Playstation 3 info

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Nej men om PS3:an släpps om ett år säger vi så har vi ju minst 2 generations nya grafikkort tills PC. Och om PS3:an grafik är 4 ggr så snabb som dual GF6800 Ultra som det sägs, så kommer väl det försprånget vara betydligt mindre om ett år. Eller kanske tom. bara till jul.

Med det menar du också att dom som köpte nya datorer tex i år måste uppgradera sina datorer redan nästa år för att hänga med i dom nya spelen. Att köpa ett nytt grafikkort till pc som är helt nytt kostar ju lika mycket som en nextgen konsol. Den stora fördelen med konsoler är ju att dom är grymt prisvärda och prispressade, något som du försöker hävda att dom inte är.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasa
Av vilken anledning skulle vi göra det?

Det är bättre att sälja dom redan nu än om några månader då det kommer att vara svårare att sälja dom pågrund utav låg efterfråga.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Med det menar du också att dom som köpte nya datorer tex i år måste uppgradera sina datorer redan nästa år för att hänga med i dom nya spelen. Att köpa ett nytt grafikkort till pc som är helt nytt kostar ju lika mycket som en nextgen konsol. Den stora fördelen med konsoler är ju att dom är grymt prisvärda och prispressade, något som du försöker hävda att dom inte är.

räknar man med att man måste köpa en ny tv för att få ut deras fulla potential så är dom inte så prisvärda längre. dessutom har dom bara grafik jämförbar med det bästa på PC i ett år eller så, sen blir dom omsprungna igen och man sitter där med nya spel med sunkgrafik. med en PC kan man välja om man vill behålla sin gamla utrustning och dra ner på grafiken eller om man tycker det är värt att uppgradera och på så sätt få bättre och bättre grafik. med en konsoll är man fast med dålig grafik hur gärna man än vill uppgradera.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

Varför sälja? bättre att ha kvar som minne. Jag gjorde misstaget att ge bort mitt gamla nes. Har fortfarande kvar mitt PS1(den stora varianten) och den tänker jag inte sälja. Tänker heller inte sälja mitt PS2 som jag även den kommer att behålla.

Men om du har ont om pengar, är nog det lönt att sälja.

Ontopic:
De flesta spel var förrenderade, men inte Unreal 3 engine. Den var inte förrenderad.

Citat:

As a movie, it was a spectacular technological tour de force, and just to show that it wasn't a pre-rendered movie, Sweeney replayed the demo, then paused it and zoomed in and out, showing off various technological details.

http://www.gamespot.com/news/2005/05/16/news_6124995.html

Permalänk
Medlem

http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=116466&p=irol-new...

Det blir typ "ATI VS NVIDIA" med consoler också

"NVIDIA Presents Breakthrough Next-Generation Graphics at Sony Computer Entertainment's PLAYSTATION(R)3 Press Conference

May 16, 2005 /PRNewswire via COMTEX/ -- SONY PICTURES STUDIOS, CULVER CITY, Calif., May 16 /PRNewswire-FirstCall/ -- NVIDIA Corporation (Nasdaq: NVDA) a worldwide leader in graphics and digital media processors, provided a first look at the powerful graphics architecture of PLAYSTATION(R)3 at a press conference held today by Sony Computer Entertainment (SCE). NVIDIA and SCE are jointly developing a new graphics processor for PLAYSTATION(R)3. Codenamed "RSX," the new processor will connect directly to Cell, the advanced microprocessor developed by IBM, Sony Group, and Toshiba.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20020613/NVDALOGO )

"RSX is jointly developed by NVIDIA, the number one company in PC graphics, and SCE, the leader in computer entertainment," said Ken Kutaragi, president and group CEO, Sony Computer Entertainment Inc. "This cutting-edge graphics processor will give freedom in graphics expression and accelerate the fusion of entertainment content."

