Age of Conan-tråden

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Finns ingen som vet så här tidigt. Men du kan ju anta att tank+healer är mindre populära om man utgår från andra mmo's.

Du kan läsa lite om klasserna här:
http://www.tentonhammer.com/node/30805

Tanks verkar inte vara speciellt ovanliga i AoC, det är många som har tyckt både dark templar och guardian är mkt lockande klasser, men healer är nog en utav de klasser som jag inte sett alls när jag har spelat.

Permalänk
Medlem

Kan fan inte bestämma mig för vilken klass jag skall lira. Just nu står jag och väger mellan Babarian och HoX, men testat massa olika nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Kan fan inte bestämma mig för vilken klass jag skall lira. Just nu står jag och väger mellan Babarian och HoX, men testat massa olika nu.

Tycker för många spelar barbar.

dynga nyss 30 och körde lite world pvp med lite killar, HoXen som var med på level 31 var grymt vass, jag tror jag tog han en gång(spelar conq.)

De två barbarerna som var med var ju inte dåliga hellre, men för många som spelar dem atm.

De som tyvärr verkar saknas i spelet för flera healing klasser, funderar själv på att sakta men säkert dra upp en healingklass vid sidan av min Conq.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Hur går det för er? Level 35 än så länge ^^
Dock har vi en level 51 i guilden =/

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Kom till 25 ikväll!

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Hur går det för er? Level 35 än så länge ^^
Dock har vi en level 51 i guilden =/

Level 30 här..men blev sugen på att se Priest of mitra så ska leka lite för att variera mig

Vad hete du in-game btw?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hm, äre sant att Fury servern är full? jag lirar där nu, men har ett par polare som ska börja lira när de släpps på fredag, som jag hade tänkt lira med. skulle kännas lite surt att rerolla nu när man är lvl 30 iaf :S

Visa signatur

Ja jävlar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CabaT
hm, äre sant att Fury servern är full? jag lirar där nu, men har ett par polare som ska börja lira när de släpps på fredag, som jag hade tänkt lira med. skulle kännas lite surt att rerolla nu när man är lvl 30 iaf :S

Tror man fortfarande kan göra karaktärer där, det har ju inte varit köer på ett tag nu iaf. Funcom måste ju också ha tänkt på detta, att dom som spelar EA kommer ha kompisar som vill spela på samma server.

Visa signatur

Gainward Geforce 8800GT |Intel Core 2 Duo E4500 | Gigabyte GA-P35 DS3 | 2gb ram | Antec Sonata III

Permalänk
Medlem

Har inte kört spelet än men är sugen på att köra Herald of Xotli. Någon som har den tillräckligt för att kunna ge lite feedback? om det är en rolig klass, stark/svag klass atm osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
*BORTA*

så är du inte online din smygare

Maekh: HoX är ingen typisk hybrid imo..Den är grymt skön att spela _med_ alltså i grupp då, jag uppskattar dem.

Och i pvp på level 30 så är de starka vad jag märkt iaf, och demonformen de har är ju ett plus

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maekh
Har inte kört spelet än men är sugen på att köra Herald of Xotli. Någon som har den tillräckligt för att kunna ge lite feedback? om det är en rolig klass, stark/svag klass atm osv

Har en lvl 30 HoX. Jag tycker den är rolig att lira iaf, går att dela ut rätt sjukt med damage Speccar man den rätt så kan man med lite tur döda mobs i sin egen lvl med 1 combo Tog en 31 necro när jag var 22. något som kanske skulle vara lite negativt då är väll att man inte tål så jättemycket skada eftersom man måste glida omkring i cloth armor.. När man kör desecrating essence (man ser ut som en demon) så tål man iaf mer mer skada och gör mer skada också, men den håller inte så länge, typ 20-30s om man inte har lagt talents i spell demonic supplication. Men kan ju säga att om dom skulle nerfa desecrating essence så vet jag inte om denna class skulle vara jättekul att spela.

Visa signatur

Ja jävlar

Permalänk
Medlem

Hyborian Archives, databas med feats och abilites
http://www.hybes.org

Permalänk
Medlem

Är det någon som lirar på Twilight som hunnit med lite 'öppen'/'världs' PVP?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar mellan Assassin/Bear Shaman..

Ni som har spelat healers hur funkar det att grinda / questa ensamma med sånna? Vet vissa mmos där det är iprincip omöjligt att försöka göra det ensam som healer Hur går det i conan ?

Någon som har spelat bear shaman får gärna dela med sig lite

Och hur är det med assassins? finns det många? vill ju inte spela någon overpopulated klass (vet hur det var i början av wow med rogues )

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Lirar Assassin på Fury och sökte lite vad där var för klasser och där finns flest av barbarian iaf. Sen är det ganska jämnt mellan klasserna.

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa

Ni som har spelat healers hur funkar det att grinda / questa ensamma med sånna? Vet vissa mmos där det är iprincip omöjligt att försöka göra det ensam som healer Hur går det i conan ?

