Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prizephitah
http://www.samsung.com/se/products/tv/lcdtv/images/lcdtv_r41_...
LE-26R41B 9585 :-

http://www.samsung.com/se/products/tv/lcdtv/images/lcdtv_r51_...
LE-26R51B 9 690:-

Priserna är bästa pris jag kunde hitta.

Se där.

Är det någon skillnad på bild/ljud också, eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cau

Kolla igen. Lite mer än bara "surfa" man kan göra (se tabbarna).

Och visa gärna var Sony sa att dom lovade det du säger att dom lovade.

Du verkar ha tagit väldigt illa vid dig av Sonys "brutna löften", lite mer än vad kanske är hälsosamt.

Lika stor skillnad på C och K som på A och Ö, två helt olika bokstäver.

EDIT: Ja herregud så konstigt att en konsol som sålt i 100 exemplar har 2 fans som råkar besöka en av dom större datorsidorna i Sverige. Ring Aftonbladet!

http://editorials.teamxbox.com/xbox/1136/Sony-and-The-Hype-Ma...
http://archives.cnn.com/2000/TECH/computing/02/01/emotion.eng...
http://www.geekfrat.com/article325.html
http://archives.cnn.com/2001/BUSINESS/asia/05/17/tokyo.sonyni...
http://www.cnn.com/TECH/computing/9911/16/comdex.idei.keynote...
http://www.cnn.com/TECH/computing/9909/14/ps2.idg/index.html
Trevlig läsning.

Grejen är att den genomgående känslan jag haft när jag köpt sony-produkter är besvikelse. Jag har en bror som gillar Sony, och hade ett PSX när det begav sig. Jag började gilla Sony, men efter att ha slängt ut massvis av sparade pengar på skitprodukter tröttnar man.

Och Conker och Konker utalas precis likadant. Det finns nog inte så många fall där A och Ö utalas likadant, elelr hur?.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing

Det jag inte hänger med på är hur man kan ha för mycket AA? Det ända som skulle kunna hända med för mycket AA är att det börjar hacka, men inte blir väl bilden/filmen fulare för det? Och det jag försöker komma till är att det inte finns någo xbox spel som rent teknisktär snyggare än den där filmen, du kan inte säga att den är snyggare rent etstetiskt när vi sitter och jämför hårdvara, det är inte hårdvaran som avgör om en bild är snygg estetiskt...

Ja, bilden har något snyggare skuggor än vad som går idag. Men särskilt snygg är inte filmen.

Och vad jag menade var att AAn i filmen är något mer än vad xboxen skulle klarat om det var ett spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prizephitah
http://www.samsung.com/se/products/tv/lcdtv/images/lcdtv_r41_...
LE-26R41B 9585 :-

http://www.samsung.com/se/products/tv/lcdtv/images/lcdtv_r51_...
LE-26R51B 9 690:-

Priserna är bästa pris jag kunde hitta.

Jävlar, en av dem skulle jag vilja ha Vad klarar de för upplösningar? 480p och 720p? Hur är det med ghosting och sånt?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig

Och vad jag menade var att AAn i filmen är något mer än vad xboxen skulle klarat om det var ett spel.

Ok, det håller jag med om, det är ju samma sak som dom gör nu, visar massa fina bilder som dom kanske inte klarar av att visa realtime sen, men det verkade/lät som om du tycket att AAn gjorde bilden/filmen fulare. Men frågan kvarstår, vilket xbox spel är rent tekniskt sett snyggare än den där bilden? Och eftersom du inte ville svara direkt på den frågan så tar jag det som om att du inte kunde hita någon bild som var snyggare, och det kommer du inte hitta heller, för den där videon kan knappt nya datorer rendera i realtid... Det är på tok för snyggt för xboxen helt enkelt...
Men nu känns det som att denna diskussionen spårar ut så jag drar mig ut nu...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Avstängd

Första länken tänker jag inte ens slösa tid att klicka på.
Andra länken är om analytiker och journalister som spekulerar om PS2.
Tredje länken är det där om AOL som jag redan tagit upp.
Fjärde länken har också med samarbetet med AOL att göra.
Femte länken säger inget som är falskt.
Sjätte länken utgår antagligen också från samarbetet med AOL.

Har du något mer?

Permalänk
Citat:

Första länken tänker jag inte ens slösa tid att klicka på.
Andra länken är om analytiker och journalister som spekulerar om PS2.
Tredje länken är det där om AOL som jag redan tagit upp.
Fjärde länken har också med samarbetet med AOL att göra.
Femte länken säger inget som är falskt.
Sjätte länken utgår antagligen också från samarbetet med AOL.

Har du något mer?

Behövs det något mer? Sony höll inte sina löften och det var det du ville ha bevisat.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Behövs det något mer? Sony höll inte sina löften och det var det du ville ha bevisat.

Stod inget om att Sony lovade något.

Permalänk
Citat:

Stod inget om att Sony lovade något.

Slut på argument?
Om ett företag går ut stort med att deras nya produkt kommer ha massa fräna funktioner ska man väl för sjutton kunna lita på det. Eller vill du att Kutaragi ska ha sagt "Jag lovar" innan varje presskonferens?

Permalänk
Avstängd

I såna fall lovade MS att det bara skulle finnas ett SKU till 360 och att 360 garanterat skulle komma med en Hårddisk och att 360 skulle släppas över hela världen samtidigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

I såna fall lovade MS att det bara skulle finnas ett SKU till 360 och att 360 garanterat skulle komma med en Hårddisk och att 360 skulle släppas över hela världen samtidigt.

