Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Spelet hackar inte, jag menar enbart introt från demot man tankar från live, inte det spelet. Introt från demot hackar ordentligt för mig, jag har hört en till med samma problem, tänkte bara höra om det är flera som tankat demot och märkt hack i introt?

Jaha, kan testa att tanka hem det igen och checka... men minns inte att det hackade något. Har tagit bort demot, ugh. Går så himla segt att tanka hem nåt från Live av nån anledning. Har 8/1mbit Telia med X360 kopplad till routern. 1% av Kameo-demot tar circus 5min.

Förresten, nån annan som märkt att gamla Xbox-spel flyter på riktigt trögt om man kör dem genom 360:n? I Ninja Gaiden kändes som gubben hade klister under sina ninja-sandaler, samma sak i Jade Empire.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Har 4/0,5 och fick hem det på 2 timmar ungefär. Har inte kopplat in min nya router än, den bara strular.

Tack för att du vill hjälpa. Jag hade hoppats att det vore samma för alla, vill ju inte att min ska vara paj...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Kameo-demon hackar inte för mig... Inte på något ställe... Fast, NBA Live 06 rycker till när kameran vänder, men det är ju ett EA-spel! *hata EA*

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Spelet hackar inte, jag menar enbart introt från demot man tankar från live, inte det spelet. Introt från demot hackar ordentligt för mig, jag har hört en till med samma problem, tänkte bara höra om det är flera som tankat demot och märkt hack i introt?

Kameo fungerar bra för min del undantaget att ljudet försvann under den sista videosekvensen, men det beror nog på att jag pillade med musik samtidigt.

Ifall du har en SDTV, har du ställt in 360:n på 60 hz? Kan mycket väl vara orsaken till problemet.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Vilket spel tror ni är roligast: CoD 2 till 360 eller HL2 till X-Box? Alltså för någon som inte har spelat HL2 på PC (det handlar om en julklapp).

Sen, tror ni att Ghost Recon 3 blir bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Vilket spel tror ni är roligast: CoD 2 till 360 eller HL2 till X-Box? Alltså för någon som inte har spelat HL2 på PC (det handlar om en julklapp).

Sen, tror ni att Ghost Recon 3 blir bra?

Jag har inte spelat nån av de spelen på konsol, men jag tyckte att CoD2 var roligare på PC. Och Ghost Recon: Advanced Warfighter ser lovande ut, men inte något riktigt otroligt...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Hl2 på xboxen är bra mycket snyggare än det där.

Skojar du?

Ser du inte hur pass jämn och detaljrik roboten är? Framför allt skuggorna. Doom3 kommer nog närmare, men inte i närheten. Riddick är också nära, men ändå långt ifrån.
Det finns INGET spel med så bra skuggor och deltaljerade karaktärer.

Edit: Liksom, den där roboten har bättre grafik än Gundam-robotarna till ps3, men det är inte många som tror att ps3 klarar det.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepsi15
Skojar du?

Ser du inte hur pass jämn och detaljrik roboten är? Framför allt skuggorna. Doom3 kommer nog närmare, men inte i närheten. Riddick är också nära, men ändå långt ifrån.

http://www.theautochannel.com/mania/video-games/images/xbox_r...

Edit: Liksom, den där roboten har bättre grafik än Gundam-robotarna till ps3, men det är inte många som tror att ps3 klarar det.

Är det microsoft som har givit ut bilden då?! Ser inte att det står microsoft på den.

Permalänk
Medlem

De där bilderna är så hårt redigerade så det är knappt sant.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Är det microsoft som har givit ut bilden då?! Ser inte att det står microsoft på den.

Läs länken jag gav för fan.

http://www.theautochannel.com/mania/video-games/Features_xbox...

från 2000. Han hyper ju den som fan.

Great demo. Anyway, what this shows is the X Box's pure graphical power. By processing 150 MILLION pixels a second, the X Box out-powers the next-generation console, Playstation 2, by almost 3 times!

Demot finns på sidan.

Och vad menar du, Haziza?

edit: Om du kollar på brudens mage så ser du ett X. Typ alla deras demo har något X nånstans. På pingisbollarna osv..

Edit: http://www.theautochannel.com/mania/video-games/movies/x_box_...
Bara så ni inte missar..

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Skojar du?

http://www.theautochannel.com/mania/video-games/images/xbox_r...

Visst är skuggorna fina, och dom har nog överdrivit AAn lite, men överlag är bilden skitful och blir slagen av många spel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Visst är skuggorna fina, och dom har nog överdrivit AAn lite, men överlag är bilden skitful och blir slagen av många spel.

Ja du får ju gärna visa vilket.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har ni sett trailern till Lost Planet?
Lite snygga bilder med.. :).
http://www.xboxyde.com/news_2389_se.html

Nice, såg ju riktigt bra ut. Gillar exposionerna/svarta röken (som såg bra ut i ingame från trailern också). Sen kanske mecha-spel inte är min favoritgenre, men håller ögonen öppna iaf.

Permalänk
Citat:

Ja du får ju gärna visa vilket.

HL2, Doom3, Riddic, Forza, Konker o.s.v.

Och hur kan du klaga?
Filmen ska ju representera next-gen-spelen, alltså precis samma sak som Sony gjorde och gör. MS hittade inte på massa skit som aldrig kom iaf.
Och den här rundan har dom verkligen skött sig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

HL2, Doom3, Riddic, Forza, Konker o.s.v.

Och hur kan du klaga?
Filmen ska ju representera next-gen-spelen, alltså precis samma sak som Sony gjorde och gör. MS hittade inte på massa skit som aldrig kom iaf.
Och den här rundan har dom verkligen skött sig.

Nej, nej, nej (det heter Riddick f.ö.), nej, nej (det heter Conker f.ö.).

Du som klagar på något som Sony gör när MS gör precis samma sak.

True Fantasy Live Online kom aldrig och det var delvis det sänkte Xbox i Japan. Och jag tror "Gamers" bryr sig mer om ett så pass lovande spel än något med PS2 + AOL som aldrig blev av.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cau
Nej, nej, nej (det heter Riddick f.ö.), nej, nej (det heter Conker f.ö.).

Du som klagar på något som Sony gör när MS gör precis samma sak.

True Fantasy Live Online kom aldrig och det var delvis det sänkte Xbox i Japan. Och jag tror "Gamers" bryr sig mer om ett så pass lovande spel än något med PS2 + AOL som aldrig blev av.

Så du tycker inte något xbox-spel är snyggare än den där fula robboten? Dags att besöka en optiker?

Sony lovade att PS2 skulle fungera som en multimediahubb, dom lovade fungerande online-spel och det var snack om att kunna köpa film, musik och liknande online med den. INGET av det har blivit realiserat. Sen ska man ju inte glömma snackat om Toy Story i realtid. Ett MMO som ingen hört talas om är rätt menlöst att dra upp, är det ens MS som är utvecklare? Och det är lite skillnad på att lova features som aldrig kommer och att lägga ner ett spel, spel har garaneterat lagts ner till PS2 också,

BTW: Det är inte haraya som hittat tillbaka? Du vet att du blir avstängd bra mycket längre när moderatorerna kommer på att du reggat ett till konto?

Permalänk
Medlem
Citat:

Har dom överdrivit AAn lite? Hur, för mjuka kanter? Inga pixliga kanter alls? Oh my...
AA eller antialiasing är kantutjämning alltså att man tar bort kantiga/hackiga kanter som man ofta ser i spel. Hur kan kan man överdriva det?

EDIT: Ok, visa en bild på ett xbox spel INGAME som ÄR snyggare än den där fula roboten...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Så du tycker inte något xbox-spel är snyggare än den där fula robboten? Dags att besöka en optiker?

Sony lovade att PS2 skulle fungera som en multimediahubb, dom lovade fungerande online-spel och det var snack om att kunna köpa film, musik och liknande online med den. INGET av det har blivit realiserat. Sen ska man ju inte glömma snackat om Toy Story i realtid. Ett MMO som ingen hört talas om är rätt menlöst att dra upp, är det ens MS som är utvecklare? Och det är lite skillnad på att lova features som aldrig kommer och att lägga ner ett spel, spel har garaneterat lagts ner till PS2 också,

BTW: Det är inte haraya som hittat tillbaka? Du vet att du blir avstängd bra mycket längre när moderatorerna kommer på att du reggat ett till konto?

