FAQ: Styla ditt skrivbord/Visa era stylade skrivbord här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
[B]Här är mitt

http://dump.grendosa.com/xerbee_skrivbord.JPG
(1280x960)

är det i objectdock du har gjort så att det blev sånna flipar där det står "spel" "program" och så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adventure
Det går att ha objectdock låst till skrivbordet. I fliken appearance väljer man "Always on bottom" Sen bockar man INTE för "use mouse activation". Då är allt låst till skrivbordet som om det hörde till det.

Precis det jag vill ha.... men! Det här finns inte för "tabbade" docks
Har lagt så himla många ikoner i min dock att jag måste köra "tabbat" annars blir den väldigt väldigt lång. Ska prova att göra någon form av flyout meny vilket verkar vara det enda praktiska som jag kan använda för att få bort alla ikoner... fast då måste man ha en mapp med sina ikoner i.

EDIT: Kappy: Yep det är en dock med tabbar (man får göra en helt ny dock och välja tabbad, finns som du ser ovan lite nackdelar med det...)

Permalänk
Medlem

Ahhhh nice, länka bakgrund å tema tack

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

Har gjort två bilder som jag sedan länkat i samurize.

Jag får felrapport när jag klickar på GTA San Andreas ikonen men inte på msn ikonen.

Alltså: MSN startas normalt. GTA SA startas inte alls för jag får relrapport.
Nån som vet varför?

edit:
Efter en reboot märkte jag att när jag första gången klickar på gta ikonen så läggs GTA_SA.exe i en process men spelet startas lixom inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
är det i objectdock du har gjort så att det blev sånna flipar där det står "spel" "program" och så?

Ja, full-versionen.

Visa signatur

En del lever sitt liv, högt upp på en piedestal
En del lever sitt, bara för å rasa av

Permalänk
Medlem

e de någon som vet var man kan hitta ett paket med Mac ikoner i PNG format
har kollat igenom lite på Wincustomize och deviantart men har inte hittat något najs än

om det är någon som vet något najs paket så länka till de

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem
Visa signatur

En del lever sitt liv, högt upp på en piedestal
En del lever sitt, bara för å rasa av

Permalänk
Medlem

Drygt med dubbla skärmar, skrytarN^

Någon som har ett tips på hel svart theme till WindowsBlinds, dvs så att startmenyn och fältet blir helsvart, med undantag för (förslagsvis) vit text till öppna fönster.

Ursäkta äcklig svenska, har ont i huvudet.

Visa signatur

HEJHEJ. Jag önskar jag var lika emo som Björn. Men jag kan ju drömma/från David

Permalänk
Medlem
Visa signatur

En del lever sitt liv, högt upp på en piedestal
En del lever sitt, bara för å rasa av

Permalänk
Citat:

hej
kan du berätta hur du gjorde för att få cpu temp och andra temperaturer och cpu usage? jag får inte det att fungera i samurize! tempen står på 40 grader medans i everest visar den 27 grader!

vilket program har du använt dig av?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
hej
kan du berätta hur du gjorde för att få cpu temp och andra temperaturer och cpu usage? jag får inte det att fungera i samurize! tempen står på 40 grader medans i everest visar den 27 grader!

vilket program har du använt dig av?

först så startar man speedfan.
sen tar man add hardware->speedfan i samurize.
sen väljer man att den ska visa temp, sedan vilken tempsensor.
men speedfan funkar som känt inte på många moderkort, vilket är synd

så om det inte funkar så kan du testa Motherboard Monitor och adda det i samurize

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pixies
Heh.

http://www.customize.org/details/27818 (Non-windowsblinds)
http://www.customize.org/details/14522

Dom 2 svarta jag vet av.

Tack, men vad jag ser är de närmast gråa.
Vill ha becksvart så emot en svart bakgrund så syns in aktivitetslisten, comprende?
Det går även bra med vit (detsamma fast mot vit bakgrund) om någon ville vara så snäll och leta, för jag har verkligen letat...

