Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
En kompis var till mig och hade med sin 360 och vi kopplade upp den till internet till min 1mbit/s lina (trådlös) och när nån annan sitter på internet så går det inte att spela men medan han spelade online påverkade ytterst lite på hastigheten.
Så jag kunde glatt spela samtidigt.

Okej, det låter bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
En kompis var till mig och hade med sin 360 och vi kopplade upp den till internet till min 1mbit/s lina (trådlös) och när nån annan sitter på internet så går det inte att spela men medan han spelade online påverkade ytterst lite på hastigheten.
Så jag kunde glatt spela samtidigt.

Bara jag som blev förvirrad? Om det inte går att spela när någon sitter på nätet så måste det väl bli samma sak med WoW då det också krävar någon som använder nätet?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Over G Fighters UBI Soft X360 RP 26-Jun-06
Chromehounds Sega X360 RP 11-Jul-06
Lord Of The Rings: Battle For Middle Earth Electronic Arts X360 RP 5-Jul-06
NCAA Football 07 Electronic Arts X360 E 18-Jul-06
Prey Take 2 X360 RP 10-Jul-06
Prey Ltd. Coll. Ed Take 2 X360 RP 10-Jul-06
Bomberman Act: Zero Konami X360 TBA Aug-TBA
Dead Rising Capcom X360 M 8-Aug-06
Enchant Arms UBI Soft X360 RP 31-Aug-06
Madden NFL 07 Electronic Arts X360 TBA 22-Aug-06
Ninety Nine Nights Microsoft X360 M 16-Aug-06
Saint's Row THQ X360 M 29-Aug-06
Battlestations: Midway Eidos X360 RP Nov-TBA
Bioshock Take 2 X360 RP TBA
Blitz Midway X360 M TBA
DDR Universe Konami X360 RP TBA
DDR Universe Bundle Konami X360 RP TBA
Dead Or Alive Xtreme 2 Tecmo X360 RP Nov-TBA
Eragon Vivendi Universal X360 RP TBA
Faceplate Carbon Microsoft X360 TBA
Faceplate Flames Microsoft X360 TBA
F.E.A.R. Vivendi Universal X360 M TBA
Frame City Killer Namco X360 RP TBA
Grand Theft Auto IV Take 2 X360 RP 16-Oct-07
Highway Battles UBI Soft X360 TBA
Import Tuner Challenge UBI Soft X360 RP 28-Sep-06
Just Cause Eidos X360 RP Sept-TBA
KOF MI 2.5 SNK Neogeo X360 Nov-TBA
Live Arcade Unplugged Microsoft X360 RP Sept-TBA
Lost Planet Capcom X360 RP Jan 2007
Mobile Ops: The One Year War Bandai/Namco X360 RP TBA
Monster Of Madness SPD X360 Feb 07-TBA
Open Season UBI Soft X360 14-Sep-06
Phantasy Star Universe Sega X360 RP TBA
Rainbow Six Vegas Ubi Soft X360 RP Nov.9-TBA
Rayman Raving Rabbids UBI Soft X360 RP Nov.16-TBA
Sonic The Hedgehog Sega X360 RP Nov.14-TBA
Sopranos THQ X360 RP Oct-TBA
Splinter Cell Double Agent UBI Soft X360 RP 28-Sep-06
Stranglehold Midway X360 M TBA
Superman Returns Electronic Arts X360 TBA
Test Drive Unlimited Atari/Infogrames X360 E10+ 5-Sep-06
Velocity Vivendi Universal X360 RP TBA
World Championship Poker SVG/Crave X360 RP Sept-TBA
WWE Smackdown Vs. Raw 2007 THQ X360 RP Oct-TBA

Ett "par" releasedatum. Jag antar det datumen gäller USA.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=105964

Edit: Frame City Killer på g igen?