Det kom ju garanterat med en hårddisk, och släpptes över hela världen samtidigt. Jag räknar i alla fall 2 veckor som samtidigt... Processorn blandar jag mig inte i...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Rykten och antaganden är inte löften.
360 hade en världslansering, någon veckas skillnad är inget mot dom månader Sony och Nintendo tar.

Permalänk
Avstängd

MS sa det, så då är det väl knappast rykten?

20 dagar mellan första och sista släppet är knappast samtidigt. Och ännu värre är att dom släppte färre enheter över hela världen än vad Sony och Nintendo brukar släppa per region.

Permalänk
Medlem

Lovade inte M$ att alla spel skulle släppas i äkta HD? PGR3 är förvisso högupplöst, men inte äkta HD som M$ lovade.

Permalänk
Citat:

MS sa det, så då är det väl knappast rykten?

20 dagar mellan första och sista släppet är knappast samtidigt. Och ännu värre är att dom släppte färre enheter över hela världen än vad Sony och Nintendo brukar släppa per region.

Källor?
Och nej, sammanlagt fanns det fler 360 vid lanseringarna än det fanns PS2 när den släppted i USA.
Och att den säljer slut är väl bra mycket bättre än att låta oss europer vänta 9 månader, eller hur?

Persa: Ja, det var dåligt av dom. Men jag tycker det var att föredra framför att senarelägga det, det vart ju otrolitg snyggt ändå. Och sen är det ju inte MS som utvecklar det.

Permalänk
Avstängd

Haha du är verkligen patetisk, sprucetwig.

Som att prata med en 3-åring alt. en säck potatis.

Permalänk
Medlem
Citat:

DET DÄR var ett typiskt haraya-inlägg!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Persa: Ja, det var dåligt av dom. Men jag tycker det var att föredra framför att senarelägga det, det vart ju otrolitg snyggt ändå. Och sen är det ju inte MS som utvecklar det.

Visst är det riktigt snyggt, det kan jag hålla med om. Men nu var frågan om löften från konsoltillverkarna. M$ borde inte ha gått ut med det löftet då de inte kan hålla koll på vad speltillverkare gör. Alltså ett riktigt korkat löfte från M$ sida.

Permalänk
Citat:

Är det jag som är patetisk?
Du kunde inte hitta några källor så du tog till personangrepp.
Du, och konstigt nog haraya också, verkar ha otroligt svårt att inse att sony har gjort något fel. Att vara så besatt av ett företag kan inte vara hälsosammt.

Persa: Absolut.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Är det jag som är patetisk?
Du kunde inte hitta några källor så du tog till personangrepp.
Du, och konstigt nog haraya också, verkar ha otroligt svårt att inse att sony har gjort något fel. Att vara så besatt av ett företag kan inte vara hälsosammt.

Läs vilken intervju som med MS som helst som är från E3 och där omkring.

Det är du om någon som har svårt att inse att MS har gjort något fel.

Säger det samma.

Permalänk
Citat:

Läs vilken intervju som med MS som helst som är från E3 och där omkring.

Det är du om någon som har svårt att inse att MS har gjort något fel.

Säger det samma.

Vissa dom intevjuverna då om det är så lätt att hitta.

Jag kan lista en massa fel MS gjort:
Core System
Ingen DVI/HDMI
Endast DVD9
Fjärren är plastig
För få usb-portar
Dyra spel
Grejen med licensierad 3:e-parts tillbehör.
Xbox1 är ful och högljudd
Steve Ballmer är en idiot
IE suger
Allt "ont" MS gjort på mjukvarumarknaden.
m.m.

Permalänk
Avstängd

Hur kan du stå upp för ett företag som har gjort så mycket fel?

Det enda felet SCE har gjort är PSP-releasen i Europa. Men det påverkade inte mig ett dugg för jag köpte min från Japan med en gång.

Permalänk
Citat:

Det enda felet SCE har gjort är PSP-releasen i Europa. Men det påverkade inte mig ett dugg för jag köpte min från Japan med en gång.

Jag försvarar inte MS, jag försvarar xbox. Skulle aldrig falla mig in att försvara mjukvara från MS.
Så om något inte påverkar dig spelar det ingen roll? Trevlig inställning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vissa dom intevjuverna då om det är så lätt att hitta.

Jag kan lista en massa fel MS gjort:
Core System
Ingen DVI/HDMI
Endast DVD9
Fjärren är plastig
För få usb-portar
Dyra spel
Grejen med licensierad 3:e-parts tillbehör.
Xbox1 är ful och högljudd
Steve Ballmer är en idiot
IE suger
Allt "ont" MS gjort på mjukvarumarknaden.
m.m.

Fjärren är ju ändå en gratis grej för de förhandsbeställde... Och vad ska man göra med fler än 3 usb portar? Jag använder aldrig så många på en gång på min PC. Men resten har du rätt i... Plus Media Player grejen.

När jag först läste blev det lite fel och jag läste: "Steve Ballmer är ful och högljudd"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Va? Följer inte fjärrkontrollen med alla deluxe paket?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nä, bara första "vågen"...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det vara bara dom tidiga Prenium paketen.
dvs realese paketen.

Permalänk
Medlem

Skit, då måste man ju köpa det också, sen när man köper den dvs

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Skit, då måste man ju köpa det också, sen när man köper den dvs

Men då får du en bättre fjärr än den som följde med.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Stämde inte Sony någon nätbutik i Asien som sålde PSP till UK innan releasen? Snällt mot sina kunder...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kniv-mannen
Stämde inte Sony någon nätbutik i Asien som sålde PSP till UK innan releasen? Snällt mot sina kunder...

och ännu snällare att lansera PSP'n till Europa så här pass sent som dom gjorde, rent för skräckligt.