Elder scrolls, är detta ett genomtänkt skämt?

Permalänk
Medlem

Elder scrolls, är detta ett genomtänkt skämt?

-Morrowind

Jag har spelat detta till X-BOX och undrar vad i spelet som kan uppfattas som bra, det är ju så himla tråkigt! Tycker förvisso inte om dataspel överhuvudtaget men detta tar fasiken priset..

Jag hamnade i en stad och gick mellan en massa portar och pratade med folk som hela tiden gav mig order om att tala med någon anann, och så höll det på om och om igen.. Inget vackert att se, inget intressant överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Japp det är ett skämt, de skojade bara med oss

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Tack för att du informerar oss. Själv har jag spelat Morrowind i många timmar.

Permalänk
Avstängd

Det var uselt. Som i princip alla rollspel.

Visa signatur

Må edra kameler aldrig gå törstiga!

[img]http://www.the-north-pole.com/carols/images/ansanta.gif[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot

Du är ett litet skämt hipshot

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Jag fattar då ingenting ialla fall av spelet..

Permalänk

Rollspel brukar gå ut på att man ska läsa vad alla säger...

Permalänk
Medlem

Storyn är ganska viktig i Elderscrolls, det finns böcker i hela spelvärlden att läsa om dess historia m.m. Mycket av spelkänslan går ut på att helatiden bli bättre på något och samtidigt lära sig mer varför man är där och vart man ska. Det är ett klockrent lir om man gillar stora rpg's med en massiv story.

Grafiken och spelstilen utifrån dagens perspektiv är inte så banbrytande, men när det väl kom så var det något av en milstolpe. Men får man inte in känslan när man går upp på däck i båten man färdats i som fånge och ser morgonsolen glänsa i det underbart blåa vattnet så kan man nog inte förvänta sig så mycket senare heller.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jimmy_28
Jag fattar då ingenting ialla fall av spelet..

Det beror antagligen mer på dig än spelet.

Permalänk
Medlem

Spelet är perfekt, så är det bara.

Men vissa kanske inte kan uppskatta den enorma friheten som spelet erbjuder. Synd för dig i sådana fall, för du missar något riktigt storslaget.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot

Tack, nu är det Cola över mitt tangentbord och min skärm...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
Spelet är perfekt, så är det bara.

Men vissa kanske inte kan uppskatta den enorma friheten som spelet erbjuder. Synd för dig i sådana fall, för du missar något riktigt storslaget.

Jag tror att det är just därför vissa inte gillar spelet. Sådana som inte orkar tänka så mycket själva, utan vill en helt linjär story.

Om man sätter sig in i spelet ordentligt så finns det inte många spel som slår detta.

Permalänk

länge sen man testade det här spelet nu.
kan faktiskt inte säga om jag tyckte det var bra eller dåligt(vilket jag i vanliga fall är väldigt bra på).
det jag minns är hur långsamt och segt gubben rörde sej samt att det lät som en elefant tunga steg när man rörde sej.
fighting scenerna var hyffsat ok och man hade friheten att döda oskylldiga(vilket jag ger ett + för)....ger också ett + för dom allt för fina miljöerna(när man hade på hög grafik) samt dom öppna och stora områdena.
- ger jag åt vapnen vilket det inte fanns nått stort sortiment utav.

la ner spelet för att jag nog förväntade mej för mycket utav det,alltså att det skulle vara ett diablo liknande spel och inte ett så "djupt" spel....jag gav det aldrig en chans.
ska se om jag ger det 1 chans till framöver.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

De som inte gillar det kan ju återgå till sitt CS eller Diablo 2...

Morrowind är ett helt underbart spel, och det är en av anledningarna till att man spelar över huvud taget.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Avstängd

men alla spel passar ju faktiskt inte alla

Själv tyckte jag att Morrowind kändes sämre än Daggerfall men det kan ha berott på de enorma förväntningarna eller att grafiken var den riktigt stora förändringen. Annars kändes Morrowinds värld lite....liten

Permalänk

jag gjorde i min meningen bra melee fighter men redan í andra staden som main questen tog mig till blev det absurt svårt och jag tröttnade =/, tror dock att det är ett skit bra spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Docksider
jag gjorde i min meningen bra melee fighter men redan í andra staden som main questen tog mig till blev det absurt svårt och jag tröttnade =/, tror dock att det är ett skit bra spel

Men du ska ju göra 797859341689774645 andra quest lite parallellt med main guesten... Och stanna i grottor och slakta Deadras, det ger bra utrustning och lvl...

Permalänk
Medlem

Men herregud. Morrowind är ett grymt bra spel med underbar story, känsla och frihet. Dock är det lite djupare än CS eller ditt vanliga fightingspel till PS2, så jag rekommenderar att du återgår till dem om du inte kan uppskatta såna här spel.

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xstar
Men herregud. Morrowind är ett grymt bra spel med underbar story, känsla och frihet. Dock är det lite djupare än CS eller ditt vanliga fightingspel till PS2, så jag rekommenderar att du återgår till dem om du inte kan uppskatta såna här spel.

Men tänk på att han spelade det på x-box, alltså på en tv, och vi vet ju alla att läsa en text på en tv är rena ögon tortyren. Sen att Morrowind mest består av att läsa text gör det inte bättre.

Nej, han måste testa det på en dator för att kunna uppleva Morrowind

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk

Vill minnas att jag störde mig på hur man slogs i spelet och la ner det. Detta är nog ett spel som tilltalar vissa samt icke tilltalar andra.

Har man lite kasst med tålamod som jag så blir man snabbt less på att det går segt att ta sig fram och komma nånvart.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

Frihet i ett rollspel tycker jag låter föträffligt, men som ett exempel kan det innebära för mig en vacker grön miljö med mycket vatten och exotiska intressanta människor. Detta var om något enformigt, bara att kuta runt och göra skitsaker kors och tvärs. Inget roligt alls.. jag hade tänkt mig ett rollspel lite mer glädjefyllt, med kanske ett riktigt original på stadens torg som står och gapskrattar stup i ett eller småungar som kastar sten på en som man kan lura in i en fälla. Sådant som får spelet at leva, detta var ju endast sterilt..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dalman
Men du ska ju göra 797859341689774645 andra quest lite parallellt med main guesten... Och stanna i grottor och slakta Deadras, det ger bra utrustning och lvl...

Grejen är ju den att det tar år att röra på sig i spelet och man orkar verkligen inte kuta runt 15min för att hitta en gråtta men femton personer i

Permalänk
Medlem
Citat:

Grejen är ju den att det tar år att röra på sig i spelet och man orkar verkligen inte kuta runt 15min för att hitta en gråtta men femton personer i

Det tar inte en kvart för att hitta en grotta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du inte använt Boots of blinding speed?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Assa, man ska inte gora alla main questen direkt. Jag har spelat detta spel sjukt jevla mycket. En sak som gor det lite obalanserat e att man kan gora sa enormt sjuka enchantments. Man kan gora sa att man akstar iveg en boll som drar allt liv ur alla i balmora osv, om man har pengarna villsega. Even kan man gora enchantmeents sa att man e nest intil ododlig. Jag gjorde alla quests hos ngt (house) och alla quest for morag tong. Sedna ner jag skulle borja gora main questen sa var jag tillreckligt hog lvl for att nestan kunna springa igenom uppdragen i borjan. Man skaffar sig ocksa ett eget hus, gar pa jakt efter saker (typ hela deadric settet) osv. Veldigt bra spel.

For att ta sig fram snabbt.. Ta pa boots of blinding speed, gor en enchantment pa en ring elre natt sa att du hoppar cp hogt, 1 quippa boots of.. sedan anvend ringen ner du hoppar sa kan du flyga over typ halva kartan om du vill. Jag gjorde dock pa ett annat sett och gjorde en ring sa att jag kunde flyga. Tog lite lengre tid me ndet funkade.

Permalänk
Medlem

Det som suger med Morrowind är att det är svintråkigt att prata med NPCer.

Obs! För att kommunicera med mig kan du inte svara med meningar, utan du måste skriva ett av orden som är i fet stil.

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Srekel
Det som suger med Morrowind är att det är svintråkigt att prata med NPCer.

Obs! För att kommunicera med mig kan du inte svara med meningar, utan du måste skriva ett av orden som är i fet stil.

Det blir ju inte så mycket bättre utan multiplayer tyvärr. Jag tycker Morrowind är bra, men det tar inte RPG's man kan köra online

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jimmy_28
Frihet i ett rollspel tycker jag låter föträffligt, men som ett exempel kan det innebära för mig en vacker grön miljö med mycket vatten och exotiska intressanta människor. Detta var om något enformigt, bara att kuta runt och göra skitsaker kors och tvärs. Inget roligt alls.. jag hade tänkt mig ett rollspel lite mer glädjefyllt, med kanske ett riktigt original på stadens torg som står och gapskrattar stup i ett eller småungar som kastar sten på en som man kan lura in i en fälla. Sådant som får spelet at leva, detta var ju endast sterilt..

Synd då att du kör det på en en krysslåda, för pc-versionen finns det mods gör världen mer levande och fixar det mesta man stör sig på...

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Assa, man ska inte gora alla main questen direkt.

Kan säga som så här:
Main questen är den enda som jag INTE gjort klart!
Har gjort alla quests för alla andra guilds, houses, vampires, shrines etc, samt en stor del av dom man får genom att prata med löst folk.

Permalänk
Medlem

Morrowind är för sjutton bästa spelet någonsin!

Finns inget spel med sån otroligt komplex och skön värld enligt mig iallafall. Helt öppet att göra vad som helst. Striderna är väl lite småkassa men det är inte så farligt. För mig är det flera hundra gånger bättre än t.ex. nya stora spel som Half-Life 2, DooM 3 osv. Fattar inte hur Valve kan skapat Half-Life 2 i 6 år eller va de va, medan Morrowind skapades på 3år om ja inte har helt fel. Morrowind ä så jäkla mycket större, har mängder med böcker, historier, dialoger ja alla möjligt.

Sen finns det mängder med mods som gör det bättre. Fast själv använder ja inte många mods utan tycker spelet är superbt utan de. Jag längtar mycket till Oblivion minst sagt, synd bara att de finns chans att det blir ett Deus Ex 2 om ni förstår vad jag menar.