Permalänk
Medlem

OJOJOJ vilka jävla features den har

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem

Recension, njae, reklaminslag snarare. Så här kunning är recensenten:

Citat:

Flash memory not only takes up less room than a hard disk does, but it uses less power and isn't as susceptible to skipping due to motion, or damage from drops.

In fact, during my tests, I dropped the nano several times, deliberately, from a height of about 3 feet, and it didn't miss a beat. I also wore it around my neck on the lanyard during a couple of hours of pounding treadmill exercise, and it never skipped or froze

han försökte få ett flashminne att "hoppa"

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Recension, njae, reklaminslag snarare. Så här kunning är recensenten:

Jag tror faktiskt att recensenten var oberoende från apple.
Men jag stör mig också på hans okunnighet, han fascineras bland annat att den kan spela musik högt i hans bilhögtalare, men naturligtvis går det genom bilens förstärkare först.

Även det faktum att han testade hur många låtar man kunde få in var lite amatörmässigt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Den är grym!

Synd bara att det är en iPod...

Permalänk
Medlem

Ajdå, har hittat ett problem med Nanon. (Nu kommer vissa att säga att jag bara klagar på den, men den är onekligen intressant).

Tanken är väl att en lite behändig spelare som man sportar med ska vara lätt att hänga runt halsen? De flesta brukar ju ha sin mp3 där när de är ute och rör på sig. Men Nanon har ingen plats för en hals-snodd, så vitt jag kan se. För att få det så måste du köpa Apples färdiga lösning, antingen med en liten bär väska eller deras speciallurar.

Vilket innebär att smidiga och bra lurar som Sony MDR-NX1 går bort till Nanon. Problemet har ju inte existerat på de större poddarna, då man inte gärna slänger runt med en diskbaserad spelare runt halsen, men nu kommer det ju dyka upp.

En riktig designmiss där känns det som.

EDIT: Dåligt ordval på sina ställen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt grym ut. Jag sålde min 20GB i våras och köpte en mini 6GB, gick med förlust. Inte så sugen på att göra samma sak nu, får nöja mig... ett tag iaf

Fast varför har den blank baksida? Jag vill kunna ha min spelare i fickan utan fodral etc. utan att den repas på två sekunder... Synd att de inte behållde den anodiserade aluminiumen från iPod mini...

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Varför skulle man jämföra med en minihdd-spelare?

tja, den ersätter ju en minihdd-spelare, då är det väl rimligt att jämföra den med en sådan?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 8fps
Otroligt läcker liten spelare, men håller med någon föregående, är inte 14h vädligt lite för en flashspelare? Min IFP-999 klarar 40h och den är förvisso större, men så stor skillnad?

iPod nanon har ju 4 ggr så mycket minne och väger 2/3 av vad iRivern väger, storleken på minnet borde ju iofs inte spela in när det gäller batteritid?

iPod mini verkar ju ha bättre batteritid än nano, men jag vill defenitivt ha nano, jag är aldrig utan min powerbook i mer än 14 timmar i sträck!
varför är det så många dagar kvar till den 25:e för?

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

haha men ska ju beställa den 20 iaf så är den framme innan 25 ^^

ngn som har länk till bra citat sida? tänkte ha ngt fint på gravyren

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
tja, den ersätter ju en minihdd-spelare, då är det väl rimligt att jämföra den med en sådan?

Jag ser verkligen ingen logik i det. När jag ersatte min CRT-TV med en plasma, så skulle jag knappast tycka att det var ok att plasman vägde 80 kg, bara för att min CRT gjorde det.

Och angående minnet; Storleken på minnet påverkar inte batteritiden, då det är "persistent", altså inte kräver en konstant strömkälla för att behålla informationen.