"PLAYSTATION 3 will be the most important computer entertainment and digital media platform of the decade," added Jen-Hsun Huang, president and CEO, NVIDIA. "The combination of Cell and RSX will enable the creation of next-generation real-time 3D imagery that will take your breath away."

During the press conference, Mr. Huang demonstrated examples of graphics breakthroughs that will be available to future PLAYSTATION 3 developers and end-users. His presentation included real-time demos created by NVIDIA as well as a new demo developed by Epic Games. The demos illustrate how RSX will enable PLAYSTATION 3 games to realize stunning immersive and interactive environments, compelling and believable characters, and experiences beyond what was previously thought possible.

RSX will be the most sophisticated graphics processor ever built, representing 1500 person-years of investment. When combined with Cell, it will provide an astounding two teraflops of floating point horsepower. A measure of the extraordinary processing power of RSX compared to current-generation game consoles is the numbers of transistors it will contain: 300 million. This is more than the total number of transistors in both the central processing units and the graphics processing units of the three leading current-generation systems, combined.

RSX will be manufactured at Sony Group's Nagasaki Fab2 as well as OTSS (joint fabrication facility of Toshiba and Sony).

About NVIDIA

NVIDIA Corporation is a worldwide leader in graphics and digital media processors. The Company's products enhance the end-user experience on consumer and professional computing devices. NVIDIA graphics processing units (GPUs), media and communications processors (MCPs), and wireless media processors (WMPs) have broad market reach and are incorporated into a variety of platforms, including consumer and enterprise PCs, notebooks, workstations, PDAs, mobile phones, and video game consoles. NVIDIA is headquartered in Santa Clara, California and employs more than 2,100 people worldwide. For more information, visit the Company's Web site at www.nvidia.com.

Certain statements in this press release including, but not limited to, the design, features, performance, capabilities and benefits of the RSX and next-generation real-time 3D imagery, are forward-looking statements that are subject to risks and uncertainties that could cause results to be materially different than expectations. Such risks and uncertainties include, but are not limited to, market acceptance of our new products, difficulties in the development of new and enhanced products, successful implementation of new products and technologies, manufacturing and other delays, manufacturing and software defects, incompatibility of technologies, the impact of technological development and competition, dependence on third-party manufacturers, general industry trends including cyclical trends in the PC and semiconductor industries, manufacturing costs and the pricing of components, the impact of competitive products and pricing alternatives, changes in industry standards and interfaces, and other proceedings and other risks detailed from time to time in the reports NVIDIA files with the Securities and Exchange Commission including its Form 10-K for the fiscal year ended January 30, 2005. These forward-looking statements speak only as of the date of this release. NVIDIA disclaims any obligation to update these forward-looking statements.

NOTE: All company and/or product names may be trade names, trademarks and/or registered trademarks of the respective owners with which they are associated. Features, pricing, availability, and specifications are subject to change without notice.

SOURCE NVIDIA Corporation"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypeX
http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=116466&p=irol-new...

NVIDIA Corporation is a worldwide leader in graphics [...].

nja...:)

Visa signatur

Permalänk

Haha! Skiten ser ut som ett kylskåp^^

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk

Hoppas 360 och PS3 är tysta. Jag vill inte ha ett fläktrum i mitt hem.
Kom ihåg att alla specsen kan ändras och självaste designen och allt godis är inte slutgiltligt. All specs är bara siffror som inte betyder så jätte mycket. Hur bra konsolerna kommer att vara får vi veta när dom väl är ute på butikerna.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

när kommer den ut då ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Hoppas 360 och PS3 är tysta. Jag vill inte ha ett fläktrum i mitt hem.
Kom ihåg att alla specsen kan ändras och självaste designen och allt godis är inte slutgiltligt. All specs är bara siffror som inte betyder så jätte mycket. Hur bra konsolerna kommer att vara får vi veta när dom väl är ute på butikerna.

Du kan ju se Sonys presskonferens på gamespot, där visades många spel och techdemos upp, KillZone, Gran Turismo 5, Final Fantasy XII osv...