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Ingen som kan förklara för mig hur man använder micken!? Är helt förvirrad.
Nu senast kan jag varken höra eller prata i micken i motogp 06 demot. Och själva micken är där inget fel på för jag kan spela in med den och hör när jag spelar up. Men jagk an inte använda den i spel.

Och vad heter ni på Live?:)

Permalänk
Medlem

Dock har jag ej guld ^^ så blir inget online lirande här ^^ i alla fall inte fören ett bra online lir kommer ut ^^

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Avstängd

Nu finns ett nytt uppdrag till Oblivion på marketplace och det kostar 250 MSpoint
http://xbox360.qj.net/Oblivion-Content-Mehrunes-Razor-Availab...

Några bilder på kommande banorna till GRAW.
http://www.xboxgamezone.co.uk/news_display.php?id2=1172

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Nån som testat den nya firmwaren till Hitachi spelaren? eller är det paragraf7?

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Nu finns ett nytt uppdrag till Oblivion på marketplace och det kostar 250 MSpoint
http://xbox360.qj.net/Oblivion-Content-Mehrunes-Razor-Availab...

Några bilder på kommande banorna till GRAW.
http://www.xboxgamezone.co.uk/news_display.php?id2=1172

Härligt med tillägg! Dock är jag fortfarande besviken att det inte finns fler mods till oblivion för 360-versionen, men det är väl bara någonting som PC-användarna får åtnjuta...

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata

Permalänk
Medlem

MBR, vad heter du på live? Fall vi kunde spela lite Pgr3 någon gång.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
MBR, vad heter du på live? Fall vi kunde spela lite Pgr3 någon gång.

Står i min signatur

Prey demo kommer nästa vecka
http://www.pixelgamers.com/xbox360/news/1000721/36/prey-demo-...

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Står i min signatur

Prey demo kommer nästa vecka
http://www.pixelgamers.com/xbox360/news/1000721/36/prey-demo-...

Gott spel :D!

Du eller någon annan vet möjligtvis inte release datumet på Gears Of Wars? Det släpps iår väll?

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV || MSI Z170A KRAIT GAMING 3X || Intel Core i5 6600K || Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz CL16 || EVGA GeForce GTX 1080 SC 8GB || SSD 128GB Samsung 830-Series + 447GB TOSHIBA-TR150 || Corsair RM750X 750W

Permalänk
Inaktiv

Är det fler än jag som har problem med Oblivion?
Igår när jag köpte spelet så gick allt snabbt, menyer och spel. Men idag när jag satte mig ner och spelade så var menyerna långsamma, det tog tid.
Sen så laddar spelet väldigt långsamt också. Har haft problem med att spelet fryser sig lite då och då också.

Har den senaste uppdateringen till spelet, dp den laddades ner automatiskt när jag startade spelet.

Alla andra spel jag har fungerar utan problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Är det fler än jag som har problem med Oblivion?
Igår när jag köpte spelet så gick allt snabbt, menyer och spel. Men idag när jag satte mig ner och spelade så var menyerna långsamma, det tog tid.
Sen så laddar spelet väldigt långsamt också. Har haft problem med att spelet fryser sig lite då och då också.

Har den senaste uppdateringen till spelet, dp den laddades ner automatiskt när jag startade spelet.

Alla andra spel jag har fungerar utan problem.

Jag läste någonstans (om det var deras hemsida eller om det var på wikipedia minns jag ej) att man ska resetta maskinen och hålla in en knapp på handkontrollen så rensas oblivions chache-minne och börjar lagras om på nytt. Det skulle tydligen hjälpa mot segare laddningstider.

Och det skulle inte ta bort ens saves heller...

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Permalänk
Medlem

man kan hålla in A knappen när man startar upp 360n för att rensa cachen på den, ska tydligen hjälpa.. fanns nåt annat sätt att göra det på nu efter updates också men det innebar många fler kanpptryckningar.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | 64GB DDR5 6000MHz | GeForce RTX 4090

Permalänk
Inaktiv

Har läst nu, att man ska hålla in A knappen när man startar spelet, och när första loggan dyker upp så är cachen raderad och en ny cache har skapats.