OnT: Det är utan tvekan en snygg spelare, men jag tycker att den verkar för otymplig. Visst, den har en liten volym, men tjockleken är inte allt. Den är väl nästan en decimeter hög, villket genast gör den mindre fickvänlig. Ett mer balanserat mått skulle vara att föredra.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Jag ser verkligen ingen logik i det. När jag ersatte min CRT-TV med en plasma, så skulle jag knappast tycka att det var ok att plasman vägde 80 kg, bara för att min CRT gjorde det.

Och angående minnet; Storleken på minnet påverkar inte batteritiden, då det är "persistent", altså inte kräver en konstant strömkälla för att behålla informationen.

OnT: Det är utan tvekan en snygg spelare, men jag tycker att den verkar för otymplig. Visst, den har en liten volym, men tjockleken är inte allt. Den är väl nästan en decimeter hög, villket genast gör den mindre fickvänlig. Ett mer balanserat mått skulle vara att föredra.

Tänk att det alltid finns dom som klagar...

En vit 4 Gb är bestäld och på väg hem. Skall kola om inlife har dom hemma redan imorgon då avbokar jag min beställning (Ingen gravyr på min inte)

Visa signatur

Antec Sonata + Antec Sonata AcoustiPack / Abit IC7 + v. 23 BIOS / Pentium 4 @ 3.0 GHz + Zalman CNPS7000A-Cu / 2 x TwinMOS 512 Mb PC 3200 DDR Ram / Club 3D Radeon 9800 Pro + Zalman ZM80C-Hp + Zalman ZMOPT1 / D-Link 530 TX 10/100 Mbit/s
Samsung DVD SD 616E / Nec DVD +- RW1300A / Iomega Zip 100 / Samsung Diskettstation

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Little Elk
Tänk att det alltid finns dom som klagar...

Ja, bättre vore väl om alla bara svalde allt med hull och hår. Skämms på oss!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

även jag har beställt en 4 Gb. vit vilel ha med det nya lurarna, så amn kaan hänga den runt halsen, men köper de senare då de inte släps förän om 4 veckor, o så länge vill ja inte vänta på Nanon

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja veta om det finns någon smartare lösning på det där med att ha spelaren runt halsen. Kan inte någon av köparna meddela det när de har fått sina?

(Antar att det kommer smårecensioner av den på forumet.)

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Citat:

Nja det är inte riktigt samma.

Självklart är det logiskt att man jämför en ny produkt med dess föregångare, när jag köpte min K700 var det logiskt att jämföra den med min gamla T610:a, då K700:an ersatte T610:an i Sonyericssons produktlinje. Likaså tycker jag det är logiskt att man jämför iPod nano med iPod mini, då iPod nano ersätter iPod mini i Apples produktlinje, Vad fick man när man köpte den gamla? Vad får man när man köper den nya? Därför anser jag att man kan jämföra nano:ns 14 timmar mot mini:ns 18 timmar. Förr fick jag 18 timmar, nu får jag 14 timmar, förr tråkig monokrom skärm, nu rolig färgskärm .. osv ..

Tack för påpekelsen om infon om minnet förresten, då blev man klokare på den punkten.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Jag har stora problem, ny teve eller en iPod Nano.
Och om det blir en Nano så är problemet vilken färg och gravering man ska ha.

Visa signatur

| FD Define R2 | MSI Z390-A PRO | Intel i3-9350KF | Gainward GTX 980 Phantom | Corsair Vengeance LPX 2x8GB | Crucial MX300 275GB | OCZ Vertex 460A 120GB | Corsair RM750X V2 | 3x AC F12 PWM | BenQ XR3501 | SteelSeries Siberia 800 | Mionix Zibal 60 | Func MS-3 R2 |

Permalänk
Musikälskare

tycker den är FÖR liten, inget att greppa i lixom...

detta börjar gå till överdrift med att allt ska vara mega litet, lagom storlek enligt mig är Ipod 20gig. Den får ju perfekt plats i fickan samt att man inte behöver pilla med precision för att byta låt etc...