Och hur är det med assassins? finns det många? vill ju inte spela någon overpopulated klass (vet hur det var i början av wow med rogues )

Alla healers verkar i första hand vara inriktade på att kick ass n chew bubbelgum och i andra hand på healing. Spelade bara Bear Shaman lite snabbt i betan men hade aldrig några problem med den, spelar nu en Priest of Mitra och är på fjantiga level 21 och så länge man inte får tonvis med adds så går det bra. Har förövrigt en AoE knockback spell som är lätt o dra igång o sen bara lägga benen på ryggen om det går åt skogen.

Permalänk

Nu har webhallen skickat CE

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa

Jag spelar bear shaman som har medium armor så man tål en del. Dessutom är det den enda healing klassen som får attackcombos. Din healing funkar bäst när du själv är med och röjjer melee (du får mängder med healing bonus varje gång du bankar till en mob och sen releasar du healingen med din bonus).

Assassins är som du säger överrepresenterade. Man märker att folk som gillar att "äga" i början snabbt tröttnar då ingen vill spela vidare med gankers. Assassins gör sig dock bra i grupp med en guardian som tank och en healer. Då kan dom göra det dom är bra på, skada utan att ta stryk.

Permalänk
Medlem

Bestämde mig för att beställa spelet.

Knåpade ihop en build för min necromancer också:

Vetefan om den visar sig vara bra, men man kan ha 11 pets ute samtidigt, uppgraderad pet-skada, massa pet life-leeching och uppgraderade sköldbuffar.

Vilken server är det som gäller om man vill spela med så många Swecare som möjligt?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Bara jag som spelar Demonologist?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Vart hittar du den talent calculatorn?

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Vart hittar du den talent calculatorn?

Buio's inlägg lite högre upp på sidan. Här finns kalkylatorn: http://www.hybes.org/

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Någon som är 80 än? Förresten så söker PVP guilden som jag är med i medlemmar, så om ni är intresserade så kan ni skriva en app på vårt forum: http://visara.vze.com
Vi kommer spela på PVP wildsoul.

Permalänk
Medlem

Jag får skylla på att jag har glasögon, tack för länken iaf.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Blev lite besviken nyss, kollade på några nyuppkomna filmer på AoC på youtube..

Det är ju precis som WoW? Eller? :S Rätta mig om jag har fel. Grafiken såg såklart snyggare ut men annars tyckte jag ALLT såg exakt ut.

Shit jag trodde det skulle bli nåt eget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lomm3n

Det är ju precis som WoW? Eller? :S Rätta mig om jag har fel. Grafiken såg såklart snyggare ut men annars tyckte jag ALLT såg exakt ut.

Combat-systemet är helt olika, quest-systemet är lättare, grafiken är snyggare, PvP'n är bättre (imo). Om du vill se något som ser exakt ut som WoW så kolla på Warhammer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Bara jag som spelar Demonologist?

Nä jag gör det också!
Spelade en i betan till lvl 40~ men så mycket roligare nu faktiskt.

Det finns en himmla massa Assassins har jag märkt..

Citat:

Precis som Handa säger, titta på WAR om du vill se ngt som ser ut som WoW.
Combat systemet är mycket annorlunda.
Sedan sakerna som kommer i end-game upplevelsen är helt annorlunda tex.
Med sin guild kan man bygga städer, uppgradera ens byggnader, skapa speciella saker i dessa byggnader som igen annan kan, om de inte har tillgång till den byggnaden dvs.
Man kan vara arkitekt, ha det som craft profession. Då bygger man delar åt desa player-cities. Finns hela kartor som är uppbygda för att samla matrial till crafting. Hela crafting systemet är mycket djupare än WoW.

Sen så har man ju varje klass-arkitektur en single-player del i spelet också.. Vilket inte alls finns i WoW.

Helt underbart IMO

Permalänk
Medlem

Att säga att Age óf Conan är likt WoW är det spöstraff på

Så be någon om en key buddykey och testa själv vet ja!

Jag är sjukt tacksam för att det är annorlunda mot WoW och andra fantasy baserade mmo's.Skönt att de gått sin egen väg på många punkter.

Senaste jag var såhär taggad och beroende av ett spel var när wow släpptes

Nu vill man sluta jobba och hem o lira med sin lvl 30 guardian! Gief heavy armor gear

Permalänk
Medlem

Hehe okej Tyvärr har jag varken pengarna eller datorn för spelet just nu så får väl vänta tills det släppts till Xbox nångång 2009

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tiggah
Jag spelar bear shaman som har medium armor så man tål en del. Dessutom är det den enda healing klassen som får attackcombos. Din healing funkar bäst när du själv är med och röjjer melee (du får mängder med healing bonus varje gång du bankar till en mob och sen releasar du healingen med din bonus).

Tackar, det låter perfekt för mig.. blir Bear Shaman

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc