Playstation 3 info

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Blev inte särskilt imponerad.
Ser ju ut ungefär som GT4.

Dom har ju ett år till på sig att förbättra spelet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Blev inte särskilt imponerad.
Ser ju ut ungefär som GT4.

Tyckte nästan samma sak. Hoppas att publiken nu inte är gjorda i 2d, utan i 3d. Bilarna borde kunna gå sönder. Annars är det som Zyphoon sa att det bara är en tidig version av spelet.

Permalänk
Medlem

VILL ha alla 3 konsolerna!
Ska köpa alla 3... tro mig... jag kommer göra det

Permalänk
Medlem

Fan va sugen jag blev på Sonys PS3 nu då. Har varit Xbox fan-boy ett tag nu med tanke på alla andra som bara ger den skit som inte tycker om spelen, men nu måste jag säga att Microsoft kommer nog ha det svårt att mjölka på Halo i all evighet medan PS har haft nästan alla andra legendariska spel ifall man bortser ifrån Sonic, Supermario

PS3 verkar förövrigt kicka xbox360 ganska hårt i hårdvara men det är nog ganska tidigt för att göra sådana påståenden.

Undrar hur lång tid det är kvar tills spelen verkligen påminner om IRL.

Ifall det nu är så att PS3 kommer till våren/sommaren 2006 ifall man räknar med inräknade förseningar medan Xbox360 kommer i november blir det nog så för mig att jag tjackar en Xbox360 först och sedan säljer den till PS3 lansering i affärerna.

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

Konsollen ser väldigt stor ut när man ser den på bild. men den är lika bred som en PSTwo, med andra ord som 2 cd-romskivor. Förövrigt så tycker ja kontrollen ser otroligt plastig ut på bilden men eftersom d e den enda bilden ja sett på den så bör man ju inte dra några förhastade slutsatser ;).

Visa signatur

Egdar =)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MackeMan
VILL ha alla 3 konsolerna!
Ska köpa alla 3... tro mig... jag kommer göra det

Ska du köpa alla tre behöver du nog ha 15 000kr i fickan, exklusive spel och extra kontroller.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Ska du köpa alla tre behöver du nog ha 15 000kr i fickan, exklusive spel och extra kontroller.

exklusive en okej tv för säg ca 10k

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Tyckte nästan samma sak. Hoppas att publiken nu inte är gjorda i 2d, utan i 3d. Bilarna borde kunna gå sönder. Annars är det som Zyphoon sa att det bara är en tidig version av spelet.

Mekanikerna och allt det där som är nytt i de korta klippen verkar iallafall vara 3d-modeller.
Edit: Tidigare uttalanden från Polyphony Digital säger att det kommer att finnas skademoduleringar, vilket inte borde vara så svårt med Cell

Tydligen har MS varit framme med plånboken igen då Square Enix ska göra spel till Xbox 360. Säga vad man vill om mutor/betalning hos både Microsoft och Sony, men just nu verkar PS3 aningen kraftfullare prestandamässigt och då känns det konstigt att de mer eller mindre "går över" till Microsoft, då S-E tydligen redan har något spel på gång (visade klipp på xbox360s presskonferens) medan man under Sonys presskonferens sa att "de skulle släppa spel till ps3 senare". Antingen vill Square-Enix bredda sig lite eller så måste de blivit övertalade. Det är dock för tidigt att uttala sig om kommande PS3 spel (FFXIII) från S-E.

Killzone 2 ser intressant ut, men jag väntar på ingame-video.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
exklusive en okej tv för säg ca 10k

Varför tjatar alla om att man måste ha en hdtv?
Själv kollar jag på DVD-filmer på en 32" widescreen.
Inte fan tycker jag att de är blockiga, suddiga och har låg upplösning.

Varför tror ni att det kommer bli annorlunda bara för att man kör spelen på en sån TV?
Visst det blir suddigare men ifall en DVD-film kan se såpass bra ut trots den låga upplösningen så kan även spelen se jävligt bra ut.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa

Mjo. Skador lär dom ju fixa, enda anledningen till att GT4 inte har det är väl för att ps2 är för klen.
Får hoppas dom jobbar ordentligt iaf, GT5 är nog det enda som skulle kunna få mig att köpa ps3 när den släpps.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Egdar
Konsollen ser väldigt stor ut när man ser den på bild. men den är lika bred som en PSTwo, med andra ord som 2 cd-romskivor. Förövrigt så tycker ja kontrollen ser otroligt plastig ut på bilden men eftersom d e den enda bilden ja sett på den så bör man ju inte dra några förhastade slutsatser ;).

PS3 är ungefär lika stor som nuvaranda xboxen. 360 är något mindre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZD
Killzone 2 ser intressant ut, men jag väntar på ingame-video.

Det är ingame.

Edit: Dock utan skriven ai.
Men grafiskt kommer det se så ut.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Citat:

Mjo. Skador lär dom ju fixa, enda anledningen till att GT4 inte har det är väl för att ps2 är för klen.
Får hoppas dom jobbar ordentligt iaf, GT5 är nog det enda som skulle kunna få mig att köpa ps3 när den släpps.

PS3 är ungefär lika stor som nuvaranda xboxen. 360 är något mindre.

Tror GT serien inte har skadeemulering iom att vissa tillverkare inte är så heta på idén att folk ser vilken skit deras bil är i krocksituationer.
Det är ju trots allt en simulator.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasa
Det är in-game.