// fan va lack jag är nej då

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Den va ju sjukt snygg. dock synd med baksidan ( har en repig 4g ipod ) och att dom inte vill lägga till ums och ogg stöd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av beerbaron
ngn som har länk till bra citat sida? tänkte ha ngt fint på gravyren

http://en.wikiquote.org/wiki/Main_Page

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

En undring i all välmening

Du säger fickvänlig. För mig är en enorm viktig aspekt i uttrycket fickvänlig att den är just tunn. Att den är hög spelar egentligen ingen större roll, då mina fickor är tillräckligt långa. Är produkten däremot tjock känns den klumpig!

Ta t.ex min mini och min t68i. De har ung. samma mått, men minin är mycket smalare - och är betydligt "fickvänligare".

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Avstängd

beerbaron, ta något från liftarens guide till galaxen Tufft och tidlöst;)

edit: DON'T PANIC.
Fy fan va klockrent!

Visa signatur

óynk

Permalänk

Den här spelaren är en fullträff. Det har faktiskt inte funnit en 4gb flash spelare med en stor färgskärm. Så apple går framåt. Dock tycker jag att den borde ha haft en anning bättre batteri tid, typ 20 timmar eller nåt.
Nästa steg frammåt är väl att göra deras 20gb spelare lika smidiga som Sonys HD spelare som är väldigt kompakta.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Avstängd

homeboy87, vi får hoppas att de gör som de brukar, uppdatera med nya modeller med bättre batteritid. Mini´n hade väll 8 timmar från början?

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

hmm, jag ska beställa sen, en svart. fast jag vet inte vad för gravyr jag ska ha :/

funderar på: iPirate eller Bite Me eller Don't Tuch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
En undring i all välmening

Du säger fickvänlig. För mig är en enorm viktig aspekt i uttrycket fickvänlig att den är just tunn. Att den är hög spelar egentligen ingen större roll, då mina fickor är tillräckligt långa. Är produkten däremot tjock känns den klumpig!

Som jag skrev, så tycker jag att måtten borde vara mer balanserade, inte att jag tyckte att den skulle vara kort och tjock.

Problemet, som jag ser det, med en så pass lång enhet, uppstår när man har den i fickan och sätter sig. Den hamnar då precis vid den rätvinkliga böjen (du förstår säkert vad jag menar ), och blir i vägen.

Visa signatur
Permalänk

Aa måtten borde vara mer balanserade men tyvär går det inte eftersom skärmen måste vara placerad över clickwheel(apple stuff). Jag måste verkligen se den IRL, jag vill uppleva en ipod med flash mini(ej shuffle). Det går säkert blixt snabbt att navigera igenom låtarna och se på bilder.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Problemet, som jag ser det, med en så pass lång enhet, uppstår när man har den i fickan och sätter sig. Den hamnar då precis vid den rätvinkliga böjen (du förstår säkert vad jag menar ), och blir i vägen.

Beror ju på. Klär du dig i bästa Mr. Bean-anda med byxorna uppdragna ovanför magen så är det ju självklart att fickorna hamnar i "böjen". Följer du däremot lite modeinriktad klädstil så borde byxorna sitta lite längre ned + att de flesta byxfickorna idag är rätt så djupa just p.g.a. att många vill få plats med mobiltelefoner, mp3-spelare och dylikt. Och nej, jag är absolut inte hip-hopare med byxor stora som tält som hänger nere vid knäskålarna, utan här är det casualclothing som gäller.

