startmenyn och allt fryser efter ett tag!

Permalänk

startmenyn och allt fryser efter ett tag!

hejsan. har precis installerat om datorn, men redan efter 40minuter efter ominstallation så började den bli konstig. den började frysa sig oftare och oftare. men endast startmenyn! det är otroligt jobbigt, för jag får starta om den var 10minut. jag har:

virussökt.
kopplat ur olika komponenter.
rensat diskarna.
kollat värmen.
defragmenterat.

m.m

ja, ja tycker att jag har gjort allt!

vad är nästa steg? formatering igen?. eller finns det kanske en sista utväg?- tonasty4u

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Hedersmedlem

Har du några errors i loggarna? Skriv "eventvwr.msc" (utan dubbelfnuttar) i Start | Kör och undersök under 'Program' och 'System'. Posta här om du hittar något.

Kanske Memtest kan vara något att testa med också.

Vilken version av XP installerar du? SP2?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Har du några errors i loggarna? Skriv "eventvwr.msc" (utan dubbelfnuttar) i Start | Kör och undersök under 'Program' och 'System'. Posta här om du hittar något.

Kanske Memtest kan vara något att testa med också.

Vilken version av XP installerar du? SP2?

shit. vart inne och kollade i "eventvwr.msc" under dom flikarna du sa. det fanns GRYMT mycket errors under dom flikarna du sa!

jag kör xp pro. utan sp2. får inte sp2 att funka :S. ska testa memtest nu med!

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
shit. vart inne och kollade i "eventvwr.msc" under dom flikarna du sa. det fanns GRYMT mycket errors under dom flikarna du sa!

jag kör xp pro. utan sp2. får inte sp2 att funka :S. ska testa memtest nu med!

Vilka errors rör det sig om då? *Nyfiken*

Kan nog inte hjälpa mer annars...

Permalänk
Medlem

Skriv upp dina errors så ska vi titta på de

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

japp. här kommer det

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/system.txt - system

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/program.txt - program

Ok, jag kan föreslå att du installerar/installerar om nForcedrivisarna -> http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Alla felen om "nvatabus" har rimligen med dessa att göra.

Permalänk
Medlem

off topic! .
Varför får du inte SP2 att fungera? .. det är bara en uppdatering!

Permalänk
Citat:

Ok, jag kan föreslå att du installerar/installerar om nForcedrivisarna -> http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Alla felen om "nvatabus" har rimligen med dessa att göra.

japp. är det moderkorts-drivrutinerna du menar då?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

japp. är det moderkorts-drivrutinerna du menar då?

Ja, stämmer. Har du redan installerat dessa kanske?

Permalänk
Citat:

Ja, stämmer. Har du redan installerat dessa kanske?

har gjort allt nu. men inget har hjälpt. skit

Visa signatur