Det som finns nu är ju taget från Sonys showcase vilket (eller någon annans showcase) sällan levererar det slutliga resultatet. Nu var det ju förstapersonsperspektiv man såg så visst skulle det kunna vara ingame, men lite längre fram är det nog lättare att avgöra, när det kommer fler klipp.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Varför tjatar alla om att man måste ha en hdtv?
Själv kollar jag på DVD-filmer på en 32" widescreen.
Inte fan tycker jag att de är blockiga, suddiga och har låg upplösning.

Varför tror ni att det kommer bli annorlunda bara för att man kör spelen på en sån TV?
Visst det blir suddigare men ifall en DVD-film kan se såpass bra ut trots den låga upplösningen så kan även spelen se jävligt bra ut.

Har du sett HDTV överhuvudtaget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Tror GT serien inte har skadeemulering iom att vissa tillverkare inte är så heta på idén att folk ser vilken skit deras bil är i krocksituationer.
Det är ju trots allt en simulator.

'

Forza Motorsport har skadesimulering och dom flesta tillverkare från gt4 är med där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZD
Det som finns nu är ju taget från Sonys showcase vilket (eller någon annans showcase) sällan levererar det slutliga resultatet. Nu var det ju förstapersonsperspektiv man såg så visst skulle det kunna vara ingame, men lite längre fram är det nog lättare att avgöra, när det kommer fler klipp.

Självklart, men vi kan nog räkna med sån grafik i framtida (ps3) spel, det är ingen omöjlighet.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig aka xbot
'

Forza Motorsport har skadesimulering och dom flesta tillverkare från gt4 är med där.

ms har väl betalat mer för det än vad det kostade att utveckla hela gt-serien

Permalänk
Medlem

Kollade lite på Top500 över superdatorer, och kom fram till att PS3(Cell) skulle hamna på ungefär 90:e plats. Rätt skapligt för en konsoll Om jag nu inte är ute och snurrar totalt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Avstängd

ja, om nu ps3an är så extremt kraftfull så borde någon köra igång ett beowolf kluster med 500 ps3or skulle inta första placeringen på top 500 lätt

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Holy Shit vad snyggt killzone var!!! Det är ju nästan ofattbart att man kan göra så snygga spel. Nu vill man verkligen ha PS3, xbox360 prestandan var över mina förväntningar, men PS3 klår ju den med hästlängder
Tankade filmen från gamespot.

Visa signatur

- AMD 2500+ @2,41Ghz - ABIT Nf7-s - Leadtek GeForce 6800GT 256mb - 2x TwinMOS 512mb - 2x IBM 120gb + 1x Seagate 200gb hdd - Hyundai L90D+ 19" TFT

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har läst igenom hela tråden nu och börjar nästan bli lite irriterad. Tråden är uppe i sex sidor nu och vad har ni kommit fram till? Absolut ingenting, alla (inkl mina tidigare posts) är egentligen bara en massa tjat om för och nackdelar. Alla borde egentligen vara nöjda med att vad som sker på spelmarknade just nu. Det blir hårdare konkurrens vilket resulterar i billigare och bättre konsoller/spel.

Visa signatur

"Konsten att kunna flyga är att slänga sej mot marken ... och missa"

Permalänk

När ska denna släppas ungefär, och vad tror ni priset kommer att hamna på?

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Medlem

M@rqZ;
Vad är det vi ska komma fram till då?
Det går ju bara att spekulera än så länge, då det bara är presentationer och snack.

Citat:

Självklart, men vi kan nog räkna med sån grafik i framtida (ps3) spel, det är ingen omöjlighet.

Och för XBox 360 också, då det inte är omöjligt att den har ett bättre eller minst lika bra grafikkort. Däremot har Sony fler CPU-cores att göra sånt som inte behövs till grafiken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kerberos
Final Fantasy 7 videon gav sådan rysningskänsla, men jag blev så besviken när Square Enix chef sade att de inte hade några planer på att göra om FF7 till PS3.

Bara jag som fick en känsla av att han vet mer än han säger, iom att han säger att SQEnix har planer på att få upp FF-serien till PS3
Bara spekulationer givetvis.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M@rqZ
Har läst igenom hela tråden nu och börjar nästan bli lite irriterad. Tråden är uppe i sex sidor nu och vad har ni kommit fram till? Absolut ingenting, alla (inkl mina tidigare posts) är egentligen bara en massa tjat om för och nackdelar. Alla borde egentligen vara nöjda med att vad som sker på spelmarknade just nu. Det blir hårdare konkurrens vilket resulterar i billigare och bättre konsoller/spel.

Jo men samtidigt finns det ju en risk att spel till PC försämras. För portningar till PC är det sämsta som hänt spelmarnaden enligt mig. Det förstörde tex. Deus Ex 2, ett spel jag hade stora förväntningar på efter att ha spelat 1:an som jag anser vara världens bästa spel.

För PC spelens framtid så tror jag inte allt är pink clouds and rainbows

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

frågan är bara hur bra ps3an blir ... SONY hypeade ju ps2an rätt hårt förr också .. den skulle klara film lik CG i realtid redan då etc ... och vi alla vet ju hur "kass" ps2an var/är

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Har nu kollat igenom hela presskonferensen och kan bara säga: WOW!
Gillade badkaret med ankorna. Det där med glaset var också coolt. Det kommer helt klart bli ett Playstation3 när det släpps.

Permalänk
Avstängd

Finns anledningar till varför det säljs 4 PS2 för varje Xbox..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Finns anledningar till varför det säljs 4 PS2 för varje Xbox..

Ja det gör det. Det går ungefär 10 kineser på varje amerikan.