Visa signatur

Primary: Intel P4 3,0 GHz | 1 GB DDR(400) | ATi Radeon X800 Pro | 360 GB SATA | Samsung 173P+
Vardagsrum: Intel Core 2 Duo E6300 1,86 GHz | 1 GB DDR2(667) | ATi Radeon X300SE | 250 GB SATA | Samsung SyncMaster 710T (ruskigt tyst)
Laptop (Dell Inspiron 6400): Intel Core Duo T2050 1,60 GHz | 1 GB DDR2(533) | ATi Radeon X1300XT | 60 GB SATA 7200 rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWEjo
Beror ju på. Klär du dig i bästa Mr. Bean-anda med byxorna uppdragna ovanför magen så är det ju självklart att fickorna hamnar i "böjen". Följer du däremot lite modeinriktad klädstil så borde byxorna sitta lite längre ned + att de flesta byxfickorna idag är rätt så djupa just p.g.a. att många vill få plats med mobiltelefoner, mp3-spelare och dylikt. Och nej, jag är absolut inte hip-hopare med byxor stora som tält som hänger nere vid knäskålarna, utan här är det casualclothing som gäller.

Jag vet inte vart eller hur dina kläder/klädstil hamnade där men det var absolut inte tanken med s.c.s.i's post.
Alla har inte jeansen nere så röven syns, alla jeans har heller inte djupa fickor.
Jag tänker iaf inte beställa någon Nano, tills jag har sett den med mina egna ögon och fått känna på den. Vill verkligen inte ångra mig, bilder säger absolut inte allt.

Känns också som om alla här har pengar att "blåsa" på allt "nytt och fräckt".

Känner mig så anti-apple just nu, hittade denna precis;
http://www.kamera.com/content/expressen/20716-Forstamobilenme...

Har absolut inget att säga....

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piilo
Jag vet inte vart eller hur dina kläder/klädstil hamnade där men det var absolut inte tanken med s.c.s.i's post.
Alla har inte jeansen nere så röven syns, alla jeans har heller inte djupa fickor.

"Problemet, som jag ser det, med en så pass lång enhet, uppstår när man har den i fickan och sätter sig."

Uppenbarligen verkar det ju vara själva sittandet med ett par byxor som är problemet, så därför var jag tvungen - med viss ironi - att ge ett svar på hans påstående.

Sedan skrev jag att jag inte klädde mig som en hip-hopare, samt att de flesta byxorna (även jeans, ja) idag har djupare fickor. Jag menar, jag har då aldrig haft på mig ett par byxor där det inte går att få ner en lagom stor blyertspenna (inte helt oanvänd m.a.o), och då klär jag mig nästan uteslutande med jeans.

Visa signatur

Primary: Intel P4 3,0 GHz | 1 GB DDR(400) | ATi Radeon X800 Pro | 360 GB SATA | Samsung 173P+
Vardagsrum: Intel Core 2 Duo E6300 1,86 GHz | 1 GB DDR2(667) | ATi Radeon X300SE | 250 GB SATA | Samsung SyncMaster 710T (ruskigt tyst)
Laptop (Dell Inspiron 6400): Intel Core Duo T2050 1,60 GHz | 1 GB DDR2(533) | ATi Radeon X1300XT | 60 GB SATA 7200 rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWEjo
"Problemet, som jag ser det, med en så pass lång enhet, uppstår när man har den i fickan och sätter sig."

Uppenbarligen verkar det ju vara själva sittandet med ett par byxor som är problemet, så därför var jag tvungen - med viss ironi - att ge ett svar på hans påstående.

Sedan skrev jag att jag inte klädde mig som en hip-hopare, samt att de flesta byxorna (även jeans, ja) idag har djupare fickor. Jag menar, jag har då aldrig haft på mig ett par byxor där det inte går att få ner en lagom stor blyertspenna (inte helt oanvänd m.a.o), och då klär jag mig nästan uteslutande med jeans.

För att göra det konstigare säger jag att jag ser på The OC Season 3 Episode 1.
Förvänta er något nytt från iRiver, Creative och iAudio. De kokar säkert fram något, men Nanon är så jvla snygg!

Citat:

Känner mig så anti-apple just nu, hittade denna precis;
http://www.kamera.com/content/expressen/20716-Forstamobilenme...

Har absolut inget att säga....

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk

Sjuuukt snygg i svart.... så jäkla synd bara att batteritiden inte är den bästa, och att det är en iPod

Visa signatur

In Flames we trust