Permalänk
Medlem

PS3:

Citat:

COMING IN SPRING 2006

Återstår att se när den kommer hit då. Förhoppningsvis kan de göra något i stil med Microsoft som planerar att släppa x360 både i Amerika och Europa i nov-dec.

Bra också att den stöder kontroller som inte körs över bluetooth utan även usb och WiFi... handkontrollerna åsg något hyperspacade ut, men det återstår väl att se hur de blir. De är ju ändå bara de första bilderna av hårdvaran.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gagg
Du kan ju se Sonys presskonferens på gamespot, där visades många spel och techdemos upp, KillZone, Gran Turismo 5, Final Fantasy XII osv...

Jo då. Visst har jag sett bilden och en massa video klipp men grafiken brukar inte vara lika bra som filmerna och det har vi erfarenhet av när det gäller ps2 och xbox. Man ska inte förlita sig på filmer för mycket. Jag hoppas att vi får se in-game movies dom närmaste dagarna.
Det dåliga är ju att sony och MS skryter om sina konsoler och visar oss en massa siffror men låter oss vänta 6-12 månader tills deras spelbrukar finns ute i butikerna. Vad ska vi göra under tiden då?

Edit: release datumen kanske blir uppskjutna som PSP. Det är inte helt overkligt att vi kanske får vänta över ett år tills ps3 har kommit till sverige.

Visa signatur

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Konsollen såg jäkligt fräck ut, men kontrollen inte alls lika fräck. Hoppas man kan använda en Dual Shock-kontroll till PS3:an (som för övrigt är bland den bästa handkontroll som gjorts i mitt tycke).

Chansen att man kommer kunna använda en Dual Shock är väll ganska liten. Kolla på anslutningarna:

http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/614/614619/e3-2005-...

Där fram ser det inte ens ut som att det är nån anslutnings möjlighet, dom kör troligen på den trådlösa standarden:

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Chansen att man kommer kunna använda en Dual Shock är väll ganska liten. Kolla på anslutningarna:

Där fram ser det inte ens ut som att det är nån anslutnings möjlighet, dom kör troligen på den trådlösa standarden:

Kommer säkert någon PS2-USB adapter, kanske inte från Sony men säkerligen från 3e-part.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR

PS3:an har ju 4 USB-portar på framsidan, så det borde ju gå att koppla in en DualShock via dom, det finns ju adapters.

Anledningen till att dom har ändrat designen verkar vara att dom har blivit stämda för designen på DualShock 2, och inte får sälja den längre.

För övrigt så verkar det inte gå att länka till bilder på IGN:s hemsida...

Permalänk
Avstängd

Tekken 6!!1111111

Permalänk
Avstängd

priset säga hamna på $300 för den versionen som visades upp på e3 och $500 för en high-end version med stor hdd och blu ray-rw

och alla spelen som visades upp var i realtime på nästan final ps3-hårdvara.. så sluta trolla.

Permalänk

Jag brukar inte skriva i denna typ av trådar men jag kan bara hälsa att utifrån spelutvecklarnas perspektiv har Xbox360 absolut inga fördelar alls jämfört med den tidigare situation med Xbox vs PS2.

PS2 var känd som en mycket komplicerad utvecklingsmiljö med alla dess "små" processing-units som man blev tvungen att synka och skriva micro-kod till. Xbox med dess "D3D"-baserade liknande utvecklingsmiljö var liksom som dag och natt.

Lyssna vad Tim Sweeny sade under talken, OpenGL + CG för shaders gjorde det möjligt att porta en "PC"-platform till PS3 på ungefär 2 månader.

Såsom jag ser det är de enda fördelarna med Xbox360, Live och Halo3.

Microsoft killarna hade för bråttom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BobbyFromDallas

Lyssna vad Tim Sweeny sade under talken, OpenGL + CG för shaders gjorde det möjligt att porta en "PC"-platform till PS3 på ungefär 2 månader.

läskigt starkt jobbat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

$500 är ju riktigt billigt för en nextgen-leksak!

