Permalänk
Medlem

Problem med att hitta hårdvara.

Jag håller på med några dator byggen här ska bli 2st seperon burkar (ursäkta stavningen). Jag står in för några problem jag inte riktigt vet hur jag ska komma runt. Så jag tänkte fråga efter hjälp.

1. Jag har köpt ett stort svart chassi från cooler master som stödjer 2nätdelar för jag hadde tänkt köra många hårddiskar och så. Då ska man ju koppla ihop några sladdar på ATX aggregaten och göra en brygga. Det var ju lätt men saken är den vart får man tag på ATX kontakterna som motsvarar dom på aggregaten? Eventuellt kan en förlängare gå bra om man modifierar den lite.

2. Modekortet har en lite udda form på kontakterna där bak. Det ser ut som kortet skulle kunna sitta i en liggandes burk eller något sånt. kortet heter K7VT4A+ tillvärkare? ingen aning. Det skulle vara bra om det finns en sån där plåt som man kan byta ut bak på chassit så dom stämmer överäns.

3. slutligen hur stor är pristanda skillnaden mellan en sepreon prosessor och en AMD64bitars?

slutligen vill jag säga tack för hjälpen!
///Tompa

Permalänk
Medlem

1: Förstår inte riktigt frågan, är inte inne på ämnet.
2: du ska få med en I/O plåt när du köper moderkortet. I värsta fall får du beställa ett från moderkortstillverkaren. Märket låter som MSI, men det kan jag inte konfirmera... Vänta tills en mer rutinerad svarar
3: Idag är skillnaden inte särskilt stor, såvitt jag har förstått, men om man tänker framtidssäkert så är 64-bits processorerna säkrare.

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

1. Ska leta runt lite... vet att jag har sett en sådan adapter någonstans.
2. Du ska som sagt ha en speciell plåt att sätta i chassit, borde finnas med moderkortet, om inte så ta kontakt med tillverkaren som jag skulle tro är ASRock.
3. Prata med någon annan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dynamite
1. Ska leta runt lite... vet att jag har sett en sådan adapter någonstans.
2. Du ska som sagt ha en speciell plåt att sätta i chassit, borde finnas med moderkortet, om inte så ta kontakt med tillverkaren som jag skulle tro är ASRock.
3. Prata med någon annan

okej. Nä den plåten följde inte med... jag köpte kortet av en kompis nämligen och han fick inte heller någon plåt.