Visa signatur

HEJHEJ. Jag önskar jag var lika emo som Björn. Men jag kan ju drömma/från David

Permalänk
Medlem
Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk

Mitt skrivbord:

Svart/vitt tema

Visa signatur

[AMD Athlon 64 3000+] [1024 MB RAM] [2 x 250GB Hitachi Deskstar S-ATA2] [XFX 6800GT] [FSP 400W] [3D-Mark 01: 20870] [3D-Mark 03: 12295] [3D-Mark 05: 5782] [3D-Mark 06: 2286]

Permalänk

någon som kan ge exempel på snygga svarta skrivbord?
med svarta skrivbord menar jag rena, enkla, stilrena, kala!

inte grafikbaserad med massa bilder och färger!

ren och snygg design
i svart

får väll eftersöka detsamma i vitt oxå!

adventure: din va snygg, men lite för plåttrig för min smak!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av duv
Tack, men vad jag ser är de närmast gråa.
Vill ha becksvart så emot en svart bakgrund så syns in aktivitetslisten, comprende?
Det går även bra med vit (detsamma fast mot vit bakgrund) om någon ville vara så snäll och leta, för jag har verkligen letat...

Ska du ha en-färgat så kan du enkelt göra det själv ju

Visa signatur

En del lever sitt liv, högt upp på en piedestal
En del lever sitt, bara för å rasa av

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
http://img380.imageshack.us/img380/5906/desk0hf.th.png
Peka-klicka..

Har använt ett egenmodifierat mac os x tema, object dock samt en bakgrund från apple.
Sylade allt på en timme igår, så jag är väll rätt så nöjd med resultatet. Tänkte lägga in en samuraj-klocka senare..

EDIT: Jag använde ObjectDock för att skapa panelen till höger.

Hur har du fått till det i notepad? Alltså verktygsfältet där.

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem

Vilket program skulle ni rekommendera för att ändra utseendet i windows, WindowBlinds eller Style XP? Fördelar/nackdelar gentemot varandra? Vad skiljer dem åt? Priset är detsamma för båda också har jag sett.. Vill arrangera om lite och ändra ganska mycket här och var..

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem

Du behöver inte Style XP för att använda vanliga windows skins. (Nej det gör han inte, spelar ingen roll vad ni säger)
Men jag rekommenderar WindowBlinds.

Visa signatur

En del lever sitt liv, högt upp på en piedestal
En del lever sitt, bara för å rasa av

Permalänk

någon som kan ge exempel på snygga svarta skrivbord?
med svarta skrivbord menar jag rena, enkla, stilrena, kala!

inte grafikbaserad med massa bilder och färger!

ren och snygg design
i svart

får väll eftersöka detsamma i vitt oxå!

adventure: din va snygg, men lite för plåttrig för min smak!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pixies
Du behöver inte Style XP för att använda vanliga windows skins. (Nej det gör han inte, spelar ingen roll vad ni säger)
Men jag rekommenderar WindowBlinds.

ok, tack. såg nyss på WindowBlinds-sidan, och det blir nog det för mig. läste där också: "It is the only program of its kind used and certified by Microsoft". känns kanske säkrare att använda det också då.

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag måste ha Elisha bakgrunden! Give!

Permalänk
Medlem

Tänkte höra, kan man fixa 'transparenta' fönster med WindowBlinds, eller fixar man det genom nåt annat program? Isåfall vad?

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem

Här är mitt StyleXP med warcraft-theme och Sidebar med Fluorescence-theme.
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/1280skrivbord.jpg

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sprites
Tänkte höra, kan man fixa 'transparenta' fönster med WindowBlinds, eller fixar man det genom nåt annat program? Isåfall vad?

Glass2k funkar -> http://www.chime.tv/products/glass2k.shtml

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Glass2k funkar -> http://www.chime.tv/products/glass2k.shtml

Jepp det funkade bra tack

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahoof
Här är mitt StyleXP med warcraft-theme och Sidebar med Fluorescence-theme.
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/1280skrivbord.jpg

Ser inget "warcraft" där..

Visa signatur

En del lever sitt liv, högt upp på en piedestal
En del lever sitt, bara för å rasa av

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahoof
Här är mitt StyleXP med warcraft-theme och Sidebar med Fluorescence-theme.
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/1280skrivbord.jpg

skulle bli överlycklig om du kunde visa vart du hittat den där bilden! eller kanske till och med ett ställe med liknande bilder! tror jag skulle kunna göra mitt skrivbord till en underbar plats om jag fick tag i den bilden