Permalänk
Medlem

Thermalrock Eclipse

Hej.

En ny dator är på ingång, men det behövs ett fint chassi. Tog mig några minuter innan jag blev helt fast. Detta chassi måste jag ha.

http://www.thermalrock.com/chassis/eclipse/black.htm

Frågan är, har någon sett detta chassi hos någon återförsäljare i Sverige? Av den infromationen som fanns på hemsidan, så fick jag uppfattningen om att närmaste köp-ställe ligget i Danmark.

Är det så att detta chassi inte har kommit ut till svenska marknaden?

Skulle bli väldigt tacksam för svar, snarast möjligt.

// MVH Jacob

Visa signatur

//jaaz

Permalänk

Kolla med någon butik om dom kan hämta hem ett ex åt dig...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Taran, tittade också på de chassit, men det tilltalade inte mig lika mycket som eclipsen.

LsdBoy, har du något förslag på någon butik?

Visa signatur

//jaaz

Permalänk

Det var faktiskt ganska snyggt. Verkar vara hyffsat väldesignat om än kanske lite budget på insidan. Jag tycker att den med 5 skivor är lite snyggare för att den ser på något sätt renare och mer välproportionerad ut

Visa signatur

Skoskav?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kåmputer
Det var faktiskt ganska snyggt. Verkar vara hyffsat väldesignat om än kanske lite budget på insidan. Jag tycker att den med 5 skivor är lite snyggare för att den ser på något sätt renare och mer välproportionerad ut

Hehe, jag ser bara 4... x 2 ( 2 skivor får plats i varje)
Jaja, tror att insidan på dom där 2 är väldigt lika, likaså materialet
i själva chassit.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaaz
Taran, tittade också på de chassit, men det tilltalade inte mig lika mycket som eclipsen.

LsdBoy, har du något förslag på någon butik?

Kolla en lokal datorbutik, gtek.se , kylning.com mfl... bara att fråga...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Har nu e-mailat asiandistribution, som skäppar dessa chassis runt om i Skandinavien. Eclipse chassit kommer inte ut förrän sista Augusti.

Visa signatur

//jaaz

Permalänk
Discokungen

Thermalrock är ju ett dotterbolag/division av Thermaltake och med tanke på kvalitén som Thermaltake har så tvivlar jag inte på Thermalrock

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Hahaha skrattretande, Thermaltake slutar inte med att kopiera hahaha. De kopierar fast de blir bara fulare. Okej de säker väl "Inspiration" hos andra chassin

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gameresource
Hahaha skrattretande, Thermaltake slutar inte med att kopiera hahaha. De kopierar fast de blir bara fulare. Okej de säker väl "Inspiration" hos andra chassin

Vart har dom kopierat dom där två ifrån?

Och du har förmodligen aldrig ägt ett thermaltake själv

Permalänk
Medlem

Den med 4 skivor på tycker åtminstone jag påminner lite om BangOlufsens cd-spelare..

EDIT:

Visa signatur

jo..

Permalänk

hur fungerar det igentligen? är den en inbyggd cd spelar dvd sperlar? det är fan frågan.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Farmor, det ät en cd-storage som sitter i fronten. Man blir lite lurad, men det är alltså bara som en cd/dvd hållare.

Visa signatur

//jaaz

Permalänk
Discokungen

Fyfan vad exklusivt om det hade varit DVD-brännare där ^^

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB