saitek r440 VS Logitech Momo Racing [rattbyte]

Permalänk

saitek r440 VS Logitech Momo Racing [rattbyte]

Hejsan, är inne på att byta ratt. nuvarande ratten är den på bilden längst ner "saitek r440". men det jag inte gillar med den är att man måste växla med paddlarna :/. har kollat lite på Logitech Momo Racing. är det värt att byta till en sån bara för att få växelspaken?
eller ska jag behålla min gammla? är väldigt förvirrad nu. och jag tänker göra som majoriteten röstar

Logitech Momo Racing

VS

saitek r440

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Kör på momo'n, har en själv fast den har paddlar och pedalställ och ramen till ratten i aluminium. synd att dom inte tillverkas längre.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag skulle satsat på Logitech Driving Force Pro. Den har allt som MOMO Force har men DFP har upp till 900 graders rattutslag och funkar både till playstation och PC.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Jag skulle satsat på Logitech Driving Force Pro. Den har allt som MOMO Force har men DFP har upp till 900 graders rattutslag och funkar både till playstation och PC.

den ratten med 900 graders rattutslag verkar mycket intressant. ska genas kolla den

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Bara jag som använder växelspaken till handbroms? Jag växlar med paddlarna och har handbromsen på växelspak neråt. Då får man sån jävla känsla i tex RBR

Edit: Nu blev jag ju sugen att spela.. Ska hämta ratten på direkten.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Logitech Driving Force Pro låter förbaskat intressant! Men på Logitechs sida finns den bara till PS2. Någon som kan dementera detta, för isf. måste jag ha en!

Passar också på att fråga om någon vet om någon växelspak med lägen för varje växel? (Som en vanlig växelspak alltså...)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Driving Force Pro är avsedd för användas till PS2, men den går även att användas till PC. Logitech Momo Racing är avsedd för PC men går även att användas till PS2.

http://www.wingmanteam.com/files/documents/webfaqs/wmhelp/Pro...

ACT-Labs tillverkade tidigare en 8 läges H-växelspak (GPL shifter) men la ner produktionen av den för något år sen. Den går nog att hitta begagnad.
http://firingsquad.com/hardware/actlabswheels/

Permalänk
Medlem

någon som vet om den ratten är bra? om den är ungefär lika skön som en momo eller så? ^^

Permalänk
Medlem

Både Momo Racing och Driving Force Pro är betydligt bättre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Både Momo Racing och Driving Force Pro är betydligt bättre.

Har haft den och har momo ratten. Momo ratten är grymt mycket skönare....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Den gamla momo'n har läderratt

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

hmm, tror ni att man skulle kunna skicka in ratten till Thrustmaster för att båda växelpadsen har pajjat?

Permalänk
Medlem

Live for speed + Logitech Momo Racing = Galet bra

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk

Fruktansvärt ont om GPL-shifters på begagnatmarknaden
Ingen som testat att bygga något liknande själv?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Här finns det många som byggt egna växelspakar.
http://forum.rscnet.org/forumdisplay.php?f=186