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk

Jag vägrar att betala mer än 4000kr för xbox 360 eller ps3. Ska bli intressant att se prisskillnaderna mellan priserna här i sverige och i USA.
Jag skulle inte ha något emot att betala 5000kr för 360 eller ps3 om priserna på spelen ligger på 350-400kr.
Det verkar som om allt inte kommer att vara så billligt
Konsol ungefär 4000kr
spel 600-700 kr
en extra kontroll 500kr(trådlöst är dyrt)
plus hårddisk om det inte medföljer en.

Det är inte helt omöjligt att man måste punga ut med 5000kr för ett bra starter kit. Jag hoppas att jag har fel.

Visa signatur

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Jag vägrar att betala mer än 4000kr för xbox 360 eller ps3. Ska bli intressant att se prisskillnaderna mellan priserna här i sverige och i USA.
Jag skulle inte ha något emot att betala 5000kr för 360 eller ps3 om priserna på spelen ligger på 350-400kr.
Det verkar som om allt inte kommer att vara så billligt
Konsol ungefär 4000kr
spel 600-700 kr
en extra kontroll 500kr(trådlöst är dyrt)
plus hårddisk om det inte medföljer en.

Det är inte helt omöjligt att man måste punga ut med 5000kr för ett bra starter kit. Jag hoppas att jag har fel.

Tja, du kan ju alltid börja lägga undan lite pengar nu, det är ju ett tag kvar tills släppet.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko
räknar man med att man måste köpa en ny tv för att få ut deras fulla potential så är dom inte så prisvärda längre. dessutom har dom bara grafik jämförbar med det bästa på PC i ett år eller så, sen blir dom omsprungna igen och man sitter där med nya spel med sunkgrafik. med en PC kan man välja om man vill behålla sin gamla utrustning och dra ner på grafiken eller om man tycker det är värt att uppgradera och på så sätt få bättre och bättre grafik. med en konsoll är man fast med dålig grafik hur gärna man än vill uppgradera.

Tack nu slapp jag skriva det.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Till er som inte sett trailern till Grand Turismo 5. Ni måste se den.

http://media.ps3.ign.com/media/713/713809/vid_1121853.html?mu...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sladder
Anledningen till att dom har ändrat designen verkar vara att dom har blivit stämda för designen på DualShock 2, och inte får sälja den längre.

Det var väl vibratorn dom åkte dit på, har för mig att även MS gjorde det, men istället för att betala skulden köpte dom upp företaget. Så Sony fick betala skulden till MS istället Rätta mig gärna, om det skulle vara fel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Till er som inte sett trailern till Grand Turismo 5. Ni måste se den.

http://media.ps3.ign.com/media/713/713809/vid_1121853.html?mu...

Blev inte särskilt imponerad.
Ser ju ut ungefär som GT4.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
och alla spelen som visades upp var i realtime på nästan final ps3-hårdvara.. så sluta trolla.

Är du säker på det?

För jag tyckte UE3 engine som demades i realtid såg ut som skrot jämfört med Killzone 2 filmen.

(relativt alltså)

Permalänk
Avstängd

ja det var stora skillnader ...

men vi blir varse nästa år hur bra dessa konsoller verkligen är ...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Är du säker på det?

För jag tyckte UE3 engine som demades i realtid såg ut som skrot jämfört med Killzone 2 filmen.

(relativt alltså)

Jag såg nyss Kill zone filmen(in-game) det såg fantastiskt ut. Jag är helt sugen på PS3 men sony måste se till att släppa konsolen innan årsskiftet, jag orkar inte vänta tills våren eller hösten 2006.

Visa signatur

Microsoft Zune 80

Permalänk
Avstängd

spring 2006 kommer ps3an .... lååångt kvar tills dess

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!