Nä, han skriver mycket bättre än haraya. Haraya skrev lol hela tiden och använde inte stor bokstav i början av meningarna...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing

Har dom överdrivit AAn lite? Hur, för mjuka kanter? Inga pixliga kanter alls? Oh my...
AA eller antialiasing är kantutjämning alltså att man tar bort kantiga/hackiga kanter som man ofta ser i spel. Hur kan kan man överdriva det?

EDIT: Ok, visa en bild på ett xbox spel INGAME som ÄR snyggare än den där fula roboten...

Det är bara du googlar på något av spelen jag räknade upp.
Att överdriva AA är väl inte så svårt, dom har väl kört med lite mer än xboxen klarar, eller den klarar väl ingen AA alls i krävande spel. Jag kanske väger in det estetiska för mycket men ajg tycker verkligen den där bilden är ruskigt ful.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando

Nä, han skriver mycket bättre än haraya. Haraya skrev lol hela tiden och använde inte stor bokstav i början av meningarna...

Men han är reggad bara några dagar efter harayas ban, försvarar sony i rootkit-trådarna, postar endast i konsolltrådar och är japanofil. Även haraya kan nog skärpa sig lite för att inte bli livstids-bannad.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Finns många spel till Xbox som är estetiskt snyggare men inga som är tekniskt snyggare.

Dom verkade kommit jävligt långt på vägen och det kan lika gärna varit AOL som drog sig ut och inte Sony.

Och att du säger att ingen har hört talas om TFLO visar ju bara hur lite koll du har på läget ("Konker" liksom). Jag undrar nog om du inte tjafsar bara för sakens skull och inte för att du bryr dig om varken Xbox eller TV-spel i övrigt.

Hur skulle jag kunna vara någon som är avstängd? Är man avstängd så är man väl avstängd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Men han är reggad bara några dagar efter harayas ban, försvarar sony i rootkit-trådarna, postar endast i konsolltrådar och är japanofil. Även haraya kan nog skärpa sig lite för att inte bli livstids-bannad.

Javisst, det skulle stämma bra. Men nu ska vi inte ta och döma någon bara för att han har samma intressen och åsikter som nån som folk här inte gillar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är bara du googlar på något av spelen jag räknade upp.
Att överdriva AA är väl inte så svårt, dom har väl kört med lite mer än xboxen klarar, eller den klarar väl ingen AA alls i krävande spel. Jag kanske väger in det estetiska för mycket men ajg tycker verkligen den där bilden är ruskigt ful.

Blir stillbilden ful för att dom visade en snyggare bild än vad xboxen klarar av? Nu hänger jag inte med... Och sen vill jag att du visar en INGAME bild på xbox spel som kan visa snyggare skuggor, ljussättning, mer AA osv än den där bilden, för vad jag sett så kan knappt dom nyaste PC spelen mäta sig med den där roboten... men om du visar en bild som direkt visar att den där bilden är fulare än dom nyare xbox spelen så håller jag väl med dig...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Finns många spel till Xbox som är estetiskt snyggare men inga som är tekniskt snyggare.

http://pcweb.mycom.co.jp/news/2001/05/21/13e.jpg

Dom verkade kommit jävligt långt på vägen och det kan lika gärna varit AOL som drog sig ut och inte Sony.

Och att du säger att ingen har hört talas om TFLO visar ju bara hur lite koll du har på läget ("Konker" liksom). Jag undrar nog om du inte tjafsar bara för sakens skull och inte för att du bryr dig om varken Xbox eller TV-spel i övrigt.

Hur skulle jag kunna vara någon som är avstängd? Är man avstängd så är man väl avstängd?

Surfa kan man ju göra med linux-disten, så det är väl inte direkt att komma långt.

Du klagar på att jag inte är insatt men samtidigt inte minns vad som sades om PS2 för 6 år sen?
Jag tappade mitt konsollintresser ungefär när xbox kom så det kanske är därför jag inte hört talas om det. Men att dra upp ett gamalt nerlagt spel och jämnföra med sonys brutna löften är bara dumt, går inte att jämnföra. Och MMO är inte något dom flesta är intresserade av, speciellt inte i japan.

