Elder scrolls, är detta ett genomtänkt skämt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pettor
Morrowind är för sjutton bästa spelet någonsin!

Finns inget spel med sån otroligt komplex och skön värld enligt mig iallafall. Helt öppet att göra vad som helst. Striderna är väl lite småkassa men det är inte så farligt. För mig är det flera hundra gånger bättre än t.ex. nya stora spel som Half-Life 2, DooM 3 osv. Fattar inte hur Valve kan skapat Half-Life 2 i 6 år eller va de va, medan Morrowind skapades på 3år om ja inte har helt fel. Morrowind ä så jäkla mycket större, har mängder med böcker, historier, dialoger ja alla möjligt.

Sen finns det mängder med mods som gör det bättre. Fast själv använder ja inte många mods utan tycker spelet är superbt utan de. Jag längtar mycket till Oblivion minst sagt, synd bara att de finns chans att det blir ett Deus Ex 2 om ni förstår vad jag menar.

Det är ett riktigt fint spel, men för att försvara Valve så ligger det grymt mycket mer avancerad teknik bakom fasaden så att säga.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Morrowind var väl helt ok men inte i klass med mer dialogdrivna spel som fallout, planescape: torment och baldurs gate.

Permalänk
Medlem

jag tycker morrowind är ett utmärkt spel!
finns bara en nackdel. och det är alla smågrejer man kan göra för att lätt bli övermäktig. komma åt stora summor pengar i början av spelet hur lätt som helst o grejer.

Permalänk
Medlem

Tycker inte det är ett tråkigt spel! Det är däför jag har spelat sönder spelet med expantionerna - lätt 300 - 450 timmar!!:D

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
Du är ett litet skämt hipshot

Egentligen så är det en liten tiger som sitter bakom skärmen..

Permalänk
Medlem

Titta här då!

Morrowind tar en stund att komma in i.

Visa signatur

Ave!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frawg

Morrowind tar en stund att komma in i.

Word, BLING BLING!

Iallafall, första gången jag spelade spelet var jag så hypad över det... Men efter en liten upptäcksfärd (Först till Hla Oad och sedan till Vivec, till fots) så ansåg jag att spelet sög. Jag stängde av det och blev arg.

Lite senare, så startade jag upp det igen och... Jag var fanimej fast.

Spelet är det bästa rollspelet som släppts någonsin. Det är enormt, kul, tusentals quests, många olika platser och monster etc. etc.

Jag har spelat igenom det två gånger och har fortfarande inte upptäckt hela världen. Plus att med Tribunal och Bloodmoon blir den ännu större!

Solstheim är för övrigt min favvo plats. Snö, vargar, vikingar! Argh!