support "forum" vilket man inte kunde skriva i och innehöll ingenting av importans.
Startade spelet igen, spelade faktiskt okej en stund, tills jag fick samma grafikstörningar som artman säger. Startade om spelet, då ville den verifia IGEN. Sket i det.
Startade spelet igen. Spelade i 15 minuter ca tills jag fick error igen och spelet stängde av sig.
Sen sket jag i det och gick och la mig.

Så jag vet inte, Funcom vill väl kanske inte att man ska spela mer än 10 minuter?

Permalänk
Medlem

GX2-kort har dubbla kretsar eller? Kan det inte vara så att felen ni beskriver har med just de korten att göra? ArtMan, du sa väl själv att med ditt 8800 innan gick det mycket bättre. Beror det mer på korten än spelet kanske man inte ska klaga på Funcom utan på nvidias drivrutiner istället.

Visa signatur

// Valiant

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan man ju tycka, bara det att det räcker oftast att spela i 10 minuter innan det händer.
Igår spelade jag en timme ca, startade om eller upp spelet igen ca 5 gånger.

Först hängde det sig på loadingscreen när jag skulle zona in i old tarantia.
Sen fick jag error och skiten stängde av sig.
Sen ramla jag rakt igenom en bro i old tarantia och dog, dvs började ramla igenom marken etc.
Sen stängde jag av spelet en stund, körde repair, SKULLE kolla forumet men kunde inte hitta något forum någonstans på deras hemsida. Det enda som fanns var ett support "forum" vilket man inte kunde skriva i och innehöll ingenting av importans.
Startade spelet igen, spelade faktiskt okej en stund, tills jag fick samma grafikstörningar som artman säger. Startade om spelet, då ville den verifia IGEN. Sket i det.
Startade spelet igen. Spelade i 15 minuter ca tills jag fick error igen och spelet stängde av sig.
Sen sket jag i det och gick och la mig.

Så jag vet inte, Funcom vill väl kanske inte att man ska spela mer än 10 minuter?

Jag får mest den typen av problem när jag vistar i old tarantia och NOBLE DISTRICT (usch!). Men aztec och thunder river fungerar som smör! Kan spela flertals timmar utan problem!