Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lukaxx
Fattar inte riktigt detta med förbokning, jag bokade CE på webbhallen, och fick ett mail därifrån där det stog:

"Din förhandsbokningskod till Age of Conan är: <koden>"

Det står också att man ska gå till http://register.ageofconan.com för att registrera nyckeln.

Är det förhandsbokningskoden som stod i mailet som är den så kallade nyckeln?
Kan man registrera detta nu eller ska man vänta till release?
Måste man köpa early access om man vill ha War Mammoth?

Är det förhandsbokningskoden som stod i mailet som är den så kallade nyckeln? Ja
Kan man registrera detta nu eller ska man vänta till release? Jag har redan registrerat.
Måste man köpa early access om man vill ha War Mammoth? Det hoppas jag inte, eller nej, är ganska säker.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Japp, det är den koden som är nyckeln.
Du kan registrera dig nu. (men du kan ju också vänta, givetvis. Om du tänkte köpa early access så kanske du ska ta och registrera dig nu så du kan börja tanka ner klienten så fort den släpps.)
Nej, mammuten får du även om du inte köper early access.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Ja!
Äntligen är den riktiga klienten uppe.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Ja!
Äntligen är den riktiga klienten uppe.

Yep och ni hittar länken när ni loggar in på era konton.

Men eran betalning måste nog vara "approved" innan ni får någon länk.
Det var vad som stod p forumet igår kväll.

Permalänk
Medlem

Vad ligger ni i för hastigheter vid nerladdning?

Något som maxar sin lina, skulle vara rätt behagligt om man kunde få maxa sin 100

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Ingen aning vad jag får i hastighet eftersom jag sitter på jobbet just nu och tror inte att dom gillar att man laddr ner 14gig.

Permalänk
Medlem

När jag gick hemifrån låg jag på ca' 600kb/sek

Permalänk
Medlem

så 14gb, då kan man ju räkna med lite patchande när den väll är nere

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Ligger på ca 500-550kb/s på min 100/100mbit lina. Känns begränsat av att man endast kan ha max 50 peers.

Permalänk
Medlem

Har inte fått mitt early access Email ännu, men när jag går in på kontot och kollar så har jag det där iaf.. lite konstigt.. aja, nu skuttar klienten hem på en 200kb/s iaf

Permalänk

Hur lång tid tror ni det tar innan dem har fått sina cash, jag skickade med bank transfer genom pay by cash.

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Medlem

43.1% completed, snart så ^^

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

hmm fick problem med min subscription payment.
använder e-kort som omvandlar mitt maestro till ett virtuellt mastercard.
hoppas att dom löser det.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
hmm fick problem med min subscription payment.
använder e-kort som omvandlar mitt maestro till ett virtuellt mastercard.
hoppas att dom löser det.

Polarn hadde problem med.
Det fanns en knapp "resubmit" som han fick trycka på och skicka igen.

Permalänk
Medlem

Laddar ner för fulla muggar Gott om tid tills den 17:de ju

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med betalning också, jag fick denied på mitt VISAkort av någon skum anledning (nej, det finns pengar på det )
En kompis hade också samma problem, vi har båda två Swedbank. Kanske kan vara nåt lurt med deras betalningssystem i helgen eller nåt.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Jag hade problem med betalning också, jag fick denied på mitt VISAkort av någon skum anledning (nej, det finns pengar på det )
En kompis hade också samma problem, vi har båda två Swedbank. Kanske kan vara nåt lurt med deras betalningssystem i helgen eller nåt.

Samma här använde E.kort från Swedbank och fick mitt account frozen.Sen när jag skulle ändra det gick det inte att logga in med kortet.Provade då att logga in på Swedbanks sida och den var också nere då.Detta var vid 2 tiden i natt.Men nu i morse så fick jag grönt ljus så det måste ha varit något med Swedbank att göra.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Har nyss gjort ett konto och köpt early access och allt är frid och fröjd. Jag har dock inte fått nån länk för att ladda ner klienten. Tar det ett tag innan de drar pengarna eller? Hur lång tid tog det för er?

Edit: Det var inget. Allt står så fint här: http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=88651

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk
Medlem

Kan man tanka hela spelet nu alltså eller är det ni som köpt early access bara som kan tanka?

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

bara dom som har köpt early access ser länken på sina konton
Men andra kan tanka också om man ger ut länken till filen

Ingen som ska skapa en PVE klan?

Permalänk

Betalade via swedbank med Bank transfer på pay by cash, är det fler som har gjort detta? undrar hur många dagar det kommer ta innan dem får sina pengar. Beställde ett Creative Fatal1ty headsett precis så jag kan snacka vent med brossan

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Kan man tanka hela spelet nu alltså eller är det ni som köpt early access bara som kan tanka?

Du kan ju tanka spelet från TPB om du vill kunna ha det på skrivbordet och titta på det...

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

Såg nyss en gameplay video fokuserat på range combat. Jag trodde man var tvungen att sikta manuellt men det såg ut som om man har follow target och behöver inte alls sikta som i fps spel.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swiifty
Såg nyss en gameplay video fokuserat på range combat. Jag trodde man var tvungen att sikta manuellt men det såg ut som om man har follow target och behöver inte alls sikta som i fps spel.

Precis som jag misstänkte. Nästa nödvändigt, vilket helvete det skulle bli för oss som vill bli rangers annars när de bunnyhoppande galningarna kommer in i spelet

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk

Men de sa tidigare att man kunde använda både som i ett FPS och autotarget.

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swiifty

Men det är ju inte som ett FPS spel. Man har ju inte precis automat vapen som sprutar ut pilar. Så precis som Najk säger så går det inte att träffa dom bunnyhoppande galningarna om man har ett vapen från AoC.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Hedersmedlem

du kan nog använda båda, jag vet inte om pilarna träffar direkt eller
flyger med en viss hastighet, men springer fienden åt något håll kanske
det kan vara användbart att sikta manuellt.

Sedan lär vi inte få se så mkt hoppande och saker, spelet har ju faktiskt
collision-models.....Tro det eller ej men man kan faktiskt INTE springa
igenom folk in AoC :). Något väldigt väldigt bra tycker jag. VI kanske
får se lite guild v guild-formationer!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Men vad är vitsen med manuellt siktande då? Kanske bara går att ha autolock på ett visst avstånd? Måste ju finnas någon fördel om man siktar manuellt.

Permalänk
Medlem

hmm känns bra att man inte är ensam om sitt problem med accountet. förhoppningsvis så är det väl bara nåt strul hos swedbank under natten som är löst nu.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Jag har Swedbank och min gick igenom utan nå problem, tog bara lite stund med pending.