Alla saves finns kvar efteråt.

För mig hjälpte det

Hittade detta.

Citat:

Official from Bethesda:

Oblivion uses the Xbox 360 hard drive extensively to cache (copy and reuse) game data. This is done to optimize all loading the game does. It has been found in rare cases on some Xbox 360s that the cached data can get overly fragmented. This exhibits itself by the game taking a long time to load anything from menus, dialogue, sounds, objects, levels, and more.

To solve this problem, reset your Xbox, and hold down the A button as the game is booting up. If any button is held while Oblivion is loading, it will clear its hard drive cache, and create a new one. Once you see the “Bethesda Softworks” logo video, the game is already loaded, and the cache should have been cleared.

Note, this does not effect your game in any way other than loading. You will not lose any saved data.

Permalänk

vilka spel rekommenderas nu i sommar?

är ingen fantast av ping pong tennis eller MC spel eller alltför brutal sckräck/thriller heller

men annars så

ni som är STLM bor var är de billigaste ställena att köpa spel till xbox dito360 ja osv.

ge förslag

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

mBr@ Slänger in dig på vänner listan imorron:)

dauwid@ Q4 detta år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
vilka spel rekommenderas nu i sommar?

är ingen fantast av ping pong tennis eller MC spel eller alltför brutal sckräck/thriller heller

men annars så

ni som är STLM bor var är de billigaste ställena att köpa spel till xbox dito360 ja osv.

ge förslag

Jag har inte ens en konsol eller spel ännu men mitt självklara val när jag väl köper konsolen är Oblivion.
Har provat lite på en polares dator och det verkar helschysst, även om hans burk är rätt oduglig jämfört med ett monster som 360.

Billigast är väl alltid över internet skulle jag tro, kika på Pricerunner.
Själv kommer både konsol och spel inhandlas via billigastebutiker på internet.

Visa signatur

Permalänk

ok
de spel jag har är

kameo
tomb raider
call of duty 2
ghost recon adanced warfighter
project gotham racing 3
elder scrolls IV oblivion coll. ED.
Amped 3

jag funderar på PREY eller/och chrome hounds

men givna köp när de kommit är ju gears of war lost planet halo 3

utöver dessa vet jag ej vad som är bra eller ej

Ps
ska ner till huvudstan om nån vecka tänkte om det finns nån speciell butik eller nån spel butik som är billigare än de mesta

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Saints Row kommer i augusti någon gång, det verkar onekligen intressant.
http://xbox360.ign.com/objects/747/747896.html

Visa signatur

Permalänk
Medlem

bra affär i sthlm är webhallen på sveavägen måste jag säga

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

Om man köper Xbox 360 utomlands, kan man spela alla spel då? Är den regionsfri?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Om man köper Xbox 360 utomlands, kan man spela alla spel då? Är den regionsfri?

Xbox 360 är tyvärr inte regionsfri.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Xbox 360 är tyvärr inte regionsfri.

Ok, så jag kan inte köra amerikanska och japanska spel på den?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Bara vissa, finns någon lista men jag vet inte vart.
DoA4 fungerar iaf för den är regionsfri.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog

Permalänk
Medlem
Citat:

Till en viss del. Det hela beror på ifall utgivaren utav spelet bestämmer sig för att regionskoda spelet eller inte. Majoriteten är dock regionsskyddade.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

DOA4 funkar ifall du importerar den från USA ej från asien dock.

http://www.play-asia.com/paOS-00-3-xbox360_compatibility_guid...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Okej! Tack för svaren!

Om jag köper en amerikansk Xbox 360 kan jag alltså inte köra europeiska spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej! Tack för svaren!

Om jag köper en amerikansk Xbox 360 kan jag alltså inte köra europeiska spel?

Det stämmer, köper du en amerikansk xbox 360 så kan du ej köra europeiska spel på den.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"