Playstation 3 info

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Ja det gör det. Det går ungefär 10 kineser på varje amerikan.

PS2 är inte släppt i Kina.

Vart vill du komma ?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi

Vart vill du komma ?

haha.

ord

Visa signatur

P4 @ 2.53, 2x512 ddr, X800XT
"Dom" tog en del av mitt liv! :(
ÖÄ is teh shit!

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Jag har en fråga, kommer PS3 kontrollerna att SKAKA?

Det var väl något sådant om att Microsoft köpt rättigheterna till det efter att de blivit stämda av företaget som gjorde det?

Permalänk
Medlem

hoppas man kan använda dom klassiska kontrollerna... den på bilden ser ju varken snygg eller skön ut!

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Avstängd

Dom kör ju den klassiska på E3

Visa signatur

ÖÄ is teh shit!

Permalänk
Medlem

Hela detta konseptet ger mig fan rysningar... Tror jag snart kommer göra vad som hällst för att få råd men en PS3. >.<
Men då min kompis också ska köpa en så blir det lite ricktiga saker till ljud och bild system Då han läggar alla sina pengar på svindyra märkes saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi

Vart vill du komma ?

Ingenstans egentligen ville bara få någon att skratta. Det var ett skämt alltså.

Men jag hade iofs en liten mening med mitt inlägg och det var att poängtera att det är för att det är väldigt många asiater som köper Sonys saker.

Är inte PS2 släppt i Kina?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Är inte PS2 släppt i Kina?

Mmmmmhh... statlig censur... BTW, Xbox är inte heller släppt där om jag inte missminner mig.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Hoppas den inte bara släpps silverfärgad dock... Svart och stilrent ska det vara.

Och den borde haft en lcd-display för när man ser på dvd-film, om de nu vill att det ska vara en komplett multimediamaskin.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

Har ni sett Microsofts presskonferens?
Inte för att verka fanboy aktig, men den var verkligen oproffesionell och jag tyckte inte att de lade fram speciellt tunga nyheter med sin maskin. De framhävde t ex Online-möjligheter som en av de stora detaljerna kring Xbox360. När jag såg Sonys press så blev jag verkligen övertygad! Jag låter mig inte luras av vad som helst, men det såg verkligen lovande ut.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Avstängd

Jag letar efter screens från Motor Storm, men hittar inget. Fan va snyggt det var.

Nån som hittat?

Visa signatur

ÖÄ is teh shit!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armson
Jag letar efter screens från Motor Storm, men hittar inget. Fan va snyggt det var.

Nån som hittat?

Ursäkta storleken, säg till om jag skall ta bort dem.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frolic
hoppas man kan använda dom klassiska kontrollerna... den på bilden ser ju varken snygg eller skön ut!

Såsom det redan påtalats i tråden så finns det inga ingångar för kontroller.
Har vi tur så kommer USB-adapters men frågan är om det kommer att fungera i spelen.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

JAG ÄLSKAR DIG!

fan va fint

Visa signatur

ÖÄ is teh shit!

Permalänk
Medlem

Helt sjukt snyggt. Har mina misstankar om att det är IRL bilder facktiskt

Edit: Måste säga att Killzone 2 videon var mycket skickligt gjord.
Men lite av den känslan får man ju i 1an också.

Permalänk
Medlem

Verkar vara en trevlig pryl. Kanske man skaffar sig en konsoll nästa sommar då.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Ska du köpa alla tre behöver du nog ha 15 000kr i fickan, exklusive spel och extra kontroller.

Tror du det räcker?
Får helt enkelt börja spara nu. Tror inte för övrigt att jag köper alla 3 på samma gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
mms://a1234.m.akastream.net/7/1234/5372/1/gamespot.download.a...

Direktlänk till sonys presskonferens

Den var lång.