Och förlåt att jag skrev med K istället för C, det är så stor skillnad.
Att komma runt sin bann och registera ett nytt konto är inte särskilt svårt, lustigt sammanträffande att samtidigt som en rabiat sony-älskare blir bannad kommer en ny om än något annorlunda sony-älskare som faktiskt skriver ganska lika.

Mellwing: Bilden är från en film, vad är det du inte hänger med på? Och googla klarar du väl själv? Rätt onödigt diskussion förövrigt, det här är en 360-tråd och vad MS sa för 4-5 år sen är väl rätt oväsentligt när 360 är ute.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Surfa kan man ju göra med linux-disten, så det är väl inte direkt att komma långt.

Du klagar på att jag inte är insatt men samtidigt inte minns vad som sades om PS2 för 6 år sen?
Jag tappade mitt konsollintresser ungefär när xbox kom så det kanske är därför jag inte hört talas om det. Men att dra upp ett gamalt nerlagt spel och jämnföra med sonys brutna löften är bara dumt, går inte att jämnföra. Och MMO är inte något dom flesta är intresserade av, speciellt inte i japan.

Och förlåt att jag skrev med K istället för C, det är så stor skillnad.

Kolla igen. Lite mer än bara "surfa" man kan göra (se tabbarna).

Och visa gärna var Sony sa att dom lovade det du säger att dom lovade.

Du verkar ha tagit väldigt illa vid dig av Sonys "brutna löften", lite mer än vad kanske är hälsosamt.

Lika stor skillnad på C och K som på A och Ö, två helt olika bokstäver.

EDIT: Ja herregud så konstigt att en konsol som sålt i 100 exemplar har 2 fans som råkar besöka en av dom större datorsidorna i Sverige. Ring Aftonbladet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Haraya blev inte ip-bannad, så det är inte svårt att bara skapa en ny och logga in...

cau och haraya skriver mycket i samma trådar, hata ms älska sony. Sen så skrev haraya i cs trådar också. Vilket Cau också gör... What a coincidence.

Den där bilden på roboten och tjejen, de sa väl aldrig att det var från ett spel?

Edit: Jahap, spelar lika dumma också...

Dessutom är det mycket större skillnad mellan A och Ö, än C och K. C utalas iblan K, så det kan vara svårt att veta exakt hur man stavar.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Mellwing: Bilden är från en film, vad är det du inte hänger med på? Och googla klarar du väl själv? Rätt onödigt diskussion förövrigt, det här är en 360-tråd och vad MS sa för 4-5 år sen är väl rätt oväsentligt när 360 är ute.

Det jag inte hänger med på är hur man kan ha för mycket AA? Det ända som skulle kunna hända med för mycket AA är att det börjar hacka, men inte blir väl bilden/filmen fulare för det? Och det jag försöker komma till är att det inte finns någo xbox spel som rent teknisktär snyggare än den där filmen, du kan inte säga att den är snyggare rent etstetiskt när vi sitter och jämför hårdvara, det är inte hårdvaran som avgör om en bild är snygg estetiskt...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Haraya blev inte ip-bannad, så det är inte svårt att bara skapa en ny och logga in...

cau och haraya skriver mycket i samma trådar, hata ms älska sony. Sen så skrev haraya i cs trådar också. Vilket Cau också gör... What a coincidence.

Den där bilden på roboten och tjejen, de sa väl aldrig att det var från ett spel?

Han forumulerar sig på liknande sätt också, likheterna är iaf slående.

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen

Var har jag skrivit att jag hatar MS?

Hrrm.. http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6060965...

Japp, satan ta dom där MS alltså!

Japp herregud så konstigt att 2 personer spelar världens mest populära online shooter. Ring Aftonbladet igen!

EDIT: Nu drar jag mig ur det här meningslösa tjaffset innan någon Moderator får för sig något.

Permalänk
Medlem

Citat av cau
"Att det är MS som gör den är väl det enda man behöver veta för att inte tycka om den."

Tolkar som det iaf...

Orkar inte tjaffsa mer med dig, om det är haraya så kommer det vara som att slå huvudet i vägen... Kommer inte komma någon vart, eftersom han aldrig tål kritik.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Jag tycker dom ser likadana ut.

51B kostar väl ~1000 kr mer också. =/

LE-26R41B 9585 :-

LE-26R51B 9 690:-

Priserna är bästa pris jag kunde hitta.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.