Permalänk
Medlem

Beror på att din tv inte klarar 60Hz 100% fullt, Åtminstonde klarar den av såpass mycket att din bild inte flimrar, Men det du märker är ett vanligt fenomen i vilket fall som hellst.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Om man är osäker på om ens TV klarar PAL60, är det bara att prova? Det borde knappast var a skadligt för TVn, men hur gör man om det inte stöds och man inte får någon bild? Slår det automatiskt tillbaka efter ett tag eller något sånt?

Manuallen till min TV nämner att vissa modeller klara PAL60, dock står det inte vilka (jippie!) modeller. Använder mig av en RGB-scart mellan TV och XBOX 360.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Avstängd

Vad har du för TV? är den inte gammal så stödjer den säkert 60Hz då dom flesta nya klarar det.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Lost Planet Only Using 60% of Xbox 360's Potential
http://xbox360.qj.net/Lost-Planet-Only-Using-60-of-Xbox-360-s...

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk

60%!!!!!!
jisses hur kraftfull är 360 egentligen??? verkar som att den är rätt maffig

vi får se hur väl HAlo 3 utnyttjar kaoasiteten i 360:n

F.E.A.R kommer nog bli ett givet köp COD2 funderar jag på också för ska jag ha det snyggt på datorn så kommer jag ej över 20fps

så på 360 äre minst lika snyggt som på en top notch PC

o flyter bättre hehehe ja än på min PC i alla fall

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Vad har du för TV? är den inte gammal så stödjer den säkert 60Hz då dom flesta nya klarar det.

En 21" Tandberg som är något år bara. Okej, men om det inte fungerar slår den tillbaka automatiskt eller får man bara en väldigt konstig bild så att man ser tillräckligt för att kunna byta tillbaka?

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
60%!!!!!!
jisses hur kraftfull är 360 egentligen??? verkar som att den är rätt maffig

vi får se hur väl HAlo 3 utnyttjar kaoasiteten i 360:n

F.E.A.R kommer nog bli ett givet köp COD2 funderar jag på också för ska jag ha det snyggt på datorn så kommer jag ej över 20fps

så på 360 äre minst lika snyggt som på en top notch PC

o flyter bättre hehehe ja än på min PC i alla fall

Det är en uppskattning från en utvecklare som älskar xbox 360.
Lite som att lita blint på Ken från sony...
Det han nog menar är att spel som släpps om nåt år utnyttjar xbox360 bättre än spel som släpps nu.
Det är en given sak vad gäller konsoller.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [vEX]
En 21" Tandberg som är något år bara. Okej, men om det inte fungerar slår den tillbaka automatiskt eller får man bara en väldigt konstig bild så att man ser tillräckligt för att kunna byta tillbaka?

Du får nog abra lite knepig bild om det inte fungerar, men jag tror inte det borde vara några problem med din TV.

Mortifer666:

Med tanke på hur snyggt Lost planet är (demot) och hur stort det verkar bli så kan du ju lägga till ytterligare ~40% och det blir MUMS vare sig man älskar MS eller inte så kan ingen säga att 360 inte är kraftfull.

Legoloppa:

Jo den är kraftfull

Lite mer angående det där med ca 60%
http://www.planetxbox360.com/?view=article&article=1433&cat=1

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata

Permalänk
Medlem

Hörde idag att microsoft kommer att släppa en version två av Xbox 360 med mindre komponenter, alltså inte 90nm utan typ 65nm. Det skulle i samma vända innebära att maskinen blev billigare?

Samma källa påstod också att DirectX 10 inte kommer att fungera på Xbox 360...någon som har koll? Första gången jag köper konsol vill jag ju gärna ha en som håller. Länge.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raQblad
Hörde idag att microsoft kommer att släppa en version två av Xbox 360 med mindre komponenter, alltså inte 90nm utan typ 65nm. Det skulle i samma vända innebära att maskinen blev billigare?

Samma källa påstod också att DirectX 10 inte kommer att fungera på Xbox 360...någon som har koll? Första gången jag köper konsol vill jag ju gärna ha en som håller. Länge.

Nästa år tror jag det var som de nya konsollerna med nya chips skulle komma och priset kommer inte att sjunka troligtvis utan istället kommer microsoft förlora mindre per såld konsoll.

Enligt wikipedia så stödjer xbox360 dx10 vad gäller shadermodel 4.0 men mer än så har jag inte hittat.
Dock är det väl självklart att en konsoll kommer hålla ett tag men samtidigt att PC kommer att gå om om några år.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bytet till 65nm är väl främst för att minska värmeutvecklingen, som är ett av de största problemen med konsollen. Att det dessutom sänker produktionskostnaden är ett plus i kanten, nu skulle jag inte tro att detta på egen hand kommer att orsaka några prissänkningar. Konkurrensen med PS3 kan däremot driva ner priserna, så en sänkning kan komma antingen runt november eller när PS3 finns tillgänglig i affärerna någon gång nästa år (med 4 miljoner konsoller totalt det här året kommer tillgången vara väldigt dålig).

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Avstängd

GRAW använder ju 80% enligt ubisoft.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Bytet till 65nm är väl främst för att minska värmeutvecklingen, som är ett av de största problemen med konsollen. Att det dessutom sänker produktionskostnaden är ett plus i kanten, nu skulle jag inte tro att detta på egen hand kommer att orsaka några prissänkningar. Konkurrensen med PS3 kan däremot driva ner priserna, så en sänkning kan komma antingen runt november eller när PS3 finns tillgänglig i affärerna någon gång nästa år (med 4 miljoner konsoller totalt det här året kommer tillgången vara väldigt dålig).

Samtidigt så finns det ingen anledning att sänka priset från 4000 när konkurrenten tar 4500 för den billiga versionen och 5400 för den dyra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ju mindre kretsarna är desto billigare blir de att tillverka. man får ut fler processorer per "ark" = lägre pris på de dyraste komponenterna i xboxen.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Samtidigt så finns det ingen anledning att sänka priset från 4000 när konkurrenten tar 4500 för den billiga versionen och 5400 för den dyra.

Ifall MS vill sälja HD-DVD för att kontra Bluray kan priset på konsollen (eller bara HD-DVD) sänkas för att prismatchas mot PS3.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Ju mindre kretsarna är desto billigare blir de att tillverka. man får ut fler processorer per "ark" = lägre pris på de dyraste komponenterna i xboxen.

Jag sa ju själv samma sak Dock tror jag inte att en sänkt produktionskostnad direkt kommer leda till en prissänkning, som mortifer666 skrev minskar det bara förlusten för MS. Det ska nog till någon extern faktor för att sänka konsumentens slutpris.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Citat:

Ifall MS vill sälja HD-DVD för att kontra Bluray kan priset på konsollen (eller bara HD-DVD) sänkas för att prismatchas mot PS3.

Jag sa ju själv samma sak Dock tror jag inte att en sänkt produktionskostnad direkt kommer leda till en prissänkning, som mortifer666 skrev minskar det bara förlusten för MS. Det ska nog till någon extern faktor för att sänka konsumentens slutpris.

Det har du rätt i. Dock har jag läst att HD-DVD tilläget skulle kosta ca 1000kr. Troligen sänker de priset med 500 på HD-DVD och har då kontrat PS3:an till samma pris. 20GB spelkonsoll med trådlösa kontroller och HD-video uppspelning. För Svensson så är det tillräckligt för att välja den som redan funnits "länge" på marknaden.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Hoppas dom släpper 65mm versionen med inbyggd hd-dvd spelare och 100gb hdd istället för bara 20gb

Permalänk
Medlem

Här är en lista på uppdateringar av dashboard.

Om allt går som det ska släpps uppdateringen idag kl. 11.00 svensk tid.

Permalänk

måste jag ha aktiverat min gratis månad av xbox live för att kunna ladda ner uppgraderingen samt hur gör jag så inte 360 pajjar för mig är inte hema på sånt här riktigt

heh gjorde en jämförelse på oblivion på min PC
( PowerColor x800 PCI-E A54 3700+ 1gb ram)

fan graffen är snyggare på 360 än min PC hehehehe samt så hade jag bara en 2-11fps med all grafik maxad till 100%

så nog är 360 kraftfull nog hehehehe

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

måste jag ha aktiverat min gratis månad av xbox live för att kunna ladda ner uppgraderingen samt hur gör jag så inte 360 pajjar för mig är inte hema på sånt här riktigt

heh gjorde en jämförelse på oblivion på min PC
( PowerColor x800 PCI-E A54 3700+ 1gb ram)

fan graffen är snyggare på 360 än min PC hehehehe samt så hade jag bara en 2-11fps med all grafik maxad till 100%

så nog är 360 kraftfull nog hehehehe

Tror uppdateringen görs även hos dom med silver membership. Kommer till att hända automatiskt när du loggar in. Uppdateringen ska börja 11.00 men det kan ta upp till 4 timmar innan din box får uppdateringen.

Permalänk
Inaktiv

Det var ingen liten uppdatering må jag säga.

Permalänk
Medlem

Sådär ja, nu är man uppdaterad:)

Permalänk
Avstängd

samma här

Underbart att slippa så att skivan startas när man sätter på boxen, men det klart bästa är ju att man kan göra annat medans man downloadar något

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog

Permalänk

så loss med nätverks sladdden från datorn in i xboxen sedan ansluta sig till xboxlive (gratis 1mån) har premium paketet så äre guld då eller?

sedan kan man väl köpa längre live grejj ett år eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Riktigt sweet uppdatering
Någon som spelar Table Tennis och är sugen på en match?

Visa signatur

Gamertag@Marxo

Permalänk
Avstängd
Citat:

så loss med nätverks sladdden från datorn in i xboxen sedan ansluta sig till xboxlive (gratis 1mån) har premium paketet så äre guld då eller?

sedan kan man väl köpa längre live grejj ett år eller?

Ja man får en månads guld, Sedan är det bara till att köpa mer

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog

Permalänk
Avstängd

Halo 3: Behind the Scenes
http://www.bungie.net/News/TopStory.aspx?link=e3makingof

Trevligt att dom satsar på större skala istället för att göra spelet så snyggt som möjligt imo

vill man ha grafik kan man spela gears of war eller något

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FeveR
Riktigt sweet uppdatering
Någon som spelar Table Tennis och är sugen på en match?

Säger samma, "Mr Doed" <-- gamertag.. jag har bara lirat lite single och 2 online matcher men det här är riktigt kul!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | 64GB DDR5 6000MHz | GeForce RTX 4090

Permalänk
Medlem

Jag ska skaffa 360 snart... var påväg att köpa en skärm till datorn först, men det känns som att den jag har räcker för tillfället. Ska skaffa X360 Premium med Halo 2. Muhaha...

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Table tennis är helt suveränt och för 400 kr så är det ett riktigt kap. la till dig på Live mr doed. inga fler som har köpt det här suveräna live spelet?

Visa signatur

Gamertag@Marxo

Permalänk
Medlem

Behöver man guld för att uppdragera drivisar och liknade till endast 360et? Eller går silver bra till det?