"Praystation"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Jo då. Visst har jag sett bilden och en massa video klipp men grafiken brukar inte vara lika bra som filmerna och det har vi erfarenhet av när det gäller ps2 och xbox. Man ska inte förlita sig på filmer för mycket. Jag hoppas att vi får se in-game movies dom närmaste dagarna.
Det dåliga är ju att sony och MS skryter om sina konsoler och visar oss en massa siffror men låter oss vänta 6-12 månader tills deras spelbrukar finns ute i butikerna. Vad ska vi göra under tiden då?

Edit: release datumen kanske blir uppskjutna som PSP. Det är inte helt overkligt att vi kanske får vänta över ett år tills ps3 har kommit till sverige.

Man fick ju se flera techdemos och ingame från nåt spel som använder UE3-motorn.

Här är några ingame screens av bla. killzone.

Permalänk
Medlem
Citat:

In addition to the Sony demos being shown by Phil Harrison, the Epic and EA presentations were the only third party portions actually running on the PS3 in real-time. But most of those movies, which I probably watched 3 or 4 during rehearsals for the event, look very achievable and some were probably rendered on the actual box but in non-real-time.

http://ve3d.ign.com/#615152

Permalänk
Medlem
Citat:

In addition to the Sony demos being shown by Phil Harrison, the Epic and EA presentations were the only third party portions actually running on the PS3 in real-time.

Killzone publicerades av SCEE. Alltså, en Sony demo.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Killzone publicerades av SCEE. Alltså, en Sony demo.

And by the way, let's see them techdemos...
- Gran Turismo 5 is rendered (officially)
- Killzone is rendered (confirmed)
- MotorStorm is probably rendered
- Ni Oh is rendered

Realtime stuff was
- Heavenly Sword (sort of, according to Deano Calver it won't run in 1920*1080 as well but it runs in lower res pretty well)
- Unreal Tournament 2007
- Duck techdemo, landscape techdemo, Molina (spiderman) head techdemo
- FFVII techdemo
- Fight Night techdemo

http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=22992&postdays=...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
- Killzone is rendered (confirmed)

Vart har det bekräftats? Av vem?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle någon kunna förklara för mig vad som är bra och vad som är dåligt mellan rendered och realtime.
Förstår mig inte riktigt på det, det var ju bara "demos" som visade vad PS3 kan göra, vad den är kompatibel till. Eller var det så att man fuska lite?

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piilo
Skulle någon kunna förklara för mig vad som är bra och vad som är dåligt mellan rendered och realtime.
Förstår mig inte riktigt på det, det var ju bara "demos" som visade vad PS3 kan göra, vad den är kompatibel till. Eller var det så att man fuska lite?

Rendered är väl likadant som en vanlig 3d-film, real-time är då det händer just nu och man kan ändra på det direkt, real-time.

Fast anledningen till att de visade ett renderat demo, om det nu var det, måste ju ha varit för att visa att PS3 faktist kan göra sånt.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
- MotorStorm is probably rendered

Enligt gamespot.com skall det vara in-game.

Gameplay Footage 1

The cliffhanger at the end of this technology demonstration for MotorStorm will leave you wanting a PS3. (05/16/05)

http://www.gamespot.com/ps3/driving/motorstorm/index.html?tag...

Visa signatur

ÖÄ is teh shit!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piilo

Förrenderrad betyder att hela scenariot var redan iscensatt. Sen lät de PS3an rendera allting utan att behöva visa upp det direkt, dvs, den ritade upp alla bilder och lagrade det för att visa upp det någon annan gång. Dvs, det är inte fusk som så, det är ju PS3ans kraft som ritar upp allting. Men skulle den försöka göra det realtid hade FPSen sjunkit rejält.

Rätta mig om jag har fel någon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Confirmerat av IGN oxå att dessa trailers bara är små smakprover på hur utvecklarna tror att spelen kommer ser ut.

Vem är ägd nu då haraya?

Renderade betyder att dessa är 100% CGI. Tror ni killzone utvecklarna lyckades göra såhär mycket av spelet om det fick PS3 dev. kiten för bara några månader sen?

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

Ja, vi får väl helt enkelt vänta och se.. Det är då inte för att titta på den vackra grafiken som jag köper ett spel.
Då kan man lika gärna köpa förrenderade filmer istället.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /